Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Miskopen in je kast dus.. Zonde, maar ja, dat gebeurt nu eenmaal bij iedereen. Weggooien hoeft niet, in een zak voor het goede doel kan wel of de kringloop of de voedselbank. Voordeel: je wordt er niet meer iedere keer mee geconfronteerd en je kan op zoek naar kleding die wel past en die je wel leuk vindt. En dan wel er achter proberen te komen wat er aan mankeert, de kleding die je nu in je kast hebt. Beter weinig kleding naar je zin dan een kast vol niet naar je zin. Het is wel een heel proces merk ik hoor, weten wat je lekker vindt zitten, wat je staat, wat je juist wel of niet moet doen... Ik ben er inmiddels aardig achter aan het komen maar dat zegt niet dat ik dus nooit meer iets maak dat ik meteen weg doe haha
quote:Phips schreef op 17 juni 2016 @ 15:55:

Miskopen in je kast dus.. Zonde, maar ja, dat gebeurt nu eenmaal bij iedereen. Weggooien hoeft niet, in een zak voor het goede doel kan wel of de kringloop of de voedselbank. Voordeel: je wordt er niet meer iedere keer mee geconfronteerd en je kan op zoek naar kleding die wel past en die je wel leuk vindt. En dan wel er achter proberen te komen wat er aan mankeert, de kleding die je nu in je kast hebt. Beter weinig kleding naar je zin dan een kast vol niet naar je zin. Het is wel een heel proces merk ik hoor, weten wat je lekker vindt zitten, wat je staat, wat je juist wel of niet moet doen... Ik ben er inmiddels aardig achter aan het komen maar dat zegt niet dat ik dus nooit meer iets maak dat ik meteen weg doe haha



Ik zou het geen miskopen noemen. Nagenoeg versleten en favoriet betekent dat het allesbehalve dat was. Daarnaast een rok waarvan de top ontbreekt valt hier ook niet onder. Een te korte broek weer wel. Op het gebied van de juiste kleding kopen is het met sprongen vooruit gegaan, een heel proces inderdaad. Maar soms gaat het inderdaad niet goed.

Misschien toch de tip van Ilona proberen!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees over kleding en opruimen :-) Ik vind het ook lastig qua kleding maar....ik merk wel dat een opgeruimde kast met ruimte ook erg fijn is. je ziet ineens wat je hebt, het hang nu bij mij op seizoen en dan pak je ook makkelijker iets uit te kast. Maar ik moet ook weer aan de bak want er hangen dingen in die in vol enthousiasme heb gekocht in 2009 toen ik ruim 25 kg was afgevallen. Ik kan er nog steeds in, maar ik vind het niet meer zo leuk. Eigenlijk moet ik die dingen dus gewoon weg doen (in de zak van Max). Zeker omdat het niet erg duur was toen ik het kocht. Liever een paar leuke dingen, niet te duur en daarna makkelijk weg te doen tegenwoordig. Maar mijn trouwpakken die ik voor het huwelijk van mijn zus had gekocht, hangen er nog. Jaren niet gedragen dus. Peperduur. Prachtig maar én veel te groot én geen mogelijkheden meer om te dragen. Wat moet ik er nu mee.... Misschien toch MP ik weet het niet.



Huis opruimen gaat ook maar langzaam hier maar ik krijg weer wat meer tijd en dan wil ik weer beginnen :-) (never ending story)



Wat ik ook graag wil is op zolder een nieuwe kast onder het schuine dak laten maken voor mijn kampeer en fiets spullen. Dat doen we nog niet zo lang en ik zie dat er meten en kuub (grapje) spullen zijn gekomen die een plekje moeten. Als ik de zonnebank weg doe, kan ik er mooi een kast laten maken. Lijkt me zo heerlijk. Eerst dus dat ding weg en op MP een Thonet schommelstoel aanbieden dan heb ik lekker de ruimte daar :-) Alleen nog even doen.....
Al jaren in de planning gehad om de zolder eens op te ruimen en deze eindelijk gedaan. We hebben besloten dat zoon op zolder mag slapen. Zo krijgen onze kinderen beide een grote kamer. Dochter heeft nu een heel klein kamertje en verhuist naar de oude kamer van haar broer zodra die verhuisd is en de kamer opgeknapt. Met een stok achter de deur gaat het een stuk sneller. De zolder binnen drie dagen leeg en gisteren twee auto vol rommel naar de milieustraat gebracht.
Kleding, zeker merkkleding die je bijna niet draagt en die nog goed is kun je natuurlijk ook verkopen via marktplaats/rommelmarkt/tweedehandskledingwinkel i.p.v weggooien.



Paar weken terug garageverkoop gehad. Nette bloes van zoon die hij maar paar keer aangehad heeft, maar nu te klein, verkocht voor drie euro. Er kwam nog iemand langs die op zoek was naar jongensbroeken. Snel gaten bij de knieeen. Ik heb een zoon die rustig is en vooral graag met lego speelt en computer, geen probleem met gaten. Broeken blijven altijd mooi, maar helaas ik had ze al weggegooid, niet bij stil gestaan dat ik ze kon verkopen. Volgend jaar liggen ze er dus wel bij.
Goed bezig, Calenzia! Ik ga de komende week weer wat kleding op verkoophoeken zetten. Mijn dochter is ineens weer gegroeid, dus hele bergen zomerkleding te klein. Ik hoop dat er iemand is die nog om wat verlegen zit
Alle reacties Link kopieren
quote:vlinder021 schreef op 17 juni 2016 @ 16:59:

[...]





Ik zou het geen miskopen noemen. Nagenoeg versleten en favoriet betekent dat het allesbehalve dat was. Daarnaast een rok waarvan de top ontbreekt valt hier ook niet onder. Een te korte broek weer wel. Op het gebied van de juiste kleding kopen is het met sprongen vooruit gegaan, een heel proces inderdaad. Maar soms gaat het inderdaad niet goed.

Misschien toch de tip van Ilona proberen!Nee, de versleten dingen niet uiteraard. Maar je schrijft dat er ook veel ligt dat je eigenlijk niet draagt. Stop dat lekker in een doos en zet die idd weg. En succes met shoppen
quote:calenzia schreef op 18 juni 2016 @ 08:43:

Al jaren in de planning gehad om de zolder eens op te ruimen en deze eindelijk gedaan. We hebben besloten dat zoon op zolder mag slapen. Zo krijgen onze kinderen beide een grote kamer. Dochter heeft nu een heel klein kamertje en verhuist naar de oude kamer van haar broer zodra die verhuisd is en de kamer opgeknapt. Met een stok achter de deur gaat het een stuk sneller. De zolder binnen drie dagen leeg en gisteren twee auto vol rommel naar de milieustraat gebracht. Dat geeft vast een opgeruimd gevoel!
Alle reacties Link kopieren
Mijn huishouden laten verslonzen heeft pijn gedaan máár daardoor wel mijn diploma gehaald afgelopen week.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Hier de laatste paar weken veel kleding van mezelf verkocht voor nog best een aardige prijs.

Verder proberen we het huis netjes te houden, maar dat gaat nog steeds niet best...

We hebben gewoon teveel spullen en we zijn te makkelijk met alles overal neerleggen.
Gefeliciteerd, Discover!
Proficiat Discover!



Calencia, wat heerlijk dat dat erop zit. Twee auto's vol vind ik nog wel meevallen. Ik denk altijd meer in aanhangers

Jongensbroeken zijn altijd welkom bij anderen. Op tweedehands beurzen zie je ze weinig, iedereen zoekt ze en het aanbod is gering. Daar kun je altijd iemand een plezier mee doen.

Overigens gooi ik nooit kleding echt weg, altijd naar een goed doel. Tijdje geleden aan azc gegeven, toen vond ik het stukken makkelijker, wetende hoe goed de ontvanger het kan gebruiken. Kleding van vriend toen ook mee gegeven, met name mannenkleding is een tekort aan hoorde ik toen.



Dikkerdjedap, misschien is het een idee je pakken te doneren aan www.dressforsucces.nl
Alle reacties Link kopieren
12 vuilniszakken naar kringloop + Leger des Heils, vier kinderstoeltjes in vier maten weg, zwemplankjes e.d. langs de straat gezet. Drie vuilniszakken weggegooid.

Ik zie mijn zolder weer een beetje.





Nou moet Snoezeman nog even het licht zien, die is zo'n hamster dat hij álles bewaart, zelfs werkschoenen (stalen neus) die het Leger des Heils nog niet wil hebben. Na een jaar of twintig kon hij ze weer eens aantrekken (excursie) "wie wat bewaart die hééft wat" en verloor daar stukje bij beetje de antistatische antislipzool. Het rubber was compleet vergaan.





Terwijl ik dit typ heeft hij net besloten een kapot broodtrommeltje weg te gooien. Het begin is er.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig allemaal!

Over de administratie, ik heb waar dat kon alles omgezet naar digitale post. Heb in de mail een mapje Financiën en zet daar alles in. Scheelt weer post uitzoeken en opruimen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 19 juni 2016 @ 20:50:





Nou moet Snoezeman nog even het licht zien, die is zo'n hamster dat hij álles bewaart, zelfs werkschoenen (stalen neus) die het Leger des Heils nog niet wil hebben. Na een jaar of twintig kon hij ze weer eens aantrekken (excursie) "wie wat bewaart die hééft wat" en verloor daar stukje bij beetje de antistatische antislipzool. Het rubber was compleet vergaan.





Terwijl ik dit typ heeft hij net besloten een kapot broodtrommeltje weg te gooien. Het begin is er. Heb jij mijn man soms?
Alle reacties Link kopieren
@ vlinder: moest even zoeken, de link werkte niet maar wel als success geschreven. Mooi initiatief, ga ik even mee ana de slag



@ discover: super! gefeliciteerd



Ik heb inmiddels de schuur opgeruimd :-) Ik zocht iets en dacht dat ik net zo goed even alles kon uitzoeken en kon opruimen. De bladblazer weg en allerlei andere ondingen die in de weg lagen. Op zich vond ik het zonde maar ik gebruikte het geval dus nooit en lag in de weg. Deze keer niet eens via marktplaats *bloos*. Heerlijk die schuur waar ik gewon nu in kan lopen en de fiets kan pakken



Dit tikkend besluit ik dan ik dan nu maar even een stukje kledingkast ga doen zodat ik de spullen uit mijn koffer ook netjes kan inruimen zoals ik wil. Zal wel gek voelen, want ik weet nu al dat ik wat kleding in zakken zal gaan doen.....



Wish me luck :-)
Wat een leuk topic dit. Lijkt wel wat voor mij. Rommelkont en uitsteller pur sang...



Mijn huis is zo niet VT wonen maar dat wil ik stiekem wel een beetje meer die uitstraling. Een tikje nonchalant mag wel maar mijn huidige bende is teveel van het goede.



Mag ik mee schrijven? (En opruimen?)
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard mevrouwstippel, gezellig juist! Wat mij betreft is vt wonen ook niet echt de norm, een beetje orde in chaos en een wat schoner huis wel .



Gistermiddag aan de voortuin begonnen...... het was te laat om nog te gaan verven en onze voortuin is een look a like van een oerwoud
Ik ben zo vreselijk chaotisch en lui soms (vaak). En ik vind niets aan het huishoudelijke werk. Wanneer ik kan kiezen tussen mooie herinneringen maken/iets leuks doen of huishouden dan weet ik wel wat ik kies. Maar toch zit het me niet helemaal lekker. Al die rommeltjes in huis en dat niet alles spic en span is.



Ik heb op mijn slaapkamer 3 lege big shoppers liggen. Over twee weken gaan we op visite bij schoonouders en ik heb me voorgenomen dat die 3 big shoppers vol zitten met spullen voor de kringloop. Mijn schoonmoeder doet vrijwilligerswerk in de kringloop en dan kan ze deze mooi mee nemen. De opbrengst is voor een goed doel en ik ben wat spullen kwijt die ik niet gebruik.



Ik ben vandaag vrij maar heb een drukke dag. En het is mooi weer daar wil ik ook nog even van genieten. Ik wil de hele ochtend op het forum hangen. Maar ik ga nu de hond flink uitlaten en dan de rest van de ochtend voor het huishouden gebruiken. Dan dochter ophalen en vanmiddag naar de tandarts, stad voor een paar boodschapjes en vanavond heeft dochter zwemles.



To do:

- hond uitlaten

- was ophangen/was plooien

-vaatwasser uit en inruimen

-avondeten klaar maken voor zwemles

-beneden stofzuigen

-naar de stad/tandarts/zwemles



Zo dat is ambitieus, ik ga maar snel van start...
Alle reacties Link kopieren
Zo mevrouwstippel dat is zeker ambitieus. Ben benieuwd wat je gedaan krijgt. En wat vandaag niet lukt komt morgen wel, of volgende week. Zo probeer ik nu echt te denken.



De vakantie was is alweer bijna weg. Manlief zal even de wasmand met schoon goed naar de slaapkamer moeten tillen, want deze is erg vol. Dan kan ik het in de kast leggen. De was is het enige in het huishouden wat ik helemaal zelf doe / probeer te doen. Voor de rest hebben we een goede hulp en doet man het nodige.



Ook weer een vuilniszak vol voor de kledingcontainer en een stapel boeken en dvd's klaar gelegd voor iemand die ik er blij mee kan maken. Langzaam aan wordt alles opgeruimd. Man is blij dat ik steeds weer wat opruim!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed bezig allemaal! En welkom nieuwe opruimers!



Ik ga van het mooie weer gebruik maken en de tuin onkruidvrij maken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man moest naar de vuilstort vandaag, heb meteen de auto nog even volgegooid En gelukt, we zijn een boel tuintroep kwijt
Heerlijk phips, wat een mazzel dat je dat meteen kon afvoeren.
Alle reacties Link kopieren
Zaterdag staat er een ritje kringloop op het programma. Heb een tentstok nodig maar ga vooral brengen. De kinderen hebben allemaal een grote doos gekregen, die moet vol ..... De jongste heeft er al een kop op zitten

Verder maar weer verder met verven, dan kunnen er weer eens gordijnrails opgehangen worden en kan ik gordijnen gaan naaien. Nog twee weken, dan heeft mijn man vakantie en ik heb al een verlanglijstje met klussen ingeleverd

En met een beetje geluk (eerst zien dan geloven) komen ze maandag de echte laatste hand leggen aan een paar klusjes die nog in de keuken moeten gebeuren. Belangrijkste is planken voor in de voorraadkast inkorten, die hadden ze net te lang gemaakt waardoor ze nu er geverfd is er niet meer in kunnen. Ben dus gestopt met het verven van de planken (want die beschadigen dan toch weer). Ik ben de voorraad in de gang en woonkamer nu zo onderhand wel verschrikkelijk heel erg zat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven