Het tegen-tegeltuinentopic 3

23-03-2017 22:36 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel drie alweer, en we zijn nog steeds tegen tegeltuinen.

Tegeltuinen zijn dieronvriendelijk, hemelwater na een flinke regenbui wordt niet afgevoerd met alle gevolgen van dien, tegeltuinen zorgen voor een stijgende temperatuur en zijn bovendien ook vooral erg ongezellig.

Elke vierkante meter groen in plaats van grijs is winst voor mens en natuur. Kortom, tegels eruit, plantjes er in!

In dit topic delen we onze passie voor tuinieren, inspireren we elkaar, klagen we over lelijke tegeltuinen en keuvelen over alles wat met groene, bloeiende paradijsjes te maken heeft, scheppen we op over onze egeltjes en/of vogelnestjes en willen we laten zien dat een groene tuin niet perse groene vingers vereist of veel werk is.

Iedereen is welkom hier, laten we met z'n allen proberen Nederland weer wat groener te maken.
Want wat goed is voor het milieu, is goed voor ons.

Dit is geen tuin
Afbeelding

Dit wel
Afbeelding

Link naar deel 1 thuis/het-tegen-tegeltuinentopic/list_messages/321299

Link naar deel 2 thuis/het-tegen-tegeltuinentopic-twee/l ... ges/334069
calamitycat wijzigde dit bericht op 29-10-2017 21:33
15.63% gewijzigd
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Koettie, jij borrelt echt van enthousiasme, leuk!

Je vijvertje ziet er goed uit. Bij mijn zus kwamen de salamanders en padden vanzelf in haar vijver.



Tuingravin, klinkt goed daar in Italie. Lekkere temperatuur om leuke dingen te doen.



Felix, jij blijft maar leuke planten inslaan. Is jouw tuin inmiddels niet overvol ? De foto's zijn erg mooi!



Wij zijn net weer terug uit het bos, ons voornemen is om iedere dag deze week te gaan wandelen. Straks verder met de heg snoeien, als het dan niet regent, want het trekt hier nu behoorlijk dicht. Vanmorgen was het hier strak blauw en zonnig.



Mijn eerste akelei bloeit!

Goedemorgen!



Al een paar dagen merk ik dat er 1 hommel af en aan vliegt onze spouwmuur in. Hartstikke prachtig! Alleen de plek is minder fijn precies naast onze achterdeur. Er zal denk nog geen nest met eitjes zitten gezien het vroege seizoen? Het liefst plaatsen we zo een bijenbekje als de hommel weg vliegt zodat ze elders haar nest in de tuin kan maken. Ook omdat er eerdaags een kraan daar gemonteerd wordt...
Alle reacties Link kopieren
Jaa, ben zo blij met een beetje buiten ruimte! Inmiddels staat er ook een fonteintje in. Zelf komen hier geen beesten denk ik, de achtertuinen zijn helemaal gesloten helaas. Maar mag ze bij een kennis van de week uit de vijver vissen. Nog even paar plantjes halen van de week. Heb alleen maar waterpest want tuincentrum hier verkoopt het niet en online zie ik alleen hele dure planten.
Alle reacties Link kopieren
Ga anders ff naar ranzijn Koettie. Die hebben een flink assortiment waterplanten
Alle reacties Link kopieren
Ja, zag het net online. Maar dat is weer zo'n eind fietsen als het elk moment gaat regenen. Zag dat een winkel in de buurt misschien ook wat heeft. Anders morgen even naar Ranzijn denk ik. Net wel via Facebook een Zwanenbloem gescoord. Ken het niet dus ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
quote:maylo schreef op 25 april 2017 @ 11:45:

Goedemorgen!



Al een paar dagen merk ik dat er 1 hommel af en aan vliegt onze spouwmuur in. Hartstikke prachtig! Alleen de plek is minder fijn precies naast onze achterdeur. Er zal denk nog geen nest met eitjes zitten gezien het vroege seizoen? Het liefst plaatsen we zo een bijenbekje als de hommel weg vliegt zodat ze elders haar nest in de tuin kan maken. Ook omdat er eerdaags een kraan daar gemonteerd wordt...Zou je het anders tijdelijk af kunnen sluiten totdat de kraan erop zit? Het zou inderdaad jammer zijn als de hommel zich daar al heeft genesteld.
Alle reacties Link kopieren
Lekker bezig Koettie.



Mooie foto duet!



Hier wisselt het heel hard qua weer, de hele dag al. Keiharde regen tot een lekker zonnetje met wat wolken.



Ik heb net een vijver besteld bij de Praxis, gezien de vijg er helemaal uit is kan die mooi daar. Dus ik kan ook op zoek naar vijverplanten en alles wat erbij hoort. Nu eerst een nieuwe kamerplant want ik heb de palm verzopen. Oeps.
quote:Frambozen schreef op 25 april 2017 @ 13:40:

[...]



Zou je het anders tijdelijk af kunnen sluiten totdat de kraan erop zit? Het zou inderdaad jammer zijn als de hommel zich daar al heeft genesteld.Je bedoelt een paar uurtjes even iets ervoor of iets in het gat doen? Ja dat zou wel moeten kunnen lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Bij tuincentrumpje om de hoek wel vijverplanten, alleen nu nog niet. Over twee weken hebben ze weer dus dan maar eens shoppen.



Beetje stom, had van die aquariumsteentjes gekocht voor in de vijver en dacht net hé het blijft troebel. Moest ik ze schijnbaar eerst spoelen. Oeps.. Hopelijk zakt het nog, is toch al een paar uur geleden.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen is lekker bezig!



Ik heb de garage en de schuur opgeruimd en alles zo neergezet dat ik mijn collages (andere hobby) in de schuur kan maken. Veel gesjouw dus weer en mijn rug klaagt, maar die negeer ik nog maar even.

Mijn bestelde planten zijn nog niet geleverd, al zouden ze vandaag worden gebracht. Ga toch maar even boodschappen doen, want geen zin om al die tijd te wachten en de deur in de gaten te houden.
Wat is er weer veel geschreven wat betekent dat er ook weer veel in de tuinen is gewerkt

Het is na een kleine afwezigheid onmogelijk om op iedereen te reageren, zal de volgende ronde weer een poging doen



Hier ook nog volop werk al vorder ik gestaag met mijn plan.

Het pad naar mijn gft laantje is klaar

Uiteindelijk toch maar gekozen voor houtsnippers ipv split aangezien ik dat wat natuurlijker aan vond doen.

[img][IMG]http://i1253.photobucket.com/albums/hh5 ... jxz19y.jpg[/IMG][/img]

[img][IMG]http://i1253.photobucket.com/albums/hh5 ... ic5hed.jpg[/IMG][/img]



Een van mijn recent geplante rhododendrons begint langzaam tot bloei te komen

[img]
[IMG]http://i1253.photobucket.com/albums/hh5 ... yciohz.jpg[/IMG][/img]



Helaas heeft de nachtvorst van vorige week hier wel slachtoffers gemaakt

Wat vorstsporen op mijn hortensias en vlinderstruiken en in de voortuin staat mijn japanse esdoorn er enigszins zielig bij....

Maar het ergste vind ik dat de (als ik het goed heb) Forest Flame een optater heeft gehad.

2 weken geleden nog prachtig groen met rode uitloop, nu is bijna alle rode uitloop bruin en hangt er heel treurig bij.

Hopelijk kan hij zich nog herpakken....

Zo was hij 2 weken geleden,

[img][IMG]http://i1253.photobucket.com/albums/hh5 ... bhhsok.jpg[/IMG][/img][img]null[/img]
Alle reacties Link kopieren
Zonde Fay! Maar je paadje ziet er mooi uit! Zou zelf ook voor houtsnippers ipv split hebben gekozen.



Heb net een plant gezien, en ik hoop dat iemand hier weet hoe dat ding heet. Ongeveer 110 cm hoog nu, lichte ijsblauwe bladeren. Lijkt op acanthus
Alle reacties Link kopieren
Leuk je weer te lezen Fay! Mooi paadje geworden met die houtsnippers. Die forest flame knapt vast wel weer op hoor! Als de basis goed is, zou ik niet weten waarom niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat me nu toch overkomt.... Ik zat dus te wachten op mijn bestelling en ja hoor, ein-de-lijk (voor de ongeduldige tuinierliefhebber) was de pakketdienst er dan toch. Er zouden twee pakketten komen en inderdaad, ook dat was in orde.

Maak ik de dozen open, blijken er totaal andere planten in te zitten dan die ik had besteld. Ik checken: ja, mijn naam en adres op de verpakking. Kom ik in de doos een bestelbon tegen: blijkt voor heeeel iemand anders te zijn, ergens in Engeland!



Toch maar even gebeld met de afzender. Oh, dat hadden ze nog nooit meegemaakt. Ze moesten even uitzoeken hoe dit nu verder aan te pakken. Eind van het liedje was dat ze komende vrijdag alsnog mijn pakket bezorgen. Fijn!

Maar ja, wat met de planten die ik inmiddels nu thuis heb? Dat moest uitgezocht. Ik werd teruggebeld... En ik krijg te horen dat het zo duur is om alles op te halen, dat ik het mag houden...!



Dus nu heb ik er ineens een pruimenboompje bij (stond nog op mijn verlanglijst), nog een amerikaanse sering (de mijne komt vrijdag, dus dan heb ik er twee), een forsythia, een vlinderstruik, een weigelia en een spierstruik.

De kersenboom en vijf mini citrusboompjes ga ik aan vrienden in de buurt geven, die hebben een boerderij en kunnen de kersenboom wel kwijt.



Zo'n leuk cadeautje was dat zomaar vandaag!



Ik heb gauw 'mijn' deel alvast in de tuin gezet. Kunnen ze zich niet meer bedenken!
Wat een leuke verrassing case-je! Zo mogen ze ook wel het verkeerde pakketje bezorgen bij mij
Alle reacties Link kopieren
Waar had je besteld? Netjes opgelost, leuke verassing!
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend netjes opgelost van dat bedrijf Case! En een leuke meevaller voor jou, zeker omdat je bepaalde dingen toch al wilde hebben
Oh wat leuk zo! Zeker omdat je inderdaad wat dingen al wilde hebben, en er óók nog van uit kon delen.
Alle reacties Link kopieren
M'n vijver is nog steeds troebel. Stom. Nouja, morgen hele dag weg, eens kijken hoe het er morgenavond bij ligt.
Alle reacties Link kopieren
Heb je er ook van die vijveraarde ingedaan, koettie? Dat bleef bij mij echt twee dagen troebel. Kwam goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik was aan het googlen naar die plant van die foto die ik plaatste, en ik struikelde over deze site. Lijkt me best leuk om daar eens te gaan winkelen



Edit: en dan nu de site
Alle reacties Link kopieren
Ik zit hier midden in een verbouwing en ben te druk om op iedereen te reageren maar wilde even laten weten dat ik jullie lees en geniet van jullie mooie en leuke foto's en schrijfsels



Morgen de tuin in om de stekken van Felix een definitief plekje te geven, had ze tot nu toe in een soort tijdelijke kraamkamer

Hopelijk is het weer er naar om de tuin in te gaan anders zit ik hier binnen met een horde mannen en een hoop herrie. Horror dus



Tuingravin, heerlijk je vakantie, geniet ervan! (zo te lezen lukt dat al prima )



Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte cc. Het zou morgen alleen in de ochtend gaan regenen. Zegt weeronline, en die zitten er wel eens naast.
Alle reacties Link kopieren
Ha dames, ik ben al even niet meer actief aan het schrijven geweest maar blijf een meelezer van dit topic.

Ik leer zoveel van jullie!



Vorig jaar hebben we dit huis gekocht, en nu willen we dit jaar de achtertuin aanpakken. Er ligt inmiddels een mooi ontwerp, dus het lijkt werkelijkheid te gaan worden. Afgelopen weekend druk bezig geweest om de vaste planten van de achtertuin een mooi plekje in de voortuin te geven. daar zaten aardig wat lege plekken in en ook twee stukken lag split. Dat hebben we er met veel gepuf en gezucht uitgehaald, want wat een rotwerkje is dat. Nu staan daar mooie vaste planten van de achtertuin, dus de voortuin is heerlijk opgefleurd.

Ook komt er van alles boven waarvan ik geen idee heb wat het is.

Herkennen jullie de planten van de fotoos?

]



Alle reacties Link kopieren
Die met paarse bloemen op de tweede foto is een schoenlappersplant, de rest opkomende bollen?

Bij de onderste foto is rechts een pioenroos!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven