Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
En nog even over kasten, in ons huis nu hebben we 6 grote inbouwkasten en in het nieuwe huis straks iets van 14 inbouwkasten waaronder een zeer grote walk-in closet. Dus daar ben ik wel erg blij mee!

Zelf hebben we drie oude kasten; een Engelse meidenkast, wit dressoir en een erg leuk Engels heren maatpak kleding kastje in Art deco stijl. Verder nog een ikea kledingkast en zeven boekenkasten.



Qua ruimte voor mijn spullen gebruik ik overal en nergens plek in alle kasten. In het nieuwe huis zal dat makkelijker te verdelen zijn denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 boekenkasten, een stukje dressoir en een lade voor mezelf.

Voorheen lag alles door elkaar maar dior dit topic heeft alles een vaste plaats gekregen waardoor ik sneller iets terug vind als ik het nodig heb.

Al ben ik wel al 3 dagen mijn zonnebril kwijt...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu in huis nog niet veel kasten, alle boeken zitten nog in dozen. In ons vorige huis hadden we 4,5 meter Billy boekenkasten vol staan, dus reken maar uit hoeveel dozen er nog in de garage staan.



Verder zijn we nog op zoek naar een dressoir voor in de woonkamer. We hebben gelukkig veel kastruimte in de keuken, maar daarl ligt nu in 1 la dus alle zooi dat eigenlijk in het dressoir moet. Maar wat is hgrt lastig om een mooi, passend dressoir te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Dat is zeker lastig!

Het ideale dressoir moet aan bepaalde eisen voldoen (praktisch) en dan ook nog eens bij je inrichting passen én je moet het mooi vinden.



Vandaag weer wat opgeruimd, doos met spullen klaar voor verzenden gezet, paar bh's die ik het afgelopen jaar niet aan heb gehad weggegooid, deel kleren uitgezocht. En er helaas achter gekomen dat in onze waskamer een scheur in de muur zit met schimmelpuntjes

Dus... stucadoor vragen om advies en anders een vochtweringsbedrijf... daar gaat mijn belastinggeld! Of we een nieuwe kledingkast aan kunnen schaffen is dus afwachten helaas.
Alle reacties Link kopieren
O, schimmel, wat een ellende Ik hoop dat het meevalt en dat er een goedkope en eenvoudige oplossing te bedenken is.

Hier is het een puinhoop, dat schrijf ik volgens mij iedere keer haha! Dan ga ik weer even stevig puinruimen maar dan is er weer iets en dan wordt het weer niks. De kamer van een van mijn zoons is nu helemaal klaar (dat was de veroorzaker van deze puinhoop) en die is nu gezellig, eindelijk, en ook een beetje schoon te houden. Een goed bureau, gezelliger ingericht, helemaal fijn. Maar zijn oude bureau staat nu op onze slaapkamer . Het is een familie-erfstuk, eigenlijk mag het niet weg maar niemand in de familie wil het. En ik kan het toch niet over mijn hart verkrijgen het op marktplaats te zetten. Eerst stond het in stukken op onze kamer, nu staat het provisorisch in elkaar om te kijken of het daar gaat blijven. In dat geval ga ik de administratie er in opbergen, daar heb ik nog geen plek voor, dus....
Alle reacties Link kopieren
quote:Phips schreef op 17 mei 2015 @ 10:45:

O, schimmel, wat een ellende Ik hoop dat het meevalt en dat er een goedkope en eenvoudige oplossing te bedenken is.

Hier is het een puinhoop, dat schrijf ik volgens mij iedere keer haha! Dan ga ik weer even stevig puinruimen maar dan is er weer iets en dan wordt het weer niks. De kamer van een van mijn zoons is nu helemaal klaar (dat was de veroorzaker van deze puinhoop) en die is nu gezellig, eindelijk, en ook een beetje schoon te houden. Een goed bureau, gezelliger ingericht, helemaal fijn. Maar zijn oude bureau staat nu op onze slaapkamer . Het is een familie-erfstuk, eigenlijk mag het niet weg maar niemand in de familie wil het. En ik kan het toch niet over mijn hart verkrijgen het op marktplaats te zetten. Eerst stond het in stukken op onze kamer, nu staat het provisorisch in elkaar om te kijken of het daar gaat blijven. In dat geval ga ik de administratie er in opbergen, daar heb ik nog geen plek voor, dus....Ik snap je gedachtengang heel goed (herkenbaar). Maar pratkisch: Waarom zou jij het wel bewaren als de rest van de familie het ook niet wilt? Maakt het je op dit moment blij het bureau te hebben?
quote:Qian schreef op 17 mei 2015 @ 11:04:

[...]



Ik snap je gedachtengang heel goed (herkenbaar). Maar pratkisch: Waarom zou jij het wel bewaren als de rest van de familie het ook niet wilt? Maakt het je op dit moment blij het bureau te hebben?Does it sparkle joy
Alle reacties Link kopieren
Precies!

We leven nú hè ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal vóór het gebruik en behoud van erfstukken. Maar dan moeten ze ook wel echt gebruikt en behouden worden.



En als niemand iets wil hebben of stallen, waarom zou jij als enige wél die verantwoordelijkheid willen nemen?



Er zijn namelijk zoveel dingen die je met het meubel kan doen waar je wel echt blij van kan worden:

- hergebruik de grepen en doe de rest weg.

- maak er een ladekast van

- maak er een niet-familielid ontzettend blij mee

- maak een foto ervan en lijst deze in

- maak van een lade een kistje voor een overleden huisdier

- hergebruik het blad op een andere tafel

- schilder het over zodat het in je interieur past en geef het een mooie plek in de inrichting



Wat je ook doet: doe er iets mee. Want nu word je er duidelijk niet veel blijer van.
Afgelopen weekend ook goed bezig geweest. Met een auto volgeladen naar het milieupark geweest en eens flink wat cd's en dvd's uitgemest en bij de stapel "voor de rommelmarkt" gezet. Voelt zoooo goed!!!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig!!
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 17 mei 2015 @ 13:41:

[...]



Does it sparkle joy







Maar die 'overdreven' zin werkt wel bij mij

Jammer alleen dat bij mijn oudste dochter nog steeds alles joy sparkles en bij mijn jongste juist bijna niks. De één een beetje minder en de ander een beetje meer zou beter in balans zijn.



Vandaag heeft mijn man bijna alle computer spullen uitgezocht en veel weggedaan, alleen gaf elk usb en micro usb kabeltje hem joy , dus die liggen allemaal (stuk of 15) weer op dezelfde plek.



Maar wat is het inderdaad heerlijk om zo op te ruimen, zo grondig hebben we het nog nooit gedaan. Waren er beiden altijd erg slecht in maar het voelt zoveel opgeruimder en lichter in mijn hoofd!
Alle reacties Link kopieren
Haha Beleza, zo'n man heb ik ook..... In mijn pogingen het bureau een nuttige en leuke plek te geven heb ik vandaag zowat het hele huis verbouwd, waaronder een ladenkastje van mijn man. Samen met mijn dochter het ladenkastje een nieuwe plek gegeven en daarvoor moesten de laden er even uit. Hihi, wat ik daar in vond



Het bureau kan ik niet wegdoen, niet nu, daarvoor heeft het teveel goede herinneringen. Dus het staat nu op onze slaapkamer. De kat is er erg blij mee, want haar mandje staat er bovenop en ze heeft een mooi uitzicht en ze ligt in het zonnetje. En als het mijn kat plezier geeft, dan ben ik ook blij . Zo, dan mag het blijven want het levert plezier op

Verder bijkomend voordeel is dat ik 2 ladenkastjes op onze slaapkamer helemaal leeg heb gekregen. Die staan nu op zolder, op mijn werkkamer. Daarvoor moest het ladenkastje van mijn man weg (staat nu op de overloop, naast de kast met zijn gereedschap, handig bij elkaar dus) Die 2 ladenkastjes ga ik in gebruik nemen voor naaispulletjes ofzo. Het zijn handige kastjes, die vinden altijd wel weer ergens een plek. De dozen administratie die er ook nog steeds staan (onuitgezocht ) gaan nu naar het bureau. Dus ook nog nuttig!
Alle reacties Link kopieren
Wat een geweldig bureau ..... Heb vandaag al twee dozen weggewerkt aan achterstallige administratie! En voor de jongste was mijn ijver van gisteren reden om ook zijn kamer op te gaan ruimen
@Banaanaap, wat een hoop creatieve ideeën! Eens kijken of ik op die manier ook van wat rommel in mijn huis af kan komen.
Alle reacties Link kopieren
Go NYC!



En Phips jij bent ook goed bezig! Het bureau heeft een doel, het heeft je geholpen om een deel administratie bij te werken én je zoontje is gaan opruimen! Wauw!



Hier een stapel boeken verkocht en verder eigenlijk niet zo heel veel gedaan... zit al de hele ochtend op de bank te hangen
Jij Bent zwangerbnoopes, Dan mag Dat, bankhangen.



Ik hou mijn hart vast, morgen na een week weer naar huis.

Benieuwd of man het een beetje heeft bij gehouden.
Alle reacties Link kopieren
Haha Anna, kom maar niet te vroeg thuis want dan is hij nog erg hard bezig gok ik zo
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Mag onkruid weghalen hier ook bij? 😀

Wij zijn afgelopen maart in ons nieuwe huis getrokken, maar is is nog niets met de tuin gedaan. Vandaag willen we al het onkruid weghalen en over 2 weken gaan we dan graszoden leggen. We hebben nog geen idee wat we allemaal met de tuin willen gaan doen. Maar klei en onkruid willen we niet 😀.

Als het gras er dan in ligt, kunnen we de garage leeghalen, daar staan nu nog de tuintafel, loungeset en meer van datf soort tuin dingen in. Kan die daarna eindelijk opgeruimd worden. Ikben namelijk nog steeds spullen kwijt in huis. Heel irritant.



Verder hadden wee vannacht een geluk momentje. Liever niet gehad hoor. We werden wakker van een raar geluid uit de badkamer, onze spiegel (vorige week eindelijk opgehangen) hing scheef. Was hert ophangsysteem stuk gegaan. Mazzel dat we het hoorden (of uberhaubt thuis waren) anders had de spiegel in heel veel kleine stukjes op de vloer, wastafel en plank gelegen. En of dan bijvoorbeeld de wastafel dan nog heel was geweest, geen idee.

Nu vandaag maar weer kijken of hij nog te repareren is, of dat we nu al aan een nieuwe moeten. Probleem is dat mijn schoonvader er extra haken op heeft gemaakt om hem beter te kunnen laten hangen. En dat is nu dus stuk... Geen garantie werk. Baal hier zo van.
Alle reacties Link kopieren
Onkruid weghalen is ook opruimen

Dat moet ik deze week weer doen... mijn moeder wil al meehelpen om al dat onkruid te verwijderen.... maar hee de helft van wat zij onkruid noemt zijn wilde bloemen! Afblijven!



De afgelopen week 3 dingen via mp verkocht. Alle administratie mbt zwangerschap bijgewerkt en de babyspullen staan nu netjes bij elkaar in de gangkast.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft nu vakantie en ze heeft beloofd iedere dag een klus van een uurtje te doen . Dus eerst is de voortuin aan de beurt: onkruid trekken. Dat er dan zo af en toe dingen meegaan die wel hadden mogen blijven vind ik niet erg . Voorlopig is ze daar nog wel even zoet mee, maar ik ben druk aan het verzinnen wat ze nog meer kan gaan doen deze zomer



Klinkt heel opgeruimd en geordend Noopes! Hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Phips het gaat best aardig! Door complicaties (ik hou het vaag) mocht ik een tijdje bijna niks doen. Nu gaat het wat beter en ben ik ook meer bezig.



Iedere dag een uurtje klussen nou dan krijg je toch veel gedaan! Onkruid is hier wel flink gegroeid na 2 dagen regen...



Administratie wil ik bijwerken, maar ik heb nog geen nieuwe printer. Wel een gezien, als mijn man het goedkeurt bestel ik die en krijg ik m deze week binnen.



Zometeen op zolder kijken of ik nog wat op mp kan zetten (we hebben 3 of 4 dozen met mp/ rommelmarkt spullen) en ik heb ook al een lijstje gemaakt met dingen die ik nog wil halen. Bijvoorbeeld een schrobstok (ik schrobde eerst op de knieën maar dat wordt lastiger :D ) en een douchegordijn.



Inpakpapier heb ik verzameld, op pinterest nog even naar leuke opbergideeën kijken. Ik denk zelf aan 2 ikea-plastic-zak-houders die je dan aan de binnenkant van een deur kunt bevestigen. Of aan de muur... zou goed passen in de gangkast op de overloop. Handig!
Even up

We zijn over, dus nu even chaos qua dozen maar ik wordt steeds beter in dingen weg doen.
Alle reacties Link kopieren
Succes Anna met alles uitpakken en een plek voor alles zoeken.

Wij zijn nu 3 maanden over, maar nog steeds staat alles niet op zijn plek. De garage staat nog vol met dozen met leesboeken, maart we hebben nog geen boekenkast. De oude was een inbouw en is dus achter gebleven in ons oude huis.



We zijjn nog steeds onkruid aan het weghalen in de tuin, vandaag moet dat echt klaar zijn. Ik ben er in ieder geval klaar mee. Heel fijn een nieuwbouwwijk waar tot 2 jaar geleden de aardappels en koolzaad nog bloeiden. Over 2 weken komt het gras, dan kunnen we ook eindelijk buiten zitten. Het is nu alleen klei en onkruid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven