Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Schreef ruim een jaar geleden mee omdat ik ging verhuizen.. Inmiddels ga ik weer verhuizen. God wat kan een mens weer een troep verzamelen in een jaar, snap er niets van.



Maar goed, vandaag toch al veel kunnen doen, hoewel het meeste nu nog even grote schoonmaak is. Vanaf woensdag echt pakken en hopelijk zondag verhuizen!
Alle reacties Link kopieren
Oh, nu de ergste klus van allemaal.. Sokken bij elkaar zoeken. Ik heb een talent voor sokken kwijtraken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Koettie schreef op 07 juni 2015 @ 19:53:

Oh, nu de ergste klus van allemaal.. Sokken bij elkaar zoeken. Ik heb een talent voor sokken kwijtraken.Dat probleem heb ik anders opgelost. Allemaal dezelfde sokken kopen, hebben we altijd wel paren.
Oh zo herkenbaar koettie.

Ik ben nu ook net voor de 2e keer binnen een jaar verhuisd en heb zoveel weggegooid waarvan ik me idd afvraag waarom ik het bewaard had....
Alle reacties Link kopieren
quote:ikdus2010 schreef op 07 juni 2015 @ 19:59:

[...]





Dat probleem heb ik anders opgelost. Allemaal dezelfde sokken kopen, hebben we altijd wel paren.



Ga ik inderdaad maar doen als ik aan nieuwe toe ben, dit is echt bizar. Gelukkig lijken sommige kleuren op elkaar



@Anna, ja echt bizar. Net paar tassen met boeken die ik nooit meer wil lezen, oude tijdschriften en andere rommel op een gratis af te halen gezet. Morgen wordt er al een hoop opgehaald, ruimt lekker op! Nu is het vooral uitzoeken wat mee mag.. Huurde gemeubileerd en bij sommige dingen weet ik echt niet of ze nou van mij zijn of niet. Lekker handig..
Alle reacties Link kopieren
Het is hier weer eens een puinhoop . Maar wel keukenkastjes opgeruimd en dingen weggedaan! En mijn man wilde er maar 1 ding toch nog bewaren, dat kwam wel van pas in de schuur, yes!

Vandaag werken en ik moet echt stofzuigen. Afstoffen ook heel erg nodig, maar dat schuif ik maar naar volgende week.

Hoe gaat het hier verder met iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Alle kleine beetjes helpen!

Ik ben blij dat de grootste opruiming gedaan is, afgelopen week 2x opgenomen in het ziekenhuis en nu dus echt rustig aan doen. Bankhangen!



Gelukkig krijg ik wel poetshulp en kan ik mijn man goed aansturen om de rommel achter zijn kont op te ruimen
Hoe ver ben je nu noppes?

Doe maar aan, is voor een goed doel.



Hier is mijn trapkast klaar, heel fijn, kan nu eindelijk mijn stofzuiger en emmers kwijt. Ziet er meteen opgeruimder uit.
Alle reacties Link kopieren
Oei Noopes, hou je koest hoor! Hoe lang moet je nog?
Alle reacties Link kopieren
Nog 14 tot de 40 weken, ben nu 26 weken. Inmiddels ben ik ook heel goed geworden in niks doen en laten liggen!



Anna fijn dat je je emmers en stofzuiger nu goed kwijt kunt, ziet er inderdaad opgeruimder uit.



Phips wat goed dat jullie toch nog veel opgeruimd hebben! En als je dan wat tegennkomt wat je kunt gebruiken komt dat ook echt van pas.
Oei, das nog wel een stuk noopes, hou je maar lekker koest.
Alle reacties Link kopieren
Goed begin van de nieuwe week: kast in onze gang opruimen! Ik wil ons boodschappenbeleid veranderen in de hoop tijd te sparen. De voorraaddingen wil ik eens per maand in slaan zodat ik alleen maar eens per week de verse dingen hoef te kopen. Maar dat vraagt meer opbergruimte. Vandaar deze actie. 3 flessen ovenreiniger, verbandspullen voor een ziekenhuis, resrvelampen voor de komende 100 jaar, sjalen in ongelofelijke hoeveelheden . Ruimen dus en alles terugbrengen tot 1 plank. Het zal mij benieuwen
Alle reacties Link kopieren
Yes, gelukt! Rommel weggegooid, nieuwe plek gegeven of weer terug in de kast en de voorraadkast opnieuw ingericht en ruimte overgelaten voor mijn aan te leggen voorraad! Nu nog boodschappen doen en hopen dat de schappen in de supermarkt goed gevuld zijn
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Phips!

Als ik een voorraad wil aanleggen dan wordt de voorraadkast echt een rommeltje... ik kan wel een gedeeltelijke voorraad inslaan maar als er toevallig veel aanbiedingen zijn krijg ik het niet fatsoenlijk kwijt :(
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook niet van alles voorraden aanleggen. In een winkel kom ik wekelijks voor groente en fruit en de droge dingen die ik daar koop kan ik dan wel meteen meenemen. Maar iedere week naar twee of meer winkels vind ik echt verschrikkelijk dus die dingen wil ik graag in grotere hoeveelheden. Vroeger deed mijn man dat altijd maar door omstandigheden kan hij dat niet meer en voorlopig de komende jaren ook niet dus ik wil graag een beetje een oplossing.



Verder een kastje gekocht via mp, erg leuk, maar uiteindelijk niet echt geschikt voor het doel dat we voor ogen hadden . Nu dus weer interne verhuizingen en uitprobeersels om het leuke kastje een mooie plek te geven. Haha, ruimt wel lekker op want alles krijg ik in mijn handen nu en alles wat me niet zint gaat op de grote hoop rommelmarkt/mp
Alle reacties Link kopieren
Nou, tig kastjes hebben alle uithoeken van het huis gezien , maar alles heeft weer een nieuwe plaats en iedereen is blij . Iedereen vond het nieuwe kastje erg leuk maar vroeg zich ook af wat we er in vredesnaam mee moesten De jongste had er nog wel een mooi plekje voor op zijn kamer, en hij had het echt nodig, vond hij..... Hij had er inderdaad een uitgelezen plek voor waar het werkelijk precies past, erg leuk staat en het is ook nuttig in gebruik genomen.

Voordelen: omdat er zoveel kastjes intern verhuisd zijn, weet ik zeker dat daar geen overbodige troep meer in zit. Voordeel 2 is dat de jongste zijn kamer meteen weer heeft opgeruimd.

Verder vandaag deel 1 van de maandboodschappen ingeslagen. Past keurig. De rest haal ik morgen op, lang leve het online shoppen, nu weet ik zeker dat ik alles heb en geen lege schappen aantref (of de mensen achter mij ) Nu hoef ik alleen maar fruit en groente te kopen, dat kan even tussendoor op de fiets. Nu alleen zorgen dat we er ook echt een maand mee doen
Alle reacties Link kopieren
Woohoo Phips! Zo komt alles toch op een eigen plaats terecht!

Heerlijk gevoel is dat, alles opgeruimd.

Heb je supermarkt boodschappen online besteld? Dat heb ik nog nooit gedaan. Wel bij kruidvat en zo online besteld en dat ik het dan ging halen wanneer het mij uitkwam.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ook voor het eerst hoor. Lijkt me ideaal, ik kan het op 2 minuten fietsen van mijn huis ophalen en ik hoef die vreselijke winkel niet in (te druk, te vol, kan ik niet tegen).

Hou jij je nog koest?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel goed in lui zijn phips!

Al rommel ik inmiddels wel weer wat in huis. Lege dozen voor marktplaatsverkopen of surprise netjes in en bij elkaar gezet. Wasjes draaien, in gedeeltes ophangen en zo.

Vanmorgen een grote pan macaroni met zelfgemaakte bolognesesaus gekookt, beetje voor vandaag em de rest de vriezer in.



Binnenkort ondergaat het keukenkastje met mokken en glazen een metamorfose. Man wil veel glazen bewaren maar het ding staat zo vol dat je erg voorzichtig moet zijn als je iets wil pakken. Bovendien, 1 plank gebruikte glazen en mokken en 2 planken nooit gebruikte glazen?
Alle reacties Link kopieren
goed zo Noopes!



Haha, dat herken ik..... mijn man spaarde ooit kopjes . Kasten vol, maar we gebruikten ze nooit! "Altijd leuk als er bezoek is" maar pas als het bezoek weer weg was dachten wij aan de kopjes

Uiteindelijk mochten ze toch weg, op een paar na. Die gebruiken we nu als schaaltje voor als we ijs eten hihi, past beter in de vaatwasser dan andere schaaltjes

Gisteren weer wat geruimd. Er lagen in de kast van mijn dochter nog reserve dekbedden en oude slaapzakken. Niet iets dat ik kwijt wil, maar dat hoeft ook niet zo prominent in een goeie kast te liggen (En mijn dochter vond dat ze te weinig kastruimte had, kleren wegdoen was geen optie.....) dus dat ligt nu op de vliering. En toen meteen een erg leuke stoel, maar staat altijd in de weg en vol troep dus er op zitten kan niet, uit elkaar gehaald en ook op de vliering gelegd. Mijn zoon stond ietwat verbijsterd te kijken: wat moet ik nou met mijn vieze kleren? Zucht........
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik wil ook graag meekleppen in dit topic.



Ik zie in alle spullen nut. Ik heb het ooit gebruikt. Nu heb ik het even niet nodig, maar misschien komt het ooit nog van pas. Niet wegdoen dus!

Verder ben ik van mening dat een goed begin het halve werk is. Niet zomaar een hobby beginnen, maar álles aanschaffen wat ik misschien wel een keer nodig heb.

Dingen afmaken vind ik moeilijk, want het blijkt toch wel veel werk te zijn.



Die hobby -laten we zeggen: haken. Ik heb nu dus een 70 liter krat met garens in allerlei leuke kleurtjes en een stuk of 10 haaknaalden. Er liggen tal van wip-jes (Work-in-Progress) en ik haak al een jaar niet meer. Want halverwege het haken moest ik ook nog tal van andere zaken regelen. En na verloop van tijd heb ik ergens anders in huis wel weer iets anders opgepakt...



Dat dus zo ongeveer.



Sinds een half jaar ongeveer heb ik een schoonmaakster die eens per 2 weken het huis schoonmaakt. Heel fijn, want dan hoef ik niet meer én op te ruimen én schoon te maken. De laatste 6 maanden hebben dus ook al heel wat zaken het huis definitief verlaten. Ik hoop hier wat herkenning/steun/schoppen onder mijn hol te kunnen vinden.
anoniem_238769 wijzigde dit bericht op 23-06-2015 21:02
Reden: kleine aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook graag mee.

Ik woon samen met mijn vriend.

Schoonmaken is niet zijn sterkste punt vanwege het missen van overzicht door autisme. Gelukkig krijgen we een uurtje per week hulp. De rest van de week redden we het daardoor samen wel.



Daarnaast heeft hij moeite om spullen weg te doen. Nu ik vakantie heb wil ik alle kasten gaan opruimen en verven.
Alle reacties Link kopieren
Leuk doel Lisa, meubels opknappen!



Handig Phips, online boodschappen bestellen en dan afhalen. Naar aanleiding van jouw bericht heb ik net even gekeken of het bij mijn plaatselijke supermarkt ook kan. Maar helaas... Toch maar zelf boodschappenlijstjes blijven maken en de winkel door.



Noopes: zwanger? Gefeliciteerd! Ik begrijp dat je ook in het ziekenhuis geweest bent ermee. Doe het rustig aan hè...



Morgenochtend heb ik ons huis voor mij alleen. Ik heb mezelf een doel gesteld voor morgen: De keukenmachine die ik in december kocht is nu voor de 2e keer stuk gegaan. Ik ga hem klaarmaken voor retourzending/reparatie.
Alle reacties Link kopieren
Welkom alle mede puinruimers!



Herkenbaar Hamzter. Je moet ook niet alles wegdoen, zeker geen hobbyspullen want op een gegeven moment ga je dat echt wel weer doen of gebruik je al je bolletjes voor iets anders. Wij bewaren ook best wel veel en erg vaak niet voor niets. Ik probeer het alleen niet op al te prominente plekken in huis te laten liggen

Zo hadden wij 2 kleine bureautjes van onze kinderen. Tja, wat doe je ermee? Uit elkaar gehaald en opgeslagen, zeker een jaar of 3. En ineens wilde ik een naaihoekje, duik achter de schotten om te kijken of we nog wat hadden, zie ik die tafeltjes. Past precies op de plek die ik in gedachten had!



Die boodschappen zijn ideaal! Mijn man vond dat ook en heeft toen hij langs de toko kwam ook nog even ingeslagen . Komend jaar hoef ik geen rijst en bonen te kopen, en de komende 3 maanden ook geen pinda's . Nadeel: voorraadkast ineens toch weer te klein......



Lisa, sterkte en veel plezier! Af en toe al die kasten doorlopen is gewoon fijn. Dingen eruit, dingen een nieuwe bestemming, hergebruiken.....
Alle reacties Link kopieren
Welkom hamzter en xxlisaaaxx!



Hamzter dat is moeilijk als je in alles iets nuttigs ziet! Ik herken het wel hoor, dan denk ik 'oh dat kan ik nog wel eens gebruiken'. Inmiddels toch veel daarvan weggedaan, mij hielp het om dozen met dat spul te vullen en als ik er een jaar niks mee had gedaan kon het mp op of de vuilnisbak in.

Ik ben inderdaad zwanger en dat helpt ook als schop onder je kont



Lisaaa kasten opruimen en verven is een goed doel! Sowieso om 1 kast per keer aan te pakken, alles eruit, schoonmaken en dan selecteren wat en hoe het er terug in mag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven