Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
Dat van de boeken is inderdaad jammer. Heb ook nog een kast vol staan wat op MP staat maar niet verkoopt. ( vooral Engelse boeken lopen slecht).



Ik wil de slaapkamer nog aanpakken voordat ik op vakantie ga.

Wil een muur geschilderd hebben, 1 spiegel en 1 kastje moet ik nog schilderen en 1 kast uitzoeken ( het liefst koop ik er een ander voor maar het geld is er niet :/)

Hoop dat manlief eindelijk zijn boxershorts weggooit die te groot zijn. Pas er wijze van spreke bij in.

Kwam er ook weer achter dat er achteloos lege dozen op zolder zijn 'gegooid'. Dus die moet ik volgende week maar uitruimen en weggooien.
Lekker fan, nog een week vrij. Hier begont het schoolleven morgen weer voor dochter. Ze heeft er veel zin in. Zelf alweer 3 week aan het werk dis vakantie gevoel is alweer verdwenen.
Alle reacties Link kopieren
We zijn nu bezig met de speelgoed kasten van dochter uit te pluizen...
Alle reacties Link kopieren
Hier de afgelopen weken flink huisgehouden . Kasten uitgemest, boeken verkocht, naaikamer verandert, grote doos voor de rommelmarkt vult zich met kop, kleding eindelijk eens eruit, want als ik het de afgelopen 6 jaar niet gedragen heb lijkt het me sterk dat het ineens mijn lievelingskleren zullen worden enz. Nu stevig bezig met de administratie.... Het enige is dat het huis wel erg vies is , maar vanaf volgende week is iedereen weer het huis uit hier en dan maak ik een stuk sneller schoon...
Alle reacties Link kopieren
Goed. Het moment van de waarheid. Ik heb het boek van Marie Kondo bijna uit en ik ga het gewoon proberen. Misschien werkt het, misschien ook niet, maar het klinkt in ieder geval anders dan elke methode die ik tot nu toe heb geprobeerd.



En ik ga het ook in haar volgorde doen, want die klinkt het simpelst. Mijn kleding is dus als eerste aan de beurt.



Overigens ga ik ook eens experimenteren wat er gebeurt als ik alles voor bodemprijzen op Facebook zet, voor een euro per kledingstuk bijvoorbeeld is het nog mooi is. Extra spaarpotje voor de vakantie is nooit weg
Alle reacties Link kopieren
Hellow!



Fanatic,

Is het een beetje gelukt om de speelgoedkasten uit te zoeken?



Phips

Je bent op dreef zeg! Veel gedaan! En idd schoonmaken komt wel weer, je hebt in ieder geval al veel opgeruimd.



Fiorah,

En heb je al een start kunnen maken met opruimen? Hoe ging het?



Hier vandaag het tv-kastje ontruimd, kwam nog dvd's tegen die we inmiddels dubbel hebben... nu is het kastje zo goed als leeg en ik heb nog geen idee wat ik daarin zou willen doen.

De dvd's zijn op zolder gezet, die ga ik eens op mijn gemak uitsorteren en genre bij genre in de dvdkasten zetten.

Badkamerkastje is ook uitgeruimd, schoongemaakt en opnieuw ingericht. Wat een troep verzameld zich daar toch... al die samples van dagcreme en foundation die ik toch nooit gebruik! Weg ermee!
Alle reacties Link kopieren
Ja Noopes, een hoop dingen weer te koop gezet. Ook heel MP aan het vullen met winterkleding van dochter in allerlei maatjes, maar helaas verkoopt het niet zo goed hahaha.

(ik wil het liefst een hele mailbox vol biedingen een dag na plaatsen hahaha)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inderdaad begonnen, Noopes! Mijn kledingkast ging echt als een tierelier, was er zo uit. Hield 2 twijfelkledingstukken over en heb een hele hoop naar de kledingbank gedaan. Super handig, die methode.



Voor de rest staat ook het huis op de kop, veel gesorteerd, dingen uitgezocht per categorie (dvd's bijvoorbeeld). Boeken moeten nog (dat was eigenlijk project 2), maar ik moest eerst de vloer vrijmaken van de kamer waar ik zo meteen zo'n 500 boeken moet uitzoeken... Daar kijk ik naar uit, dat begrijp je . Maar goed, door het vloer-vrijmaak-project heb ik nu al wel vast zo veel mogelijk gesorteerd en bevinden nagenoeg alle categorieën zich echt op dezelfde plaats. Waardoor het ook makkelijker wordt even een paar vrije uurtjes aan het opruimen te besteden. Alleen die boeken dus, dat is een dingetje.



Jij bent ook goed bezig zeg, en inderdaad die samples. Wat moet je ermee?!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig iedereen! Hoe gaat het met je Noopes? Hou je het nog vol?

Morgen het gros weer naar school, dan nog allerlei rotklusjes te doen en dan beginnen met de grote najaarsschoonmaak
Update:



Van de week de buffetkast uitgemest. Gelijk het dressoir voorzien van 'nieuwe' items.

Papegaaienkooi en boom helemaal gesopt en opnieuw behangen met 'nieuw' speelgoed.

Gelijk de speelgoedton van papegaai opgeruimd.

Zojuist de voorraadkast in het washok gedeeltelijk opgeruimd. Nog 2 planken td gaan (van de 5).

Weer wat kleding weggedaan in de lade en binnenkort gaat deze weer naar het verzamelpunt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal !!!

Hier vandaag opgeruimd, gestofzuigd, kamer van kind opgeruimd, badkamer gepoetst, keuken opgeruimd, vaatwasser gedaan, gestoft, wassen gedaan en gevouwen..

ja ja, best veel...



reden? Ik kreeg een kind van een ander mee naar huis om te spelen
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig!!



Hier niks aan opruimen, onze zoon (2 weken) meldt zich om de 3 uur ook snachts en ik kom echt nergens aan toe...

Misschien over een paar weken weer
Gefeliciteerd noopes! Alles goed gegaan?

Dat opruimen komt wel weer. Eerst lekker aan nwe ritme met zoon wennen.
Alle reacties Link kopieren
Noopes, gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Ooooh wat leuk Noopes, gefeliciteerd! Opruimen kan later weer (over 20 jaar ofzo).



Ik ben super blij met hoe ik mijn kledingkast heb opgeruimd, maar in de rest komt de klad. En nu is de vraag: ga ik naar Marie Kondo luisteren en eerst mijn boeken opruimen? Ik heb er denk ik zo'n... 500? Misschien 50 meer of minder . Maar ze hebben een eigen kamer en daarom had ik besloten ze over te slaan. Nu stagneer ik alleen met de rest, dus misschien geeft het me de goede boost om het toch weer op te pakken.
Hier ook flink aan de opruim. Verbouwing bijna klaar, zoontje gaat naar een andere (nieuwe) kamer. Gelijk zijn kledingkast uitgezocht en veel te koop gezet. Vuilniszak vol overige kleding en andere rommel uit die kast weggegooid. Babyspullen uitgezocht, dingen waar ik teveel van heb/nooit gebruikt heb bij de oudste ook gelijk weg gedaan. Ruimt lekker op zo.

Nu nog wachten tot zoon verhuisd is qua kamer en dan kan babyspul de kast in.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen opruimers!



Ik had mij al eens eerder in dit topic gemeld maar van écht schoonmaken is er weinig gekomen.

Dus ik meld mij weer, misschien kunnen jij mij als huishoud noob een beetje motiveren en helpen.



Inmiddels zijn wij al ruim 9 maanden woonachtig in ons nieuwe appartement. En al sinds dag 1 probeer ik 'alles' even schoon te maken zodat we fris konden beginnen. Dat is dus nog niet gelukt. Gisteren een lijstje gemaakt met al die klussen en ik wil eigenlijk elke zondag iets aanpakken.



Ik moet hier dringend al het glaswerk doen maar ik heb van mijn leven nog geen raam gezeemd. Dus hoe doen jullie dat?

Iemand vertelde mij om gewoon een sopje te maken met wat afwasmiddel. Vervolgens raam en kozijnen schoonpoetsen en het raam droogtrekken. Werkt dat afdoende?
Hier maak ik altijd een sopje met spiritus en dat werkt ook prima! Wat mij ook opvalt is dat je geen ramen moet zemen als de zon erop staat, dan krijg je strepen. Eerst goed afnemen met een spons, evt ook de kozijnen etc meenemen. Als ze erg vies zijn doe ik alles nog een keer afnemen en dan goed droogtrekken. Maak na elke keer trekken de trekker goed droog met een zeem en dan moet het goed gaan.



Hier druk om voordat baby over een week of 4 geboren wordt de boel nog een beetje in orde te krijgen. Zoon moet namelijk eerst v an kamer verhuizen, dat is bijna klaar na een verbouwing van bijna een jaar, en dan kan ik aan de babykamer beginnen. Alle babywas is gedaan, zit weer netjes in plastic bakken, gelijk alles uitgezocht op wat weg/verkocht kan worden. Zoon zijn kledingkast ook uitgezocht en veel verkocht/weggegeven/gekeken wat bewaard kon worden voor nr2. Heb alle andere kamers eigenlijk al een grote beurt gegeven voor mijn verlof, wel blij mee want merk dat ik snel moe ben nu. Meubels voor zoon zijn nieuwe kamer staan ook al klaar in de schuur, dus kwestie van nieuwe kamer schoonmaken, meubels erin, kast inruimen en klaar. Babykamer hoeft alleen ledikantje vervangen te worden door wieg.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik een partijtje ramen aangepakt maar vol strepen. Ik ben een beetje gedemotiveerd nu.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Noopes! Lekker laten liggen, die rommel , je kind gaat voor. Alles goed met jullie?



Hier wederom goeie plannen. Heel veel opgeruimd omdat er rommelmarkt was in onze kerk. Flink gedoneerd dus en niet al te veel weer mee terug genomen. Nu probeer ik iedere dag weer de dagelijkse dingen te doen en de weekdingen. Dat eerste lukt nu wel weer, het tweede niet. Laten we het dus maar niet hebben over de andere dingen die ook erg hoognodig moeten gebeuren
Alle reacties Link kopieren
Ramen lap ik altijd in de morgen als het nog vochtig buiten is. En niet met een gewoon sopje, maar met ammonia of spiritus.



En tegenwoordig heb ook een Kärcher voor mijn ramen, stukje luxe, maar zo handig als je eenmaal door hebt hoe je die het beste kan gebruiken. Maar nu moet ik ook wel zeggen dat de ramen in mijn woonkamer ook weg hoog zijn (6m). En zonder extra verlengstang kom ik daar echt niet bij.



Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen ramen lappen en dan de ramen afdrogen met een krant. Maar geen idee of dat streeploos is daarna.
Alle reacties Link kopieren
Alles gaat prima hier!

Wel iets langer herstel nodig vanwege keizersnede.



Ramen wassen: ik doe een beetje afwasmiddel en een scheut spiritus in heet water, en dan met een spons de ramen afdoen. Als ze heel vies zijn 2 keer en dan met een trekker afnemen. Werkt hier perfect! Mijn schoonmoeder gebruikt dat karcherding maar de ramen die ze daarmee gedaan heeft hebben strepen... niks voor mij dus.
Gefeliciteerd Noopes!



Zou gaan hardlopen maar heb hoofdpijn. Aangezien er toch iets uit mijn handen moet komen heb ik de badkamer schoongenaakt.

Alles opgeruimd en weggegooid wat ik niet meer nodig heb. Kastjes zijn nog nooit zo netjes geweest.

Zo ontbijten en kijken wat ik nog meer ga doen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Noopes!



Pffff...

Wou dat alles gewoon voor ons gedaan werd. 2 weken op vakantie en we komen terug het hele huis klaar.



Ons huis moet aangepast worden. Zal ook grote delen verbouwt moeten worden. Deze week is er begonnen met een nieuwe badkamer.

Net of ze kunnen toveren! Gaat echt snel en mooi dat het word.



Badkamer komt waar eerst onze achterhal was. Het matras van de hond ligt daar. Matras is echt zijn plekje, de mand als het ware. Tja waar moet je dat dan even kwijt...



De voorhal is gister opgeruimd, lees leeggehaald. De trap moet er compleet uit en word verplaatst.



Nu wacht straks de zware taak om zoons kamer leeg te halen. Hij krijgt een compleet nieuwe aangepaste kamer. Pfff is echt wel even zwaar. Zou gister middag een begin maken. Tot ik als eerste zijn kast open deed. Tja toen kwamen de tranen, de voetbal en hardloop schoenen stonden nog netjes klaar voor gebruik in de kast. Best wel confronterend wetend dat hij nooit meer zal lopen. Heb zoon gevraagd wat hij met zijn voetbal schoenen wil. Eerste antwoord was flikker ze maar weg heb ze toch niet meer nodig. Later kwam hij zelf met het idee ze aan een vriend te geven, waarvan hij weet dat de ouders financieel echt diep in de shit zitten, die jonge betaald thuis ook mee. Dan zouden zijn mooie Nikes waar 3 wedstrijden op gevoetbald zijn nog een goede bestemming krijgen.



Komt een electrische verstelbaar bed voor zoon. Oude bed kan dus op marktplaats. Zo zijn er meerdere meubels die niet echt heel practisch meer voor hem zijn.



Vriend zou alles op marktplaats zetten. Kan hij mooi vanavond even voor gaan zitten. Is nogal een stapeltje. Auto moet er nog op, die meubels, aantal andere meubels.
Jeetje wbd, dat klinkt heftig van je zoon. Weet niet wat hij heeft maar begrijp dat het vrij snel gegaan is? Geen kans op herstel? Moeillijk hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven