Het rare huis bij mij in de straat

16-10-2013 13:14 289 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kennen jullie dat topic nog over de buurvrouw van iemand die af en toe een emmer uit het raam hing? Ik heb er al vaker over nagedacht om dit topic te openen maar ik durf niet zo goed omdat ik ergens bang ben dat het een emmer-topic wordt...

Maar goed, hier gaan we toch maar dan.



Ik woon in een allerliefst huurhuisje. Mijn huis staat op de hoek van de straat, en dan staat er een rijtje van 3 huizen een beetje schuin op mijn huis, en dan is daarnaast de zijstraat. Met het middelste van deze 3 huizen is iets vreemds aan de hand: er woont niemand. Dat wil zeggen: ik heb er nog nooooooooit iemand gezien, en ik woon hier nu ruim 2 jaar. Ik kan de voorkant zien als ik er langsloop en de achterkant vanuit mn achtertuin, maar de gordijnen zijn altijd dicht. Er is nooit een auto, nooit een fiets. Het huis heeft geen voortuin en geen achtertuin (wat achtertuin zou moeten zijn is een groot bijgebouw) dus over verzorging daarvan valt niets te zeggen.

Nu staan er wel meer huizen leeg, maar dit is dus allemaal woningbouw en dat maakt het raar, want voor de meest vervallen krotten sociale huur zijn hier al ellenlange wachtlijsten.

Eén keer heb ik licht aangezien boven, een paar weken geleden ineens. Het viel me op toen ik in de achtertuin was, juist omdat er daar nooit licht is.



En nu ga ik het echt vreemd maken: er hangen nogal veel camera's. Zowel op de voorkant van het huis als op de achterkan. Op de voorkant minstens twee, waarvan een gericht is op de deur. Op de achterkant kan ik er bij het raam ook een zien hangen.

Ook dit vind ik nogal typisch. We zijn, zoals gezegd, sociale huur en niet echt een villawijk. Men heeft hier doorgaans geen camerabewaking, maar gewoon een knip op de deur.



Niu heb ik geen last van deze rare 'buren' natuurlijk. Iedereen heeft het volste recht nooit thuis te zijn, camera's op te hangen en altijd de gordijnen dicht te doe en het licht uit. Maar ergens maakt he me toch wat unheimisch.

Zou ik er iets mee moeten? Zouden jullie er iets mee doen?



In de huizen die aan het huis vast zitten wonen toevallig allebei nogal rare figuren, allebei alleenstaande oude mopperende mannen die nooit echt in zijn voor een babbeltje en ook niet erg vriendelijk zijn. Dus ik knoop daar ook niet zo gemakkelijk een gesprekje mee aan over het maffe huis in het midden.



Heb ik een vaag handeltje in de straat? Of zie ik spoken?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een keer uit nieuwsgierigheid aanbellen met een smoes als "heeft u toevallig mijn pakketje aangenomen? Op internet staat dat hij bij buren is bezorgd, maar ik heb geen briefje ontvangen en mijn naaste buren hebben hem niet" ofzo
Alle reacties Link kopieren
Ideaal pand voor een hennepplantage. Melding maken bij misdaad anoniem?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Vaag handeltje of Geert in je straat ;-0
Als je het echt heel raar vindt: niemand die jou verbiedt om melding te doen bij de woningbouw en/of politie/wijkagent. Zeker als jij je er onveilig door voelt, zou ik even bellen.



Kan natuurlijk ook dat er een heel aardige man woont die vooral heel paranoïde en bang is voor die twee rare buurmannen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in mijn straat ook zoiets aan de hand gehad, bleek een plantage te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:annapalona schreef op 16 oktober 2013 @ 13:19:

Vaag handeltje of Geert in je straat ;-0Nou Geert woont niet in een sociale huurwoning kan ik je vertellen.
Ik zou gokken op een wietplantage.....
Alle reacties Link kopieren
Tja hennep zou je toch ruiken? En dan zouden er toch af en toe mensen en spullen in en uit moeten?



Da is eigenlijk mijn grootste maar: ik heb nog nooit iets verdachts gezien, geen spullen die aan- of afgevoerd worden. Er is alleen best veel dat ik niet zie: geen bewoner, geen tekenen van leven.

Dat aanbellen voor een pakje is ergens wel een goede, maar grote kans natuurlijk dat er gewoon niet opengedaan wordt.
Zeg maar Spijker.
Bijzonder zeg. En kan me helemaal voorstellen dat het je intrigeert. Ik zou er ook supernieuwsgierig van worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou contact opnemen met je wijkagent, als het jou een onveilig gevoel geeft dan kan hij/zij daar best wel is even naar kijken. Daar zijn ze voor.



En verder, laat het ajb niet zo eindigen als het emmer topic en laat nog wel even weten als je wat weet
Alle reacties Link kopieren
quote:blueeyes*3 schreef op 16 oktober 2013 @ 13:20:

Als je het echt heel raar vindt: niemand die jou verbiedt om melding te doen bij de woningbouw en/of politie/wijkagent. Zeker als jij je er onveilig door voelt, zou ik even bellen.



Kan natuurlijk ook dat er een heel aardige man woont die vooral heel paranoïde en bang is voor die twee rare buurmannen

Haha da laatste zou een goede verklaring zijn



Maar wat moet ik dan melden bij bijvoorbeeld de woningbouw? Ja de mensen van nr 33 zijn nooit thuis en dat ze de gordijnen altijd dicht hebben vind ik niet gezellig?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook hennep. Vooral NIET aanbellen, kan niets goeds van komen en er zijn soms valstrikken. Politie bellen is een beter idee. Of gewoon laten zoals het is.
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
Jij zit niet dag en nacht naar die voordeur te loeren toch?

Kan toch dat ze in de nacht de spullen in en uit het huis halen/brengen
Alle reacties Link kopieren
hennep hoef je niet te ruiken. de meeste plantages zijn (bijna) volledig computer gestuurd. alleen voor het planten en het oogsten zijn er mensen nodig. dit is maar 1 x per 6 weken. hou jij het huis 7x24 in de gaten?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 16 oktober 2013 @ 13:22:

Tja hennep zou je toch ruiken? En dan zouden er toch af en toe mensen en spullen in en uit moeten?



Da is eigenlijk mijn grootste maar: ik heb nog nooit iets verdachts gezien, geen spullen die aan- of afgevoerd worden. Er is alleen best veel dat ik niet zie: geen bewoner, geen tekenen van leven.

Dat aanbellen voor een pakje is ergens wel een goede, maar grote kans natuurlijk dat er gewoon niet opengedaan wordt.Je ruikt het niet als ze goed isoleren. Bevoorrading kan misschien achterom, of op rustige tijden als er geen pottenkijkers zijn. Let eens op het dak als het sneeuwt. Blijft dat sneeuwvrij, dan is er zeker iets aan de hand.
Spreuken 18:2
quote:Spijk-er schreef op 16 oktober 2013 @ 13:22:

Dat aanbellen voor een pakje is ergens wel een goede, maar grote kans natuurlijk dat er gewoon niet opengedaan wordt.Laat het dan ajb wel even weten hier, als je dat gaat doen. Als we dan niks meer horen kunnen we alarm slaan
Alle reacties Link kopieren
Wij zagen ook nooit iets vreemds, tot ik van de naaste buren van dat huis hoorde dat ze enkele malen midden in de nacht stemmen hadden gehoord. Ja, dan slaap ik
Alle reacties Link kopieren
quote:Satchel schreef op 16 oktober 2013 @ 13:26:

[...]



Je ruikt het niet als ze goed isoleren. Bevoorrading kan misschien achterom, of op rustige tijden als er geen pottenkijkers zijn. Let eens op het dak als het sneeuwt. Blijft dat sneeuwvrij, dan is er zeker iets aan de hand.Weet je hoe lang we dan (hopelijk) nog moeten wachten op de ontknoping
Melden bij de woningbouw, die gaan uitzoeken hoe of wat. Kan hennep zijn (hoef je niet per se te ruiken), kan ook dat huurder in detentie zit oid. Niet bewonen is ook woonfraude...
Alle reacties Link kopieren
quote:nursejacky schreef op 16 oktober 2013 @ 13:24:

Jij zit niet dag en nacht naar die voordeur te loeren toch?

Kan toch dat ze in de nacht de spullen in en uit het huis halen/brengen

Ik heb er een camera op gericht staan natuurlijk



Nee natuurlijk zie ik niet alles, maar ik heb wel rare werktijden en ben daardoor regelmatig midden in de nacht honden aan het uitlaten ofzo.

Maar inderdaad, misschien hoef je niet vaak in en uit. Ik denk misschien te veel aan een serie als weeds, waar constant mensen in en uit lopen om dingen met die planten te doen.
Zeg maar Spijker.
Gewoon aanbellen en vragen of ze een kelder met vermiste kinderen hebben?
Alle reacties Link kopieren
Het zal geen vaag handeltje zijn..als in wietplantage oid want dan lopen er wel figuren rond..





Ik zou stiekem kijken, zo ben ik dan wel
.
Alle reacties Link kopieren
Heb je toevallig een wijkbeheerder bij jou in de buurt, van het woningbedrijf waar je van huurt? Dat je die eens informeert, of de wijkagent inderdaad. Voor hetzelfde geld is die persoon zich ontzettend aan het verwaarlozen ofzo, en kunnen we in het kader van 'sociale controle' eens langs gaan.



Volgens mij moet een huurder van een sociale huurwoning ook een x-aantal dagen per jaar in zijn huis verblijven, anders kan de huur worden opgezegd. Want het is niet fair dat iemand bijvoorbeeld ergens anders (samen) woont en daardoor een sociale huurwoning bezet houdt voor iemand die hem goed kan gebruiken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:nursejacky schreef op 16 oktober 2013 @ 13:27:

[...]

Weet je hoe lang we dan (hopelijk) nog moeten wachten op de ontknoping

Aanzienlijk korter dan enkele verhalen waar we nog steeds op wachten



Tenzij het waar is van dat broeikaseffect.



Ken je iemand met een infraroodcamera?
Spreuken 18:2

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven