Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.



TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.





Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)





Alle reacties Link kopieren
En in de eetkamer komt ook nog een hele grote Ixxi

Deze:



Alle reacties Link kopieren
Kitsch, maar wel heel leuk!



Ik vind je huis heel gaaf.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 16 november 2014 @ 11:45:

En in de eetkamer komt ook nog een hele grote Ixxi

Deze:



[img]http://www.ixxidesign.com/include/ixxi/ ... spacer.gif[/img]Ik zie niks.
Alle reacties Link kopieren
Nee, link werkt niet helaas

http://www.ixxidesign.com ... tografie/hollandse-hoogte



De laatste foto met dat witte paard.



Wel veel paarden dan in huis...maarja ik ben ook een paardenmeisje
Alle reacties Link kopieren
Beetje dromerige afbeelding.
Alle reacties Link kopieren
Hiltje wat leuk om jouw huis te zien nu het af is!

Ik vind die USSR-matroesjka's erg leuk.





plaatjes van mooie dingen (vind ik)











Studio van fotografe Yuriko Tagaki in Tokyo:









What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Mooooooi Hiltje! (Had jou btw nog genomineerd als forumqueen interior design)



Die studio van de Japanse fotografe vind ik dan weer helemaal niets. Veel te rommelig en 'bleek'. Wat 'in' was in 1994 toen iedereen massaal aan de feng shui en des Bouvrie ging.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 16 november 2014 @ 11:18:

Ik ben er nog hoor, ben alleen niet meer zoveel plaatjes tegengekomen om te plakken.



Monchichi, deze print bedoel je waarschijnlijk



[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-4YIQBZOJ.jpg[/img]



[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-U8R6UQ6N.jpg[/img]



De print is van Max Wanger. Een fotograaf uit LA. Hij verkoopt en verzend ook naar NL.

http://www.maxwangerprintshop.com/

Het was trouwens alles bij elkaar nog best een dure grap. Naast de shippingcosts moest ik ook invoerrechten van 70 euro betalen en het ontspiegeld laten inlijsten was ook ruim 300,-. Bovendien was de koker in de post beschadigd en zaten er lelijke kreukels in de print. Die zie je gelukkig niet meer na het inlijsten.



Dank je wel Hiltje. Deze bedoelde ik inderdaad, ik vind hem echt erg mooi. Ik vind trouwens je hele inrichting mooi, maar deze afbeelding was me zo bijgebleven.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, Hiltje de stoelen zijn nu ook bekleed.... mooie blauwe kleur!



En ik ben nog steeds helemaal weg van je ontzettend lekker zittende eetkamerstoelen.
ik ben fan van je bank! wat voor een is dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:Carmelia schreef op 19 november 2014 @ 19:34:

ik ben fan van je bank! wat voor een is dat?Is ook een tweedehands, via Mytheresa (oa op marktplaats). Een Jan des Bouvrie van Gelderland, maar ben bang dat je niet zo snel een tweede vindt.
Alle reacties Link kopieren
Wat een geweldige bank heb je Hiltje! En die groene stoelen, prachtig!
Carpe diem
Hiltje, prachtige foto's van je huis. maar zorg effe dat je gordijnen weer allemaal aan de haakjes hangen, dit is afbreuk! (ik geloof dat je best tegen een beetje kritiek kan )
Alle reacties Link kopieren
quote:Katherina schreef op 20 november 2014 @ 09:45:

Hiltje, prachtige foto's van je huis. maar zorg effe dat je gordijnen weer allemaal aan de haakjes hangen, dit is afbreuk! (ik geloof dat je best tegen een beetje kritiek kan )hahaha, ja klopt....de haak is van het gordijn afgebroken en ik weet niet hoe ik het moet fixen....
Alle reacties Link kopieren
Love, love, loooooove your house Hiltje!

En het past naadloos bij je persoonlijkheid... denk ik dan...

Super!
conversation = awareness
Zitten er van die plastic haakjes achter die je over zo'n randje heen schuift? Want die kun je gewoon bij de hema halen. Van die stalen haken kun je wel vinden bij een gordijnatelier, en anders kan je altijd een ijzerdraadje een beetje tussen de stof doorwurmen en aan het runnertje in de rails bevestigen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, een plastic gordijn haak. Ik moet gewoon eens kijken bij de Hema en dan het gordijn er helemaal af halen en dan even knutselen.

Maar daar waar mijn huis en inrichting heel lang op prioriteit 1 stonden is dat nu versloft...en de laatste puntjes op de 1 (nieuwe lampenkappen, nog 1 ding aan de muur, nieuwe lamp op de plee) en repareren dingen die kapot gaan, komt er al een hele tijd niet van.



Thanks voor de complimenten trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben verliefd op je glas in lood hiltje.



Voor de liefhebbers van grote tapijten: ik zag dat Ikea er wat meer van in de collectie heeft.
Wat is het mooi geworden Hiltje!
https://www.youtube.com/watch?v=vlBfErE6QRQ&?=rel0

Dutch Design week.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 14 oktober 2014 @ 20:07:

[...]





De Horse-lamp van Moooi bedoel je waarschijnlijk



[img]http://highstreetculture.com/wp-content ... ot-com.jpg[/img]



Wat mij betreft mag elk huis/elke ruimte wel iets grappigs/kitch hebben. Niet te serieus allemaal.

Als vind ik de horse-lamp te duur als grapje-statement.Ik zit even terug te lezen en zie dit bericht van hiltje.. en ben het daar helemaal mee eens.. wij hebben een hele strakke inrichting en hebben in de hoek van de kamer op een pilaar een grote kikker staan die in de lotushouding zit alszijnde buddah... hij is helemaal wit, behalve zijn kop, die is matgrijs.. veel mensen vinden hem lelijk en andere mensen zeggen, wow, wat een tof ding. Ik hou van iets geks.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Ons huis is ook heel strak ingericht, met veel zwart, wit, grijs, glas en metaal. Binnenkort verhuizen we, en de nieuwe inrichting wordt waarschijnlijk minder zwart-wit. Wel veel wit (vloer, eettafel, stoelen, boekenkast, muren) en wat grijs, maar dan met geel en blauw (turquoise, petrol of korenbloemblauw) als accentkleuren zodat het lekker licht en fris wordt. En voor in de wc hebben we al een grote, kitscherige, zilverkleurige Marokkaanse lamp met gekleurde stukken glas gekocht. Dat wordt ons 'grapje' in huis.
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 26 november 2014 @ 16:11:

Ons huis is ook heel strak ingericht, met veel zwart, wit, grijs, glas en metaal. Binnenkort verhuizen we, en de nieuwe inrichting wordt waarschijnlijk minder zwart-wit. Wel veel wit (vloer, eettafel, stoelen, boekenkast, muren) en wat grijs, maar dan met geel en blauw (turquoise, petrol of korenbloemblauw) als accentkleuren zodat het lekker licht en fris wordt. En voor in de wc hebben we al een grote, kitscherige, zilverkleurige Marokkaanse lamp met gekleurde stukken glas gekocht. Dat wordt ons 'grapje' in huis. Toe maar, gedurfd hoor!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Supergave keuken met die bovenkastjes en dat behang als achterwand. Het is nu helemaal in om geen bovenkastjes te nemen in een keuken omdat dat ruimtelijker zou zijn. Maar ik houd van bovenkastjes, lekker veel ruimte en ik vind het ook mooi.



Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 26 november 2014 @ 16:13:

Toe maar, gedurfd hoor! Voor ons wel, omdat het zo heel anders is dan alle andere meubels die we hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven