Het rare huis bij mij in de straat

16-10-2013 13:14 289 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kennen jullie dat topic nog over de buurvrouw van iemand die af en toe een emmer uit het raam hing? Ik heb er al vaker over nagedacht om dit topic te openen maar ik durf niet zo goed omdat ik ergens bang ben dat het een emmer-topic wordt...

Maar goed, hier gaan we toch maar dan.



Ik woon in een allerliefst huurhuisje. Mijn huis staat op de hoek van de straat, en dan staat er een rijtje van 3 huizen een beetje schuin op mijn huis, en dan is daarnaast de zijstraat. Met het middelste van deze 3 huizen is iets vreemds aan de hand: er woont niemand. Dat wil zeggen: ik heb er nog nooooooooit iemand gezien, en ik woon hier nu ruim 2 jaar. Ik kan de voorkant zien als ik er langsloop en de achterkant vanuit mn achtertuin, maar de gordijnen zijn altijd dicht. Er is nooit een auto, nooit een fiets. Het huis heeft geen voortuin en geen achtertuin (wat achtertuin zou moeten zijn is een groot bijgebouw) dus over verzorging daarvan valt niets te zeggen.

Nu staan er wel meer huizen leeg, maar dit is dus allemaal woningbouw en dat maakt het raar, want voor de meest vervallen krotten sociale huur zijn hier al ellenlange wachtlijsten.

Eén keer heb ik licht aangezien boven, een paar weken geleden ineens. Het viel me op toen ik in de achtertuin was, juist omdat er daar nooit licht is.



En nu ga ik het echt vreemd maken: er hangen nogal veel camera's. Zowel op de voorkant van het huis als op de achterkan. Op de voorkant minstens twee, waarvan een gericht is op de deur. Op de achterkant kan ik er bij het raam ook een zien hangen.

Ook dit vind ik nogal typisch. We zijn, zoals gezegd, sociale huur en niet echt een villawijk. Men heeft hier doorgaans geen camerabewaking, maar gewoon een knip op de deur.



Niu heb ik geen last van deze rare 'buren' natuurlijk. Iedereen heeft het volste recht nooit thuis te zijn, camera's op te hangen en altijd de gordijnen dicht te doe en het licht uit. Maar ergens maakt he me toch wat unheimisch.

Zou ik er iets mee moeten? Zouden jullie er iets mee doen?



In de huizen die aan het huis vast zitten wonen toevallig allebei nogal rare figuren, allebei alleenstaande oude mopperende mannen die nooit echt in zijn voor een babbeltje en ook niet erg vriendelijk zijn. Dus ik knoop daar ook niet zo gemakkelijk een gesprekje mee aan over het maffe huis in het midden.



Heb ik een vaag handeltje in de straat? Of zie ik spoken?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn zusje in de straat woont iemand die niet tegen zonlicht kan, alles dicht en komt overdag nooit buiten. Ook nog een optie?
Alle reacties Link kopieren
Hier had ooit een bedrijf een woning gehuurd en daar plaatsten ze dan af en toe werknemers in.

Denk dat er minstens 2 jaar lang op dezelfde manier de gordijnen dicht zaten.

Er leefde niks.

Maar was dus voor het geval er een woning nodig was voor een nieuwe werknemer van ver.
Alle reacties Link kopieren
GET A LIFE!!!



Leven en laten leven!!
Alle reacties Link kopieren
quote:christiane schreef op 11 november 2013 @ 19:54:

Hier had ooit een bedrijf een woning gehuurd en daar plaatsten ze dan af en toe werknemers in.

Denk dat er minstens 2 jaar lang op dezelfde manier de gordijnen dicht zaten.

Er leefde niks.

Maar was dus voor het geval er een woning nodig was voor een nieuwe werknemer van ver.Het is sociale huur van de woningbouwvereniging. Dan is het niet de bedoeling dat dat door een bedrijf gehuurd wordt die vervolgens af en toe medewerkers daar gaat laten logeren.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:fbjewel schreef op 13 november 2013 @ 14:03:

GET A LIFE!!!



Leven en laten leven!!



Je eerste zin is in tegenspraak met je tweede, snap je dat wel?
Alle reacties Link kopieren
quote:Trotter schreef op woensdag 13 november 2013 14:17 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="fbjewel in "Het rare huis bij mij in de straat"" class="messagelink">fbjewel schreef op 13 november 2013 @ 14:03</a>:</b>

GET A LIFE!!!



Leven en laten leven!!</div></blockquote>



Je eerste zin is in tegenspraak met je tweede, snap je dat wel? Nee hoor, het zijn hooguit twee boodschappen die elkaar logisch opvolgen: waar maak je je druk om, laat ze lekker hun eigen gang gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Phoebexx schreef op 13 november 2013 @ 14:33:

[...]





Nee hoor, het zijn hooguit twee boodschappen die elkaar logisch opvolgen: waar maak je je druk om, laat ze lekker hun eigen gang gaan.Bedankt voor de uitleg dit is precies wat ik bedoel trotter.
quote:Phoebexx schreef op 13 november 2013 @ 14:33:

Nee hoor, het zijn hooguit twee boodschappen die elkaar logisch opvolgen: waar maak je je druk om, laat ze lekker hun eigen gang gaan.Leven en laten leven, dan zou je je ook niet druk moeten maken of een ander wel of geen leven heeft, toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Trotter schreef op 13 november 2013 @ 14:37:

[...]



Leven en laten leven, dan zou je je ook niet druk moeten maken of een ander wel of geen leven heeft, toch?Daarom juist, waarom moet TO perce melding maken bij de woningbouw? Ik snap dit topic echt niet. Het zal mij een worst wezen wat de mensen in de straat doen. Al hebben ze een hennepkwekerij.. Lekker boeiend!
Alle reacties Link kopieren
quote:fbjewel schreef op 13 november 2013 @ 14:42:

[...]





Daarom juist, waarom moet TO perce melding maken bij de woningbouw? Ik snap dit topic echt niet. Het zal mij een worst wezen wat de mensen in de straat doen. Al hebben ze een hennepkwekerij.. Lekker boeiend!





Inderdaad, lekker boeiend, Al dat gezeur over brandgevaar, criminele types, afrekeningen in het soft-drugs circuit. Dat is toch juist interessant! Gebeurt er eens wat!



Wat is trouwens perce???
quote:markovic schreef op 13 november 2013 @ 14:44:

Inderdaad, lekker boeiend, Al dat gezeur over brandgevaar, criminele types, afrekeningen in het soft-drugs circuit. Dat is toch juist interessant! Gebeurt er eens wat!



Wat is trouwens perce???
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 13 november 2013 @ 14:44:

[...]





Inderdaad, lekker boeiend, Al dat gezeur over brandgevaar, criminele types, afrekeningen in het soft-drugs circuit. Dat is toch juist interessant! Gebeurt er eens wat!



Wat is trouwens perce???



Dat is toch hun zaak, zo denk ik er tenminste over. Ze stoppen er echt niet mee hoor als iemand er melding van maakt. Die gaan gewoon vrolijk ergens anders verder, daar hebben ze de centen voor ;)



Google is your best friend.. Is gewoon een Nederlands woord hoor. ( in Brabant )
Alle reacties Link kopieren
quote:Trotter schreef op 13 november 2013 @ 14:46:

[...]



Ach ach, braaf burgertje. Jij doet zeker nooit iets verkeerd?
quote:fbjewel schreef op 13 november 2013 @ 14:48:

Google is your best friend.. Is gewoon een Nederlands woord hoor. ( in Brabant )Nee hoor, perce is géén Nederlands woord. Zelfs niet in Brabant. Leer eerst eens normaal spellen.quote:fbjewel schreef op 13 november 2013 @ 14:51:

Ach ach, braaf burgertje. Jij doet zeker nooit iets verkeerd?Ja. Geen criminele activiteiten of iets waarmee ik brandgevaar veroorzaak in ieder geval.
Perce is géén Brabants.



Eigenlijk zou je die leven-en-laten-levers een in de fik vliegende kwekerij naast zich gunnen. Kijken of ze dan nog vinden dat iedereen maar moet doen waar hij zin in heeft al is het illegaal, als je middenin de nacht halsoverkop met je kinderen uit huis moet vluchten.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoopte dat ik op het eind van dit topic een ontknoping zou lezen, maar helaas! Ook ik ben nu erg nieuwsgierig. Het kan natuurlijk van alles zijn. Iets illegaals of inderdaad gewoon mensen die hun dag-en nachtritme hebben omgegooid ;)



Die camera's maken het verhaal wel vreemd trouwens.
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 13 november 2013 @ 14:06:

[...]





Het is sociale huur van de woningbouwvereniging. Dan is het niet de bedoeling dat dat door een bedrijf gehuurd wordt die vervolgens af en toe medewerkers daar gaat laten logeren.

Er worden wel meer regels aan de laarzen gelapt.

Wat dacht je bijv van jonge Polen in een bejaardentehuis.
Alle reacties Link kopieren
Valt me op hoeveel boze reacties dit topic oproept. Vreemd, had ik echt nooit gedacht.



Ik heb toevallig zelf een omgekeerd dag-nacht ritme omdat ik vaak 's nachts werk. Daarnaast heb ik een hond en die moet uit dus ik wandel vaak door de buurt. Het huis is zo ongeveer naast mijn huis en vanuit een aantal ramen kan ik het zien. Kortom; ik bespioneer niemand ik heb wel wat beters te doen. Maar het valt me gewoon op, in mijn gewone dagelijkse doen, dat dat huis vreemd is.

Ik ben wel zo betrokken dat als er misschien iemand dood in huis ligt, of als er iemand ergens een kwekerij of iets anders illegaals is begonnen, ik daar een instantie of iets dergelijks van op de hoogte wil stellen.

Maar goed ik heb dus contact gehad met de verhuurder en wat ik zie klopt niet helemaal met de gegevens die zij hebben over de huurder. Dus het wordt nu kennelijk uitgezocht, maar de verhuurder gaf al wel aan dat dat uitzoeken wel even kan duren.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog steeds nieuwsgierig hoor... (ook beroepshalve)
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:fbjewel schreef op 13 november 2013 @ 14:42:

[...]





Daarom juist, waarom moet TO perce melding maken bij de woningbouw? Ik snap dit topic echt niet. Het zal mij een worst wezen wat de mensen in de straat doen. Al hebben ze een hennepkwekerij.. Lekker boeiend!Is toch niet meer dan normaal om daar melding van te maken? Ik zou niet in een buurt willen wonen waar mensen zo,weinig interesse in elkaar hebben.
quote:fbjewel schreef op 13 november 2013 @ 14:42:

[...]





Daarom juist, waarom moet TO perce per se melding maken bij de woningbouw? Ik snap dit topic echt niet. Het zal mij een worst wezen wat de mensen in de straat doen. Al hebben ze een hennepkwekerij.. Lekker boeiend!



Ja die nare Spijk-er. Zich zomaar bekommeren om haar buurt en haar medemens.

Foei!

:-)
Biebeliee, ik dacht dat Spijker misschien had gereageerd. Ben ook wel benieuwd wat het nou was.
quote:Spijk-er schreef op 13 november 2013 @ 18:24:

Valt me op hoeveel boze reacties dit topic oproept. Vreemd, had ik echt nooit gedacht.



Misschien wonen ze ook allemaal in een huis met camera's en prikkeldraad.
quote:bluebird77 schreef op 17 november 2013 @ 19:40:

Biebeliee, ik dacht dat Spijker misschien had gereageerd. Ben ook wel benieuwd wat het nou was.Heeft ze. Een uur geleden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Biebeliee schreef op 17 november 2013 @ 19:42:

[...]





Heeft ze. Een uur geleden.Waar dan?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven