Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.



TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.





Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)





Alle reacties Link kopieren
Ik vind VTwonen op TV echt leuk. Eerste twee afleveringen van dit seizoen waren kleine huizen/woonkamers. Kozen ze voor ronde eettafels en dat vond ik grappig, want ik doe nu het appartement van iemand en had dus net ook een ronde tafel aangeraden.



En dat het stel er qua stijlen niet uitkomt is natuurlijk het format, dat wordt een beetje gespeeld. Dat geshop in de winkel die het sponsort kan me ook niet boeien.

Maar ik vind die stilisten wel echt vakmensen.

Vorige week vond ik die houten luiken echt subliem.

En de week daarvoor had die man kasten op maat gemaakt zodat je een soort ensuite idee kreeg en dat vond ik ook briljant.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk er ook graag naar. Het programma daarvoor ook.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het allemaal zo niet echt overkomen.

Het is 99% reclame, alles is van hetzelfde en de stylisten die 'geknipt zijn voor deze klus', doen deze klus gewoon omdat ze elkaar afwiselen en anders altijd dezelfde stylist aan het werk is.



Ik vind het jammer dat het altijd hetzelfde is. Altijd accessoires bij elkaar zetten, altijd een grote robuuste tafel, een centrale zithoek enzovoort. En dan natuurlijk de trap en het schilderij....... En de drie kernwoorden slaan ook nergens op.



Ik kijk wel, maar dat is voor het resultaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik pik toch wel vaak leuke ideeën op uit ieder programma.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Vind t ook een erg leuk programma, man vind t wat minder en daardoor net eindresultaat gemist..



Ben op zoek naar ideeen. Hebben boxspringbed gekocht en ben nu op zoek naar een mooi hoofdbord voor achter t bed. Muur waar t bed tegen staat is donkergrijs. Vloer licht eiken, en verder veel wit..

Jullie nog ideeen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ook, vind de inrichtingen vaak wel mooi.



Maar Vivanoordje verwoordt het wel goed vind ik. Opeens houdt iedereen van grote planten, veel groene planten in grote robuuste potten ( en dan natuurlijk in een groep bij elkaar gezet). Overal zie je glazen stolpen, veel koper enzovoort.



En duur! De gemiddelde mens betaalt geen 250 euro voor een bijzettafeltje. Of 300 euro voor een lamp.



Nou ja, op zich een leuk programma, maar ik vind het jammer dat alles nieuw is, dat alles zo hetzelfde is en dat het ene huis het andere kan zijn wat inrichting betreft.



Alle reacties Link kopieren
Joh zeik niet zo
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik vind het wel echt een gaaf programma.



En met die Sponsoren is natuurlijk het meeste nieuw en niet 2ehands van MP.



Maar voor Ideen vind ik het echt een leuk programma en je kunt uitkiezen wat je zelf leuk vindt. Ik ga niet voor e grote planten trend. Ik vergeet ze altijd water te geven dus dat is me te kostbaar om om de paar weken nwe te moeten kopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 15 maart 2015 @ 19:54:

Joh zeik niet zo





Het IS toch zooooooo?!



Alle reacties Link kopieren
Die stylisten wisselen ook omdat ze belabberd betaald krijgen: de beloning is exposure (want dat klinkt duurder). Dat geldt trouwens voor bijna elk interieurprogramma.



En vaak moeten de meubels op maat of spullen van een andere winkel dan de sponsor uit het eigen honorarium betaald worden. In het geval van ontwerpers die als stylist gevraagd worden en juist daarmee zich kunnen onderscheiden, levert het ze per saldo weinig tot niets op. En voor de PR is een interview of publicatie in een blad vaak meer waard.



Dit is overigens niet alleen mijn ervaring, maar ook die van mijn omgeving (ontwerpers/stylisten/kunstenaars).



Die tv-programma's bekijk ik dan ook vooral met verwondering voor het gebruik van budget.
Alle reacties Link kopieren
En de grote plantentrend is een logische. Natuur is schaarser, men wil steeds aardser leven in een stads bestaan. Grote gebaren, duidelijke vormen en een tikje gestructureerde onvoorspelbaarheid ----> grote planten.
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand afgelopen weekend het interieur in het volkskrant magazine gezien?

De inrichting was niet heel goed zichtbaar, maar ik ben verliefd op die kaswoning geworden. De klinkers op de vloer zou ik alleen vervangen voor hout of een gietvloer.



http://www.kwsa.nl/Resources/inkasjpeg.jpeg

http://www.hetkashuis.nl/ ... ploads/2014/10/foto-1.jpg
Alle reacties Link kopieren
Ik vind VT wonen ook erg leuk maar het is wel vaak hetzelfde. Als je dit over 10 jaar terug kijkt is het ook allemaal "gedateerd".



Ik vraag me wel af hoeveel de "deelnemers" zelf moeten betalen. Bij van die tuinprogramma's betalen ze bijna alles zelf volgens mij maar ik zou nooit duizenden euro's aan design uitgeven als ik het zelf niet mocht uitzoeken. Zelfs als het voor een klein aandeel van de prijs (ivm sponsoring) is zou ik het niet aandurven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens niks van het lijstje in huis en het meeste vind ik ook heel lelijk. Alleen de industriële lamp zou ik nog kunnen overwegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind VT Wonen wel heel leuk om naar te kijken, maar ik vind veel inrichtingen wel veel op elkaar lijken uiteindelijk. En ik erger me aan die licht-app die elke keer maar weer gepromoot moet worden, net als de make-over van een oud meubelstuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens niks van die lijst in huis.



Nog een andere parodie: http://metjeleenbakkerhuis.tumblr.com/
Alle reacties Link kopieren
Meer mooie inrichtingen





Post wel meer als ik thuis ben. Pinterest draait niet zo goed hier.
quote:banaanaap schreef op 16 maart 2015 @ 10:08:

En de grote plantentrend is een logische. Natuur is schaarser, men wil steeds aardser leven in een stads bestaan. Grote gebaren, duidelijke vormen en een tikje gestructureerde onvoorspelbaarheid ----> grote planten.



Men?? Een groepje stylisten verzint iets nieuws, gooit er wat termen tegen aan en doet alsof 'wij' er zelf voor kiezen.. Je krijgt het ieder programma zo'n beetje door de strot gedouwd en alle woonwinkels zijn er opeens op ingericht. Net als met de koperen accessoires, de hangstoel etc.



Ik kijk graag naar dat soort programma's, ze maken er een mooi geheel van, vind ik meestal, maar no way dat ik er in mee ga, omdat 'wij' dat zogenaamd willen.



(Iets als de grote leefkeuken waar 'we' ineens voor grote groepen vrienden willen koken.. Het is haast een verplichting )
Alle reacties Link kopieren
Gave roomdividers (zoiets wil ik ook!)









Voor de dressing room





ik wil die deuren





luxe badkamer





geweldig raam





Leuke tafel





Ik hou van die Zenza lampen









Vind de combi met de robuuste tafel en de transparante stoelen mooi.





Mooie stoel, prachtige flockprint. Eyecatcher.





Oud naaimachine onderstel hergebruikt als bureau

[img]http://[/img]


Lamp van Wkmp. Iemand zocht zoiets geloof ik. Verder volg ik het hier niet meer. Ik herken teveel van de eenheidsworst inrichtingen. Maar die zijn fantastisch. Maar toch ook weer niet, want zonder fantasie... Beter met de K van kunst en dan krijg je Kisch. Er klopt iets niet. Ik mis een lettertje....

Moet het nu met een d of een t.

Pilletjes heb ik niet. Dronken ben ik ook niet. (O, maar een kopje thee gaat er wel in.)

Veel lol met de bolle lampen. Het was een apart topic. Kan het zo snel niet vinden.
Die roomdividers hebben wel scharnieren. Kan je ze ook open maken. Die van @Ceci. Handig en zonder zou ik ze niet willen.
En deze stoel en tafeltje zijn de moeite van het bekijken waard:

http://designarium.ca/project/exocet-chair/

http://designarium.ca/project/nyctale-table/



Alleen meerdere foto's laten de echte stoel zien.



Gevonden via Intermediar. (ik zie geen copyright)
Ik weet niet goed hoe ik dit plaatje moet plakken, maar ik ben sinds deze Foto verliefd op deze lamp alleen zou ik hem eigenlijk liever iets groter willen hebben. Wat vinden jullie? Te klein?

http://www.made.com/unboxed/nl/pictures/87351/#7041
Gelukt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven