Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Even een onbeschaamde tvp
Ik ben bezig met Iris, dus de keuken moet even wachten. Ik loop een beetje achter, maar gisteren heb ik video gekeken over de badkamer en die heb ik direct aangepakt. Vorig jaar heb ik de kledingkast al aangepakt, dus vandaag heb ik even niks te doen. Ik vind het wel leuk om te zien hoe Marie Kondo opvouwt



Video van vandaag: https://ruimjelevenop.nl/challenge-dag2/
Leuk topic! Ik ben ook bezig met het huis leger maken, heb nu al ontdekt hoeveel rust dat geeft (minder spullen).

Dus ik wil graag meelezen en -schrijven.

Sorry als ik vragen stel die hier al eerder aan de orde zijn geweest

Wat doen jullie met oud textiel zoals versleten keukendoeken?

Hier gingen ze vaak de schuur in als poetslap maar nu liggen er al meer dan we nodig hebben. Gewoon bij restafval lijkt me milieutechnisch niet zo'n goede keuze?
Gewoon weggooien, hoor. Waarom zou het milieutechnisch niet kunnen?

Lekker is het, hè, als je weer een zootje troep hebt weggedaan. Vind het altijd een heerlijk gevoel.
Ik lever textiel dat niet meer door anderen gebruikt kan worden in bij H&M voor recycling. Als je een tas vol inlevert krijg je daar een kortingsbon van 15%. Volgens mij zijn er ook gemeenten waar je dat kunt inleveren in bakken die op verschillende plaatsen staan, maar dat verschilt per gemeente.
Alle reacties Link kopieren
Oud textiel kan bij ons gewoon in de kledingcontainer, dus dat zou ik even checken. Tenzij er heel veel verf op zit o.i.d. Ik vind het milieutechnisch ook niet kunnen om dingen zomaar weg te flikkeren bij het restafval als ze ook hergebruikt kunnen worden. Het is uiteraard niet verboden, maar als we het met z'n allen op die manier doen helpen we de aarde wel om zeep.
quote:vlinder021 schreef op 05 januari 2017 @ 11:51:

Ik lever textiel dat niet meer door anderen gebruikt kan worden in bij H&M voor recycling. Als je een tas vol inlevert krijg je daar een kortingsbon van 15%. Volgens mij zijn er ook gemeenten waar je dat kunt inleveren in bakken die op verschillende plaatsen staan, maar dat verschilt per gemeente.



Dat kan dus ook allerhande textiel zijn? Altijd gedacht dat ze alleen kleding innemen.



Bedankt voor jullie reacties!

Ik zal de kledingbak hier ook eens checken op instructies.
Alle reacties Link kopieren
Er is weer werk voor een voddenboer
quote:Hoezitdit schreef op 05 januari 2017 @ 11:37:

Gewoon weggooien, hoor. Waarom zou het milieutechnisch niet kunnen?

Lekker is het, hè, als je weer een zootje troep hebt weggedaan. Vind het altijd een heerlijk gevoel.Voor een enkel lapje doe ik ook niet meteen moeilijk, maar het gaat bij mij wel om een stapel.
Alle reacties Link kopieren
Doeken, handdoeken, theedoeken, fleecedekens e.d. kun je ook goed kwijt bij het lokale asiel. Daar is vaak grote vraag naar dat soort doeken voor de schoonmaak e,d.
Je denkt mijn vaccinatiestatus te weten herleiden uit mijn mening
Alle reacties Link kopieren
ooh... opruimen! Hard nodig hier! Wij gaan over 2 maanden verhuizen dus een goed moment om even écht te gaan puinruimen!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook dolgraag het nodige opgeruimd krijgen, maar met werk en twee kleine kinderen komt het daar nooit van......

Maar aan de slag wil ik, want ik wil gewoon orde op zaken krijgen!
Goede tip sgaap!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou heel graag hier meeschrijven, als extra steuntje in de rug.



Ik woon nu sinds 2 jaar in een nieuw huis, maar er zijn nog steeds kasten die gebruikt worden voor de verhuisdozen die niet uitgepakt zijn. Daar moet echt verandering in komen. Want ik heb zo totaal geen overzicht. Ik ben al begonnen, maar merk dat het toch lastig is in combinatie met werk, klein kind, en al het andere huishoudelijke werk.



Ik ga nu even teruglezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook weer eens het project : iedere dag een kast/ lade opruimen moeten starten

@ Meghan Misschien is dat ook iets voor jou: Niet de hele kast in een keer, maar gewoon 1 dos en dan stoppen.

Achtergrond hiervan: Eerste doos, kast gaat lekker en dan begin je vol goede moed aan de volgende. En dat gaat tegenvallen dus dan laat je de hele kast verder weer links liggen. 1 doos is te overzien
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik kwam een la tegen met bollen breiwol. Vaak te weinig van 1 kleur om er echt iets samenhangends van te maken, maar toch gewoon mooie wol nog.

Iemand een idee waar ik dat kan laten? Weggooien is zonde.

Ik heb niet zoveel zin om alle hobbyclubjes in mijn omgeving af te gaan.
Zo doe ik het ook, elke keer een klein stukje. In de keuken elke keer een kastje of lade gedaan. Vond dat ook prettig werken.

Is elke keer één verhuisdoos doen een optie? Wel belangrijk (globaal) te weten wat je waar wilt hebben van tevoren. Is dat al wel duidelijk?
Alle reacties Link kopieren
quote:CarmiggelT schreef op 07 januari 2017 @ 11:37:

Ik kwam een la tegen met bollen breiwol. Vaak te weinig van 1 kleur om er echt iets samenhangends van te maken, maar toch gewoon mooie wol nog.

Iemand een idee waar ik dat kan laten? Weggooien is zonde.

Ik heb niet zoveel zin om alle hobbyclubjes in mijn omgeving af te gaan. Scholen, die kunnen altijd wel wat gebruiken voor de handvaardigheidslessen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Inbrengen bij de 2ehandswinkel als je daar toch nog naartoe gaat.
Wat ook helt is om 'n kookwekker te zetten op 20min. 20min opruimen en sorteren is overzichtelijk. En je zult versteld staan van wat je in 20min kunt doen!
Ik heb een doosje met kabels uitgespit, wat voor een hoop dilemma's zorgde. Een scart kabel, moet je die bewaren? Alles is nu toch HDMI? Een telefoonstekker met kabel? Wij bellen alleen mobiel. Een kabel voor de TV, wij zijn nu overgestapt naar glasvezel. Gaan we ooit nog terug? En wat moet een mens met zeven (!) USB naar micro USB kabels? Hoe kom je eraan? Zit er eigenlijk een verschil tussen die dingen? Of zijn ze uitwisselbaar? Maakt de ouderdom uit? Hoeveel moet je bewaren? Zijn ze duur om nieuw te kopen? Dan nog een paar audiokabels voor naar boxen en zo. We hebben niet eens meer boxen. Alles is nou toch ook WIFI? En tot slot: wat doe je met die oude kabels? Waar breng je ze heen?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een tijdje terug een hele zak vol oude kabels naar de milieustraat gebracht Baukelien. Daar wordt het gerecycled. Het doet me voor het milieu wel pijn dat er mensen nieuwe kabels in de winkel kopen en anderen diezelfde dingen weggooien, maar als ik lees wat voor kabels het zijn dan heeft het erg weinig zin om het nog naar een kringloop o.i.d. te brengen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook heel veel bolletjes wol en ik ga er een dekentje van haken. Ik doe mee met een crochet along 2017, iedere week een stukje met een ander patroon. Aan het eind zou mijn wol op moeten zijn en ik een dekentje rijker
Hier kun je oude kabels ook bij de milieustraat inleveren, geen idee wat we er anders meer zouden moeten doen.
Nou, ze zijn dus naar de milieustraat, dat ruimt lekker op!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven