Het tegen-tegeltuinentopic twee

08-07-2016 16:08 3002 berichten
Hier keuvelen we verder over alles tuingerelateerd, iedereen is welkom, of je nou een balkon hebt, een groene postzegel of een lap grond om van te kwijlen.



Schep hier op over je mussennest, klaag over je slakken of de buren met een betonnen woestenij!



Klim hier op je zeepkist en vertel waarom kale tegeltuinen stom zijn. Of laat zien met plaatjes hoe het niet moet en hoe het wel moet. Misschien inspireren we op deze manier de twijfelaars.



voorbeeld:



Dit is geen tuin.





Dit wel





link naar deel 1
Alle reacties Link kopieren
Iew, ratten! Nee, dan zou ik ook niet voeren, die vogels kledderen de helft op de grond.



Voornamelijk bezig met vriend te overtuigen een heel mooi huis te kopen met een werkelijk prachtige tuin! Niet zoveel met mijn eigen tuin bezig nu. Toch in winterslaap allemaal
Alle reacties Link kopieren
Ratten zou ik ook liever niet uitnodigen...

In ons vorige huis hebben we een keer een rat binnen gehad, die is waarschijnlijk door het kattenluik naar binnen gewandeld.

Onze kat was zo'n Jan Doedel, die ging er echt niet achteraan.

Die rat hebben we levend gevangen met een diervriendelijke val.

Hier in huis en tuin alleen maar muizen, we hebben er laatst nog een in de woonkamer gehad. Ook netjes gevangen en in het weiland weer uitgezet. We zijn watjes....
Ben nog aan het malen over wat ik met de conifeer ga doen. Er zitten onderin wat gaten (sommige stukken 1,5 m geen begroeiing) en wat ik er dan voor ga planten wat een beetje vlot groeit en (misschien) katten wat meer kan tegenhouden. Zat eerst te denken aan 2 meter kippen gaas tussen palen en dan een struik ofzo, maar dat snoeit weer niet zo makkelijk. Denk ik.



Verder zijn we druk met in huis klussen dus de tuin wordt opgeschoven naar later.
Alle reacties Link kopieren
Heb je zo veel last van katten dan Bosbessen?
In de lente/zomer sta ik elke ochtend katten stront uit mijn tuin te vissen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een kattenverjager in de tuin gezet. Het heeft een bewegingssensor en ultrasone piepjes. Ik weet niet of het werkt tegen katten maar wel tegen mij want zo ultra is die soon niet.
Nou ik heb er zelf ook nog 1 rondlopen, die de tuin fijn vindt dus zo'n ding wordt hem denk ik niet. En nee, het is niet mijn eigen kat want dan herken ik de drollen.
quote:Bosbessen schreef op 08 januari 2017 @ 18:27:

In de lente/zomer sta ik elke ochtend katten stront uit mijn tuin te vissen.



Ik ook, vreselijk. En iedere nieuwe bewoner in de buurt neemt katten mee, heeft zelf een tegeltuin en laat de katten dag en nacht buiten lopen.

Ik heb al van alles geprobeerd om de katten tegen te houden, maar tot op heden nog geen goede oplossing gevonden.
Ja ik heb er zelf ook 1, maar de mijne rent toch echt wel naar binnen als ze moet. De buren naast mij hebben er ook last van, dus ik ga dat stuk ook afsluiten zodat ze in ieder geval niet via mijn tuin naar hun door kunnen lopen. Ik ben bang dat ik weet welke katten het zijn, maar hoe spreek je zo iemand aan zonder dat het aanvallend wordt? Ben niet zo'n held met communiceren dus daar breek ik ook al een tijdje mijn hoofd over.



Had een nieuwe border gegraven en daar zitten nog niet genoeg planten in dus dat is natuurlijk ideaal voor die beesten. Beetje jammer, het haalt de lol wel weg. In de voortuin was het ook al raak, maar sinds ik de vlonders die ik over had er neer heb gelegd doen ze het niet meer. Zodra ze ook maar 1 dag weg zijn, ligt er weer wat. Dus ben bang dat we van de voortuin ook zo'n vreselijke tegel tuin van moeten maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bosbessen schreef op 09 januari 2017 @ 11:14:

Ja ik heb er zelf ook 1, maar de mijne rent toch echt wel naar binnen als ze moet. De buren naast mij hebben er ook last van, dus ik ga dat stuk ook afsluiten zodat ze in ieder geval niet via mijn tuin naar hun door kunnen lopen. Ik ben bang dat ik weet welke katten het zijn, maar hoe spreek je zo iemand aan zonder dat het aanvallend wordt? Ben niet zo'n held met communiceren dus daar breek ik ook al een tijdje mijn hoofd over.



Had een nieuwe border gegraven en daar zitten nog niet genoeg planten in dus dat is natuurlijk ideaal voor die beesten. Beetje jammer, het haalt de lol wel weg. In de voortuin was het ook al raak, maar sinds ik de vlonders die ik over had er neer heb gelegd doen ze het niet meer. Zodra ze ook maar 1 dag weg zijn, ligt er weer wat. Dus ben bang dat we van de voortuin ook zo'n vreselijke tegel tuin van moeten maken.Heb je cacaodoppen al geprobeerd?
quote:MissMartine schreef op 09 januari 2017 @ 15:03:

[...]



Heb je cacaodoppen al geprobeerd?Ik wel. Ik dacht dat katten daar niet van hielden tot ik een buurkat daarop in het zonnetje zag liggen. Geen effect dus.
Maakt voor mij ook geen verschil, er lag al een aardige laag dode bladeren, takken, houtsnippers etc maar daar liggen ze inderdaad gewoon op.
Alle reacties Link kopieren
Irritant. Wij voeren ook het gevecht. Poepen ze in de bosjes, wij strooien koffiedik en "Kattenschrik". Geen effect. Wij planten bodembedekkers, gaan ze er 5centimeter voor op de tegels poepen. Ook op de stoep voor ons huis, waarom ons huis

Dus nu de technologie ingezet. We zien wel.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons had een kat zelfs in het gazon een gat gegraven en er lag een dikke drol! Bah
Laat je weten of het gaat werken voor je MissMartine? Ik had wel gelezen over van die steenmarters afschrik dingen... Is het zoiets?



He gatver Nursy!



Wij merkten het eigenlijk pas op toen we onze woning vorig jaar betrokken. Het stonk altijd verschrikkelijk bij de voordeur, maar kon het niet plaatsen. Totdat ik de struik verwijderde, een ekster lijk tegen kwam (gelukkig alleen nog maar botten, wel gaaf om te zien) en dus een hoop katten ontlasting. Alles opgeruimd en tadaa weg was het.



Ik zat ook te denken om gras te strooien maar volgens mij gaan ze hier dan ook alleen maar graven en het erop plempen. Het lag vorig jaar ook al tussen mijn nieuwe planten, totdat ik het consistent weghaalde en ze het op een andere vaste plek deden (die gelukkig ook makkelijker te bereiken was voor mij). Heb nu maar een kleine prullenbak met afvalzak en gele handschoenen in de schuur gezet. Is het het snelste opgeruimd.
Alle reacties Link kopieren
Tuin in winterse sferen. Het is weer eens wat anders dan de bloemenzee die het in de lente en de zomer is.

Nou was het hier vandaag ook echt sprookjesachtig mooi met heel veel rijp









De bamboe is ingezakt door de grote hoeveelheid rijp en de rotsheide staat in bloei.





Ik vind de dorre schermen van de hortensia echt heel mooi in de winter en de vijgenboom heeft dan wel geen blad meer maar zit nog vol met vijgen





Héél veel hongerige mussen. Niet te zien op de foto maar er zaten er op het tuinpad onder de silo's ook nog tientallen.

Moet de silo's iedere dag bijvullen maar het is een genot om naar te kijken.
...
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe jaar bijna lente!! Vind ik.



Vraagje, mijn wens is een prachtige blauwe regen langs de schutting. Maar duurt wel even voordat die bloeit zeker? Ik wilde er een bestellen bij bakker maar zit nu ook op mp te snuffelen voor een iets ouder exemplaar maar tot nu toe niets in de buurt. Heb geen auto helaas. Iemand enig idee wat de beste planttijd is verder?



Ik ga zodra het iets warmer is beginnen met de tegels eruit trekken. Zin in. Nu nog bedenken welke planten ik erin krijg haha. Mag iig een aalbessenstruik hebben van m'n oude tuintje en ik krijg wat stekken. Geen idee hoeveel en wat maar maakt het ook wel weer leuk. Verder twijfel ik of ik de perenboom of de vijgenboom in de grond wil.. Beide is een beetje veel denk ik. :(
Alle reacties Link kopieren
Mooi Calamitycat. Ik wil ook musjes!
Alle reacties Link kopieren
Dat duurt wel even hoor, zo een blauwe regen! De mijne begon pas in jaar twee daadwerkelijk te groeien, bloemen heb ik nog niet, komend jaar wordt jaar 4. Het waren wel echt kleintjes toen ik ze er in zette.



Het was prachtig in de duinen vanmorgen. Wel koud, ik was ook helemaal berijpt toen ik op het werk aankwam.



Ben maar begonnen met tweemaal daags een wak in mijn vijvertjes hakken, voor de vogeltjes. Heb ze er nog niet uit zien drinken, maar ik weet dat ze dat wel doen als er geen ijs op ligt, dus ze zullen het vanzelf wel begrijpen denk ik.



CC, wat een mooie foto's! Ik denk dat ik toch te rigoureus ben geweest met snoeien deze herfst, de mijne is zowat kaal.
Alle reacties Link kopieren
Wel schattig, de appels die ik niet geoogst had hebben maanden onaangeroerd op de grond gelegen, en nu ineens wordt er flink van gegeten. Ben er alleen nog niet achter wat het dan eet.



Geen herten meer gezien in de tuin. Die liggen een woonwijk verder in een perk te herkauwen. Wel een vos gezien vanmorgen! In het duin dan.. vroeger zag ik ze ook wel in de tuin, maar dit jaar nog niet. Toen had ik ook zo'n vetstaaf voor vogeltjes die gevallen was, daar was een flinke hap uit genomen door dat beest.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en ik ben de laatste tijd met stof bezig geweest, en nu spaar ik alle afgeknipte restjes op in een bh-wasbol. Vast voor de lente. Eigenlijk ook maar kattenhaar gaan sparen, dar ligt toch in plukken overal.



Voor nestspul
Alle reacties Link kopieren
Koettie, heb je al eten hangen voor ze? Of een bakje drinken? Zelf nu kan je je tegeltuin al aantrekkelijker maken, ze hebben honger!



Je kan een draad spannen over je thuis, dan hebben ze overzicht en een veilige plek om te eten. De vloer zonder beschutting is nog wat eng, dat komt wel wanneer je planten hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Felix_Urbexicus schreef op 18 januari 2017 @ 17:07:

Dat duurt wel even hoor, zo een blauwe regen! De mijne begon pas in jaar twee daadwerkelijk te groeien, bloemen heb ik nog niet, komend jaar wordt jaar 4. Het waren wel echt kleintjes toen ik ze er in zette.



Het was prachtig in de duinen vanmorgen. Wel koud, ik was ook helemaal berijpt toen ik op het werk aankwam.



Ben maar begonnen met tweemaal daags een wak in mijn vijvertjes hakken, voor de vogeltjes. Heb ze er nog niet uit zien drinken, maar ik weet dat ze dat wel doen als er geen ijs op ligt, dus ze zullen het vanzelf wel begrijpen denk ik.



CC, wat een mooie foto's! Ik denk dat ik toch te rigoureus ben geweest met snoeien deze herfst, de mijne is zowat kaal.

Ik ben vanochtend nadat ik de gordijnen open had gedaan meteen met mijn fototoestel de tuin in gerend

Door gebrek aan tijd en energie heb ik de tuin vanaf de herfst gewoon maar gelaten, maar nu best blij mee want er valt inderdaad nog wel wat te zien op deze manier. Heb je de dikke rooie ook gespot?



Zouden het niet gewoon merels zijn die van je appels eten? Ik koop regelmatig goudreinetten, snij die dan door de helft en zet ze klem tussen takken, vinden de merels ook zo fijn.

Gaaf hoor om zo vlakbij de duinen te wonen en ook vossen te zien

Las vanochtend dat ze 3000 herten af gaan schieten. Ik snap wel dat mensen er overlast van hebben maar toch

Een vriendin van mij woont in B aan de B-laan (tegenover de hockeyvelden, weet jij vast wat ik bedoel) en die heeft ook regelmatig last van herten die haar tuin leeg eten. Ze is ook tegen afschieten en denkt er nu aan de tuin af te schermen met schapenhekken.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Felix_Urbexicus schreef op 18 januari 2017 @ 17:13:

Oh, en ik ben de laatste tijd met stof bezig geweest, en nu spaar ik alle afgeknipte restjes op in een bh-wasbol. Vast voor de lente. Eigenlijk ook maar kattenhaar gaan sparen, dar ligt toch in plukken overal.



Voor nestspul

Gaaaaaaf!

Zodra het niet meer vriest ga ik de Nester ook weer ophangen. Hier ook genoeg kattenhaar en konijnenhaar gespaard voor een flink aantal navullingen
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Koettie schreef op 18 januari 2017 @ 16:59:

Nieuwe jaar bijna lente!! Vind ik.



Vraagje, mijn wens is een prachtige blauwe regen langs de schutting. Maar duurt wel even voordat die bloeit zeker? Ik wilde er een bestellen bij bakker maar zit nu ook op mp te snuffelen voor een iets ouder exemplaar maar tot nu toe niets in de buurt. Heb geen auto helaas. Iemand enig idee wat de beste planttijd is verder?



Ik ga zodra het iets warmer is beginnen met de tegels eruit trekken. Zin in. Nu nog bedenken welke planten ik erin krijg haha. Mag iig een aalbessenstruik hebben van m'n oude tuintje en ik krijg wat stekken. Geen idee hoeveel en wat maar maakt het ook wel weer leuk. Verder twijfel ik of ik de perenboom of de vijgenboom in de grond wil.. Beide is een beetje veel denk ik. :(Je kunt een lei variant nemen?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven