Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.



TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.





Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)





Alle reacties Link kopieren
Petrol muren, in any ways







Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren




Alle reacties Link kopieren
OOh wat heerlijk Crini, een nieuw huis! Ik denk graag met je mee.



In het topic ' wat begrijp jij wel van inrichtingen' ofzoiets heb ik eens een hele rij foto's met het stockholmkleed gepost. Kun je aan je man laten zien.



Als je ze niet kunt vinden wil ik ze hier nog wel een keer posten hoor, ze staan gewoon in mijn pinterest.
Alle reacties Link kopieren
Als alternatief voor het Stockholm kleed vind ik dit ook een hele mooie



















Kost 650,- bij Eijerkamp en is 2 meter bij 3,55 (de Stockholm is 2,5 bij 3,5)
Ohhhh, dat kleed!

(ik bedenk me nu dat ik precies zul servies hebt, trouwens)
Alle reacties Link kopieren
Heeeeeeeeeeeeeeeeel mooi kleed. Zoiets is ook een prachtige optie, maar dan wel goedkoper graag. Ik vind de Stockholmkleedprijs beter.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
quote:a_nick_is_crini schreef op 29 april 2016 @ 22:59:

Heeeeeeeeeeeeeeeeel mooi kleed. Zoiets is ook een prachtige optie, maar dan wel goedkoper graag. Ik vind de Stockholmkleedprijs beter.



Stockholm kleed is 400,- uit mijn hoofd en eigenlijk krijg je nergens anders zo'n groot kleed voor die prijs.



Maar: dit kleed is 650,- en dat is nog steeds heel goed geprijsd. Uit het mode topic weet ik een beetje hoeveel je shopt en ik zou als ik jou was bij een kleed niet op 250,- kijken. Zo'n kleed is zooo bepalend voor je huis en je brengt met zijn allen uren per dag door in de woonkamer. Veel belangrijker dus dan kledingstukken en bovendien gaat zo'n kleed als het goed is ook jaren mee (Het Stockholm kleed in ieder geval, dat is wol en ook nog keerbaar).



Dus kiezen wat je mooi vind en niet pennywise/poundfoolish en op 250,- kijken. Dan liever langer doorsparen voor iets anders.



Ik vind Marrokaanse Benny Ourian kleden ook prachtig en eindelijk heb ik gezien dat ze ook in NL te koop zijn (was 3 jaar geleden niet, maar je zag ze wel in alle Californische huizen). Maar die kleden zijn in een grote maat minstens 2.000,- euro.

Dan is prijs idd wel een issue.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 29 april 2016 @ 23:12:

[...]





Stockholm kleed is 400,- uit mijn hoofd en eigenlijk krijg je nergens anders zo'n groot kleed voor die prijs.



Maar: dit kleed is 650,- en dat is nog steeds heel goed geprijsd. Uit het mode topic weet ik een beetje hoeveel je shopt en ik zou als ik jou was bij een kleed niet op 250,- kijken. Zo'n kleed is zooo bepalend voor je huis en je brengt met zijn allen uren per dag door in de woonkamer. Veel belangrijker dus dan kledingstukken en bovendien gaat zo'n kleed als het goed is ook jaren mee (Het Stockholm kleed in ieder geval, dat is wol en ook nog keerbaar).



Dus kiezen wat je mooi vind en niet pennywise/poundfoolish en op 250,- kijken. Dan liever langer doorsparen voor iets anders.



Ik vind Marrokaanse Benny Ourian kleden ook prachtig en eindelijk heb ik gezien dat ze ook in NL te koop zijn (was 3 jaar geleden niet, maar je zag ze wel in alle Californische huizen). Maar die kleden zijn in een grote maat minstens 2.000,- euro.

Dan is prijs idd wel een issue.



€300,00





Weet je ook dat ik sinds februari niks meer gekocht heb? Behalve een bruiloftsoutfit (voor dichtbije familie) en een zomerjas, want beide nodig.

We zijn heel hard aan het sparen voor alle grote huisuitgaven. Je hebt wel gelijk, ik vind dit kleed mooier. Dus als ik het zou kopen, zou ik er voor sparen en waarschijnlijk zal het er dan niet direct liggen, maar dat hoeft ook niet. Ik hoop maar dat het niet uit de collectie verdwijnt dan Een kleed kun je altijd nog toevoegen gelukkig, dingen als een kast heb je wel direct nodig. Tenminste, wij wel met 4 kinderen en de nodige 'rotzooi'.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Hallo allemaal,



Dat is een tijd geleden dat ik hier heb gepost. Ik wil jullie mijn nieuwe bank laten zien en dan lees ik wel wat jullie er van vinden.

Mijn bank is in het rood, maar wel dezelfde bekleding:



Oh ja, en de poten zijn van hout. Deze metalen poten vind ik niet zo mooi.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt op mijn bank, dus mooi! Die van mij heeft ook houten pootjes en is wel bruin, ongeveer dezelfde kleur als op het plaatje.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Mooie bank, beetje vintage model.

Is-ie knalrood? en met welke kleuren combineer je hem in je huis?



Crini: ik heb ook geen kleren meer gekocht, ben ook nooit meer op dat topic want als ik me in kleding ga verdiepen en plaatje kijken ga ik koken.

Dat is met interieur plaatjes makkelijker, mijn huis is nu toch vol.



Wil je perse een hoge kast? Kun je niet een heel lang dressoir nemen? Door bijvoorbeeld Besta Kastjes van Ikea op te hangen en er evt een houten blad op te leggen?

Vind ik persoonlijk veel mooier in een grote ruimte. Een hoge kast is vaak zo'n puist in de ruimte. Je ziet ook bij VT wonen heel vaak dat ze een oude hoge kast die de bewoners willen houden in dezelfde kleur als de muur schilderen, dan valt ie nml minder op.
quote:a_nick_is_crini schreef op 30 april 2016 @ 12:37:

Lijkt op mijn bank, dus mooi! Die van mij heeft ook houten pootjes en is wel bruin, ongeveer dezelfde kleur als op het plaatje.

Ja, natuurlijk vind je hem dan mooi, haha.

Leuk hè, die vintagemodellen?

Het rood is ongeveer net zo donker als het bruin van deze bank, maar wel helder. Ik zal de staal er eens van opzoeken, dan kan je het zien.
Dit is de stof:





quote:hiltje schreef op 30 april 2016 @ 12:48:

Mooie bank, beetje vintage model.

Is-ie knalrood? en met welke kleuren combineer je hem in je huis?



Crini: ik heb ook geen kleren meer gekocht, ben ook nooit meer op dat topic want als ik me in kleding ga verdiepen en plaatje kijken ga ik koken.

Dat is met interieur plaatjes makkelijker, mijn huis is nu toch vol.



Wil je perse een hoge kast? Kun je niet een heel lang dressoir nemen? Door bijvoorbeeld Besta Kastjes van Ikea op te hangen en er evt een houten blad op te leggen?

Vind ik persoonlijk veel mooier in een grote ruimte. Een hoge kast is vaak zo'n puist in de ruimte. Je ziet ook bij VT wonen heel vaak dat ze een oude hoge kast die de bewoners willen houden in dezelfde kleur als de muur schilderen, dan valt ie nml minder op.Ik combineer de bank nergens mee, hij zal mooi staan in het geheel.
Alle reacties Link kopieren
Ooh mooie kleur rood. Niet bordeaux maar ook net een beetje gemeleerd dat het niet keihard in your face is.



Ik was eerst tegen rood in het interieur. Vond het (zeker gecombineerd met zwart en grijs, vrij hard). Maar ik ben van mening veranderd. Zeker als je de rest enigszins licht houdt, kan het heel fris staan.































De rest van mijn huis is ook licht Hiltje.
Alle reacties Link kopieren
Ceci, de klok in je '3 jaar later' post, waar heb je die gevonden?
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
En mezelf nog een cadeautje gegeven, dat moest wel want mijn bureaustoel staat op instorten. Ik heb voor een Ikeastoel gekozen en wel deze:









Ben zo blij dat ik een lichte heb kunnen vinden. Heb volop gezocht, maar de meeste bureaustoelen zijn zwart.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje, wij hebben heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel boeken, vandaar dat een flinke boekenkast wel een must is. Dan kom je automatisch op hoge kasten uit.

Ik vind overigens niet alle hoge kasten lelijk, het ligt er een beetje aan waar je die in de ruimte 'weg' kunt stoppen. Ik vind het bijvoorbeeld wel mooi als je een boekenkast tot plafond hebt met een meter ervoor de bank.

Of zoals wij nu hebben, een boekenwand op een dwarsmuur.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Ik vind op maat gemaakte boekenkasten heel mooi, maar daar hangt wel een prijskaartje aan, tenzij je het zelf kunt.
quote:a_nick_is_crini schreef op 30 april 2016 @ 23:40:

Cateautje, wij hebben heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel boeken, vandaar dat een flinke boekenkast wel een must is. Dan kom je automatisch op hoge kasten uit.

Ik vind overigens niet alle hoge kasten lelijk, het ligt er een beetje aan waar je die in de ruimte 'weg' kunt stoppen. Ik vind het bijvoorbeeld wel mooi als je een boekenkast tot plafond hebt met een meter ervoor de bank.

Of zoals wij nu hebben, een boekenwand op een dwarsmuur.Ik heb ook heel veel boeken, maar die staan in de kelder. Mijn huis is te klein om daar allemaal ruimte aan te bieden.
Oh, was dit nog maar te verkrijgen. Daar zou ik jaren voor sparen als dat zou moeten.





Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 01 mei 2016 @ 11:39:

[...]



Ik heb ook heel veel boeken, maar die staan in de kelder. Mijn huis is te klein om daar allemaal ruimte aan te bieden.Ik weet niet hoe klein jij woont natuurlijk, maar ik vind persoonlijk een huis zonder boeken ongezellig. Er mist dan altijd iets voor mij, hoe leuk ook verder ingericht.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren




































Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven