Het tegen-tegeltuinentopic

14-04-2016 23:15 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie op deze pijler veel aversie tegen tuinen die helemaal dicht getegeld zijn. Dat is wel een eigen topic waard, vind ik (en dan hoeven we de andere tuinentopics niet over te nemen )



Klim hier op je zeepkist en vertel waarom kale tegeltuinen stom zijn. Of laat zien met plaatjes hoe het niet moet en hoe het wel moet. Misschien inspireren we op deze manier de twijfelaars.



voorbeeld:



Dit is geen tuin





Dit wel

Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Bij die laatste foto van Sabeltandcavia (dat vogelhuisje ) zie ik voor me dat een hysterische vrouw gewapend met een fles Cillit Bang en een microvezeldoekje naar buiten rent om een zojuist gedeponeerd vogelpoepje van haar graftegels af te poetsen
...
Alle reacties Link kopieren
quote:wiezel schreef op 15 april 2016 @ 00:10:

Ik geniet heel veel van zijn fratsen. Maar het kuilen graven is daar niet een van.



Zandbak puik plan! Ik heb ook een opblaasbadje voor hem voor de zomer
...
Wat fijn om te lezen dat er nog meer mensen begaan zijn met onze geveederde vogelvriendjes!
Ik sluit mij ook helemaal aan bij Sabeltandcavia, tegeltuinen zijn fantasieloos, enorm saai, slecht voor de bio-diversiteit en hebben de uitstraling van Monuta.
Alle reacties Link kopieren
Zó met je eens Vogelaarster!
...
quote:Calamitycat schreef op 15 april 2016 @ 00:16:

Zó met je eens Vogelaarster!



Haha :-)

Grappig effect met die eigenwijze kat die op z'n kop naar de vogels loert!
Alle reacties Link kopieren
...
quote:Vogelaarster schreef op 15 april 2016 @ 00:12:

Ik ben ook tegen tegeltuinen, en schuttingen. We jagen op deze manier vele vogels weg uit de woonwijken. Want er zijn geen heggen en bomen meer om in te zitten, te schuilen en nestjes te bouwen. Ook krijg je door die kale tuinen minder insecten die op de bloemen en planten afkomen, en dat is ook weer minder voedsel voor de vogels.



Echt zonde, en eens met Prik, ook voor de waterstand is het niet goed.



Gelukkig komen er steeds meer groene buurten, projecten die zich bewust zijn van deze aspecten.



Zo onbegrijpelijk dat mensen zo ver weg geraakt zijn van de natuur. Ik word er verdrietig van. Wat is er nu fijner dan een merel die in de boom zit te zingen, en een groep mussen die snel de haag in vliegen met z'n allen, dat geef zo'n leuk geluid! Of de pimpelmees die zo mooi z'n fluitje laat horen in de ochtend.



Mensen waarderen die prachtige cadeautjes van het leven niet meer. Zo zonde!

Ik vind het zo heerlijk om 's ochtends nog in mijn bed de vogels te horen zingen, echt leuk om te kijken hoeveel ik er op geluid uit elkaar kan houden ook.

Ik hoorde net een uil ;)

Vorig jaar hadden we een nachtegaal, die bleef helaas maar een paar weken. Hopelijk komt hij dit jaar terug, maar dan met een vrouwtje!
Een tegeltuin met een buitenschilderij aan een dertien in één dozijn Gammaschutting is al vreselijk maar helemaal erg wordt het als er ook nog in de zomerperiode er permanent een lelijke witte partytent op staat
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonzus heeft werkelijk een lel van een tuin, ze heeft ook een terras van wel ongeveer 3 x 4 meter met een paadje naar de achterdeur, op het terras een hardhouten bank, twee stoelen en een tafel. De rest van de tuin bestaat uit gras, een paar bomen, struiken, wat bloeiend goed en een kruidentuin, het is een paradijs voor de drie honden.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Velma schreef op 15 april 2016 @ 00:28:

Een tegeltuin met een buitenschilderij aan een dertien in één dozijn Gammaschutting is al vreselijk maar helemaal erg wordt het als er ook nog in de zomerperiode er permanent een lelijke witte partytent op staat Wil je me alsjeblieft geen nachtmerrie bezorgen?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je een vergunning zou moeten aanvragen om je tuin (voor meer dan een X oppervlak) te betegelen.



Ik hou van groene tuinen, die er een beetje nonchalant uitzien:



En dat kan al op een heel klein stukje grond:



Er zullen best mensen zijn die hier blij van worden. Ik hoor daar niet bij:

Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nicky_L schreef op 15 april 2016 @ 00:42:

Ik vind dat je een vergunning zou moeten aanvragen om je tuin (voor meer dan een X oppervlak) te betegelen.



Ik hou van groene tuinen, die er een beetje nonchalant uitzien:

[afbeelding]

En dat kan al op een heel klein stukje grond:

[afbeelding]

Er zullen best mensen zijn die hier blij van worden. Ik hoor daar niet bij:

[afbeelding]Ik kies voor die op de bovenste foto.
verba volant, scripta manent.
Ik heb het idee dat mensen de illusie hebben dat een tegeltuin iets van chic uitstralen, zeker bij tegeltuinen met van die grote vierkante artsi-fartsie potten erop maar bij een rijtjeshuis vind ik juist een mooie ( goed onderhouden ) weelderige tuin met klinkers iets sjieks* hebben.



Alsin quasi chic
quote:MarianneDavids schreef op 15 april 2016 @ 00:31:

[...]





Wil je me alsjeblieft geen nachtmerrie bezorgen?Sorry, dit filmpje is om het schrikbeeld te neutraliseren :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus ook fan van die guerilla-tuintjes.







Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Lang geleden woonde ik in Maassluis in een vrij groen deel. Iedere dag kwam ik langs een straat met allemaal mooie en ook gevarieerde voortuinen, geen voortuinTJES. Eén tuin sprong eruit. Prachtige rhodondendrons, rozenstruiken, hortensia's, alles in bij elkaar passende kleuren ook nog. Het huis stond te koop (helaas boven mijn budget). Toen de nieuwe bewoners zich hadden gevestigd ging die prachtige tuin helemaal aan barrels, alles ging eruit, tot de laatste grasspriet. Tegeltuinen waren toen nog niet in de mode, bielzen helaas wel, het leek wel een dependance van een spoorwegcomplex toen die tuin klaar was, alleen de rails ontbraken.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nicky_L schreef op 15 april 2016 @ 00:59:

Ik ben dus ook fan van die guerilla-tuintjes. [afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]Ja, hartstikke leuk maar ze worden in sommige gemeentes, ook in Rotterdam, dikwijls verwijderd, zogenaamd omdat ze een obstakel vormen, zelfs op een trottoir van vier meter breed.
verba volant, scripta manent.
quote:Velma schreef op 15 april 2016 @ 00:15:

Ik sluit mij ook helemaal aan bij Sabeltandcavia, tegeltuinen zijn fantasieloos, enorm saai, slecht voor de bio-diversiteit en hebben de uitstraling van Monuta.Eens!!
quote:Velma schreef op 15 april 2016 @ 00:47:

Ik heb het idee dat mensen de illusie hebben dat een tegeltuin iets van chic uitstralen, zeker bij tegeltuinen met van die grote vierkante artsi-fartsie potten erop maar in een rijtjeshuis vind ik juist een mooie ( goed onderhouden ) weelderige tuin met klinkers iets sjieks* hebben.



Alsin quasi chic



Er het misverstand dat een tegeltuin 'lekker onderhoudsvrij' is. Door schade en schande ben ik erachter dat dat niet waar is.



In onze toenmalige tegeltuin waren we altijd bezig met onkruid tussen de tegels verwijderen, planten in potten sproeien (en vanwege droogte in potten vaak nieuwe dure planten moeten kopen) en tegels die veel in de schaduw liggen met de hogedrukreiniger.



Nu is onze tuin een stuk groener. Alleen wat terras op een zonnig stukje, planten in de volle grond, die het super doen en veel tijd over om te genieten.
Alle reacties Link kopieren
In ons nieuwe huis hebben we straks een stukje gras! Blij! *denkt aan handdoek, boek en verder lekker niks*
Dames, de reclamezoekmachine heeft dezelfde associaties als jullie, ik zie allemaal Monuta- en Dela-reclame rond dit topic



On-topic: sommige plaatjes van tegeltuinen die hier langskomen zijn echt Heel Erg Lelijk. Zo'n tegelstukje met een schutting eromheen, meer niet. Afschuwelijk.



Maar sommige tegeltuinen vind ik best oke, al zou ik er zelf geen willen. Die eerste foto uit de OP vind ik prima kunnen, al vind ik het meer een binnentuintje/terras dan een tuin. Vooral bij kleine tuinen, en dan mooi betegeld en met wel iets van een groene heg eromheen, vind ik het vaak best wel mooi. Misschien wel mooier dan een ongeinspireerd tuintje met plichtmatig én een terras, én een gazon én een border op die paar vierkante meter gepropt.



Zelf hebben we een grote weelderige tuin. Maar mijn moeder heeft vorig jaar haar hele tuin (nou ja, tuintje...) laten betegelen. Ze is ernstig ziek en kon de tuin niet meer onderhouden. Ze is omring door groen, kijkt vanuit haar tuin op het stadspark, en het is maar een klein tuintje. Het ziet er echt mooi uit vind ik, een flink aantal grote potten met hortensia's erop zodat er toch genoeg groen is. Mooier dan een slecht onderhouden groene tuin en een gestresste moeder die haar tuin niet meer kan bijbenen. Hetzelfde tuintje maar dan met gamma-schutting en omringd door andere huizen had misschien een heel andere (lelijkere) uitstraling gegeven, dat maakt ook verschil.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dol op groene tuinen! Toen ik mijn huis introk was het een volledige tegeltuin. Ik heb al een boom geplant, 4 flinke borders/ tuinbanken gemaakt en in de zomer zit ik er nu fijn. Nog steeds zou ik veel meer tuin willen, maar de ruimte is beperkt en mooie planten zijn prijzig...

Voor wil helaas niets groeien, behalve in het natte deel mos en speenkruid en op het droge deel dus niets.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 15 april 2016 @ 01:01:

Ja, hartstikke leuk maar ze worden in sommige gemeentes, ook in Rotterdam, dikwijls verwijderd, zogenaamd omdat ze een obstakel vormen, zelfs op een trottoir van vier meter breed.Hoe kom je daar nou bij? De gemeente Rotterdam stimuleert het juist!
Alle reacties Link kopieren
quote:Velma schreef op 15 april 2016 @ 00:28:

Een tegeltuin met een buitenschilderij aan een dertien in één dozijn Gammaschutting is al vreselijk maar helemaal erg wordt het als er ook nog in de zomerperiode er permanent een lelijke witte partytent op staat
DTEEZ!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven