Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.



TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.





Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)





Ik kwam vanmiddag langs ene bloemist en die had diverse snoeitakken gebruikt. Er waren er die geverfd waren en ook met lijm en glimmets er aan. Er stonden ook pluimen of lange stelen (geen idee hoe het heet) in een hoge vaas. De toppen staken net boven de vaas uit. Dat was wel apart.



Ook apart:
quote:Pumps_italiaans schreef op 26 oktober 2014 @ 21:18:

Een paar jaar geleden waren er van die posters met een volledig opgetuigde kerstboom. Ikea had die. Dat was voor kleine huiskamers.

Heeft iemand zoiets al gezien?Ik zag gisteren wel stof met een levensgrote kerstboom erop bij Ikea.
Ja, gezien. Dank je wel.

Als ik er weer ben dan kijk ik wel even.



TERLOOPSE opmerking: Is trouwens ook leuk om kinderen kerstversiering te laten knutselen en op die stoffen (kale) kerstboom te laten spelden. Je kerstverlichting enz.
Alle reacties Link kopieren
Plaatjes-tijd.



















Alle reacties Link kopieren








































Alle reacties Link kopieren
He leuk topic! Ga eens even plaatjes bekijken (en testen of ik nu eindelijk wél kan inloggen...)
Alle reacties Link kopieren
Dat jaren dertig huis van jou Hiltje ziet er mooi uit. Ik kan niet quoten, waarom weet ik ook niet. Inderdaad leeg, maar supermooie lamp boven de eettafel.



Kijkt iemand van jullie trouwens ook naar het programma van VTwonen op SBS6? Ik vind het een leuk programma, maar vraag me vooral af waar ze telkens afspreken in een winkel? Ik zou nl. ook wel eens een bezoekje willen brengen aan dat depot/woonmall/woonboulevard met die stijlkamers en al die spullen. Maar heb geen idee waar dat is. Weet trouwens ook wel welke stijlkamer ik het mooist vind.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk er ook naar, leuk programma. Vooral de interieurs van Fietje vind ik helemaal geweldig! Volgens mij zijn die stijlkamers bij Het Kabinet (daar hebben ze in ieder geval 35 stijlkamers).
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag het me af of het die winkel is. Ik ken het merk het Kabinet nl. wel en die hebben vooral veel zelfgemaakte spullen uit o.a. India, Indonesie etc. De spullen die ik in de stijlkamers zie staan van dat programma, zijn de juist nu veel verkochte merken a la Zuiver en Hay.



Fietje heeft tot nu nog maar ik ruimte gedaan geloof ik? Kan er dus nog niet zoveel over zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Fietje al minstens twee keer gezien. Ze doet me op de een of andere manier trouwens erg aan Olga Zuiderhoek denken, of ligt dat aan mij?
Alle reacties Link kopieren
Is Fietje die dan met rode krullen? Ik dacht die vrouw met stijl haar. Ze doet me in dat geval eerder denken aan mijn moeder haha. Olga Zuiderhoek ken ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Dit is Fietje: http://cdn.vtwonen.nl/cac ... 014/10/fietje-bruijn.jpg.

En dit is Olga Zuiderhoek, een actrice: http://downloads.memberso ... es/13c581211c-468x624.jpg (maar ik denk dat ik vooral hun stemmen op elkaar vind lijken).
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het Loods 5 waar het wordt opgenomen
Alle reacties Link kopieren
Niet de Loods5 waar ik laatst was (in Sliedrecht), daar vond ik het maar een rommeltje.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben idd. een half jaar geleden met een vriendin naar Loods5 (Sliedrecht) geweest. Maar daar zag het er niet zo uit als in het programma. Volgens mij idd. wel wat stijlkamers, maar lang niet zo veel en ik vond ze ook veel minder verzorgd en niet de uitstraling hebben van het programma. En ik vond er een relatief hoog gehalte rommel verkocht worden. Zou dat dan echt de winkel zijn van het programma?
Die rommelige wand op een van de foto's. Dan zou ik het liefst zo'n inklapbaar schoolbord nemen om het uit het zicht te krijgen. Net als een uitklapbaar tafelblad. Ik ben momenteel bezig met "bergruimte die uit het zicht en in het zicht kan". Dus simpel gezegd multifunctionele oplossingen in een en dezelfde ruimte.



Misschien dat anderen dat ook zoeken en gevonden hebben.

Uit de plaatjes van @hiltje en anderen heb ik al wat leuke ideeën kunnen halen.

Omdat ik nogal vervelende reactie op andere plekken in andere topic heb gelezen, plak ik niets meer. Hier niet.

De lol is me ontnomen. Met dank aan en voor de bloggers die hier wel commercieel bezig waren.

En god dank dat de negeer functie van dit forum weer werkt. Dat maakt het bladeren ook weer aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
http://www.depotrotterdam.nl/drtt/wp-co ... 91-jpg.jpg

[img]http://www.depotrotterdam.nl/drtt/wp-co ... 91-jpg.jpg[/img]



Wat een práchtige lamp boven de eettafel! #Jaloers#
Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 08 november 2014 @ 13:00:

Omdat ik nogal vervelende reactie op andere plekken in andere topic heb gelezen, plak ik niets meer. Hier niet.

De lol is me ontnomen. Met dank aan en voor de bloggers die hier wel commercieel bezig waren.

Huh, waar gaat dit over?

(en jippie, ik kan opeens weer quoten! )
Net gezien en omdat er meerdere topics zijn waarin om tips wordt gevraagd om tijdelijk gehuurde ruimte op te knappen, post ik het hier.

Ik heb een tegelpaneel gezien. Het was een soort van los wandje/schilderij met een voorstelling opgebouwd uit een aantal prachtige tegels. Ik post het hier even als algemeen idee. Voor wie zoiets heeft of een partij tegels of wat dan ook. Kan als los paneel gebruikt worden voor versieren van een lelijk wandje of een wand die in de oorspronkelijke staat moet blijven.



Plaatje laat ik weg.
Alle reacties Link kopieren
Wat een vreselijk leuk topic blijft dit toch.



Maar ik heb een vraag aan Hiltje.



Ik kan me herinneren dat jij ooit een foto heb geplaatst van, ik denk, je eigen interieur. Daar stond een heel mooi schilderij op van zwemmende mensen op het strand/ in de zee.

Ik kan me de naam niet meer herinneren en ik kan het ook niet vinden op Google, maar ik zou het graag nog eens willen zien.



Zou ik van jou de naam van de maker mogen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Hiltje volgens mij sinds de metamorfose van het forum niet meer gezien, of niet in de topics die ik lees in ieder geval. Maar ik weet wel wat ze ooit over haar schilderijen schreef (omdat ik ze zelf ook zo leuk vind): hiltje in "Wat vinden jullie gezellig staan in een ..."
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er nog hoor, ben alleen niet meer zoveel plaatjes tegengekomen om te plakken.



Monchichi, deze print bedoel je waarschijnlijk











De print is van Max Wanger. Een fotograaf uit LA. Hij verkoopt en verzend ook naar NL.

http://www.maxwangerprintshop.com/

Het was trouwens alles bij elkaar nog best een dure grap. Naast de shippingcosts moest ik ook invoerrechten van 70 euro betalen en het ontspiegeld laten inlijsten was ook ruim 300,-. Bovendien was de koker in de post beschadigd en zaten er lelijke kreukels in de print. Die zie je gelukkig niet meer na het inlijsten.



Maar het is nog een heel stuk goedkoper dan het werk van de beroemde fotograven



Massimo Vitalihttp://www.massimovitali.com/



en Gray Malin http://www.graymalin.com/



Zij hebben ook hele mooie strand en zee foto's. Maar een stuk duurder.
Alle reacties Link kopieren
Mijn broertje heeft nog wat meer foto's gemaakt van mijn eigen huis.















Alle reacties Link kopieren
Heel mooi Hiltje.



Wat voor schilderij heb je op de schouw?



Ik vind de oranje accenten heel mooi.
Alle reacties Link kopieren
Op de schouw heb ik een ingelijste poster in zwart-wit, maar die ga ik binnenkort vervangen door een andere foto.



Waarschijnlijk deze. Superkitch maar ik vind hem geweldig en de kleuren passen ook goed.



Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven