Hoe een ranzige knuffel uitwassen?

28-10-2014 10:58 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb even een huishoudelijk vraagje. Ik ben een tijdje geleden bij mijn vriend ingetrokken. Harstikke leuk natuurlijk, maar nu heeft mijn vriend sinds hij in dit huis woont(5 jaar) al een knuffel op de koelkast in de keuken staan. Dat ding is nooit uitgewassen, dus hij is vet, en als ik hem aanraak blijft ie haast plakken. Mn vriend wil die knuffel niet wegdoen, dus mijn vraag is: hoe krijg die ik dat ranzige ding ooit schoon?
Alle reacties Link kopieren
Een knuffel met kookvet? Niet, ben ik bang.

Je kunt 60 graden en soda proberen.
Insmeren met afwasmiddel en dan in de wasmachine.
Ik zou hem eerst helemaal inspuiten met keukenontvetter, zoiets als Dasty, dat een poosje in laten trekken en dan de wasmachine in.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg de platen van mijn afzuigkap ook nooit meer schoon.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem gewoon in de wasmachine gooien.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 28 oktober 2014 @ 11:01:

Ik krijg de platen van mijn afzuigkap ook nooit meer schoon.Die doe ik gewoon in de vaatwasser.
Alle reacties Link kopieren
Oke, thanks voor de snelle reacties! Oh, ik heb de bovenkant van de afzuigkap net schoon weten te krijgen met HG vetweg. Ideaal spul. Misschien dat ik dat beest inderdaad daar ook maar mee in moet spuiten en in de wasmachine doen.
Alle reacties Link kopieren
Maar wordt die wasmachine dan niet ook helemaal ranzig en vettig?
Bootje : ook niet met Dasty? Dat werkt hier altijd prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 28 oktober 2014 @ 11:01:

Ik krijg de platen van mijn afzuigkap ook nooit meer schoon.

Nou, dat dacht ik ook, tot ik van die doekjes van Mr. Muscle ging gebruiken.

Maar voor de knuffel niet handig nee.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem eerst in de week zetten in lauw water met Biotex of Ossegal. Werkt dat niet dan kun je nog altijd drastischer maatregelen nemen.
Alle reacties Link kopieren
Kun je misschien voorzichtig met keukenpapier en een strijkijzer het ergste weghalen? En dan inderdaad insmeren met afwasmiddel en wasmachine in.

Volgens mij moet het best lukken!
Alle reacties Link kopieren
Probeer het met Vanish, laat het even inweken. Vervolgens in de wasmachine op 30 C wassen.
Alle reacties Link kopieren
@istar en dh

Heeft niet geholpen. Dasty geprobeerd op een hoekje en dat was daarna kapot. Dus dat heb ik niet doorgezet
Inspuiten met Dasty en dan in de wasmachine? Is de knuffel erg harig? Goor hoor, is het voor je vriend erg als de knuffel een beetje vlassig word door de wasmachine? Wat is er in vredesnaam zo bijzonder aan dat ding dat hij niet weg mag trouwens?
Alle reacties Link kopieren
De meeste knuffels kunnen niet tegen hoge temperaturen dus ik zou eerder gaan voor een nacht weken in azijn (dat is een ontvetter) en dan voorzichtig wassen op een wolprogramma.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
Nee het is geen harige knuffel. Geen idee wat ie er zo leuk aan vindt eigenlijk, maar hij wil hem niet wegdoen(en dat voor iemand in de dertig :p) Ik ben nu nog bezig met het schoonmaken van de rest van de keuken(hou grote schoonmaak), ondertussen houd ik jullie tips in de gaten. Straks komt mijn vriend thuis, dan overleg ik het met hem(dan is het tenminste niet alleen mijn schuld als dat ding kapot is gegaan) en uiteraard kom ik jullie vertellen hoe het is gegaan. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd!
quote:bootje_op_de_golven schreef op 28 oktober 2014 @ 11:01:

Ik krijg de platen van mijn afzuigkap ook nooit meer schoon.Passen die niet in de vaatwasser dan?
Alle reacties Link kopieren
Als het echt dik vet is werkt het idd om de eerste laag weg te halen met keukenpapier en strijkbout.

Verder een nachtje in de Biotex en dan de wasmachine in. Is ie allicht een stuk schoner dan nu.



Of je kijkt naar een knuffel evenbeeld, koopt die en zégt dat je 'm hebt gewassen
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 28 oktober 2014 @ 11:18:

@istar en dh

Heeft niet geholpen. Dasty geprobeerd op een hoekje en dat was daarna kapot. Dus dat heb ik niet doorgezet In een vuilniszak leggen en een paar flessen ammonia er in leeg gooien. Daarna goed dicht binden en plat leggen. Af en toe even "schudden".
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:bootje_op_de_golven schreef op 28 oktober 2014 @ 11:01:

Ik krijg de platen van mijn afzuigkap ook nooit meer schoon.in een vuilniszak doen met ammoniak en azijn. Nachtje laten weken en het vet loopt vanzelf weg (wel oppassen als je de zak weer openmaakt, je gaat onderuit van de ammoniakwalm.
Alle reacties Link kopieren
quote:teedeekaa schreef op 28 oktober 2014 @ 11:26:

De meeste knuffels kunnen niet tegen hoge temperaturen dus ik zou eerder gaan voor een nacht weken in azijn (dat is een ontvetter) en dan voorzichtig wassen op een wolprogramma.Azijn is een ontkalker. Vet is een zuur en haal je dus met een base weg, azijn is juist een zuur.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ammonia haalt vet goed weg. Ik zou hem dan wel met de hand uitspoelen en pas als het ergste vet weg is, in de wasmachine. Zoveel vet kan niet goed zijn voor je wasmachine.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven