Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
Stop maar met duimen voor ons....



Ik zit wel echt in de goede opruimflow en de fb verkopen Ippen weer goed (salaris zeker overal gestort)

Gisteren weer wat opgehaald, vanavond ook en als her goed is komen er nog 2 langs.
Alle reacties Link kopieren
Och, dat is jammer Anna!

Hier ook weer wat verkocht, alle beetjes helpen. En een beetje profijt gehad van de eerste opruimactie in de administratie. Alle papieren die we nodig hadden voor de belastingaangifte heb ik dezelfde dag nog gevonden! Maaar mensenkinderen, wat heb ik daar nog een werk aan zeg
Alle reacties Link kopieren
Nadeel van verhuizen? Internet was niet geregeld... Grrr... Nu nog zo traag als wat, maar ja, ik leef weer 😀



Een van jullie opperde om schoonmoeder in te schakelen voor de schoonmaak. Dat had ze een week eerder al gedaan, vlak voordat de vloer kwam.



We wonen hier nu 3 dagen, heerlijk rustig. Met het inruimen van de keuken (verder ben ik nog niet gekomen) zijn er toch alweer aardig wat spullen in de vuilnisbak verdwenen.





@anna, balen zeg. Wat is jullie volgende stap?
Gek is dat he, zoek je voor je verhuizing alles uit, verdwijnt er alsnog veel in je pruullebak erna.



Wij zoeken verder, ik heb het idee dat verkopers het eigenlijk niet kwijt willen (lang verhaal)

Maar we hebben al wat anders gezien dat ook aanspreekt.
Alle reacties Link kopieren
quote:noopes schreef op 24 februari 2015 @ 20:13:

Ikdus, toch wel een voordeel van verhuizen! Minstens 2 keer je spullen in handen hebben en zo verplicht uitsorteren.Herkenbaar! Wij zijn (in de tijd dat ons huis gebouwd wordt) al anderhalf jaar spullen aan het uitzoeken, weggeven, weggooien. Nu we bijna gaan verhuizen en daadwerkelijk spullen in dozen doen komen we toch nog dingen tegen die niet mee hoeven. En hoogstwaarschijnlijk gebeurt hetzelfde als we de dozen uitpakken en de spullen in de kasten gaan ruimen.
Alle reacties Link kopieren
Jammer anna, gelukkig staan er nog veel huizen te koop en is het bijna open huizen dag kan je wat laagdrempelig huizennbekijken
Ik moet ook maar weer eens aan de bak met opruimen. Tijdje geleden wel de keukenkastjes weer eens aangepakt. Ik gooi mijn spul meestal weg of geef het weg als mijn broertje het hebben wil. Ik mag mijn spullen niet verkopen van de bijstand, dus dan geef ik het liever weg zodat een ander d'r nog wat aan heeft. Heb alleen daardoor nog steeds een peuterbed boven staan, want daar zijn geen gegadigden voor helaas. Mijn badkamer wordt gerenoveerd door de woningstichting, dus daar kan ik dan straks weer een mooie ruimte van maken. Sowieso mijn bureau moet leeg, want die staat stampvol. Moet ook nog een doel vinden voor mijn studieboeken die ik niet interessant vind. Misschien eens in gesprek met de bijstand.
Alle reacties Link kopieren
Je mag je spullen niet verkopen? Wat is dat nu weer voor betutteling! En als je het je broer laat verkopen?
Je kann altijd nog je spullen gaan ruilen fruitmoes (voor boodschappen).



We gaan deze week nog een huis bekijken, hopelijk wort dat wat, ben wel toe aan een vaste plek.
Alle reacties Link kopieren
Vergeet niet stof tegen get plafond: is erg ongezond.
quote:Defietsboer schreef op 04 maart 2015 @ 22:06:

Vergeet niet stof tegen get plafond: is erg ongezond.??
Alle reacties Link kopieren
tja......
Alle reacties Link kopieren
quote:Defietsboer schreef op 04 maart 2015 @ 22:06:

Vergeet niet stof tegen get plafond: is erg ongezond.





Kom jij bij mij schoonmaken? Ik heb zeer hoge plafonds in huis (6 meter....)



Maar om bij het onderwerp te blijven...

Morgen weer naar de vuilstort, heb van de week weer wat dozen uitgeruimd en dus ook weer meer spullen die weg gaan. Opruimen wordt leuk zo, ik begin van overzichtelijke kasten te houden zonder al te veel onnodige zooi erin.
wow, ben wel benieuwd naar je huis ikdus (6 meter hoog, wow)



Vandaag in de tuin opgeruimd, was wel nodig maar was heerlijk met dit weer.In huis dus niet zo veel gedaan. Soms gaat het zo lekker en soms lijkt het niets op te schieten.
Alle reacties Link kopieren
Even niet gelezen, leuk dat er weer geschreven is!



Fruitmoes wat jammer dat je niks mag verkopen. En als je het je familie laat verkopen die dan bijv een keer boodschappen met je gaan halen?



Anna, jammer dat ze het huis toch niet heel graag kwijt willen. Tijd om verder te kijken!



Ikdus, wij zijn deze week ook naar de stort geweest. Hele aanhangwagen vol, de helft van de zolder is nu leeg/opgeruimd. Komende 2 weken gaat de andere helft eraan! Heerlijk gevoel
Alle reacties Link kopieren
Hier erg druk geweest en dat is zichtbaar in huis . Nu er weer in komen, pff, dat lukt me altijd zo slecht. De chaos te groot, weet niet waar te beginnen, alles moet, alles is nodig.... En bij alles wat ik dan doe heb ik het gevoel dat eigenlijk dat en dat en dat toch echt eerst moet. Hoe pakken jullie jezelf en de draad weer op?
Alle reacties Link kopieren
Oeh, moeilijk Phips! Ik zoek dan iets kleins om mee te beginnen. Bijvoorbeeld: vaatwasser uitruimen en meteen vaatwasser inruimen. Of: rondslingerende kleren in de wasmand gooien (meestal erop, de stapel is dan al hoog...) en dan pas beslissen of ik meteen een was aan zet of toch even ga stofzuigen. Eigenlijk de megaklus in kleine klusjes opdelen, dat werkt bij mij het beste. Als ik dat niet doe heb ik aan het einde van de dag nog niks gedaan...
Ik doe altijd eerst de afwas. En dan leg ik alles terug waar het hoort. Als die 2 dingen klaar zijn, voel ik me meestal al een stuk beter Daarna maak ik het huis van boven naar beneden schoon. Dus eerst afstoffen en als laatste stofzuigen.
Alle reacties Link kopieren
En phips je kan nou eenmaal niet alles wat je doet is in ieder geval een verbetering ;)
Alle reacties Link kopieren
Haha, dat houdt me op de been Paulsje. Ik ben maar met de allerergelijkste dingen begonnen: geen schone sokken en ondergoed meer, tot aan je knieen in het stof en kattenharen en een tjokvol aanrecht. De was dus opgevouwen, gestreken en nog 3 wassen gedaan (moet er nog 1 ophangen), het hele huis gestofzuigd (uche uche) en de afwas gedaan. Nu op de bank met koffie:-) en maar niet denken aan alles wat nog moet. Als beloning mag ik de tuin in zo voordat ik eten ga maken en mag ik wat minder werken vandaag (Dat wreekt zich dan wel weer een andere keer, maar ja, ik kan niet alles tegelijk inderdaad)



Dat van boven naar beneden werken werkt bij mij alleen als het een beetje bij is.
Alle reacties Link kopieren
Dat heb je dan toch goed gedaan Phips!

Geniet van je tuin
Alle reacties Link kopieren
Dank je Noopes
Okay Ben blij dat het je in elk geval langzaamaan lukt om alles op orde te krijgen! Hier heb ik nog steeds teveel zooi. Denk dat ik het opruimen maar opgeef, er is gewoon teveel wat niet weg kan, dus ik wacht nu op een groter huis :-D Het is ook niet vies ofzo en in principe lijkt het niet erg rommelig. Dus het mag van mij eerst zo blijven. Als het maar schoon is, dat is het belangrijkste. Ik word echt gek van de kattenharen! In de volgende woning komt zeil te liggen :-D Lekker makkelijk met de Swiffer erover heen!
Alle reacties Link kopieren
Ik hou moed, al gaat het niet helemaalvan harte.....



Ja, kattenharen, die hebben we ook. Maar een stofzuiger werkt toch wel het best. Als je de spullen die je nu hebt niet weg kunnen/mogen ben je wat dat betreft lekker op orde! Meer ruimte om het goed op te bergen is dan wel erg fijn. Heb je zicht op een ander huis?
Hier ook kattenharen al moet de grote rui nog komen volgens mij.

De volgende kat wordt gewoon een naaktkat



Hier weinig gedaan nog deze week. Ik krijg morgen bezoek dus ik moet wel nog heel even puinruimen straks of morgenmiddag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven