Het rare huis bij mij in de straat

16-10-2013 13:14 289 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kennen jullie dat topic nog over de buurvrouw van iemand die af en toe een emmer uit het raam hing? Ik heb er al vaker over nagedacht om dit topic te openen maar ik durf niet zo goed omdat ik ergens bang ben dat het een emmer-topic wordt...

Maar goed, hier gaan we toch maar dan.



Ik woon in een allerliefst huurhuisje. Mijn huis staat op de hoek van de straat, en dan staat er een rijtje van 3 huizen een beetje schuin op mijn huis, en dan is daarnaast de zijstraat. Met het middelste van deze 3 huizen is iets vreemds aan de hand: er woont niemand. Dat wil zeggen: ik heb er nog nooooooooit iemand gezien, en ik woon hier nu ruim 2 jaar. Ik kan de voorkant zien als ik er langsloop en de achterkant vanuit mn achtertuin, maar de gordijnen zijn altijd dicht. Er is nooit een auto, nooit een fiets. Het huis heeft geen voortuin en geen achtertuin (wat achtertuin zou moeten zijn is een groot bijgebouw) dus over verzorging daarvan valt niets te zeggen.

Nu staan er wel meer huizen leeg, maar dit is dus allemaal woningbouw en dat maakt het raar, want voor de meest vervallen krotten sociale huur zijn hier al ellenlange wachtlijsten.

Eén keer heb ik licht aangezien boven, een paar weken geleden ineens. Het viel me op toen ik in de achtertuin was, juist omdat er daar nooit licht is.



En nu ga ik het echt vreemd maken: er hangen nogal veel camera's. Zowel op de voorkant van het huis als op de achterkan. Op de voorkant minstens twee, waarvan een gericht is op de deur. Op de achterkant kan ik er bij het raam ook een zien hangen.

Ook dit vind ik nogal typisch. We zijn, zoals gezegd, sociale huur en niet echt een villawijk. Men heeft hier doorgaans geen camerabewaking, maar gewoon een knip op de deur.



Niu heb ik geen last van deze rare 'buren' natuurlijk. Iedereen heeft het volste recht nooit thuis te zijn, camera's op te hangen en altijd de gordijnen dicht te doe en het licht uit. Maar ergens maakt he me toch wat unheimisch.

Zou ik er iets mee moeten? Zouden jullie er iets mee doen?



In de huizen die aan het huis vast zitten wonen toevallig allebei nogal rare figuren, allebei alleenstaande oude mopperende mannen die nooit echt in zijn voor een babbeltje en ook niet erg vriendelijk zijn. Dus ik knoop daar ook niet zo gemakkelijk een gesprekje mee aan over het maffe huis in het midden.



Heb ik een vaag handeltje in de straat? Of zie ik spoken?
Zeg maar Spijker.
quote:fbjewel schreef op 13 november 2013 @ 14:51:

[...]





Ach ach, braaf burgertje. Jij doet zeker nooit iets verkeerd?Ze spelt minder verkeerd dan jij, dat is al heel wat. In mijn flat is laatst een hennepkwekerij opgerold. Enig idee hoeveel brandgevaar dat voor alle buren oplevert? En dan heb je nog de kans op wateroverlast. Oh ja, en de gewapende overval waardoor de kwekerij uiteindelijk werd ontdekt, was ook zo te gek. Leuk als je net toevallig met je kinderen langsloopt. Mafkees ben je.
quote:Biebeliee schreef op 17 november 2013 @ 19:42:

[...]





Heeft ze. Een uur geleden.En vier dagen
Even flink off topic:



Moeilijk woord
Alle reacties Link kopieren
.
Bah
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 17 november 2013 @ 19:49:

[...]





En vier dagen Ah klein detail
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Nouschi schreef op 17 november 2013 @ 19:45:

[...]





Waar dan?Niet Ik keek met mijn kont.
quote:Mylene_Valerie schreef op 17 november 2013 @ 19:52:

[...]





Ah klein detail
Alle reacties Link kopieren
quote:Biebeliee schreef op 17 november 2013 @ 20:04:

[...]













Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Maryemma schreef op 17 november 2013 @ 19:48



Mafkees ben je.Dank je
Alle reacties Link kopieren
Naast ons bijna hetzelfde verhaal, heb er al 2x een topic voor geopend. Ook nog geen slotconclusie. .. maar hoe groot is eigenlijk de kans op brand bij een kwekerij?

Ik ga toch ook maar eens een melding geven aan de wijkagent. In ons geval is het een koopwoning.



Ben benieuwd naar jouw afloop!
love is enough...
Alle reacties Link kopieren
hierom let je dus wel op je buren, mensen woonden er al jaren, geen idee dat er een bejaarde man woonde...
Alle reacties Link kopieren
Er wordt vaak illegaal stroom af getapt met niet al te deskundige verbindingen. Er wordt veel stroom gebruikt voor lampen, bewateringsinstallaties, afvoeren etc. De kans dat er iets gebeurt is behoorlijk aanwezig.



En ja, natuurlijk zijn er kwekerijen waar het al jaaaren goed gaat en waarbij de buren niet snappen dat je je er druk om maakt. Maar ik zou de kans niet nemen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Pssst Spijk-er, valt er nog wat te updaten?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Zo, tijd voor een update. Nu wil ik wel eens weten wat er allemaal aan de hand was in dat vreemde huis. Kom maar door...
Overigens zou ik sowieso wel bellen, huis hier in de wijk heeft flink in lichterlaaie gestaan, daar konden ze ook goed tuinieren.

Achteraf bleek dat er ook al maanden stroom werd afgetapt. Ondanks het feit dat het hier ging om een keurige wijk verbaasde het me niet echt, het gebeurt overal.
Alle reacties Link kopieren
TO nog geen update?? Ik hoop steeds dat het mysterie van het rare huis in jouw straat wordt opgelost!!
Is er al een update bekend?



Moest vandaag ineens aan dit topic denken.....
Alle reacties Link kopieren
Hé Spijker, ik heb vandaag je topic gelezen en ik wil zo graag weten hoe het afliep... Ik ben helemaal niet nieuwsgierig
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, je hebt het zelf beloofd. Het zou niet zo eindigen als het emmer-topic en die andere topics. *stampvoet-smiley*
Alle reacties Link kopieren
Jammer zeg!
Alle reacties Link kopieren
Kennelijk denken mensen dat ik 'me te verheven voel om upodates te geven' en dat ik een sneuert ben en meer nare dingen. Wat een treurigheid soms op viva toch.



Het rare huis staat er nog steeds, ik woon er nog steeds (bijna) naast. Er hangen nog steeds camera's aan de gevel, er is nooit iemand te zien en 's nachts brand er soms boven licht. Ik heb contact gehad met de woningbouw en met de gemeente en die zouden het uitzoeken en me op de hoogte houden, maar ik heb nog niets gehoord.

Er zit bedrijfsbestemming op het pand konden ze me wel vertellen. Nou ja, er zal dus niet snel een hoogbejaarde bewoner zonderling dood liggen te gaan. Maar wat er dan wel gebeurd? Niemand weet wat voor 'n bedrijf er dan nu zit kennelijk.



Maar ze zouden het dus uitzoeken en me op de hoogte houden en ik heb nooit meer wat gehoord...
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het nog steeds een raar huis en een tikje onprettig. Ben toch bang ergens dat er rare dingen gebeuren. Maar het 'bangst' was ik voor een hennepplantage omdat daar brand en waterschade van kan komen. Maar als dat er in zit zou ik toch soms aan- en afvoer van zooi moeten zien? Dat zou natuurlijk prima kunnen gebeuren als ik het niet zie, maar ik werk op heel rare en onregelmatige tijden dus dan zou ik bijna denken dat ik soms wel iets zou moeten zien.



Ik denk eerlijk gezegd dat er misschien een witwasoperatie-gebeuren-hoenoemjedat in zit..? Omdat er dus bedrijfsbestemming op het pand zit.
Zeg maar Spijker.
Heb niet alles gelezen maar misschien zegt de plizie niks om dat het een pand is dat door hun zelf of een andere overheidsdienst gebruikt wordt
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de update!



Ik zou zelf er nog achteraan gaan, zou zelf ook kriegelig worden van zo'n huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven