Het zwarte gevaar

30-08-2016 22:42 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Lieve mensen,



Ik vind heel veel soortgelijke topics en googlen is geen optie, dus ik wil het jullie hier vragen.



Wat is jou geheim om spinnen uit huis te weren?



Gebruik je gif zoals Roxasect of een diervriendelijk middel? En wat werkt voor jou? Veel schoonhouden? Huis-, tuin- en keukenmiddelen?



Vorige week vijf huisspinnen gesignaleerd en zojuist rent er een dikke jager voorbij en ik word er zo naar van dat ik zo ga huilen .



Ik ben jullie eeuwig dankbaar voor de gouden tip!
"People, what a bunch of bastards"
Hahahahaha!! :D

Ik lees ook mee, vreselijk die gore spinnen
als ik ze zie, dan liggen ze vlak daarna onder mijn pantoffel.
Spinnen zijn een beschermde diersoort in Nederland, daarom bestaat er hier ook geen spinnengif.

Wat je kunt doen is er een glas overheen zetten, een kartonnetje eronder schuiven, de boel omdraaien en het beessie buiten zetten.



Weet dat spinnen insecten eten en veel schadelijk ongedierte voor je opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Spinnen kun je niet uit huis weren. Sommige katten schijnen wel goed te jagen erop.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 30 augustus 2016 @ 22:45:

Spinnen zijn een beschermde diersoort in Nederland, daarom bestaat er hier ook geen spinnengif.

Wat je kunt doen is er een glas overheen zetten, een kartonnetje eronder schuiven, de boel omdraaien en het beessie buiten zetten.



Weet dat spinnen insecten eten en veel schadelijk ongedierte voor je opruimen.Ja dat doe ik ook. Nouja ik laat iemand het beestje buiten zetten. Ik wil die beestjes niks aan doen en ik weet hoe nuttig ze zijn. De angst en hartkloppingen slaan me alleen om de oren als ik er een zie rennen . Nu kan ik eentje wel negeren maar zes in één week lukte niet zo goed.
"People, what a bunch of bastards"
Ik laat ze gewoon lekker zitten. Ook die met dat dikke zwarte achterlijf bij ons op de wc (sorry bezoekers ).
Alle reacties Link kopieren
Grote zwarte, die gaan dood. Bijvoorbeeld met een slipper of krant.

Kleintjes laat ik lekker zitten. Is goed tegen de muggen.

Maar ik ben dan ook niet bang voor spinnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook heel graag de oplossing weten.



Hier schiet er altijd wel een supersnelle onder de stofzuiger vandaan
quote:Diddie_Boho schreef op 30 augustus 2016 @ 22:47:

[...]





Ja dat doe ik ook. Nouja ik laat iemand het beestje buiten zetten. Ik wil die beestjes niks aan doen en ik weet hoe nuttig ze zijn. De angst en hartkloppingen slaan me alleen om de oren als ik er een zie rennen . Nu kan ik eentje wel negeren maar zes in één week lukte niet zo goed.Heb je enig idee hoe groot je bent in de ogen van een spin? Een spin staat doodsangsten uit voor de agressieve reuzin die je bent en jij bent bang zeg je?
Alle reacties Link kopieren
Negeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen last van, maar als ik er één zie laat ik 'm op een papier ofzo lopen en zet ik 'm buiten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht even dat de pest was teruggekeerd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
De kat eet ze op of ik zet m buiten met m papiertje en een glas
gewoon laten zitten of vangen en buiten zetten. Je gaat toch geen gif spuiten voor een spin?
Hier thuis hebben we een deal; zij laten mij met rust en ik hen.
Alle reacties Link kopieren
Horren voor de ramen. Scheelt al enorm!

Heb alleen nog kleintjes die via de balkondeur binnen komen. Die krijgen ern vriendelijk lift op de ragebol naar buiten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 30 augustus 2016 @ 22:54:

Hier thuis hebben we een deal; zij laten mij met rust en ik hen.

Idem.

Ik zou niet weten waarom iets dat geen kwaad doet, zo nodig dood moet.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 30 augustus 2016 @ 22:50:

[...]



Heb je enig idee hoe groot je bent in de ogen van een spin? Een spin staat doodsangsten uit voor de agressieve reuzin die je bent en jij bent bang zeg je?Nou dit dus. Beker eroverheen met een papiertje eronder.
Alle reacties Link kopieren
Wat ben ik blij met mijn schoenmaat 45 als er weer eens een spin door de kamer rent.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 30 augustus 2016 @ 22:45:

Spinnen zijn een beschermde diersoort in Nederland, daarom bestaat er hier ook geen spinnengif.

Wat je kunt doen is er een glas overheen zetten, een kartonnetje eronder schuiven, de boel omdraaien en het beessie buiten zetten.



Weet dat spinnen insecten eten en veel schadelijk ongedierte voor je opruimen.Is dat wel zo? Ik ken mensen die twee keer per jaar iemand langs laten komen om de spinnen te verdelgen. Weet niet wat hij dan gebruikt, maar het is van een gewoon bedrijf en geen 'mannetje' met een verboden chemisch middeltje.
quote:LoiseauCoureur schreef op 30 augustus 2016 @ 23:04:

[...]





Is dat wel zo? Ik ken mensen die twee keer per jaar iemand langs laten komen om de spinnen te verdelgen. Weet niet wat hij dan gebruikt, maar het is van een gewoon bedrijf en geen 'mannetje' met een verboden chemisch middeltje.Ze zijn in Nederland beschermd bij wet, dus wat dat mannetje doet is verboden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zuig ze op met de stofzuiger. Of mep ze neer met zo'n xl vliegenmepper. Ik heb binnen geen muggeneters nodig, dus weg ermee. Buiten zetten durf ik niet. No way dat ik zo dicht met mijn hand bij dat beest kom dat ik er een glas overheen kan zetten. En als ik hem buiten zet, zit ie de dag erna weer binnen. Geen zin in, dus kill it
Alle reacties Link kopieren
quote:LoiseauCoureur schreef op 30 augustus 2016 @ 23:04:

[...]





Is dat wel zo? Ik ken mensen die twee keer per jaar iemand langs laten komen om de spinnen te verdelgen. Weet niet wat hij dan gebruikt, maar het is van een gewoon bedrijf en geen 'mannetje' met een verboden chemisch middeltje.http://www.gewoon-schoon.nl/diensten/sp ... strijding/
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik spuit inderdaad liever geen gif en maak ze ook liever niet dood. Ik wil juist voorkomen dat ze überhaupt uit de muren of van buiten komen. Ze moeten gewoon niet bij me in de buurt komen dan vind ik het prima.



Zo ben ik al niet meer bang voor hooiwagens. Wilburt zit in de hoek boven bed en hij is een goede spin Maar de huisspinnen en jagers vind ik even een ander verhaal. Vandaar de vraag wat voor jullie werkt.



Een hor heb ik al voor raam en deur. Toch is de deur soms open i.v.m. kat die alleen opkijkt van spinnen en dan weer verder slaapt.
"People, what a bunch of bastards"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven