Het tegen-tegeltuinentopic

14-04-2016 23:15 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie op deze pijler veel aversie tegen tuinen die helemaal dicht getegeld zijn. Dat is wel een eigen topic waard, vind ik (en dan hoeven we de andere tuinentopics niet over te nemen )



Klim hier op je zeepkist en vertel waarom kale tegeltuinen stom zijn. Of laat zien met plaatjes hoe het niet moet en hoe het wel moet. Misschien inspireren we op deze manier de twijfelaars.



voorbeeld:



Dit is geen tuin





Dit wel

Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Ohh gelukkig! Ik vond het al zo jammer. Hopelijk kun je er iemand heel blij mee maken!
Alle reacties Link kopieren
Zit er iemand op een ruil groep voor stekjes of Facebook ofzo? Ik ben naar zoiets op zoek in midden brabant alleen geen facebook
Ik zou ze wel willen, maar ik vind het zielig voor de buurtkatten die mijn tuin hun kattenbak hebben verklaard. Ik wil doe beestjes ook niets aandoen ofzo.



Iemand daar nog tips voor?

Geluid hoor ik en de vogels ook, hek is heel erg ontsierend, kattenschrik lijkt niet te helpen
Alle reacties Link kopieren
quote:ZonnigKleintje schreef op 30 mei 2016 @ 21:15:

Ik zou ze wel willen, maar ik vind het zielig voor de buurtkatten die mijn tuin hun kattenbak hebben verklaard. Ik wil doe beestjes ook niets aandoen ofzo.



Iemand daar nog tips voor?

Geluid hoor ik en de vogels ook, hek is heel erg ontsierend, kattenschrik lijkt niet te helpen Mijn laatste idee was: kattengras. Onder het mom van 'waar ze eten, poepen ze niet'. Er zijn nog maar drie sprietjes uitgekomen dus weet nog niet of het helpt
Domi,







Kattenkruid of kattengras?
Alle reacties Link kopieren
Kattengras, haha!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een verrassing in mijn tuin ontdekt De passiebloem van de buren heeft besloten ook plekje in mijn tuin te zoeken. Hij staat bij de buren tegen de gemetselde tussenmuur en heeft zich op de een of andere manier een paar meter verderop in mijn tuin weten uit te zaaien of zo. Precies in een heel klein stukje grond, tussen de terrasstenen waar we 2 weken geleden een klimroos hebben weggehaald omdat die het daar niet deed. We waren nog aan het denken wat we er dan neer zouden zetten. En nu komt precies op de plek waar dus een klimmer moet staan, een passiebloem op
mijn clematissen in de tuin, de paarse volop in bloei, de andere twee komen net de eerste bloemen uit:





Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie clematissen! Die onderste!



Er was net een vlinder eitjes aan het afzetten op mijn broccoliplantjes!

Leuk! Ik haal ze naar binnen en dan kan ik met mijn zoontje de rupsjes groot brengen. Zo leuk om te doen
Stressed is just desserts spelled backwards
oh wat leuk Male heb je dat wel eens vaker gedaan?
Hoe is het met jullie tuinen gisteren gegaan? Zijn er ook, die hun tuin weggespoeld is met al dat water? Hier maar weinig water gehad, 5 mm in totaal. Onder de boom en een grote pol gras is de grond gewoon droog.
Alle reacties Link kopieren
quote:friezinnetje2014 schreef op 31 mei 2016 @ 15:17:

oh wat leuk Male heb je dat wel eens vaker gedaan?





Ja, vorig jaar. Dit zijn de eitjes:







Net uit het ei:







Grote rups:







net verpopt:







en van pop naar vlinder:



Stressed is just desserts spelled backwards
oh, prachtig zeg!
Alle reacties Link kopieren
en zo zetten ze af, met het onderlijfje tegen de plant:







en eerder vorig jaar zomer had ik poppen gevonden van de Kleine Vos en thuis uit laten komen:













maar goed, ik ben dan ook wel een echte vlindergek. Het is alleen door het koude voorjaar een slecht vlinderjaar.

Ik heb ook heel erg weinig bijen in de tuin vergeleken met vorige jaren. Af en toe een verdwaalde hommel.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zo leuk om te doen dat ik bijna In Engeland eitjes had besteld van de Koninginnepage.

Maar die eitjes komen dan in juni en dan ben ik bang dat ik ze niet goed kan verzorgen/vrij kan laten omdat wij nog op vakantie gaan.
Stressed is just desserts spelled backwards
Wat gaaf, van die vlinders!

De tuin is niet weggespoeld, het heeft hier voornamelijk gewaaid
Alle reacties Link kopieren
Flinke modderstroom hier, maar wij hebben hoogteverschil in de tuin.

@mal. Ik heb net een pop aan mijn buiten stoel gevonden. Hij hangt daar niet echt handig. Nog advies? Kan ik m weghalen? (Ik weet daar echt niks van) Hoe lang hangt ie daar voordat het een vlinder word?
Alle reacties Link kopieren
quote:nursy schreef op 31 mei 2016 @ 17:38:

Flinke modderstroom hier, maar wij hebben hoogteverschil in de tuin.

@mal. Ik heb net een pop aan mijn buiten stoel gevonden. Hij hangt daar niet echt handig. Nog advies? Kan ik m weghalen? (Ik weet daar echt niks van) Hoe lang hangt ie daar voordat het een vlinder word?



Het verpoppen kan wel een dag of 14 duren.

je kan de pop aan de bovenkant lossnijden, vaak zit daar wat rag oid en dan ergens anders weer ophangen, of neerleggen op een blad, als hij dan maar wel naar boven kan kruipen.

Heb je een foto van de pop? Ik ben wel benieuwd of ik hem herken.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Boven het steeltje losmaken bedoel ik.

hier zie je het steeltje goed.

en de pop kan bewegen, dus schrik niet



Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Gelukt!
Alle reacties Link kopieren




Yes!
Wat mooi, Malificent
Alle reacties Link kopieren
Zitten er aan de andere kant ook kleine goudachtige vlekjes?

Hij lijkt op de pop van de Gehakkelde aurelia. Het zou ook een Landkaartje kunnen zijn.

Het is in elk geval wel een dagvlinder. Het beste is eigenlijk wel laten hangen, maar als dat onhandig is kun je hem aan het spinsel wegsnijden. De pop moet dan wel op een droge plek en met de mogelijkheid om omhoog te kruipen via een takje oid.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik laat m hangen voor nu. Als het de komende week wel lekkerder weer word kijk ik even verder.

En idd gouden vlekjes ja!
Alle reacties Link kopieren
Dan komt er zo 1 uit:







en als je ze van de zijkant ziet is het net een blaadje. Heel mooi zijn ze.



Ieks, er was een slak in mijn kweekkasje gekropen, had zich half ingegraven en was er aan het bevallen ofzo.

Dat zag er echt heel ranzig uit, allemaal slijmerige eitjes. En beetje zonde van mijn kamille die nu naar de haaien is.
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven