Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.



TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.





Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)





Ja, die lamp heeft wel wat. Hij staat niet bij de rest van de ruimte.

Vind ik dan. Ik denk dat het ook teveel licht is voor de inrichting.

(Ik heb zelf een tafellamp met van dat blauw en die geeft te weinig licht.)
Dat jaren 30 huis vind ik juist prachtig zo! Het huis is al mooi, dat heeft verder niet zo veel nodig. Juist rustig vind ik dat veel mooier dan als je daar nog van alles gaat ophangen.
@polala,



Ik vind het erg onaf en wat zielloos, terwijl ze mooie meubelen en een mooi huis an sich hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ja, aan de ene kant vind ik strak en netjes wel fijn en rustgevend.

Aan de andere kant vind ik dat er in een huis ook wat leven moet zijn, wat dingen die eruit springen.



Ben nog steeds op internet aan't zoeken voor tips, om d e woonkamer nu es echt helemaal af te maken.

De zithoek en eettafel vind ik nu wel goed staan. Hebben echt allebei een prominente plaats zegmaar. Daar brengen we ook de meeste tijd door.

Dan hebben we nog een lange lege muur (is dus de zijkant van het huis) van 10 mtr. De zithoek neemt hiervan ong. de helft in beslag en dat is dus niet storend. De andere helft is nog leeg en daar staan dan snel allerlei spullen tegen, wat het rommelig maakt.

Een enorme kast van 3 mtr. bijvoorbeeld zou dat oplossen, maar ik durf er geen te kopen, haha!

Iemand een idee of ik daar goed aan zou doen?

Je kan dan verder niet veel meer zetten natuurlijk he.....
@its-me87:

Hoe breed is de kamer? Volgens mij noemde Hiltje het al: een mooie sidetable of kast achter een bank die dwars in de ruimte staat. Alleen doen als de kamer breed is.

Leuk om daar mooie spullen op/onder te zetten, grote lampen erop etc.



In plaats van 1 brede kast van 3 meter kun je ook kijken naar 2 gelijke kasten van ca 1m-1.30m breed, met iets ruimte ertussen bijvoorbeeld. Geeft rust, doordat het gelijke kasten zijn en je kunt de kamer gemakkelijk restylen of de kasten (of 1 ervan) elders neerzetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou op die lange muur zeker voor een heel lang dressoir kiezen en geen hoge kast!!!

Een lang dressoir houdt het ruimtelijk.



















































De zwarte lampen op het op een na laatste plaatje.

En de stoelen op het laatste plaatje zijn prachtig!
Alle reacties Link kopieren
In interieurland kan alles



Alle reacties Link kopieren




















Huis van Nynne Rosenvinge, alle afbeeldingen die je in huis ziet hangen/liggen zijn van haar eigen hand. Ik kon helaas niet alle afbeeldingen plakken, die zijn hier te vinden.
Alle reacties Link kopieren




































Die donkerblauwe keuken en een visgraatvloer.. Wauw
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic, mag ik meedoen? Goed idee, Hiltje van die dressoirs voor de lange muur van its-me87. Het voordeel van zo'n dressoir is dat je rust creëert door één lang meubelstuk te plaatsen. Toch kun je er nog dongen boven hangen of op zetten, zodat je de ruimte niet kwijt bent. Ben zelf trouwens helemaal weg van die dressoirs op plaatje 3 en 4, mooi retro
Alle reacties Link kopieren
quote:moveria schreef op 07 oktober 2014 @ 20:28:

Wat een leuk topic, mag ik meedoen? Goed idee, Hiltje van die dressoirs voor de lange muur van its-me87. Het voordeel van zo'n dressoir is dat je rust creëert door één lang meubelstuk te plaatsen. Toch kun je er nog dongen boven hangen of op zetten, zodat je de ruimte niet kwijt bent. Ben zelf trouwens helemaal weg van die dressoirs op plaatje 3 en 4, mooi retro Tuurlijk mag je meedoen! Je kunt alleen nog geen plaatjes plakken, daarvoor moet je eerst 200 berichten geplaatst hebben. Dus deel vooral je mening
Alle reacties Link kopieren
"dark walls inspiration"







































Alle reacties Link kopieren
Appartement in Hamburg































Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijk topic! Ik en mijn vriend hebben het veel over samenwonen met de nodige fantasieën over een woning in de buurt. Ik zit al de hele dag plaatjes te zoeken van mooie leeskamer/leeshoeken.. Zo fijn!



Dus, als t mag, kom ik graag meekijken, kletsen en uiteindelijk misschien plakken!
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Heb hier al eerder gepost over mijn dilemma

Volgens mij is het gewoon een luxeprobleem.. waar zet je nu je meubels?

Ongeveer bijna alles kan overal....

plus ik vind het altijd leuk om nog es iets te kunnen veranderen.

resultaat: niet weten hoe ik de ruimtes in ons huis nu precies ga inrichten en helemaal gezellig maken.

En daardoor ook nog geen wow gevoel of thuis gevoel...

lijkt me zo relaxed als het klaar is en ik niet meer zo pieker over al die details!

Ff mijn hart luchten haha.

Er zijn ergere dingen denk ik dan maar weer..!
Alle reacties Link kopieren
Kimberlee,

Goed dat je er al mee bezig bent!

Dan kom je er achter wat je wil. Succes!
Hier een boek geleend van Joanna Copestick & Meryl Lloyd met foto's van Tom Leighton. Titel: Kleur als inspiratiebron.

Er staan erg mooie plaatjes in. Met adviezen over de kleuren om te schilderen etc.



Op internet vind ik dit: http://www.apartmentthera ... -garage-house-tour-210871

Ik beperk me tot een van de plaatjes. Small home in a converted garage.







Erg leuk om te bekijken. Het effect van kleuren. Dat is goed weer gegeven.







Ik weet niet of de plaatjes hier al geplakt zijn.
Dia show van de hele ruimte: http://www.apartmentthera ... house-tour-210871#gallery/48241/0

Op de site kan ik niet de foto's vinden die wel in het boek staan.

Dat boek gaat over de effecten van kleur op de inrichting en het gebruik er van.

Er zijn natuurlijk meer boeken. Het voordeel van boeken is de kleurechtheid op de foto's.
Alle reacties Link kopieren
Mjdlh, prachtige plaatjes!

Ik zou best een matte donkerblauwe muur in de slaapkamer willen. Helaas is mijn vriend tegen.



Kimberlee, leeshoekjes zijn zo leuk! Zal zo wat plaatjes zoeken.



Itsme, je meubels hoeven toch niet voor eeuwig op dezelfde plek te staan? Niets mis met af en toe verschuiven. Alleen wil je dan natuurlijk wel dat het gezellig staat. Vloerkleden en kleurgebruik vind ik een heel goede manier om van een bepaalde hoek een eenheid te maken (vloerkleden: helaas ook weer iets waar mijn vriend niet aan wil i.v.m. de kat).
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Leesvide:









What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Leuk die leeshoekjes! Gezellig.

ik schuif best graag met meubels, maar alleen als het leuk is wat je neerzet. Volgens mij moet je gewoon blijven schuiven tot het goed staat haha. Ik ga weer aan de slag!
Alle reacties Link kopieren
Even een tvp.



Wat een geweldig topic.

Hier ga ik zondag even voor mijn gemak voor zitten en alle plaatjes bekijken.



Vind dat er hier ook nodig wat mag veranderen...
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook helemaal Door geïnspireerd...

nu druk aan het schuiven, opruimen en decoreren!

Het is er weer voor hè, het regent hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven