Hij wil dat ik beter schoonmaak als zijn moeder langskomt.

20-08-2016 15:52 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is heel netjes. Toen ik hem leerde kennen was hij zelfs tegen het smetvrees aan. Op het moment dat samenwonen te spraken kwam heb ik meteen aangegeven dat we ons dan van beide kanten zouden moeten aanpassen. Om de simpele reden dat ik niet in een huis kan wonen waar de muren strak wit zijn waar niets aan hangt en waar op de meubels een plastic hoes ligt.



Hij heeft zich aangepast en is in een paar dingen wat soepeler geworden en ik heb mij ook aangepast.

Gaat normaal ook prima.



Alleen als zijn moeder langs komt dan moet het allemaal wel weer zoals het was. Zijn moeder heeft echt smetvrees plus. Alles is in haar ogen goor en onhygiënisch.



In het verleden heb ik schoonmoeder al eens uit huis gezet door haar opmerkingen, toen had ik ondanks stres en drukte wél echt heel hard mijn best gedaan om alles schoon te hebben. Nu verdom ik het om een hele zaterdag voor haar te gaan schoonmaken.



In mijn vriend's ogen probeer ik het niet eens. Klopt ja ik probeer het niet eens en ik denk er niet overna om het gaan te proberen. Kom op zeg, naast het normale schoonmaken de poten onder mijn lijf vandaan rennen zodat mijn schoonmoeder het hier schoon vind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Liberty97 schreef op 20 augustus 2016 @ 17:50:

Jezus christus daar zou ik toch heul rap klaar mee zijn. Gaat 'ie maar lekker bij z'n mama op bezoek, kunnen ze lekker babbelen over hoe schoon haar huis is. Doei. En als 'ie daar is snel het slot van je huis veranderen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Shannel schreef op 20 augustus 2016 @ 15:57:

In zijn eentje zal hij het kwa tijd niet redden om alles echt blinkend schoon te maken. Daarom moet ik helpen, helpen in de zin dus van keihard aan de poets.Ik zou bezoek niet gezellig vinden als 2 personen 1 volle dag moeten schoonmaken voor het bezoek een beetje tevreden is over de hygiene.
Alle reacties Link kopieren
Bezoek heeft geen drol drie inspraak op de hygiëne bij mensen. Triest dat dit jongetje nog steeds enorm graag wil dat zijn mama hem goed keurt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat je het schoon genoeg krijgt.



In een ander topic hadden we het erover dat je gemiddeld makkelijk zo´n 18 uur aan het huishouden kwijt bent. Goed, dat is inclusief boodschappen en was enzo, maar dan nog, als je dat naast je baan erbij doet, moet het maar goed zijn hoor.



Ik heb wel eens een programma gezien waarin de vrouw zo smetvrezerig en poetserig was, dat haar man niet op de bank mocht zitten, want daar werd ie vies van. Het hele huis blonk als een spiegel en zij zaten in de keuken. Daar kun je onmogelijk tegenop, dat betekent dat je na het poetsen gewoon meteen dood moet gaan om te voorkomen dat het weer vies wordt. Ik zou daar dus ook voor bedanken.



Maar, ik heb de ultieme tip voor je. Koop een fles dettol. En dan niet de allesreiniger, maar dat witte flesje met groen etiket. En een fles St-Marc (groen spul, ontvet wel erg goed dus handschoenen is aan te raden). Emmer vullen met water, scheut St-Marc erin en een scheut dettol erin. Daarmee de vloer dweilen. Dan ruikt je huis naar een pas ontsmet ziekenhuis en die geur blijft nog best lang hangen (desnoods nog een paar drupjes dettol in de wc en keukenwasbak).



Dettol is te koop bij de drogist.



De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Zeg dat je bij je schoonmoeder op bezoek wil omdat je anders bang bent dat je huis vies wordt.;)

Echt ik zou geen zin hebben in dit soort discussies. Haar smetvrees haar probleem.
Het leven is echt veel te kort om je druk te maken over dit soort ongein.
Kun je niet aan je vriend uitleggen dat het bizar is dat jullie jullie huis moeten ontsmetten extreem poetsen omdat zijn moeder op bezoek komt? Het zal toch nooit goed zijn. Ik zou er niet in mee gaan. Schoon is schoon. En een beetje bacteriën is goed voor je weerstand. Dat heb ik vroeger van mijn moeder geleerd...
Oké, mijn moeder was niet zó erg, maar wij hadden wel een verschillende mening over schoon. Op ten duur ben ik het gesprek met haar aangegaan en heb ik aangegeven dat het mijn huis is, dat ik het schoon genoeg vind en dat ze zich er niet mee moet bemoeien. Na dat gesprek kwam mijn moeder altijd binnen met haast de ogen naar het plafond gericht, lippen stijf op elkaar, maar: ze zei er niets meer over en liet mij in mijn waarde.



Ik zou dus het met je vriend er over hebben dat jullie een overeenstemming gemaakt hebben en dat dat geuit mag worden naar schoonmoeder. Zij bepaald jullie huishouden niet. Al begrijp ik dat je je moeder daar een plezier mee wil doen, maar het is jullie huis, jullie leven en daar heeft schoonmoeder niets meer over te zeggen gehad nadat haar zoon 18 is geworden.
Alle reacties Link kopieren
Ga je niet winnen. Ik zou kiezen voor niet meer bij jullie afspreken, wel bij jullie afspreken en het gezeur accepteren of wel bij jullie afspreken en zeggen dat als er gezeurd wordt, ze maar weg moeten gaan. Ik zou echt niet overwegen om meer te gaan poetsen. Als hij dat per se wil, doet hij dat zelf maar.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
quote:danivo schreef op 20 augustus 2016 @ 18:47:

Het leven is echt veel te kort om je druk te maken over dit soort ongein.Dit dus!!
Levensgenieter ;)
Alle reacties Link kopieren
Lekker een emmer met schoonmaakmiddel geven als cadeau voor zijn volgende verjaardag. Mag hij lekker zelf schoon maken. Problem solved
Probeer als het lukt dit probleem wel uit de wereld te helpen, voordat je een eventuele kinderen wil beginnen met deze man (en rekening houdend met in het verlengde zijn moeder).



Nu kun je nog meepoetsen (als je dat al zou willen), maar straks zit je met een eventuele kleine en dan kun je die echt niet uren alleen laten. Plus dat kinderen zich verhullen in snot en poep en zand en vanallessmerigs. Je man zal dan wederom zijn standaard moeten verlagen en/of iedereen loopt de hele tijd op zijn tenen. Niet leuk, en dat kun je maar beter voor zijn.





Het is naar mijn inzien belangrijk om nu al een modus te vinden samen die past binnen jullie toekomstvisie en verwachtingen, ook over een aantal jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar zelf niet uitnodigen en als hij het wel doet dan moet hij ook maar zelf extra schoonmaken als hij dat nodig vindt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:In het verleden heb ik schoonmoeder al eens uit huis gezet door haar opmerkingenZoiets kan ik me niet eens voorstellen. Mijn man staat er garant voor dat niemand een onvertogen opmerking zou durven maken mochten ze een minder aardige gedachte over me hebben. En vice versa. Dat is toch normaal! Waar ben je anders voor getrouwd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
De enige hulp bij smetvrees die redelijk helpt, is een therapie. Maar dit is ook vaak een grote drempel voor een persoon met smetvrees. Therapie bestaat uit gesprekken en uit confrontatie met voorwerpen die men als vies beschouwt.



Met andere woorden. Niet schoonmaken en juist extra rommel veroorzaken voordat ze langskomt....Anders help je mee deze ziekte in stand te houden.
quote:retrostar schreef op 20 augustus 2016 @ 21:03:

Ik zou haar zelf niet uitnodigen en als hij het wel doet dan moet hij ook maar zelf extra schoonmaken als hij dat nodig vindt.

Dit dus! Zijn moeder, zijn verantwoordelijkheid.



Vergelijkbaar advies las ik hier ooit. Een man die zijn ouders wilde uitnodigen met kerst, maar ouders hadden altijd commentaar op kookkunst van vrouw. Die vrouw had gezegd dat als man zijn ouders wilde uitnodigen dat hij dan ook zelf moest koken en dat hij dan ook zelf de complimenten in ontvangst mocht nemen. Die hebben wij hier ook toegepast, ouders zijn sindsdien niet meer komen eten met zulke gelegenheden.
Alle reacties Link kopieren
Hij schaamt zich voor je, denk ik. Zijn moeder heeft een mening over jou en in plaats dat hij haar zegt haar murf te houden als ze zijn vrouw ontmoet vindt hij dat jij juist extra moeite moet doen om afkeuring te voorkomen. Die slappe zielenpiet zweet peultjes voor zijn ma.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 20 augustus 2016 @ 21:25:

[...]



Dit dus! Zijn moeder, zijn verantwoordelijkheid.



Vergelijkbaar advies las ik hier ooit. Een man die zijn ouders wilde uitnodigen met kerst, maar ouders hadden altijd commentaar op kookkunst van vrouw. Die vrouw had gezegd dat als man zijn ouders wilde uitnodigen dat hij dan ook zelf moest koken en dat hij dan ook zelf de complimenten in ontvangst mocht nemen. Die hebben wij hier ook toegepast, ouders zijn sindsdien niet meer komen eten met zulke gelegenheden.Vonden ze het eten niet lekker dan?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wat ben ik bij zo'n topic toch weer blij met mijn man. Die waarschuwt me altijd vóór het bezoek komt:



Waag het niet om extra schoon te gaan maken! Ze hebben het hiermee te doen en als ze niet voor ons komen maar voor ons schone huis, dan blijven ze maar weg.
Simpel. Zijn moeder, dus als hij het daarvoor niet schoon genoeg vind doet hij het zelf maar.



"ja lieverd, klopt. Ik probeer het niet, ik vind het namelijk onzinnig. Daar staat de emmer, veel plezier!"
quote:Ananas schreef op 20 augustus 2016 @ 20:43:

Probeer als het lukt dit probleem wel uit de wereld te helpen, voordat je een eventuele kinderen wil beginnen met deze man (en rekening houdend met in het verlengde zijn moeder).



Nu kun je nog meepoetsen (als je dat al zou willen), maar straks zit je met een eventuele kleine en dan kun je die echt niet uren alleen laten. Plus dat kinderen zich verhullen in snot en poep en zand en vanallessmerigs. Je man zal dan wederom zijn standaard moeten verlagen en/of iedereen loopt de hele tijd op zijn tenen. Niet leuk, en dat kun je maar beter voor zijn.





Het is naar mijn inzien belangrijk om nu al een modus te vinden samen die past binnen jullie toekomstvisie en verwachtingen, ook over een aantal jaar.Oh jee... ik zie nu wel een heel zielig klein jongetje voor me. Die een moeder heeft met smetvrees en wordt ontsmet als hij met zand aan zijn knietjes het huis binnen komt..
Alle reacties Link kopieren
Overigens doe ik zelf wel een schoonmaakronde voor er visite komt, vooral de wat "officiëlere" visite. De dag tevoren stof ik met een plumeau de jaloezieën af en ook de rest. De volgende dag stofzuig ik, ik maak aanrecht en kookplaat schoon, wc, spiegels en wastafel. In de kasten laat ik het gewoon zoals het is. Niemand heeft iets in mijn kasten te zoeken.



Het is geen kwestie van extra werk, alleen de timing is wat anders.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 20 augustus 2016 @ 21:31:

[...]



Vonden ze het eten niet lekker dan? Nee, en dat laten ze bij elke hap horen, met stomme grapjes. 'Is het zout op de bon/schaars?'
Hij wil dat jij??... Wat let hem om zelf schoon te maken zodat het zijn moeder naar der zin is???



Ik snap je overigens hoor, mijn schoonmoeder is idem. Mijn vriend daarentegen, vind niks met ons huishouden, en die zegt er dus ook niks over.

Schoonmoeder wel. Maar tips of trucs kan/wil ze ook niet geven.



Misschien kan je dat eens proberen, als je schoonmoeder weer erover begint, vragen of zij tips of trucs heeft.

Of dat ze je misschien eens zou willen helpen zodat je ziet hoe zij het doet. Heb je 1 gelijk een gratis schoonmaak hulp ;)

En 2 zij heeft het idee dat je openstaat voor ideeen. Kleine win win situatie. Maar dat moet je maar net liggen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Tips vragen?????? No way! Dan kan ze straks volgens die richtlijnen te werk gaan. Get a life zeg!



Ik liet haar gewoon lekker iedere dag komen om schoon te maken. Dan hoefde ik zelf niet meer dat rottige huishouden te doen. Gratis werkster, JOEHOEOEOE!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven