Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.



TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.





Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)





Alle reacties Link kopieren
Oeh hiltje. Hema-meuk... Hier zit een groot Hema-fan.



http://www.beautynailsfun ... s/2014/02/1.home-deco.jpg



De grafische patronen, structuren en texturen zijn een goede combi van strak en warm.
Alle reacties Link kopieren
quote:banaanaap schreef op 03 oktober 2014 @ 15:40:

Oeh hiltje. Hema-meuk... Hier zit een groot Hema-fan.



http://www.beautynailsfun ... s/2014/02/1.home-deco.jpg



De grafische patronen, structuren en texturen zijn een goede combi van strak en warm.



Nee, Hema is cool

Ikea ook.

Maar je wil er niet al je woon assecoires in 1 keer kopen.

Maar goed, dat wil je ook niet in de Bijenkorf.

Bij elkaar sprokkelen.

Blijft het leukst.
Alle reacties Link kopieren












Alle reacties Link kopieren
Wow, zoveel tips al! Bedankt.

Ben echt al sinds onze verhuizing een jaar geleden met de ruimte bezig. Nu ken ik 'm volgens mij met mn ogen dicht

We hebben nu een grote open leefruimte (kamer en keuken samen) en komen uit een klein huis. Meubels hebben we mee genomen.. Tis zo snel rommelig hè en ook niet gezellig. Ik krijg het maar niet voor elkaar een leuke indeling te bedenken. Pffff soms word ik moe van mezelf en denk ik: ik laat het maar zo.. maar dat hou ik ook niet vol.
Alle reacties Link kopieren
Komt dit misschien een beetje bekend voor bij iemand? Overal waar ik kom zie ik leuke en opgeruimde huizen en dan denk ik: dat wil ik nu zo graag ook bereiken in mijn huis en dan laat ik het jaaaaren zo
Alle reacties Link kopieren
















































Alle reacties Link kopieren
quote:its-me87 schreef op 03 oktober 2014 @ 19:40:

Wow, zoveel tips al! Bedankt.

Ben echt al sinds onze verhuizing een jaar geleden met de ruimte bezig. Nu ken ik 'm volgens mij met mn ogen dicht

We hebben nu een grote open leefruimte (kamer en keuken samen) en komen uit een klein huis. Meubels hebben we mee genomen.. Tis zo snel rommelig hè en ook niet gezellig. Ik krijg het maar niet voor elkaar een leuke indeling te bedenken. Pffff soms word ik moe van mezelf en denk ik: ik laat het maar zo.. maar dat hou ik ook niet vol.Veel plaatjes kijken. www.houzz.com heeft veel grote huizen met grote ruimtes.

www.desiretoinspire.com ook.



Ik zou op een gegeven moment voor een vaste indeling kiezen en dat dan permanent maken. Dan kun je ook lampen boven de eettafel hangen.



Het is het meest logisch om de eettafel het dichtste bij de keuken neer te zetten en de zithoek verder weg.

Als je genoeg ruimte hebt is het mooi om de zithoek (en dan vooral de bank) niet tegen een muur te zetten, maar los in de ruimte.



Koop een kleed van (minimaal) 2,5 bij 3,5 meter. Ikea heeft er een paar (oa de zwart/wit gestreepte Stockholm) of kies een mooie Kelim of, als je meer van neutraal houdt en geen superhoog budget hebt, een sisalkleed.



Ik vind het het mooiste om tegen een lange wand een lang dressoir (meer dan 2 meter lang, eventueel 2 dressoirs naast elkaar) neer te zetten en geen hoge kast(en). Dan heb je veel bergruimte maar je houdt het toch open en je kunt mooie schilderijen/foto's aan de muur hangen en op het dressoir mooie spullen zetten.



Als je de bank niet tegen de muur maar in de ruimte neerzet kun je een sidetable of halfhoog boekenkastje tegen de rug van de bank zetten waar je ook spullen op/in kwijt kan.
Alle reacties Link kopieren
Depot Rotterdam heeft weer 3 nieuwe projecten op hun site gezet.































Alle reacties Link kopieren
Een bedrijfspand. Ben helemaal verliefd op die zithoek met die enorme gallery-wall. Ook die leren designkrukjes vind ik om te watertanden.























Alle reacties Link kopieren
En een prachtig jaren-30 huis met geweldig glas in lood. Maar hier mis ik iets aan de muren. Te kaal wat mij betreft.



























































quote:hiltje schreef op 03 oktober 2014 @ 19:54:

[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]Hoe moet je op die commode ooit een kind verschonen?
quote:-teuntje- schreef op 03 oktober 2014 @ 20:25:

[...]





Hoe moet je op die commode ooit een kind verschonen?Lekker belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:-teuntje- schreef op 03 oktober 2014 @ 20:25:

[...]





Hoe moet je op die commode ooit een kind verschonen?



Er zit een pianoscharnier tussen. Het bovenste gedeelte klap je neer en dan heb je het 'werkblad' verdubbeld.



Echt erg, ik zie een kussenhoes van Ikea, trollstra buffetkast, PS kast, Stockholm bijzettafels... Ik lijk wel een ikeacatalogus
Nee heb je, ja kun je krijgen
Oh maar dan moet je wel eerst de prutjes eraf halen, iets te gestyled dus voor de foto
Alle reacties Link kopieren
quote:-teuntje- schreef op 03 oktober 2014 @ 20:47:

Oh maar dan moet je wel eerst de prutjes eraf halen, iets te gestyled dus voor de fotoOf ze gebruiken dat kussen gewoon 'los' en het kastje om het ding een vaste plaats te geven . Dat in- en uitklappen lijkt mij ook niet zo handig (en niet zo stevig met die scharniertjes).
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:its-me87 schreef op 03 oktober 2014 @ 19:40:

Wow, zoveel tips al! Bedankt.

Ben echt al sinds onze verhuizing een jaar geleden met de ruimte bezig. Nu ken ik 'm volgens mij met mn ogen dicht

We hebben nu een grote open leefruimte (kamer en keuken samen) en komen uit een klein huis. Meubels hebben we mee genomen.. Tis zo snel rommelig hè en ook niet gezellig. Ik krijg het maar niet voor elkaar een leuke indeling te bedenken. Pffff soms word ik moe van mezelf en denk ik: ik laat het maar zo.. maar dat hou ik ook niet vol.



Is dat dan ook niet het probleem? De meubels qua grootte ooit gekocht voor een kleine ruimte, nu neergezet in een grote ruimte?

Dan zijn de meubels niet in verhouding met de kamer allicht. Teveel kleine meubels maakt gauw rommelig.

Een grote bank, een grote eettafel, dit soort grote items vult de ruimte op en houdt het rustig en maakt het wat mij betreft ook gezelliger, want het staat wat minder 'verloren'.
Alle reacties Link kopieren
























Alle reacties Link kopieren
Wie zegt dat blauw en grijs koude kleuren zijn ? Ben weg van dit huis.































































Veel frutseltje en kleine dingen kan je ook minder rommelig laten overkomen door ze op grootte en/of kleur te groeperen.

Lijkt het meer op één geheel. Begin met de dingen die je echt mooi vind en zet die op ooghoogte.



Ik heb een boek gehad over keukens en allemaal plaatjes met ideetjes.



Ik ken alleen de keukens, maar het is een hele serie.

http://www.bol.com/nl/l/nederlandse-boe ... index.html
Alle reacties Link kopieren
Dat blauw/grijze huis:



De woonkamer is wel gezellig maar ik vind dat het grijze toch wel heel erg is doorgevoerd. Als zelfs de accessoires van de kinderkamer afgestemd zijn vind ik het toch erg steriel en kil ogen. Je kunt ook doorslaan in een kleurenschema.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 04 oktober 2014 @ 12:16:

Dat blauw/grijze huis:



De woonkamer is wel gezellig maar ik vind dat het grijze toch wel heel erg is doorgevoerd. Als zelfs de accessoires van de kinderkamer afgestemd zijn vind ik het toch erg steriel en kil ogen. Je kunt ook doorslaan in een kleurenschema.



Ja, dat huis is van een styliste/designer. En je ziet ook dat ze expres blauwe kleding aan hebben in de foto.



Vind de kinderkamers trouwens leuk en niet teveel gestyled. Meisje heeft roze kamer en jongen blauwe kamer en natuurlijk kies je spulletjes als opruimdozen en dingen aan de muur etc dan op die kleur uit. Had ik als kind ook. Verder heeft meisje een grijze muur, net als beneden, de jongen niet eens. Valt wel mee toch?

Ze hebben uiteraard de barbies en lego die uit de toon vielen opgeruimd, voor de fotograaf kwam.



Het lijkt mij een lekker leefbaar huis.
Alle reacties Link kopieren
Tein?? Pffff.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet opeens ook wat me stoort aan dit huis:







Het wit op de muren is witter/lichter dan de kleur van het houtwerk/deuren. Vind ik zelf niet mooi. Ik vind het juist gaaf als de muur een wat donkerder/afwijkender kleur heeft zodat dat mooie hoogglansgelakte hout er veel meer uitspringt.



Zoals hier met dat grijs:



Bij die laatste foto zou ik mooier vinden als er lijn op de muren zou zijn. Ik vind dat wat rommelig aandoen zo.

Een beetje het idee van een duiventil tegen een muur.



En een blauwe condoom als lamp.
Alle reacties Link kopieren
Haha. Ik wilde net zeggen dat ik die handgeblazen blauwe lamp prachtig vindt. De kunst in dat huis is erg mager (1 Keith haring repro).



De gallerywall bij het bedrijfspand van depot vind ik overigens niet goed gelukt. Vaak brengt een grote hoeveelheid rust. Maar door de variatie in ondergrond (kale baksteen, beton, leidingen) en de variatie in lijsten, werkt het wat mij betreft nèt niet. Net te eentonig om eclectisch te zijn en net te druk om gebalanceerd te zijn.

Bovendien gaat het hier heel duidelijk niet meer om de werken, maar om de wand. Dat vind ik jammer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven