Het samen eens worden over het interieur

06-04-2016 20:17 283 berichten
Naar aanleiding van enkele andere topics over dit onderwerp open ik maar even een eigen topic want anders kaap ik teveel de oorspronkelijke topics van de TO's en dat is niet mijn bedoeling. Zoals sommigen die mijn 'dilemma' al een beetje meegekregen hebben, mijn vrouw en ik zitten niet (meer) helemaal op dezelfde lijn van wat we qua interieur willen. Nu zijn we niet van plan om van alles direct op stel en sprong radicaal te veranderen, maar mettertijd willen we wat anders, want op onze huidige spullen zijn we wel uitgekeken.



Nu komt het er op neer dat mijn vrouw meer van het trendy interieur is gecombineerd met zachte pasteltinten en vooral een hoop wit.

Ik wil meer richting een klassiek interieur. Dit hoeft niet meteen heel 'zwaar' te zijn, juist niet zelfs, maar wel een interieur passend bij onze leeftijd (37) en waarvan ik met enige zekerheid kan zeggen dat ik het over 20 jaar waarschijnlijk nog steeds waardeer.



We hebben 1 meubelstuk (de eetkamertafelset met stoelen van Hay) dat we allebei waarderen en dat voorlopig ook blijft. Verder vind ik niks mooi in ons huis. Ik denk dat onze stijlen uit elkaar aan het groeien zijn want vijf of zes jaar geleden kon ik het nog helemaal vinden in mijn vrouws' stijl. Of ik ben te meegaand geweest of ik durf nu pas openlijk te zeggen wat ik eigenlijk zou willen.



Hier moeten we wat mee dus. Op het andere topic kreeg ik al goede tips over woontijdschriften verzamelen en moodboards maken, pinterst en stijlen combineren.



Maar hoe hebben jullie het gedaan? Of zijn jullie het 100% met elkaar eens wat betreft meubilair, kasten, kleuren(combinaties), kunst aan de muur en zelfs hele simpele dingen als bestek? Of is dat juist iets dat heel smaakbepalend kan zijn?



We overwegen een interieurstylist(e). In de eerste plaats om de opstelling van het meubilair mede te bepalen, maar heeft iemand de ervaring dat een styliste ook meedenkt over bepaalde interieurstijlen?
Ik heb dingen aan de muur hangen die belangrijk zijn. Die maffe klok die hij na 10 jaar nog steeds te gek vindt. Dat schilderij dat speciaal voor ons gemaakt is door een dierbare (en we gelukkig ook mooi vinden, anders was ruim 1m2 best eh.. véél geweest ) Daar is niks aan gekibbeld in een kunstuitleen.
Alle reacties Link kopieren
Een voordeel van een hetero-relatie is dat de veruit de meeste mannen geen bal geven om het interieur



Ik denk dat er niets anders opzit dan: haar nog 1 wit meubelstuk te gunnen. Dat combineren jullie met minstens 2 meubelstukken naar jouw smaak (bv tv-tafel salontafel, stoel). Bank en kleed samen uitkiezen. Kunst: ieder mag evenveel stukken uitkiezen.
Flauw doen om het flauw doen is iets wat we allebei niet zullen doen. Ook niet expres tegenhouden omdat je weet dat je zelf net iets anders nog een tikkeltje leuker vindt. Zo weet ik bijvoorbeeld dat de kast die ik plaatste (vrouws stijl) echt iets is wat zij heel heel heel graag zou willen. En als ik zeker zou weten dat dat echt wel een tijdje zo blijft (zeg: toch tenminste tien jaar) dan zou ik hem ook best willen (mee)betalen. Maar niet als alles en en en wordt. En de bank. En de salontafel. En de lamp. In dat geval wil ik dan liever zeggen: jij de kast naar keuze, ik de lamp, en naar de bank zoeken we desnoods drie of vijf jaar tot we allebei zeggen: ja, dat is leuk!
Alle reacties Link kopieren
Geef je op voor Vt Wonen! Daar geven ze stellen met elk een heel andere smaak een interieur dat een match is van beide smaken. Misschien eens wat afleveringen kijken om te zien of het wat voor jullie is of zelf ideeen op te doen over hoe jullie stijlen te combineren?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Een mooie 'gallery wall' met alles van vakantiefoto's tot felle koeien tot klassieke borduurwerkjes kan ook heel prima werken. Beetje uniforme lijsten en wat terug komende kleuren, et voila.. stijlen gemixt. https://s-media-cache-ak0 ... 16fde4cb153b2550316ff.jpg
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 06 april 2016 @ 21:45:

Flauw doen om het flauw doen is iets wat we allebei niet zullen doen. Ook niet expres tegenhouden omdat je weet dat je zelf net iets anders nog een tikkeltje leuker vindt. Zo weet ik bijvoorbeeld dat de kast die ik plaatste (vrouws stijl) echt iets is wat zij heel heel heel graag zou willen. En als ik zeker zou weten dat dat echt wel een tijdje zo blijft (zeg: toch tenminste tien jaar) dan zou ik hem ook best willen (mee)betalen. Maar niet als alles en en en wordt. En de bank. En de salontafel. En de lamp. In dat geval wil ik dan liever zeggen: jij de kast naar keuze, ik de lamp, en naar de bank zoeken we desnoods drie of vijf jaar tot we allebei zeggen: ja, dat is leuk!





Toch flauw doen om het flauw doen, dus. Dat vind ik tenminste van " betaal jij maar alleen voor die kast " .

En hebben jullie maar 1 lamp? Geen lamp boven de eettafel, salontafel, leeslampjes, lampjes op bijzettafels, etc. ? .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:RegretteRien schreef op 06 april 2016 @ 21:48:

Een mooie 'gallery wall' met alles van vakantiefoto's tot felle koeien tot klassieke borduurwerkjes kan ook heel prima werken. Beetje uniforme lijsten en wat terug komende kleuren, et voila.. stijlen gemixt. https://s-media-cache-ak0 ... 16fde4cb153b2550316ff.jpgMooi.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 06 april 2016 @ 20:25:

Mijn man kan het niet zoveel schelen. Ik denk dat het voor jullie wat lastiger is omdat jullie beiden een vrouw mét een mening zijn.



Dus, zoals het een goed huwelijk betaamt: concessies doen. Interieurstyliste lijkt me een heel goed idee!+1. Zolang er een tv staat, een bank, wat stoelen en wat tafels, een bed en een (eigen) kast, kan het hem niet boeien welke kleur of stijl.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:-tinkerbell- schreef op 06 april 2016 @ 21:48:

Geef je op voor Vt Wonen! Daar geven ze stellen met elk een heel andere smaak een interieur dat een match is van beide smaken. Misschien eens wat afleveringen kijken om te zien of het wat voor jullie is of zelf ideeen op te doen over hoe jullie stijlen te combineren?Nou, het is voornamelijk de smaak van de stylist, heb ik het idee.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 april 2016 @ 21:50:

[...]





Toch flauw doen om het flauw doen, dus. Dat vind ik tenminste van " betaal jij maar alleen voor die kast " .

En hebben jullie maar 1 lamp? Geen lamp boven de eettafel, salontafel, leeslampjes, lampjes op bijzettafels, etc. ? .Hoe bedoel je met 'betaal jij maar alleen voor die kast'? Ik bedoelde dat ik die kast voor haar zou willen betalen indien ik dan een lamp naar keuze erbij mag kopen. Maar dan wel het liefst wanneer die kast dan ook daadwerkelijk geliefd is en niet over vijf of tien jaar vervangen moet worden. Ongeacht wie hem dan daarna betaalt. Of leg ik er dan teveel een 'druk' op?
Alle reacties Link kopieren
En niet gaan sjoppen als jullie beiden of een van de twee last heeft van PMS, of hevige menstruatieklachten.

Echt,....wat een wijvengezeik, NYC.

Wat maakt jouw huis nou thuis voor jou? Een heerlijk zittende bank? Warm licht? Of het totale gebrek aan roze dingetjes ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Zalmsnipper schreef op 06 april 2016 @ 21:44:

Een voordeel van een hetero-relatie is dat de veruit de meeste mannen geen bal geven om het interieur





doe mij zo'n man..

ik vind dat ie mij lekker aan moet laten klooien met ons interieur maar hij steekt er steeds een stokje voor. zo flauw
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 06 april 2016 @ 21:53:

[...]





Hoe bedoel je met 'betaal jij maar alleen voor die kast'? Ik bedoelde dat ik die kast voor haar zou willen betalen indien ik dan een lamp naar keuze erbij mag kopen. Maar dan wel het liefst wanneer die kast dan ook daadwerkelijk geliefd is en niet over vijf of tien jaar vervangen moet worden. Ongeacht wie hem dan daarna betaalt. Of leg ik er dan teveel een 'druk' op?



Wat een ruilhandel en gemanipuleer.



Ga nou eens iets voor wat jullie beiden ook mooi vinden. Iets totaal anders. Jij geen ouw mensen bank stel , zij geen witte kast.

Kijk eens waar je dan op uit komt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Maar een interieur moet jullie beiden aanspreken, dus het lijkt me niet meer dan logisch dat je wat compromissen sluit, zowel jij als je vrouw.

Maar iets kopen wat je over 20 jaar ook nog mooi vind? misschien verwacht je gewoon iets te veel. Ik weet nu niet wat ik over 20 jaar mooi vind en de kans bestaat dat je dan maar voor "veilig maar het is het net niet" gaat, om je geen buil te vallen en dan zit je 20 jaar lang met iets dat het net niet is.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 april 2016 @ 21:54:

En niet gaan sjoppen als jullie beiden of een van de twee last heeft van PMS, of hevige menstruatieklachten.

Echt,....wat een wijvengezeik, NYC.

Wat maakt jouw huis nou thuis voor jou? Een heerlijk zittende bank? Warm licht? Of het totale gebrek aan roze dingetjes ?Comfort denk ik sowieso wel, maar ook wel dingen waar je naar kijkt en blij van wordt denk ik, die eigen voelen, die blijvend zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 06 april 2016 @ 21:57:

[...]





Comfort denk ik sowieso wel, maar ook wel dingen waar je naar kijkt en blij van wordt denk ik, die eigen voelen, die blijvend zijn.Eigen? Blijvend? Kunstuitleen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang wonen jullie al samen? Ik merk dat onze smaken -hoe langer we samenwonen- meer naar elkaar toetrekken. Wij wonen nu bijna 6 jaar samen. Misschien komt dat bij jullie ook nog?
Alle reacties Link kopieren




Een Chesterfield kan áltijd.











Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 april 2016 @ 21:59:

[...]



Eigen? Blijvend? Kunstuitleen?Neuh, ik snap ook wel dat kunstuitleen niet blijvend is. Maar het zou andersom misschien leuk zijn om ook eens te laten zien wat ik mooi aan de muur vind, niet alleen vanaf een plaatje op internet of uit de catalogus. Echt door het aan te schaffen.
Alle reacties Link kopieren
quote:citronella schreef op 06 april 2016 @ 21:54:

[...]





doe mij zo'n man..

ik vind dat ie mij lekker aan moet laten klooien met ons interieur maar hij steekt er steeds een stokje voor. zo flauwHeb je nog garantie?
Alle reacties Link kopieren
quote:RegretteRien schreef op 06 april 2016 @ 21:48:

Een mooie 'gallery wall' met alles van vakantiefoto's tot felle koeien tot klassieke borduurwerkjes kan ook heel prima werken. Beetje uniforme lijsten en wat terug komende kleuren, et voila.. stijlen gemixt. https://s-media-cache-ak0 ... 16fde4cb153b2550316ff.jpgHeel leuk! NYC, zouden jullie dit leuk vinden? Past peuter kunst ook tussen samen met wat dingen die jij, zij en jullie beide leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Stoppen dus om je totaal te schikken richting haar smaak. Samen doen!
quote:Havermoutje schreef op 06 april 2016 @ 22:00:

Hoe lang wonen jullie al samen? Ik merk dat onze smaken -hoe langer we samenwonen- meer naar elkaar toetrekken. Wij wonen nu bijna 6 jaar samen. Misschien komt dat bij jullie ook nog?Vijf jaar, waarvan drie jaar in de koopwoning. Ik ben bij mijn vrouw ingetrokken en zij had haar vorige appartement al ingericht en eigenlijk alle meubels zijn toen meegegaan. Alleen de eetkamertafel hebben we in het nieuwe huis dus vervangen. Van de spullen uit mijn eigen oude appartement heb ik niks meer. Niet dat ik deze specifiek mis trouwens, dus daar zit geen verwijt in. Maar bij nieuwe dingen die we aanschaffen zou ik dus liever 'een wat andere stijl' willen dan wat er nu is.
quote:my-little-appletree schreef op 06 april 2016 @ 22:07:

[...]





Heel leuk! NYC, zouden jullie dit leuk vinden? Past peuter kunst ook tussen samen met wat dingen die jij, zij en jullie beide leuk vinden.Ja hoor, dit vind ik ook best leuk!
quote:Zalmsnipper schreef op 06 april 2016 @ 22:06:

[...]





Heb je nog garantie? die is al 15 jaar verstreken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven