Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Hier nog niet opgeruimd. Weer een te druk weekend....

We zijn trouwens wel dingen kwijt... toen we gingen opruimen maand geleden voor dochtersverjaardag (lees, alle rotzooi in tassen doen en die ergens anders meerzetten) hebben we dus de tom tom en de keukenweegschaal "opgeruimd" met als resultaat dat we nu niet meer weten waar ze zijn....

hahahahahaha
Haha te goed opgeruimd fan, dat ken ik wel. Dan weet ik dat ik het ergens heb neergelegd omdat dat me een handige plek leek.



Noopes, jij bent goed bezig! Ik herken dat wel dat ik soms me echt afvraag waarom ik dingen bewaard heb.

Heb dit Weekend mijn kledingkast even opgeruimd, en toch weer wat eruit gevist waarvan ik dacht, waarom heb ik dit in hemelsnaam bewaard?



Verder heb ik nu in onze garderobekast (in de hal) plek gemaakt dus daar heb ik nu 2 Planken vrij waar ik alles op zet wat ik op fb groepjes en mp zet. Uit het zicht en wel voor het grijpen als iemand komt.
Ik heb me trouwens op fb aangemeld voor een opruimgroepje ala kastje per dag. Erg inspirerend

(had ik al gezegd dat we uiterlijk over 6 maand weer uit ons huis moeten, dus ik will echt alles nog weer eens bij langs, zo geen zin om weer zoveel nutteloze zooi mee te verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha fanatic, dan heb je wel heel erg goed opgeruimd!



Hm, zo'n kastje per dag opruimgroepje is wel makkelijk. Krijg je ook echt iedere dag iets gedaan?



Hier heb ik tijdschriften en bewaarde papieren in dozen verzameld, inmiddels al weer 2 dozen oud papier vol! Moet eerlijk zeggen dat het wel te zien is, het opruimen.



Komende week wil ik de keuken onder handen nemen, ik heb 2 grote lades die een grote zooi zijn, dat moet toch beter te organiseren zijn? Zijn wel veel verschillende dingen, dienbladen, snijplanken, kommen vam verschillende formaten en stijlen, schaaltjes... eens zien wat lukt.
Alle reacties Link kopieren
Hier schiet het eindelijk ook op!

Keuken is geverfd en klaar, gisteren en vandaag eea schoon teruggezet.

keukenkastjes leeggehaald op overbodige dingen, die breng ik naar de kringloop.

Een bijzet roltafelding daardoor leeg kunnen halen, die gaat marktplaats op of ook naar de kringloop.



Ik wou gewoon niet langer meer spullen hebben dan in de keukenkastjes past. Nu dat bijzetgeval (waar ik groente en fruit oa bewaarde) uit de weg is, kunnen ook alle kastjes beter open en kan je er beter bij.

Blij met de frisse ruimte nu! Veel rustiger zo.



Ook de muren van de gangen zijn weer fris wit.

Dat weggooien werkt haast therapeutisch. Ik zag bij mijn tantes en moeder hoeveel een mens kan verzamelen door jaren niks weggooien en ik vind het alleen maar ballast. Mooie dingen die ik niet gebruik geef ik weg, zoals laatst een vaas, dan koop ik er bloemen bij voor iemands nieuwe huis oid, waar dat veel beter past qua stijl.



Volgende project is de administratie.

En daarna de kleding onder de loep nemen op dingen die ik nooit draag.

en verder achterstallig onderhoud aan mezelf in gang gezet.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
@noopes, het lukt niet om iedere dag wat te doen hoor, Maar dat heb ik voor mezelf ook los gelaten.



MIjn moeder was het ook opgevallen dat ik opgeruimd had, mijn kasten waren zo mooi leeg



Lekker is dat het Suzy, ik vind het ook aanstekelijk werken, als je eenmaal bezig bent doe je steeds beter afstand is mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Wat is iedereen goed bezig.



Ik kan niet meer veel opruimen, ja in mijn nieuwe huis die we nu aan het afbouwen zijn. Wel een heerlijk gevoel om straks alleen de spullen mee te nemen die we echt willen houden. Al een paar keer naar de vuilstort geweest en veel bruikbare dingen weggegeven.
Ikdus, lekker straks in een opgeruimd huis beginnen! Hier ben ik eigenlijk best tevreden.

Nu nog mijn mp voorraadkast leeg verkopen
Alle reacties Link kopieren
Annavanandelle, dat is ook mijn bedoeling, in de nieuw huis zonder overbodige spullen beginnen.



Ik loop nu de hele dag de rotzooi van mijn man, vader en schoonvader op te ruimen. We zijn met zijn vieren aan het afbouwen ( ik werk net zo hard mee, elektra van de week gedaan), maar die mannen maken er een zooi van. Ruimen niets op.... Zegt mijn schoonvader gisteren doodleuk toen ik er een opmerkingkje over maakte, dat ik daarvoor was. Grrrr... Alleen maar boos gekeken naar hem, we hebben hem nog nodig voor een paar dingen in huis.
Alle reacties Link kopieren
Wahahaha een MP voorraadkast. Klinkt zo herkenbaar
Ja, erg is dat he fan.

Maar als het goed is deze week voor bijna 100 euro verkocht. Daar doe je het voor (en de extra ruimte natuurlijk)



Hebben jullie een nieuwbouwhuis ikdus? Of een klushuis?
Alle reacties Link kopieren
We hebben een huis laten bouwen en zijn het nu aan het afbouwen. Keuken, badkamer en een aantal muren zetten. Stucen en vloer laten we doen. Elektra moesten we voor een deel nog doen, dat heb ik afgelopen dagen zelf gedaan (is mijn achtergrond).
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch wel knap ikdus, huis bouwen en afbouwen, werken en huishouden. En ik snap goed dat je een gezicht als onweer hebt als je telkens de rommel van de anderen op kunt blijven ruimen. Heel irritant! En zeker als je aan het verbouwen bent, ruim het op dan werk je beter!



Annavanandelle wat een leuk compliment dat zelfs je moeder ziet dat het opgeruimd is!



Vandaag heb ik 5 lades en 1 kastje in de keuken uitgemest, schoongemaakt en opnieuw ingericht. Toch best wel wat troep weggegooid zoals 2 thermomokken die we nog nooit gebruikt hebben. Heerlijk zo georganiseerd als het er nu uit ziet!
Fijn is dat he noopes, en keuken opruimen vind ik echt iets waar je iedere dag van kunt genieten omdat je er gewoon vaak gebruik van maakt.



Zo, hier verjaardag van dochter gehad, alle visite is net weg. Valt me nog mee hoe groot de puinhoop is
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha is er nu een nieuw filiaal van de bart smit geopend? Wat heeft ze voor haar verjaardag gekregen
Alle reacties Link kopieren
Feestjes zijn altijd leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Phips schreef op 18 januari 2015 @ 13:43:



Whatsupp?



Ja, kleine speelgoedwinkel hier, Maar ze is heerlijk aan het spelen en ik ben rustig mijn administratie aan het doen. Heerlijke lome zondagmiddag.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben begonnen met het opruimen van het rommelhok.

(kleine kamertje). En tadaa in 1 van de tassen heb ik de tom tom gevonden !

En ik kan de vloer weer lichtelijk zien in het kamertje
Alle reacties Link kopieren
Vandaag mocht ik pas aan de koffie voordat het huis gestofzuigd was. Dat werkt! Van de week begonnen met de administratie, dat houdt in: eerst de dozen uit de kast, toen de kast helemaal opgeruimd en opnieuw ingericht (waardoor er heel veel lappen stof die op mijn werkkamer lagen te stoffen nu in de kast liggen). Nu staan er alleen nog maar een berg dozen in die kamer. Ik kan ze nergens kwijt dus ik moet ze gaan uitzoeken en opruimen. Het begin is er dus......
Alle reacties Link kopieren
Go Phips!

Duidelijke doelen en beloningen stellen, dat werkt altijd meestal

Dat van de berg dozen die dan in het midden over blijven herken ik, vaak heb ik dan geen puf meer om daar aan te beginnen. Maar hey, de week is jong, telkens 1 doos en je bent er zo doorheen!



En jeej! Fanatic, je TomTom gevonden én wat van je vloer kunnen zien! Dat is dankbaar opruimen



Ik ben nog steeds helemaal happy met de opgeruimde keukenlades. Begin nog net niet te kwijlen als ik ze open trek haha! Vandaag geen tijd gehad voor een nieuwe opruimronde, komt ergens deze week wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Noopes: ik vind het ruimtelijker worden al beloning genoeg!

Hier is alle achterstallige post en administratie weer gedaan, rekeningen en belastingen betaald en in de mappen opgeborgen (ipv weken opstapelen naast de voordeurmat), trappen en vloeren gestofzuigd en schoongemaakt, koelkast geleegd op dingen die weg konden, bank verschoond en zo nog wat dingen.



Geeft een opgeruimd gevoel.



Haha, hoe opgeruimde keukenlades happy kunnen maken! Daar doe je het alleen al voor, toch?!

en het fijne gevoel als je niet (langer) laks bent en eea niet opstapelt dat is ook al beloning op zich, he?



Phips: vind je administratie in dozen nou echt handig? Dan zoek je je nog rot, lijkt me?

Ik kan alles binnen een tel terugvinden (op alfabet, in mappen, kan je rechtop zetten in zo'n kast, neemt denk ik minder ruimte in?)



Ga je ook iets doen met die lappen stof? Laatst heeft mijn moeder 7 (!) dozen met de prachtigste lappen weggegeven, waar ze ooit plannen mee heeft gehad, maar nooit iets van kwam..



Fanatic: wat fijn van die TomTom. Zijn toch dingen die je niet wil missen :-)

Ik moet nog beginnen aan die rommel- cq logeerkamer. Oa een reiswieg waarvan ik nog niet weet wat ik ermee moet (ik heb geen zolder). Misschien maar een slaapplaats voor de poezen van maken?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Hihi Noopes, dat ken ik. Dan sta je steeds de kast open te maken en te kijken of de la open te trekken en te genieten dat het zo opgeruimd is

Dank voor je opbeurende woorden: de week is nog jong!



Haha Suzy, die dozen zijn helemaal niet handig. Het is een zootje (want geen tijd, zin om op te bergen dus kwak ik het er zo maar "even" in, alles door elkaar, jaren lang . Vandaar dat de drempel om er aan te beginnen zo vreselijk hoog is....

Die lappen stof is een ander verhaal, ik naai veel en graag dus die hebben allemaal een bestemming. Ik ben erg blij dat dat nu netjes in de kast ligt zodat ik meteen zie wat ik heb en zelfs of het al gewassen is! Dus ik heb niet helemaal niets gedaan. Vorig jaar, of misschien inmiddels zelfs wel 2 jaar terug heb ik op de overloop op zolder een naaihoekje ingericht. In de kerstvakantie heb ik die weer eens opgeruimd en heringericht. Dus dat is nu helemaal overzichtelijk en naar mijn zin. Ik heb zelfs de kast op onze overloop meteen ook opgeruimd, want in de lappenkast zaten nog meer dingen die ik niet kwijt kon. Dat is allemaal gelukt, ook nog wat zaken in de vuilnisbak gegooid. Alleen de administratie nog......



Een reiswieg klinkt als een heerlijk kattenmandje, als je er maar de nadruk oplegt dat de kat er niet in mag, want dan is het het leukst om er toch in te gaan .



Vanmorgen al het hele huis afgestoft, badkamer en wc's schoon, afwas weg, ik ben zeer tevreden. Nu even koffie en dan zo werken.
Alle reacties Link kopieren
Phips: lekker bezig, jij!



Die dozen administratie: is dat per jaar 1 doos? Dan zou ik me gewoon beperken tot afgelopen jaar?!

Hooguit de rest (afgelopen 5 jaar max) in 1 doos proppen en opbergen?



Koop je 3 ordners: 1 "rekeningen", 1 "contracten", 1 belastingen/verzekeringen?

Kan je uit die andere dozen hooguit contracten met energiebedrijven, mobieltje etc vissen die nu nog steeds lopen.



Lekker dat dat hoekje voor jezelf nu zo naar je zin is. Heb je meteen resultaat van, he?



Werk ze zometeen!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Was het maar waar Suzy, alles door elkaar .

Is het niet handiger om een map te hebben met alles van 1 jaar? Je hebt zo vaak van die dingen waarvan ik eigenlijk niet weet waar het onder valt..... En wat doen jullie met bonnen voor garantie? Daar heb ik nu een aparte map voor (en die zit in een doos, samen met nog meer aparte mappen met vanalles )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven