Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.



TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.





Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)





Alle reacties Link kopieren
Wel een mooie keuken, maar hoe je iets uit die kastjes moet krijgen? Die bovenste zijn bijna minstens vier meter hoog! En ik zou er gestoord van worden als er steeds op de derde rij een deurtje open staat. Maar dat ligt meer aan mij .



Leuk huis trouwens Hiltje, en zoals ik al dacht, inderdaad in de buurt van mijn oude huis (herken het uitzicht uit het raam).
Alle reacties Link kopieren
Kijken jullie trouwens ook naar The great interior design challenge? Dat is een wedstrijd tussen amateurstylisten, vier of vijf dagen per week van 20 tot 21 uur op BBC2. Ze zijn nu met de kwartfinales bezig. Daar gebruiken ze ook vaak van van die afwijkende elementen, 'something whimsical'.
Wat een leuk topic, waarom ontdek ik dat nu pas? Misschien hebben jullie nog leuke ideeën voor mij?



Mijn huis is een beetje allegaartje. Een beetje van man en wat van mij. Ik hou van kleur en heb bv een rode muur. Maar nu met twee kinderen en een man die een rommelkont is, komt de boel een beetje op mij af. Ik wil het graag wat lichter in huis. (en opgeruimder, maar dat is een ander probleem)

Ik heb houten meubels, maar heb nu bij de salontafel en de eettafel de poten witgeverfd. En de houten rieten eetkamerstoelen zijn vervangen door strakke witte. Dat is best aardig gelukt al zeg ik het zelf.

Nu zit ik er nu over te denken om de rode muur lichtbruin te verven. Ik ben een beetje uitgekeken op het rood. Lichtbruin lijkt mij mooi terugkomen bij de houten meubels.

En verder zoek ik iets leuks om op het dressoir te zetten. Er zitten daarboven een paar lelijke stopcontacten, die wil ik graag een beetje verbloemen.

Kom maar op met de tips en trucs.
Is het plafond ook behangen in die keuken met die 4 meter hoge kastjes?

Ik krijg van iedereen te horen dat je dat bijna niet strak kan krijgen. Ik heb nog een paar plafonds die bekleed moeten worden.

Ze zijn vorig jaar geschilderd. Vlekken beginnen door te komen. Was toch een professionele schilder.
Alle reacties Link kopieren
quote:bubbelwijn schreef op 26 november 2014 @ 20:51:

Wat een leuk topic, waarom ontdek ik dat nu pas? Misschien hebben jullie nog leuke ideeën voor mij?



Mijn huis is een beetje allegaartje. Een beetje van man en wat van mij. Ik hou van kleur en heb bv een rode muur. Maar nu met twee kinderen en een man die een rommelkont is, komt de boel een beetje op mij af. Ik wil het graag wat lichter in huis. (en opgeruimder, maar dat is een ander probleem)

Ik heb houten meubels, maar heb nu bij de salontafel en de eettafel de poten witgeverfd. En de houten rieten eetkamerstoelen zijn vervangen door strakke witte. Dat is best aardig gelukt al zeg ik het zelf.

Nu zit ik er nu over te denken om de rode muur lichtbruin te verven. Ik ben een beetje uitgekeken op het rood. Lichtbruin lijkt mij mooi terugkomen bij de houten meubels.

En verder zoek ik iets leuks om op het dressoir te zetten. Er zitten daarboven een paar lelijke stopcontacten, die wil ik graag een beetje verbloemen.

Kom maar op met de tips en trucs.



Persoonlijk zou ik niet voor bruin kiezen. Ik vind het een sombere en saaie kleur. Zeker als je van kleur houdt. Waarom neem je niet een frisse lichte tint blauw, petrol of turqoise of mintgroen? Zijn koele kleuren maar het staat jong. fris en modern en prachtig bij wit.

Geel (en dan wel een mooie felle tint- geen vanille) is ook nog een optie. Maakt het lekker zonnig en vrolijk.



Op het dressoir zou ik voor de stopcontacten een paar ingelijste werken neerzetten. Hoef je niet op te hangen, gewoon op het dressoir tegen de muur late leunen. Ingelijste ets of poster ofzo.

Daarvoor wat mooie spullen in verschillende hoogtes. Vazen en potjes vind ik vooral mooi en geschikt.



Als ik tijd heb zal ik kijken of ik wat plaatjes als inspiratie kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook niet gauw voor bruin op de muur gaan. Zeker níet met houten meubels, ik denk dat het somber oogt met te weinig contrast. Een hele koele taupe-tint zou wel kunnen als je het combineert met geheel witte meubels. Mijn voorkeur zou dan uit gaan met nog een groter meubel in een koele tint (petrol, aqua, mint, grasgroen) erbij, je bank, een fauteuil of een flink schilderij. Anders wat Hiltje zegt.



Op het dressoir een mooie tafellamp en/ of een collectie vazen. Dat laatste enigszins afhankelijk van de hoogte van het dressoir en het type/ leeftijd kinderen.
Afhankelijk van de hoogte kan je er ook een holle lijst of zo voor hangen.

Het idee van een holle spiegel van Ikea. Die heet Stave en die heeft scharnieren.

Bij bouwmarkten hebben ze heel veel oplossingen om stekkers uit het zicht te krijgen.

Een tafellamp er voor. Of een wandlamp die hoger hangt en via een soort van platte ombouw en mooie plint-achtige kabelgoten is het dan tot een passend geheel te maken. Of vaak, minder lelijk.



Ik heb hier al veel rommel van vorige bewoners geruimd. Met noodoplossingen uit het zicht totdat het hele plan (ontwerp) klaar is.

Oplossingen zijn echt persoonlijk.



Die boeken 101 ideeën voor ..... is een serie met heel veel plaatjes.

Met zoeken kom ik dit weer tegen: http://www.101kinderkamerideeen.nl/ En dat zocht ik niet..... Er zijn zoveel tijdschriften en boeken met plaatjes en kleuren. Moet je echt zien.



Ik ben te druk met uitvoerende werkzaamheden.....
Alle reacties Link kopieren
Waanzinnig, deze kleuren. Dat het huis zelf watertandend mooi is helpt wel mee.















































Alle reacties Link kopieren
Op de plaatjes een prachtig huis, maar ik vraag me wel af hoe het in het echt is. Ik ben wel eens ergens geweest waar de inrichting hier behoorlijk op leek, en dat was toch erg ongezellig. Alles net iets tè goed over nagedacht of zo.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, weggezakt naar pagina 8.















What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
quote:nausicaa schreef op 27 november 2014 @ 22:06:

Op de plaatjes een prachtig huis, maar ik vraag me wel af hoe het in het echt is. Ik ben wel eens ergens geweest waar de inrichting hier behoorlijk op leek, en dat was toch erg ongezellig. Alles net iets tè goed over nagedacht of zo.Dacht ik net ook. Ik heb het volhangen met persoonlijke dingen. Te goed over nagedacht maakt het onpersoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
[quote]tyche schreef op 23 december 2014 @ 15:37:

Jeetje, weggezakt naar pagina 8.



Haha, ja, ik was even een beetje druk mrt mijn eigen inrichting, ik heb sinds 3 weken een nieuw huis.
Alle reacties Link kopieren
quote:juubje schreef op 23 december 2014 @ 16:00:

[...]





Dacht ik net ook. Ik heb het volhangen met persoonlijke dingen. Te goed over nagedacht maakt het onpersoonlijk.Het is heel echt, ik herken het huis....
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 27 november 2014 @ 17:22:

Waanzinnig, deze kleuren. Dat het huis zelf watertandend mooi is helpt wel mee.

.................................

]Echt heel gaaf huis en ja, die kleuren heel mooi. Het allermooiste vind ik de stoelen (op de eetkamerstoelen na).
quote:hiltje schreef op 27 november 2014 @ 17:22:

Waanzinnig, deze kleuren. Dat het huis zelf watertandend mooi is helpt wel mee.



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



Ik vind dit huis echt prachtig Hiltje. Wauw. Supermooi, maar je ziet zo al dat die niet met een budget hebben hoeven werken. Alleen al al die verschillende vloeren.



Hier trouwens iemand ervaring met een mooi verfmerk? Ik wil er graag voor naar de speciaalzaak.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa, even weer een up. Ik heb geen nieuwe plaatjes, maar waarschijnlijk wel een opdracht om iemand te helpen zijn huis in te richten. Een man, die ik toevallig ontmoette en die zijn nieuwe appartement heel graag heel gaaf wil maken, maar geen knopen kan doorhakken. En ik ga dan via mp en winkels online voor hem op zoek naar mooie meubels. Uiteraard eerst ook zijn huis bekijken en ook adviseren over kleuren en behang.



Hij had zelf al een plaatje met een blauwe bank en ik denk dat ik idd blauw en grijs met als accent geel of groen ga aanraden. Het is een vrijgezelle man dus het moet wel allemaal een beetje mannelijk en stoer blijven. Mijn eigen huis is veel te vrouwelijk. Dus extra leuk om juist een beetje anders en vooral de stoere kant op te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk voor je joh!



Een mooie bevestiging van je kwaliteiten op inrichtingsgebied.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, je maakt er een hele carrière van! Straks komt er nog een moment dat wij hier denken: Jeetje, in de beginjaren gaf Hiltje nog gratis advies op het Viva-Forum! (Geintje, leuk voor je hoor!)
Alle reacties Link kopieren
Oh super gaaf Hiltje! Kom je dan hier ook weer inspiratieplaatjes plakken? topic is een beetje saai geworden sinds je huisje af is
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Hiltje!



Als ik Pinterest moet geloven willen mannen een interieur met donkere, neurtale kleuren, industriële en klassieke stijl, leren stoelen en een drankkabinet. Je kunt de sigarenrook bijna ruiken. Deze voorbeelden vind ik zelf ook wel mooi:



















What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Gave plaatjes Tyche!

Ik vindt het zelf wel mooi dat donkere, heb het wel gehad met al die strak witte scandinavische interieurs op pinterest (ook al blijf ik heel veel aspecten daarvan mooi vinden, iets meer kleur of spanning mag best).

Ik vindt dit huis van 2 Haagse mannen geweldig:

http://www.vtwonen.nl/bin ... enwoning-haags-herenhuis/
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_207452 wijzigde dit bericht op 18-02-2015 18:46
Reden: Als ik een link probeer in te voegen via mijn tablet wordt het bericht meteen geplaatst. Zucht.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Grappig dreide, ik kom deze foto echt om de haverklap tegen op Pinterest. Nooit geweten dat dat een Nederlands huis is!

Deze foto dus: http://www.vtwonen.nl/cac ... ds/2014/09/woonkamer1.jpg
Alle reacties Link kopieren
Ja goed he! Ik vindt de professionele vt wonen binnenkijkers altijd gaaf!

Volgens mij had hiltje ook eerder een site gegeven waar allemaal foto's van inrichtingen die ook in de woonbladen verschenen, maar ben helaas de site weer vergeten.
Alle reacties Link kopieren
dreide, ik heb precies hetzelfde: scandinavisch wit is prachtig, maar wat meer drama is ook erg mooi. Hier is het juist de man in huis die geen donkere kleuren wil; als het aan mij lag schilderden we de slaapkamer donkerblauw. Lijkt me heel mooi met witte en houten meubels.
What a nuanced anxiety

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven