Hij wil dat ik beter schoonmaak als zijn moeder langskomt.

20-08-2016 15:52 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is heel netjes. Toen ik hem leerde kennen was hij zelfs tegen het smetvrees aan. Op het moment dat samenwonen te spraken kwam heb ik meteen aangegeven dat we ons dan van beide kanten zouden moeten aanpassen. Om de simpele reden dat ik niet in een huis kan wonen waar de muren strak wit zijn waar niets aan hangt en waar op de meubels een plastic hoes ligt.



Hij heeft zich aangepast en is in een paar dingen wat soepeler geworden en ik heb mij ook aangepast.

Gaat normaal ook prima.



Alleen als zijn moeder langs komt dan moet het allemaal wel weer zoals het was. Zijn moeder heeft echt smetvrees plus. Alles is in haar ogen goor en onhygiënisch.



In het verleden heb ik schoonmoeder al eens uit huis gezet door haar opmerkingen, toen had ik ondanks stres en drukte wél echt heel hard mijn best gedaan om alles schoon te hebben. Nu verdom ik het om een hele zaterdag voor haar te gaan schoonmaken.



In mijn vriend's ogen probeer ik het niet eens. Klopt ja ik probeer het niet eens en ik denk er niet overna om het gaan te proberen. Kom op zeg, naast het normale schoonmaken de poten onder mijn lijf vandaan rennen zodat mijn schoonmoeder het hier schoon vind.
Schoon is schoon. Als het in haar optiek te vies is dan blijft ze lekker thuis!
Alle reacties Link kopieren
quote:Shannel schreef op 20 augustus 2016 @ 15:57:

In zijn eentje zal hij het kwa tijd niet redden om alles echt blinkend schoon te maken. Daarom moet ik helpen, helpen in de zin dus van keihard aan de poets.Vette pech dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem een compromis aanbieden omdat het voor hem zo belangrijk is. 2 uur samen poetsen, waarin hij een prioriteitenlijst maakt en jij dat doet wat redelijkerwijs kan binnen die tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ter voorbereiding van haar bezoek SAMEN de dingen doen die je normaal ook doet voor bezoek (afwas weg, doekje over de tafel, wc schoon etc). Als dat niet goed genoeg is mag je vriend de rest doen.
quote:rapengaar schreef op 20 augustus 2016 @ 16:20:

Ik zou ter voorbereiding van haar bezoek SAMEN de dingen doen die je normaal ook doet voor bezoek (afwas weg, doekje over de tafel, wc schoon etc). Als dat niet goed genoeg is mag je vriend de rest doen.Als ik het goed begrijp doet TO dat al en vind vriend dat ze dat niet goed genoeg doet en dat ze het beter moet doen.
Alle reacties Link kopieren
De wekker zetten om 5 uur zaterdagochtend (voor vriend).

Heeft hij een paar uur langer tijd om het schoon genoeg te maken voor zijn moeder.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Bij zulke mensen zal het nooit goed genoeg zijn dus ik zou de moeite niet doen. Gewoon schoon is goed en anders doet vriend het maar zelf.
Goh, wat een eensgezindheid
Ja, daaaaaaggg! Je maakt schoon tot jij het schoon genoeg vindt. Als hij het nog schoner wilt doet 'ie dat maar in z'n wvonduren, of hij huurt een poetsvrouw.



Maar eerlijk gezegd zou ik inpakken en wegwezen bij zo'n vent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Shannel schreef op 20 augustus 2016 @ 15:57:

In zijn eentje zal hij het kwa tijd niet redden om alles echt blinkend schoon te maken. Daarom moet ik helpen, helpen in de zin dus van keihard aan de poets.



En als jij het nou schoonmaakt zoals jij altijd doet, dan mag hij de rest doen wat hij niet goed vindt. Lijkt me een eerlijke compromis. Ik vind het wel goed dat hij zelf schoonmaakt overigens. Dat zou ik ook verwachten, maar waardering mag uitgesproken worden haha.



Persoonlijke noot: hij kon van mij de boom in.
"People, what a bunch of bastards"
..
Alle reacties Link kopieren
en als het hem niet bevalt, wat let hem om dan een schoonmaakster in dienst te nemen? Voor de rest ben ik het helemaal eens met de reacties hierboven.
Alle reacties Link kopieren
Tsss, je wil dus best opruimen en schoonmaken. Alleen niet extreem opruimen en schoonmaken.



Groot gelijk.



Zet een emmertje sop voor hem klaar, doekje ernaast en zeg: veel plezier, schat! Ik ga even shoppen.

Ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:vitamined schreef op 20 augustus 2016 @ 16:45:



Zet een emmertje sop voor hem klaar, doekje ernaast en zeg: veel plezier, schat! Ik ga even shoppen.

Ofzo.
Of tegen je vriend zeggen dat hij er iets van tegen zijn moeder zegt.



Lees dat t best goed gaat tot zijn moeder komt.

Dus als jullie op zich tevreden zijn met t huishouden, laat hem dat maar duidelijk tegen haar zeggen, dus; 'Ma je komt hier bij ons thuis, je hebt t maar te respecteren hoe het hier gaat'.



Anders komt ze maar niet als ze haar gezeik niet voor zich kan houden of neemt ze maar een zak mee om op te zitten en haar eigen beker, handschoentjes aan, natte doekjes klaar.
Alle reacties Link kopieren
Laat haar lekker poetsen win win
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je zo je best moeten doen om haar smetvrees stoornis in stand te houden? Smetvrees valt onder "obsessieve compulsieve stoornis".



laat haar wennen aan wat "normaal" schoon is in een huishouden. Je gaat toch ook geen bier in huis halen voor een alcoholist?

Misschien een rare vergelijking, maar beide is gewoon een ziekte.
Ik zou een paar nep drollen in huis neerleggen voor haar bezoek.
Alle reacties Link kopieren
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Dan moet hij maar een vakantiedag opnemen want dan kan hij ervoor zorgen dat het wordt zoals het hem blieft.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Probeer je vriend te helpen om te leren zich wat minder druk te over wat zijn moeder vindt. Als hij het schoon genoeg vindt is het goed genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Samen eens goed over praten en dan niet op een aanvallende manier

Vertel hoe het voor jou is en hij waarm het belangrijk voor hem is

Als je elkaar begrijpt hoef je het niet eens te worden maar kan je zonder ruzie een oplossing bedenken die voor allebei werkt
Alle reacties Link kopieren
Ik had hem zo de handschoenen en de schoonmaakmiddelen overhandigd. Doe het dan maar lekker zelf, bye.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Jezus christus daar zou ik toch heul rap klaar mee zijn. Gaat 'ie maar lekker bij z'n mama op bezoek, kunnen ze lekker babbelen over hoe schoon haar huis is. Doei. En als 'ie daar is snel het slot van je huis veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Hij kan dan toch schoonmaken als hij vindt dat jij het niet goed doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven