Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Man heeft gister de zolder opgeruimd; wat op mp gezet en vandaag naar de werf gereden. Zo fijn dat hij dat zomaar ineens deed!



M'n moeder is afgelopen jaar overleden en m'n vader gaat verhuizen, dus ik krijg veel spullen mee vanuit m'n ouderlijk huis. Dat gaan we komende tijd eens goed uitzoeken. De emotionele lading maakt het voor mij moeilijker dan 'gewoon' opruimen. Maar man zei vandaag: minder spullen is zoveel fijner en rustiger. En daar heeft hij gelijk in.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk Tough! Mijn man is ook besmet, dat werkt echt heel goed. We hebben afgelopen jaar nogal wat verbouwd en we hadden kasten over. Twee al verkocht, de derde zal vast ook wel lukken hoop ik. En dan komt er nog een grote opruimronde in de kamer van de jongste (plan nu is: 4 kasten eruit, 2 er voor terug). Nu ben ik eerst de boel weer een beetje op orde aan het krijgen, er blijft overal maar bakken stof vandaan komen en als het weer weg was, was er toch weer een rommelklus te doen. Dat ben ik nu echt wel zat. Er lopen nu allemaal leidingen door het trappenhuis vanwege uitbreiding van de stoppenkast en die moeten nog afgetimmerd worden. Dus dan wordt het weer een zootje . Vanaf volgende week ga ik aan het gigaproject 'verfwerk' beginnen. Nou, dat wordt een hele grote klus, ik ga het maar in stapjes doen, te beginnen in de badkamer.
Alle reacties Link kopieren
4 zakken oude kleding naar de kledington, oude koffiezetapparaten, oude vaatwasser en 3 grote dozen oud pc spul en oude olie radiotor aan de grof vuil verzamelaars meegegeven.



Projekt kelders uitmesten begonnen...



Vorig jaar de slaapkamers, kantoortje en woonkamer gedaan keuken uitgemest



Nu dus kelders en dan boven puntjes weer op de i zetten



Uitmesten is verslavend
Alle reacties Link kopieren
Een vraag die misschien minder met opruimen te maken heeft, maar wel invloed heeft op je huis:

Wanneer vervangen jullie een bank? Ik ben zelf al een tijd uitgekeken op die van mij... Maar ja zo lang heb ik 'm nou ook weer niet. Bijna 7 jaar..

Ik zou dit model nu echt niet kiezen, hoekbank. Zo onpraktisch, de kamer is er rommelig door, hoe goed je ook opruimt voor de rest. De bank bepaalt heel erg de inrichting van de woonkamer nu. Zou het graag wat ruimtelijker en luchtiger willen.. Maar iets houdt me tegen om een andere bank te gaan kopen.

Herkent iemand dit? Of zijn jullie woonkamers helemaal naar wens?
Alle reacties Link kopieren
Wij krijgen over 8 weken een nieuwe bank, de oude is na 9 jaar en 2 kinderen op
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik meld me ook weer.

Ook wij proberen hier de boel op te ruimen, maar het valt niet mee

Wel doen we nu elke avond 1 was.

Hebben verbouwd op zolder, dus toen liepen we achter, toen ging de wasmachine stuk (dus liepen we nog meer achter) en hop toen kwamen we in de drukke verjaardagsmaanden met elk weekend verplichtingen...
Hier staat nu 3 jaar een Ikea bank maar hij zit nu al niet zo best meer. Liggen daarentegen
Heb je dan zoveel was fanatic?

Ik doe meestal 3 of 4 wassen in het weekend.



Bank is 1,5 jaar oud. Nieuw huis waarin onze oude bank in het niet viel dus meteen maar een nwe gekocht. Hoop er wel weer even mee te doen. Vorige hebben we een jaar of 10 gehad.



Ik ben ook weer begonnen.

Kledingkast van dochter opgeruimd. Best alweer aardig verkocht.
Alle reacties Link kopieren
Nou Zecora, normaal doe ik er ook 3 of 4 in het weekend, maar nu hebben we vanwege al die omstandigheden heel weinig gewassen... dus het heeft zich een beetje opgestapeld...

We zijn dus nu echt een achterstand aan het wegwerken (erg he...)



Heb je zoveel verkocht al van je dochter joh? Zomer merk kleding?

Welke maat?
Vooral winterspul.

Mt 122/128.

En meeste wel merk, dat loopt toch het lekkerste.
Alle reacties Link kopieren
Hihihi, precies de maat waar mijn dochter in zit.

Ik heb al wel weer wat zomer dingetjes verkocht

Winter loopt niet echt goed meer bij mij
Niet herkenbaar, ben niet zo snel ergens op uitgekeken. Banken hier gaan al zo'n tien jaar mee en zijn tweedehands, nog lang niet op. Misschien laten we ze opnieuw bekleden als dat nodig is. Betekent niet dat de woonkamer volledig naar wens is, maar om dat te bewerkstelligen is een project op zich, dan moet alles eruit. Dus dat stellen we nog een tijdje uit.



Verder best goed bezig geweest. Speelgoedkast, voorraad in schuur, rommellade keuken en kinderkleding opgeruimd. Vanalles weggegeven aan mensen die er heel blij mee zijn en nog spullen klaargezet voor de kringloop.
Hmmm, die maat heeft mijn dochter, zecora
quote:vlinder021 schreef op 13 januari 2017 @ 22:52:

Hmmm, die maat heeft mijn dochter, zecora Nog op zoek naar iets
Alle reacties Link kopieren
quote:CarmiggelT schreef op 13 januari 2017 @ 21:06:

Hier staat nu 3 jaar een Ikea bank maar hij zit nu al niet zo best meer. Liggen daarentegen Ik heb al jaren de Karlstad van Ikea en heb daar vorig jaar nieuwe kussens voor gekocht via de klantenservice. Moest uit Zweden komen, dus duurde even voor ze er waren, maar was niet duur. Geloof dat het kussen waar je op zit nog geen €20 per stuk was.
quote:zecora schreef op 14 januari 2017 @ 08:31:

[...]



Nog op zoek naar iets Jij zou mijn ideale buurvrouw zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:vlinder021 schreef op 14 januari 2017 @ 09:50:

[...]





Jij zou mijn ideale buurvrouw zijn



Dan ga ik aan de andere kant wonen. Mijn dochter heeft ook 122/128 hahahaha

We hadden vandaag eindelijk een vrije zaterdag voor het eerst in maanden !!

Ben lekker door de kledingkasten heen gegaan van dochter, en ook wat dingen weggedaan

Ook ben ik de badkamer kastjes maar eens uit gaan spitten. Die stonden serieus vol met allerlei dingen die leeg waren of niet meer gebruikt worden etc....

Was weer een halve vuilniszak vol
We krijgen volgende week logés, dus ik heb twee slaapkamers gedaan vandaag. Wel geen kamers waar de logés gaan komen, maar ik voelde me toch erg goed.



Beneden was ik ook even bezig en kwam ik een doos tegen die ik nog niet gezien had en het bleek dat mijn schoonouders weer iets had achtergelaten met kerst (dit doen ze altijd stiekem achter mijn rug). We hadden het al, zoals altijd, dus nu moet ik weer een moment gaan zoeken om het apparaat te testen en op Marktplaats te zetten. Bah. Op MP vragen ze er meer dan 100 euro voor, dus dat zou wel positief zijn, maar als ik net aan het opruimen ben wil ik helemaal geen extra zooi vinden.
quote:Sugarbaby schreef op 14 januari 2017 @ 08:54:

[...]





Ik heb al jaren de Karlstad van Ikea en heb daar vorig jaar nieuwe kussens voor gekocht via de klantenservice. Moest uit Zweden komen, dus duurde even voor ze er waren, maar was niet duur. Geloof dat het kussen waar je op zit nog geen €20 per stuk was.Ik wist niet dat dat kon, dank je voor de tip!
quote:fanatic schreef op 14 januari 2017 @ 19:41:

[...]





Dan ga ik aan de andere kant wonen. Mijn dochter heeft ook 122/128 hahahaha

We hadden vandaag eindelijk een vrije zaterdag voor het eerst in maanden !!

Ben lekker door de kledingkasten heen gegaan van dochter, en ook wat dingen weggedaan

Ook ben ik de badkamer kastjes maar eens uit gaan spitten. Die stonden serieus vol met allerlei dingen die leeg waren of niet meer gebruikt worden etc....

Was weer een halve vuilniszak vol

Gezellig fanatic en vlinder.



Ik heb dit jaar al voor 60 euro verkocht.

Dus mijn eerste goede voornemen gaat goed, meer verkopen via mp.

Andere voornemen is minder kopen en mn meer kijken wat dochter wil. Tot nu toe kocht ik ook altijd broeken. Maar ze wil ze niet aan fus dat doe ik niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:zecora schreef op 14 januari 2017 @ 22:34:

[...]



Gezellig fanatic en vlinder.



Ik heb dit jaar al voor 60 euro verkocht.

Dus mijn eerste goede voornemen gaat goed, meer verkopen via mp.

Andere voornemen is minder kopen en mn meer kijken wat dochter wil. Tot nu toe kocht ik ook altijd broeken. Maar ze wil ze niet aan fus dat doe ik niet meer.



Hoe oud is je dochter Zecora?

60 euro dat is best een goede vangst. Ik zet heel het jaar door van alles op MP en ook op fb verkoop hoeken.

Kinderboeken en kinderdvd's + speelgoed wil ook nog altijd wel goed verkopen.

En (merk) kleding natuurlijk ook wel.



Ik heb walgelijk veel zomerspul liggen. Dochter groeit erg langzaam, dus ze kan met gemak een paar jaar achter elkaar dezelfde kleding aan. Alleen blijf ik natuurlijk maar kopen he... Het is ook allemaal zo aanlokkelijk.

Mijn dochter draagt nog broeken, maar ze wil eigenlijk steeds vaker een jurk aan. Okee behalve op de gym dagen, want dat is lastig met omkleden
Ze is bijna 7. Wel groot voor haar leeftijd.
quote:zecora schreef op 15 januari 2017 @ 07:56:

Ze is bijna 7. Wel groot voor haar leeftijd.



Mijn dochter is ook bijna zeven, die is juist altijd aan de kleine kant geweest, afgelopen tijd is het wat bijgetrokken. 122 is ook groot genoeg. Wil nauwelijks broeken aan, koop ik ook niet. Ik krijg moeilijk spullen verkocht via mp. Jongste dochter past veel van de oudste niet door forser postuur.

Onlangs blouse van zoon van 717 verkocht, heeft een jaar geduurd en weinig opbrengst als je bedenkt wat het merk kost. Dus ook merkkleding gaat bij mij moeilijk helaas.

Welke merken lopen goed, zecora? 60 euro vind ik een hele mooie opbrengst in zo weinig tijd.
quote:fanatic schreef op 14 januari 2017 @ 22:50:

[...]





Hoe oud is je dochter Zecora?

60 euro dat is best een goede vangst. Ik zet heel het jaar door van alles op MP en ook op fb verkoop hoeken.

Kinderboeken en kinderdvd's + speelgoed wil ook nog altijd wel goed verkopen.

En (merk) kleding natuurlijk ook wel.



Ik heb walgelijk veel zomerspul liggen. Dochter groeit erg langzaam, dus ze kan met gemak een paar jaar achter elkaar dezelfde kleding aan. Alleen blijf ik natuurlijk maar kopen he... Het is ook allemaal zo aanlokkelijk.

Mijn dochter draagt nog broeken, maar ze wil eigenlijk steeds vaker een jurk aan. Okee behalve op de gym dagen, want dat is lastig met omkleden



Dan kom ik ook graag naast jou wonen Hier past na een groeispurt waarschijnlijk nauwelijks iets van vorig jaar. Voorheen groeide ze ook langzaam en ineens trok het wat bij afgelopen jaar.



Speelgoed verkopen via mp lukt ook niet en dan zet ik alleen dingen erop als Little People. Heb onlangs maar wat gedoneerd aan de psz, want ik wilde echt het speelgoed opgeruimd hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:vlinder021 schreef op 15 januari 2017 @ 08:10:

[...]





Dan kom ik ook graag naast jou wonen Hier past na een groeispurt waarschijnlijk nauwelijks iets van vorig jaar. Voorheen groeide ze ook langzaam en ineens trok het wat bij afgelopen jaar.



Speelgoed verkopen via mp lukt ook niet en dan zet ik alleen dingen erop als Little People. Heb onlangs maar wat gedoneerd aan de psz, want ik wilde echt het speelgoed opgeruimd hebben.



Hahaha Vlinder, dat zal weinig nut hebben. Mijn meisje zit ook in 122/128 hahaha

Die van mij is al 7 jaar, erg klein voor haar leeftijd.



Merken die goed lopen : Soft & Jolly / Ninni Vi / Tumble / Z8 / Flo / Quapi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven