Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie verhuisplannen dan Rozehanddoek?

Zo niet, dan zou ik er toch maar eens per ongeluk op gaan staan ofzo



Nee, die ken ik niet. Heb even gekeken maar ik hou niet van vloeken ......
Haha, kon dat maar! De tv-doos ligt achterin de berging en de rest liggen allemaal bovenop de keukenkastjes. Daar kan ik geen per ongeluk van maken Ik blijf gewoon zeuren tot die zooi opgeruimd wordt



Ik heb vandaag de koelkast uitgemest en de producten die overtijd waren weggegooid. En dat leverde ook weer wat ruimte op. Heerlijk!
Over websites gesproken, ik heb mijn eerste opruimmanie met het systeem van Flylady gedaan. Maar om het elke dag zo bij te houden, daar ben ik te lui voor :-D
Resten van dozen op keukenkastjes :nono:

Zeker als je geen verhuisplannen hebt zou ik het echt weg doen.

Ik vind het nog wat anders als je een mega zolder hebt en dan alles daar op kunt zetten zonder dat het echt stoort.



(Maar goed hier is de doos waarin de gerepareerde tv terug kan net met het oud papier mee gegaan ondanks dat we wel verhuisplannen hebben).



Dochter is (onverwachts) spelen bij een vriendin dus ik moet van mezelf zo even in de schuur bezig van mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Rozehanddoek, ik ga mijn dochtertje niet de schuld geven van de zooi hier in huis.

Ja ze maakt rommel, maar ze ruimt het ook op.

Alleen tja, kinderen van 5 hebben nou eenmaal de drang om met 16 dingen te spelen op 1 dag, en hun "schatten" (tekeningen) overal neer te leggen...

Mensen mogen best zien dat hier een kind woont hahaha.



Denk dat mijn vriend en ik de grootste sloddervossen zijn hier in dit huishouden, daar komen we eerlijk vooruit.

Is ook een tijd en zin dingetje...

Als je allebei tig uur werkt in de week en je kind ligt eindelijk op bed dan wil je lliever op de bank crashen dan huishoudelijke zaakjes doen...
Alle reacties Link kopieren
Hehe, eindelijk kan ik weer fatsoenlijk op het forum komen!



Opruimen is niet veel gebeurd de laatste tijd, ziek geweest en dit weekend carnaval. We hebben nu wel weer eennplan vam aanpak gemaakt: als de kleren uitgewassen zijn gaan deze netjes in een grote doos. Alle carnavalskleren bij elkaar.

Deze week ook weer wat op mp zetten. En dan komend weekend weer een deel van de zolder opruimen.
Goed bezig noopes! Heb je zoveel carnevalskleding? Een hele doos?



Hier vorige week de schuur opgeruimd, verder niet tot veel gekomen. (What's new)

Wel 2 potentiele nwe huizen bekeken waarbij we 1 voor de 2e keer willen gaan bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Ja anna, we hebben 1 grote doos. Daarin zitten 6 pakjes, hoeden, accessoires. Ideaal!



Inmiddels weer op zolder begonnen, ik heb een aantal spullen in een hoek gezet die van mij weg mogen, man moet het even nakijken. Kussen, bakken, kam en riem van hond die er al een paar jaar niet meer is, @home en ziggo doos, fax-telefoonapparaat (ja echt!), dvdspeler, videospeler, PlayStation 2, knaloranje deken en bijbehorend groen-met-oranje-bloemetjes laken van minstens 30 jaar oud....
Alle reacties Link kopieren
Hihi, dat is weer helemaal in hoor Noopes,



Hier helemaal niks gedaan de afgelopen week, bah . Alleen maar moe en nergens zin in...... Komende week vakantie, nou ja, ik moet wel werken maar de kinderen hoeven niet vroeg op en dus kan ik ook lekker een beetje uitslapen.
Hier het Weekend goed begonnen, man is naar zwemles met dochter dus ik heb mooi al even de vloer gedaan beneden. Nu even bijkomen



Komende week komt weer de grijze bak en ik heb nog veel plek, dus eens kijken of we nog wat kunnen weggooien.
Alle reacties Link kopieren
Moe, ja daar heb ik ook last van. En treurig weer helpt daar niet tegen!



Anna goed van je dat je de vloer doet als man en dochter weg zijn. Ik doe ook alleen schrobben of dweilen als de hond buiten is en voor ze binnen mag eerste de poten goed afvegen



Vandaag staat op de planning: logeerkamer opruimen, badkamer en wc grote beurt en als we tijd over hebben weer een deel van de zolder uitmesten.



Handig: een grote rieten mand tegen komen die perfect is om een huwelijkscadeau van te maken.



Handig: pinterest, vannacht de douchekraan in zakje azijn laten weken: werkt echt!!
Alle reacties Link kopieren
Nog een weekje en dan kan ik ons nieuwe huis gaan inrichten. Ik heb zo'n zin om de keuken te gaan inrichten. Alle dozen uitpakken en dan nog een keer goed bedenken of we het echt nodig hebben. Heb ik ook al gedaan toen ik vorige maand alles in ging pakken.



Zeker straks met de rest van de dozen uitpakken zullen we goed moeten kijken of we het echt moeten houden, we hebben een groter huis, maar minder opberg ruimte. Kunnen we ook minder spullen/zooi verzamelen. Alleen de keuken is echt veel groter dan we hadden.
Noopes, staan die dingen op pinterest? Ik ga meteen zoeken! Gisteren met een staalsponsje de badkamer gedaan. Kwam er toch nog een hoop gorigheid van het wastafeltje.
Alle reacties Link kopieren
Ja, bijvoorbeeld zoeken op 'bathroom cleaning' en dan krijg je al een rits tips. Zo zoek ik ook op 'opruimen' 'organiseren' en 'declutter'.



Gisteravond een pak macaroni weg kunnen gooien Onze kelderkast was behoorlijk vochtig omdat we een best natte kruipruimte hebben, en hoewel we een ontvochtiger aangeschaft hebben had ik er niet aan gedacht om alle producten in karton na te kijken. Dus... macaroni met een poeflaag schimmel en hetzelfde voor de rijst. Echt balen!!
Alle reacties Link kopieren
@noopes. Kun je etenswaren in kartonnen verpakkingen niet in een keukenkasten bewaren en dan B.v plastic diepvriesdozen e.d in de kelderkast
Er gaat een hele nieuwe (pinterest) wereld voor me open, wisst niet dat ze dat ook op pinterest hadden.
Oh en irritant noopes van je vochtprobleem.



@ikdus, veel plezier in je nwe huis. Ik wil in ons nwe huis tzt ook een echt frisse en opgeruimde start maken.
Alle reacties Link kopieren
Paulsje, dat is een fijne tip! Al ga ik er van uit dat de kartonnen verpakkingen die ik nieuw ga kopen wel goed blijven met de ontvochtiger.



Annavanandelle, I love Pinterest! Er staat zo gigantisch veel op...



Ikdus, toch wel een voordeel van verhuizen! Minstens 2 keer je spullen in handen hebben en zo verplicht uitsorteren.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonmoeder vroeg vanmiddag of ze dit weekend kan helpen met uitpakken. Heb netjes bedankt ervoor, wil echt zelf alles uitpakken en een plekje geven. Zo kan ik nog een keer door alle spullen heen.

Gelukkig geeft mijn man mij alle ruimte om zelf uit te pakken en weg te gooien waarvan ik denk dat eeg kan.
Alle reacties Link kopieren
Ja, uitpakken moet je echt zelf doen! Sowieso het idee dat anderen gaan bepalen waar jij je spullen laat , hoe goed bedoeld dan ook....

Hier is de puinzooi enorm , kinderen vakantie, logeren bij elkaar, ik doe er niks mee. Morgenmiddag grote opruimactie van iedereen, dan kan ik maandag beginnen met de boel weer in het gareel te krijgen
Mss kan je schoonmoeder inschakelen im te poetsen?



Oh, nog niets Van ons bod gehoord, zo spannend!
Alle reacties Link kopieren
O, jullie hebben op een huis geboden, zeker spannend!
Alle reacties Link kopieren
Annavanandelle zullen we allemaal mee duimen misschien helpt het.....

Net weer ruim anderhalf uur mezelf met een muziekje opgesloten in de badkamer. Ook al doe ik elke week een snelle schoonmaak op het moment dat ik dan uitgebreid poets is het nog steeds een ontzettende klus, niks leuks aan.
Alle reacties Link kopieren
Dat ken ik Paulsje. Het best is dan de badkamer te verzegelen, zodat er niemand meer in kan
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk weer een beetje tijd gehad om op te ruimen. De tas met oude kleding is weg, de was is bijgewerkt, de vaatwasser heeft extra gedraaid zodat het aanrecht nu niet meer vol staat met troep. Nachtkastje opgeruimd en make-up lade opgeruimd. Ik gebruik niet veel make-up maar bewaar wel veel... 'oh dat is wel een leuk kleurtje om te bewaren, of hee die proef-mascara kan altijd nog van pas komen'. Weg ermee!



Hoe zit het met de verhuizers en de badkamers?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven