Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.



TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.





Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)





Ja, en als je een aantal losse slopen voor sierkussens hebt dan kan je ook afwisselen voor de seizoenen.
Zag dit bij "vloerkledentrends 2014" Zijn dunne en dikker draden op een kleed. Ook een idee.



En deze "carpet of life" van oude kleding met speciale herinneringen.

Misschien dat er iemand is die een topic wil openen.

Met titel: Laat hier je zelfmaakidee zien wat je hebt gemaakt?



Is misschien ook leuk om oude maaksels te showen en eventueel met de bron erbij.



Zo is de driehoek tafeltje van Lack (Ikea) ook eerder in zo'n rubriek te zien geweest, maar dan van hout. Misschien kan de moderator zoiets openen? Dan is het meer algemeen en niet zo op een van de forumgebruikers gericht.
Heb weer iets nieuws ontdekt. Het zal wel niet goedkoop zijn, maar voor wie graag uniek heeft EN goede ideen misschien een optie. http://www.zelfgordijnenm ... rp-uw-eigen-gordijn-stof/



O ja, en voor wie zelf een vloerkleed wil maken en een idee zoekt.

Er zijn boeken met patronen voor quilts. Dat zijn kleine lapjes die vervolgens tot een groot wandkleed wordt verwerkt. Misschien dat bij die patronen iets zit dat geschikt is voor een grotere lap als het wordt uitvergroot. Is het een grover patroon.



Ze zijn niet allemaal geschikt om daarvoor te gebruiken.

Maar er zitten wel mooie patronen bij. Zoals:

Maar meer ideeen dan mogelijkheden. Is niet eenvoudig om te maken.



En zoiets is ook leuk, vind ik. Misschien nog leuker met andere kleuren.
Alle reacties Link kopieren
Tijd voor weer wat plaatjes











































Alle reacties Link kopieren




















Foto is van Hiltje:





He, dat is toch wel mooi zulke blauwe tegels in zo'n witte keuken. Als het tenminste tegels zijn.



En die gele gordijnen in de slaapkamer zijn ook mooi, maar geel activeert het denken. Andere kleuren zijn meer rustgevend. Maar dat is theorie als je een "rustgevende kleur" heel erg lelijk vind.

Ik word altijd wel heel actief van geel. Doet zonnig en lichtgevend aan.



En nog een foto van Hiltje:



Hier vind ik de verschillende kleuren stoelen niet echt storend, maar het geheel wel een beetje leeg aandoen.
Alle reacties Link kopieren
Tijd voor weer wat plaatjes. Na een half jaar in mijn nieuwe huis merk ik dat er weer wat inspiratie komt voor een tweede ronde. Een afbeelding aan de muur die ik volgens mij toch beter ergens anders kan hangen. De brainwave dat die plant in de hoek weg moet en dat er een tafeltje met lamp moet komen zodat ik tenminste echt een mooie grote kap bij die gave lampenvoet kan kopen en het wordt tijd om de vintage stoeltjes opnieuw te laten bekleden (zooo duur alleen).

Dus ik word ook opnieuw weer blij van plaatjes.











































Alle reacties Link kopieren
































Alle reacties Link kopieren
Wow! Superplaatjes Hiltje!



Ik ben trouwens verliefd op de limited edition van Ikea: Bråkig





http://www.ikea.com/ms/nl ... ions/limited-edition.html
Alle reacties Link kopieren
Wow, die Ikea lijn is echt supercool. Het doet me een beetje denken aan Orla Kiely







Dan vind ik die Ikea patronen echt wel even leuk, alleen veeeeel en veeeeeel goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel wat weghebben van HAY. http://1.bp.blogspot.com/ ... _qq-_UU/s1600/collage.jpg



http://thesweetspot.dk/2013/02/spring-n ... arket.html



Maar dan inderdaad veeeeeeeeel goedkoper.
Ik heb gisteren bij de Kringloop nog een echte eetkamerstoel van de Ikea (inclusief stoelkussentje van 4 euro dat ik wilde kopen) gescoord voor 4,50 euro. En nog een andere van echt hout met rieten kuipzitting en ronde leuning voor 4,05 euro.

Ik dacht dat ik nog een andere Ikea stoel erbij te kopen, maar het is een ouder model wat ik heb. Was wel eentje van onbewerkt hout en geschilderd met beits van Ikea.

Heb nu dus aan een kant dus toch 2 verschillende stoelen. Ik vind het best mooi. Qua kleur en materiaal passen ze wel bij elkaar. Ook de hoogtes en zo zijn goed. Moeten nog wel wat worden bijgewerkt met verf en misschien gaat dat allemaal in dezelfde kleur worden. Voorlopig even klaar met de eethoek.

Geen kapotte stoelen meer en het fleurt de boel op.

Ik ga geen foto's plaatsen.

Ik kan de rieten stoel ook nog elders plaatsen. Het hout past prima bij bed en nachtkastjes.



Het is echt moeilijk om een definitieve keuze te maken. Ik was bij een bouwmarkt waar stoelen in de aanbieding waren. Maar breedte, hoogte zitting en rugleuning en kleur van het hout. Is allemaal belangrijk om vooraf te weten voordat je tot aanschaf over gaat. Ik had de Ikea stoel alleen maar genomen om dat beter te kunnen bekijken. Voor 4,05 (kreeg van een heel aardige mevrouw een kortingbon van 10%) kan je geen misser maken. Het kussentje heeft de wasbeurt overleeft. Ruikt fris en alle vlekken zijn er uit. Mijn saaie eethoek is voorlopig klaar.

De nieuwe stoelen staan ook veel leuker bij mijn (ja hoor) Ikea lamp. Maar die was wel nieuw. Ik was daar echt verliefd op. Is ook van echt glas.



Heel goed dat er zoveel Ikea haters zijn die de Kringloop waarderen.
Alle reacties Link kopieren
Depot Rotterdam heeft weer een huis af. Weer vol met peperduur design maar het lijkt me een heerlijk huis om met een groot gezin te wonen.















































Alle reacties Link kopieren
Zie allemaal ladderkasten, supergrappig!









Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 20 februari 2014 @ 11:58:

Wow, die Ikea lijn is echt supercool. Het doet me een beetje denken aan Orla Kiely



[afbeelding]



Dan vind ik die Ikea patronen echt wel even leuk, alleen veeeeel en veeeeeel goedkoper.Ik vind dit echt 10 keer mooier!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nah, ik vind dat Ikea heel dicht in de buurt komt en als ik dan naar de prijs kijk.



Maar ik ben blut. Dus het is een beetje eigen-belang om dat te vinden
Alle reacties Link kopieren
Hoera, felle kleurtjes:































Alle reacties Link kopieren




























Alle reacties Link kopieren
Oke het resultaat van onze slaapkamer.Gordijnen komen pas over drie weken en de vloerkleden waren te groot(van de H&M)nu op zoek nog naar andere kleinere mosterd gele.



Deze had ik



Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
Zijn dat foto's die je zelf gemaakt hebt? Ziet er top uit zeg. Ik houd wel van die combi van kussens, lekker druk (less is nore ain't my style)
Alle reacties Link kopieren
Ja foto's zelf gemaakt met mijn samsung,dus niet beste kwaliteit.Maar ik ben ook blij met het resultaat hoor.Het is zo gezellig.Mijn meiden willen telkens op ons bed tv kijken hahaha.

Moet ik zeggen dat mijn huiskamer wel rustiger en wat strakker is maar met de accessoires zoals kussens zijn wel weer wat drukker

.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
Mooie plaatjes weer hiltje!















Even een detail dat ik niet kan negeren, deze marionet:

What a nuanced anxiety
Mooi geworden Jennie
Ach, en ik heb recent gelezen dat de nieuwe trend op het gebied van keukens wit en zonder handgrepen voor kastjes is. Nou, daar heb ik dus erg lang tegen aan zitten kijken. Dat had ik! Maar het viel van ellende bijna uit elkaar. Het had een erg koude en ongezellige uitstraling.

Ik vind het beton ook niet echt fijn om te zien. Voor een korte periode wel, maar het doet een beetje aan als gevoel moeten uitschakelen. Ja, koel, zakelijk en los koppelen van alle emoties om te kunnen ontspannen.

De crisis duurt volgens vage berichten nog 2 jaar. Persoonlijk zou ik dan toch iets warmere kleuren kiezen. Ik vind een aantal van die betonnen looks toch meer lijken op metselwerk dat nog niet is afgewerkt. Misschien ook een optie om dat even te laten zitten en over 2 jaar te kijken naar de afwerking. Die gedachte krijg ik dan. Er zijn anders wel erg mooie badkamers. Ik houd wel van strak, vierkant en zakelijk. En ruimte is ook fijn, maar hol en leeg is de andere kant op.



Kan hier geen online bestellingen doen. Krijg overal technical errors. Daarom heb ik hier even gekeken.



Vraagje:

Welke van de jaren 80 eetkamerstoelen kan/mag je nog gebruiken om toch een beetje goed voor de dag te komen?

Ik heb er net eentje gekocht bij de Kringloop met de gedachte om deze te gaan schilderen. Denk er over om het houtwerk in wit te doen. De zitting is vierkant van strak gevlochten rietachtig touw en de poten zijn ook van vierkant hout. Ik plaats geen foto.

Maar het is een strak modelletje met een rieten zitting in twee kleuren. Ook het vlechtwerk bestaat uit strakke lijnen.

Ik heb nu 3 verschillende stoelen. Er staat nog een tafel op de planning en ik zit aan antiekbeits en een compact strak vierkant model te denken.

Maar die is het niet. De kleur is het niet en ook het model zou kunnen, mar heb even geen maten bij de hand.



Wie heeft mooie plaatjes van eetkamers?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven