Het tegen-tegeltuinentopic twee

08-07-2016 16:08 3002 berichten
Hier keuvelen we verder over alles tuingerelateerd, iedereen is welkom, of je nou een balkon hebt, een groene postzegel of een lap grond om van te kwijlen.



Schep hier op over je mussennest, klaag over je slakken of de buren met een betonnen woestenij!



Klim hier op je zeepkist en vertel waarom kale tegeltuinen stom zijn. Of laat zien met plaatjes hoe het niet moet en hoe het wel moet. Misschien inspireren we op deze manier de twijfelaars.



voorbeeld:



Dit is geen tuin.





Dit wel





link naar deel 1
Alle reacties Link kopieren
Ik zat net Eigen huis en tuin te kijken. Daar was een tuin vol tegels, daar moest natuurlijk gauw wat aan gedaan worden! Dus: ouderwetse tegels eruit, moderne tegels erin, en wat verhoogde bloembakken natuurlijk. Het werd wel mooier, maar nog steeds veel te veel tegels.



http://www.eigenhuisentui ... /venus_en_marstuin_deel_1
Alle reacties Link kopieren
Ohja, ik ga eens een foto maken van mijn troosteloze woestijnsteentuin.
Alle reacties Link kopieren






Drie keer niets dus. Nu al zin in de lente!
Alle reacties Link kopieren
Die vogeltjes kosten me zo´n dertig euro per maand



En druk dat het is! Soms zitten er wel vijftig tegelijk op paal-en-boog. En dan nog eens vijftig in de heg die op hun beurt wachten, en nog eens dat aantal in de boom van de buurman. Als we buiten moeten zijn om iets in de vuilnisbak te gooien, of de konijntjes te voeren, vliegt er een enorme zwerm naar het dak van de achterburen, driftig kwetterend dat we moeten opzouten .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Onze buren hebben dat ook, twee huizen verderop. Zoveel vogeltjes in de bomen, echt heel grappig om te zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:MissMartine schreef op 13 november 2016 @ 12:06:

Ik zat net Eigen huis en tuin te kijken. Daar was een tuin vol tegels, daar moest natuurlijk gauw wat aan gedaan worden! Dus: ouderwetse tegels eruit, moderne tegels erin, en wat verhoogde bloembakken natuurlijk. Het werd wel mooier, maar nog steeds veel te veel tegels.



http://www.eigenhuisentui ... /venus_en_marstuin_deel_1Ik moest ook gelijk aan dit topic denken toen ik het zag. Vreselijk! De tegelvlakte werd onderbroken door een totaal nutteloos houten vlonderpad. En de weinige planten die er in mochten kregen zo weinig ruimte dat mijn eigen tenen er pijn van deden.
Ik vind hier dingen van.
Ik vind je stenen wel leuk Koettie! Je kan in ieder geval alle kanten op met je tuin. Super!
Alle reacties Link kopieren
quote:Bosbessen schreef op 13 november 2016 @ 17:34:

Ik vind je stenen wel leuk Koettie! Je kan in ieder geval alle kanten op met je tuin. Super!

Jaa, dat wel. Het is net een wit vel papier, kunne vanaf nul beginnen.

Heb al wel wat in m'n hoofd. Als je de achterdeur uitkomt heb je een kast en daarnaast nog een hoek naaf de schutting. Daar komt een blauwe regen en de vijgenboom. Dan links achter in de hoek een terras en verder wil ik eigenlijk alle tegels eruit en staptegels naar de poortdeur. Maar goed, allemaal nog fantastie
Precies. Klinkt allemaal goed! Ik ben hier nu ook al in mijn hoofd met van alles bezig. Hopelijk is het ook uit te voeren.
Alle reacties Link kopieren
Koettie, volgens mij woon je vrij dichtbij (als je in de stad bent gaan wonen waar je over schreef in een funda topic). Als je hulp nodig hebt kom ik graag helpen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Echt? Had het idee dat je echt aan de andere kant van 't land woonde. Ik stuur je even een pbtje.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dames!
Alle reacties Link kopieren
10 km afstand Koettie
Alle reacties Link kopieren
Haha, versterking met beetje verstand ervan is nooit mis!
Super leuk zeg! :D
Alle reacties Link kopieren
Wat komt er toch veel moois voort uit dit topic!
...
Alle reacties Link kopieren
Nursy, jij bent degene met een zwemvijver toch?

Alle reacties Link kopieren
Zeker MissMartine! Wij hebben dr geen trampoline naast (wel ergens anders in de tuin) wij zijn er heel blij mee!
Gaaf Miss! Hier helaas geen plek voor. Maar vind het er altijd zo mooi uitzien.
Alle reacties Link kopieren
Tweede lading passiebloem is ontkiemt

En van de eerste lading is nog niets overleden. Arme schoonouders, die krijgen straks bakken met zaailingen in huis. Misschien kan ik er ook nog een paar bij de buuf slijten (die past op de poezen straks)
Alle reacties Link kopieren
quote:Felix_Urbexicus schreef op 16 november 2016 @ 13:36:

Tweede lading passiebloem is ontkiemt

En van de eerste lading is nog niets overleden. Arme schoonouders, die krijgen straks bakken met zaailingen in huis. Misschien kan ik er ook nog een paar bij de buuf slijten (die past op de poezen straks)



Whahahah echt geweldig! Ik heb een aantal zaden laten drogen zodat ze in januari de grond in kunnen. Een aantal heb ik in de potgrond gedaan en ik heb het vruchtje met wat overgebleven zaadjes in de volle grond in mijn tuin gestopt. Ik ben ook heel benieuwd.



Ohh en je kunt ze altijd nog verkopen. Ik geloof dat ze hier te koop zijn voor 6.49 per passie. Dus zaailingen voor 1.50 zou wellicht best een idee zijn.
..
Alle reacties Link kopieren
quote:Koettie schreef op 13 november 2016 @ 12:24:

[afbeelding]

[afbeelding]



Drie keer niets dus. Nu al zin in de lente!Maar de stenen zijn wel leuk, 't zijn er teveel zo plat op de grond, maar de kleuren zijn leuk.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Tomaten gaan niet meer groeien. Eentje terug gevonden tijdens zware storm. De andere is spoorloos verdwenen. Het is goed dat ik 3 bakken vol rozemarijn heb. Binnenkort dus alle éénjarige planten opruimen.

Ik heb ook van die zwarte bakken. Zijn prima en blijven mooi.

Aardbeien zijn nog steeds groen. Heb ik al ruim twee weken geen water gegeven. Is een eigen ecologisch systeem ontstaan in een emmer met afdekking. Voor volgend jaar ligt alles al klaar. Ik hoef niets meer te kopen. De moestuintjes liggen er ook nog. Maar moet eerst de bladluizen kwijt.

Ik zag ook hier in de omgeving nog veel lieve heer beestjes. Dat scheelt echt in het aantal bladluizen.

Het bijtje dat hier zo ijverig was. Dat heeft de nachtvorsten niet overleefd. Die zat op een morgen dood tegen het raam aan.

Ik had hem op een bakje te rusten gelegd, maar ik denk dat die is gaan vliegen op de sterke stormstoten.

Gisteren lag die er nog en ook de tomaten hingen nog.



Regenton zat zo vol dat deze is gebarsten. Maar dat was gisteren al en toch 10 liter water in jerrycan gegoten.

In de filter zag ik ook een aantal tomatenbloemetjes drijven. Een volle emmer met dode bladeren opgeruimd. Vreemd genoeg blijft dat er wel in zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Felix_Urbexicus schreef op 16 november 2016 @ 13:36:

Tweede lading passiebloem is ontkiemt

En van de eerste lading is nog niets overleden. Arme schoonouders, die krijgen straks bakken met zaailingen in huis. Misschien kan ik er ook nog een paar bij de buuf slijten (die past op de poezen straks)En bij mij :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven