Het onmogelijke is gebeurd...

09-11-2014 09:05 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
.... mijn huis is verkocht!!!



Niet dat ik iets wil met dit topic, verder, maar ik mot 't even kwijt.

Drie jaar te koop gestaan bij een makelaar die nooit enige moeite voor het huis gedaan heeft. Wij hadden ook geen haast met verkopen dus hebben er niet genoeg achter gezeten. En toen kregen we wél haast.

Overgestapt naar een andere makelaar, nog steeds telkens maar geen kijkers. Ik woon blijkbaar in een erg impopulair dorp, het staat zelfs bekend bij makelaars in deze regio.... Overal trekt de huizenmarkt aan, behalve in mijn dorp.



En toen, toen werd ikineens gebeld door de makelaar. Ze had van de week een bezichtiging gepland.

(erg grappig, mijn huis is gewoon netjes, niet continue in een dusdanig steriele staat dat ik dat kan hebben, zeg maar, dus we hebben ons te pletter gepoetst).

Bezichting geweest, was eigenlijk niet overdreven positief.

En toen werden we ineens gebeld dat we een bod hebben. Een bod? Huh? Dat hadden we nog nooit gehad

Tegenbod gedaan, beetje pingelen over en weer, en gisteren het verlossende telefoontje; we hebben een akkoord bereikt!!



Tis ongelofelijk maar waar.

Eigenlijk voor de prijs waar wij nog blij van worden.



Volgende week wordt het voorlopig koopcontract gefikst enzo en verder heb ik nog geen idee hoe dat allemaal werkt, maar jee, tis verkocht!

En dus gaan we echt verhuizen. Hoezee!!



(en tot zover mijn onnuttige bijdrage op de zondagmorgen)

(en ja, dat was dat huis met geel en blauw, en nee, we hebben het nooit overgeschilderd)
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Wow, gefeliciteerd Marels!
Alle reacties Link kopieren
Haha wat een enthousiast bericht op de zondagochtend. Gefeliciteerd!!
Ik spreek toch geen Chinees?!
Gefeliciteerd, ik kan me voorstellen dat je daar blij van wordt!
Alle reacties Link kopieren
gefeli, wat fijn!
Alle reacties Link kopieren
Super!!!!!!!
Ik voel me zo moedellooos
Jippieeee, da's mooi!

En, euhm, geel en blauw? Heb je ooit foto's geplaatst. Je maakt me nieuwschierig.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaaa, dankjewel



Ik heb van gekkigheid gisteravond maar een hele fles cava leeg gedronken

Tis zo fijn dat er eindelijk schot in de zaak zit.

En nu maar hooooopen dat de koper de hypotheek rond krijgt, maar tis een huisje van niks dus daar mogen we hopelijk wel op vertrouwen.



Had nooit verwacht dat het ineens zo snel zou gaan
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Haha, blijkbaar een koper gevonden die van geel en blauw houdt . Tja, als je maar lang genoeg wacht. Maar gefeliciteerd!



Moeten jullie er al snel uit? Er stond al een ander huis op jullie te 'wachten' toch?
Alle reacties Link kopieren
Er zijn forummers die de advertentie gezien hebben Troela, omdat ze weten waar ik woon.

Mijn vent heeft ooit in zijn pre-Marels tijdperk bedacht dat lichtblauw geweldig is. Het liefst een lichtblauw huis



Verschillende forummers hebben geroepen dat je je huis wit moet schilderen om het te verkopen, wat wij nooit gedaan hebben. Ik heb het wel met de makelaar overlegd, maar zij vond het ook echt niet nodig, dus we hebben het maar zo gelaten.

En dus, ja, verkocht mét blauwe lambrisering
668, the neighbour of the Beast
Gefeliciteerd, Marels!

Is meteen je andere vraagstuk ook opgelost, niet?
Fijn toch!

En blijkbaar iemand die juist kiest voor het niet- populaire plaatsje alwaar het huis staat. En dat moet je net hebben. Iemand die vanuit sentiment of binding kiest voor dergelijke woonplaats.
Alle reacties Link kopieren
quote:nausicaa schreef op 09 november 2014 @ 09:12:

Haha, blijkbaar een koper gevonden die van geel en blauw houdt . Tja, als je maar lang genoeg wacht. Maar gefeliciteerd!



Moeten jullie er al snel uit? Er stond al een ander huis op jullie te 'wachten' toch?



Het schijnt nog even te duren voor de overdracht gedaan kan worden omdat het relatief lang duurt om een hypotheek rond te krijgen tegenwoordig. Aldus mijn makelaar.

Ik weet eigenlijk alleen nog maar dat we een prijsovereenkomst hebben en dat het dus onder voorbehoud verkocht is.



We zijn nu aan het klussen in ons nieuwe huis maar zitten in de luxepositie dat we van schoonouders kopen. Dus klussen zonder dat we al hypotheek hoeven te betalen.

We zijn al in het huis bezig maar gaan pas betalen zodra we het op onze naam hebben laten zetten.



Even afwachten of deze koper de hypotheek voor ons huis rond krijgt en dan gaan wij ook een aanvraag doen. 't Heeft geen nut om die aanvraag in gang te zetten en dan straks af te moeten blazen vanwege koper krijgt hypotheek niet rond...



Tis nog even afwachten dus, maar in principe is het verkooooocht
668, the neighbour of the Beast
Marels, geef je trouwens niet te veel info over het huis?

Wellicht is het herkenbaar en je wil niet dat kopers afgeschrikt worden.
Alle reacties Link kopieren
Welk andere vraagstuk Ginger?

Over hoe al in het huis te gaan wonen? Idd. En nog meer opgelost, we gaan komend voorjaar trouwen en waren heel bang dat we hier dan nog zouden wonen, terwijl we ons feest in het nieuwe huis willen geven.



Nu kunnen we gelijk ons nieuwe huis aan iedereen laten zien ook, dan.



En Troela, koper woont hier idd al in de buurt. Ze weten waar ze voor kiezen. En tis een leuk huis, dus uiteraard een goeie koop gedaan
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij geef ik over ons huis geen gekke info, die is er trouwens ook niet.

Het is in de staat zoals de koper het gezien heeft.... en welk werk er moet gebeuren weten ze ook.

En ik denk dat ze gezien hebben dat de boel blauw is :D
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!!

En hou je je man in de gaten als hij weer verf gaat kopen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dat ja

Lekker hoor, scheelt een berg gedoe!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Marels! Wat heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 'm wel wat gewijzigd om de herkenbaarste dingen er uit te halen



Tijden enzo, data, vooral
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Van harte! Wat goed!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen zeg! Wat fijn Marels
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn! Gefeliciteerd!!!
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn lief
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Geweldig, fijn nieuws! Gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven