Hoe en wat, voor de schoonmaakster

29-03-2015 15:31 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik mag in mijn handjes knijpen, ons eigen bedrijf gaat goed. Zo goed dat we graag een schoonmaakster willen zodat we zelf die tijd kunnen werken.



Ik heb nooit een schoonmaakster gehad en heb geen idee wat redelijk en gewenst is en ik wil geen werkgever worden zoals het recente topic van de vrouw uit Belgie hier.



We wonen in een eengezinswoning en ons huis is altijd netjes. Het is de bedoeling dat ik zelf 1 a 2 x per week met een Franse slag poets en dat de schoonmaakster 1 x per week alles grondig poetst (niets werkt fijner dan een schoon en opgeruimd huis).



Opruimen hoeft niet, wassen en strijken hoeft niet, het is echt puur schoonmaken.

Dus afstoffen, met een sopje door het huis, stofzuigen, dweilen en eens per maand de ramen.



Hoelang zou het duren om dit op normaal tempo schoon te maken? Betaal je per uur of per keer?

Komt het niet vreselijk decadent over om als 27 jarige een schoonmaakster te nemen en dan zelf achter de computer te kruipen terwijl zij schoonmaakt?
2 a 3 uurtjes per week lijkt me dan wel voldoende qua tijd. Voor die 3 uurtjes zou ik ¤ 45 doen denk ik.
En wat maakt het uit of het decadent is. Als jij het geld ervoor over hebt en daardoor je eigen tijd nuttiger kan besteden is dat toch prima?
Alle reacties Link kopieren
Nee, het is niet decadent. Ik heb een poets en als zij komt ga ik wandelen, lunchen, op visite. Zij kan het geld goed gebruiken, ik heb het er voor over en vind schoonmaken stom.



Bij mij komt ze 1x per 2 weken voor 2 uur. Ze heeft een aantal standaard dingen wat ze doet en voor de rest zeg ik wat ik graag gedaan wil hebben of ze verzint zelf iets.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik ben poetsvrouw.



Ik maak altijd eerst kennis en laat mensen zelf een rondleiding door hun huis geven. Dan vertellen ze vaak (onbewust) waar ze zich aan ergeren. Zoals een spiegel met stof, kalkrandje...etc... Dan weet ik waar ik extra op moet letten. We spreken de basisdingen af: ik wil graag weten wat er elke week verwacht wordt, en we spreken af dat men op tijd aangeeft als er een extra klusjes moet worden gedaan zoals ramen lappen.



Ik zit nooit ongevraagd in kasten tenzij uitdrukkelijk wordt gevraagd of ik bijv een keukelade wil organiseren.



Bedden opmaken ed ook alleen op verzoek.



Ik spreek het aantal uur vantevoren af, voor een eengezinswoning is dat 3 uur. Als ik tijd over heb, geef ik dat aan zodat er een extraatje gedaan kan worden.



Mensen mogen zelf weten of ze mij een sleutel geven, thuis zijn, of de sleutel neerleggen.



Ik spreek altijd af of ik gebruik mag maken van wifi vanwege bereikbaarheid. Duidelijke afspraken maken over huisdieren, of ze buiten mogen etc..etc..



Ik wissel altijd gegevens uit zoals telefoonnummer, adres en men krijgt een kopie van mijn id-kaart.



Ik vraag EUR 8,50 per uur, mensen leggen dat neer of betalen achteraf of per maand.
Je betaalt per uur, maar voor minder dan drie uur komen ze vaak niet.

Het moet wel iets opleveren.

Drie uur per week heb je al veel aan.
Alle reacties Link kopieren
Lekker toch, jij fijn aan het werk en zij ook. Ik zeg win/win. In 3uur van boven naar beneden werken in een opgeruimd huis is goed te doen hoor. Ik doe dat ook en de ene keer doe ik de badkamer uitgebreider en een andere keer lap ik bv ramen. Net wat gewenst is. ¤45,- is hier normaal (voor 3uur) maar informeer anders bij bekenden die ook hulp hebben.
Alle reacties Link kopieren
Als het een beetje normale maat eengezinswoning is zou ik ook zeggen drie uurtjes per week ongeveer. En niks decadent, waarom!? Ik heb ook een hulp en ik werk niet eens full time. Bepaal je toch lekker zelf, lekker puh

Alle reacties Link kopieren
Ik had mijn twijfels want mijn moeder en oma vinden het belachelijk dat ik niet zelf mijn huis grondig wil poetsen (je mankeert toch niks aan je handjes?).



Masquenada: je zou het dus niet als vervelend ervaren als er 2 mensen op een toetsenbord zitten te rammen terwijl je aan het poetsen bent? Ik zou niet niet willen dat ze het gevoel heeft dat ik haar constant op haar vingers kijk of in de gaten houd.



Voor de dames met hulp in de huishouding: waren jullie vaak tevreden over de eerste die jullie hebben aangenomen of toch veel dames die tegenvielen?

Mijn vriend is bang een Tippi-Wan in huis te halen.
Alle reacties Link kopieren
quote:masquenada schreef op 29 maart 2015 @ 15:38:

Ik ben poetsvrouw.



Ik maak altijd eerst kennis en laat mensen zelf een rondleiding door hun huis geven. Dan vertellen ze vaak (onbewust) waar ze zich aan ergeren. Zoals een spiegel met stof, kalkrandje...etc... Dan weet ik waar ik extra op moet letten. We spreken de basisdingen af: ik wil graag weten wat er elke week verwacht wordt, en we spreken af dat men op tijd aangeeft als er een extra klusjes moet worden gedaan zoals ramen lappen.



Ik zit nooit ongevraagd in kasten tenzij uitdrukkelijk wordt gevraagd of ik bijv een keukelade wil organiseren.



Bedden opmaken ed ook alleen op verzoek.



Ik spreek het aantal uur vantevoren af, voor een eengezinswoning is dat 3 uur. Als ik tijd over heb, geef ik dat aan zodat er een extraatje gedaan kan worden.



Mensen mogen zelf weten of ze mij een sleutel geven, thuis zijn, of de sleutel neerleggen.



Ik spreek altijd af of ik gebruik mag maken van wifi vanwege bereikbaarheid. Duidelijke afspraken maken over huisdieren, of ze buiten mogen etc..etc..



Ik wissel altijd gegevens uit zoals telefoonnummer, adres en men krijgt een kopie van mijn id-kaart.



Ik vraag EUR 8,50 per uur, mensen leggen dat neer of betalen achteraf of per maand.8,50 vind ik erg weinig, ik kan me niet herinneren dat ik minder dan 10 euro betaald heb. Betaal nu 12 euro voor een prima poetsvrouw. Ze komt 1x per 2 weken 4 uur, de andere week doe ik zelf het hoogst noodzakelijke.
Alle reacties Link kopieren
quote:masquenada schreef op 29 maart 2015 @ 15:38:

Ik ben poetsvrouw.



Ik maak altijd eerst kennis en laat mensen zelf een rondleiding door hun huis geven. Dan vertellen ze vaak (onbewust) waar ze zich aan ergeren. Zoals een spiegel met stof, kalkrandje...etc... Dan weet ik waar ik extra op moet letten. We spreken de basisdingen af: ik wil graag weten wat er elke week verwacht wordt, en we spreken af dat men op tijd aangeeft als er een extra klusjes moet worden gedaan zoals ramen lappen.



Ik zit nooit ongevraagd in kasten tenzij uitdrukkelijk wordt gevraagd of ik bijv een keukelade wil organiseren.



Bedden opmaken ed ook alleen op verzoek.



Ik spreek het aantal uur vantevoren af, voor een eengezinswoning is dat 3 uur. Als ik tijd over heb, geef ik dat aan zodat er een extraatje gedaan kan worden.



Mensen mogen zelf weten of ze mij een sleutel geven, thuis zijn, of de sleutel neerleggen.



Ik spreek altijd af of ik gebruik mag maken van wifi vanwege bereikbaarheid. Duidelijke afspraken maken over huisdieren, of ze buiten mogen etc..etc..



Ik wissel altijd gegevens uit zoals telefoonnummer, adres en men krijgt een kopie van mijn id-kaart.



Ik vraag EUR 8,50 per uur, mensen leggen dat neer of betalen achteraf of per maand.



EUR 8,50 is weinig vind ik. Hier in zuid NL betaalt men EUR 12,50 per uur.

In welke regio woon jij?
Alle reacties Link kopieren
Ik kende mijn poets al haren voor ze mijn poets werd.

Ik zou sowieso om referenties vragen en die natrekken, en/of in jouw omgeving vragen of ze iemand aan kunnen bevelen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:Titanic40 schreef op 29 maart 2015 @ 15:52:

[...]

EUR 8,50 is weinig vind ik. Hier in zuid NL betaalt men EUR 12,50 per uur.

In welke regio woon jij?Ik betaal ook 12,50, westen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:nondeju schreef op 29 maart 2015 @ 15:49:

Ik had mijn twijfels want mijn moeder en oma vinden het belachelijk dat ik niet zelf mijn huis grondig wil poetsen (je mankeert toch niks aan je handjes?).



Masquenada: je zou het dus niet als vervelend ervaren als er 2 mensen op een toetsenbord zitten te rammen terwijl je aan het poetsen bent? Ik zou niet niet willen dat ze het gevoel heeft dat ik haar constant op haar vingers kijk of in de gaten houd.



Voor de dames met hulp in de huishouding: waren jullie vaak tevreden over de eerste die jullie hebben aangenomen of toch veel dames die tegenvielen?

Mijn vriend is bang een Tippi-Wan in huis te halen. Het voordeel van dat jullie gewoon thuis aan het werk zijn, is dat je direct ziet hoe iemand zijn werk doet. Spreek gewoon eerst een proefmaandje af en evalueer dan samen. Blijkt het tipiwan te zijn, dan geef je gewoon aan ermee te stoppen.
Alle reacties Link kopieren
quote:masquenada schreef op 29 maart 2015 @ 15:38:

Ik ben poetsvrouw.





Ik vraag EUR 8,50 per uur, mensen leggen dat neer of betalen achteraf of per maand.Jeetje, dat is wel heel weinig
Eens per week, 2 uurtjes lijkt me wel te doen. 12,50 per uur ongeveer.

Ik vind het overigens wel een beetje decadent, zeker als je zelf thuis achter je computer gaat zitten...
quote:NYC schreef op 29 maart 2015 @ 15:57:

Eens per week, 2 uurtjes lijkt me wel te doen. 12,50 per uur ongeveer.

Ik vind het overigens wel een beetje decadent, zeker als je zelf thuis achter je computer gaat zitten...Ik geloof dat het de schoonmaakster zelf weinig zal boeien toch? Die zal blij zijn dat ze werk heeft. Alhoewel ik persoonlijk liever zou werken zonder mensen om mij heen. En ik vind het ook wel wat anders als ze aan het werk zijn achter de computer, dan met hun benen op tafel tv zitten te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal 35 voor 3 uur. En ja, soms werk ik thuis als de hulp de schoonmaak doet. Dat went echt
Mijne komt 4u per week, ze krijgt 12,50 per uur. Ze maakt schoon en doet de was. Soms ben ik thuis, soms niet. Ze heeft een sleutel, dus ze kan er zelf in. En decadent? Ja vast, maar zij verdient er geld mee en ik heb een schoon huis, lijkt me een prima deal.
Ik ben momenteel bezig voor een huishoudelijke hulp en ben tot de conclusie gekomen dat dat nog best moeilijk is.

Ik zoek iemand voor 1x per 2 weken 3 uur, voor alleen de twee boven etage's. Dat zijn 4 slaapkamers, voorzolder, overloop en badkamer. O en drie kinderbedden verschonen.

De vorige had echt alles met de franse slag gedaan, overal lag er stof achter de deuren en de douchedeur was niet eens aangeraakt. Dus dat was geen succes...

Nu komt er dinsdag weer iemand en ben ik wel thuis, hopelijk helpt dat.



Hier worden tarieven tussen de 10 en 15 euro gevraagd, bij 8,50 zou ik me bijna schuldig voelen...
Alle reacties Link kopieren
Als je het geld er voor hebt en graag andere dingen met je tijd doet, dan maakt het toch niets uit?

Iemand anders kan ze weer verdienen. Meestal wordt hier tussen de 10 en 15 euro per uur gevraagd. Hoor ik vaker in de omgeving hier. Zelf geen ervaringen met een poetsvrouw, maar lekker doen hoor TO. Als jullie dat willen, is toch jullie goed recht.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:NYC schreef op 29 maart 2015 @ 15:57:

Eens per week, 2 uurtjes lijkt me wel te doen. 12,50 per uur ongeveer.

Ik vind het overigens wel een beetje decadent, zeker als je zelf thuis achter je computer gaat zitten...



Ik neem helemaal geen mensen aan die (altijd) weg zijn. Daar heb ik juist heel vervelende ervaringen mee. Mensen zien niet altijd wat je gedaan hebt.

Ik vraag overigens tien euro per uur, voor minder dan drie uur kom ik niet en vanaf een bepaalde afstand vraag ik vijf euro voor de auto.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk toch, zelf doorwerken terwijl je huis schoongemaakt wordt? Of al ben je weg, het is zó fijn om 's avonds thuis te komen en je huis is helemaal schoon en fris!



In drie uur is een goed bijgehouden huis prima te doen. Basis: stofafnemen, doekje door de keuken en badkamer/toiletten, stofzuigen en dweilen, en dan kun je elke week iets extra's vragen te doen, wat dan nodig is. Dus even een keer de keuken of badkamer een grotere beurt, ramen zemen, etc.



Even goede afspraken maken over evt losliggende papieren, kasten, wat te doen met de poes (bij mij mogen ze bv absoluut niet op de bovenverdieping komen, dus de kamerdeur moet dicht) etc.



Bij ons in de regio (oosten van het land) betaal je tussen de 12.50 en 15.00 euro per uur. En dan heb ik het over zwart. Maar aangezien jij een bedrijf hebt, neem ik aan dat je wit wilt? Gewoon even informeren bij een schoonmaakorganisatie.
Of je nou thuis aan het werk bent of op een kantoor, dat maakt niet uit. Jij wilt je tijd op jouw manier besteden, prima toch?

Ik werk 4 dagen en heb ook een huishoudelijke hulp. Omdat ik echt geen zin heb om mijn vrije dag te besteden aan schoonmaken.



Ze komt 3 uur per week en eigenlijk betalen we 12,50. Maar voor het gemak krijgt ze 40 euro.

8,50 vind ik trouwens wel heel weinig, Masquenada!
Alle reacties Link kopieren
quote:masquenada schreef op 29 maart 2015 @ 15:38:

Ik ben poetsvrouw.



Ik maak altijd eerst kennis en laat mensen zelf een rondleiding door hun huis geven. Dan vertellen ze vaak (onbewust) waar ze zich aan ergeren. Zoals een spiegel met stof, kalkrandje...etc... Dan weet ik waar ik extra op moet letten. We spreken de basisdingen af: ik wil graag weten wat er elke week verwacht wordt, en we spreken af dat men op tijd aangeeft als er een extra klusjes moet worden gedaan zoals ramen lappen.



Ik zit nooit ongevraagd in kasten tenzij uitdrukkelijk wordt gevraagd of ik bijv een keukelade wil organiseren.



Bedden opmaken ed ook alleen op verzoek.



Ik spreek het aantal uur vantevoren af, voor een eengezinswoning is dat 3 uur. Als ik tijd over heb, geef ik dat aan zodat er een extraatje gedaan kan worden.



Mensen mogen zelf weten of ze mij een sleutel geven, thuis zijn, of de sleutel neerleggen.



Ik spreek altijd af of ik gebruik mag maken van wifi vanwege bereikbaarheid. Duidelijke afspraken maken over huisdieren, of ze buiten mogen etc..etc..



Ik wissel altijd gegevens uit zoals telefoonnummer, adres en men krijgt een kopie van mijn id-kaart.



Ik vraag EUR 8,50 per uur, mensen leggen dat neer of betalen achteraf of per maand.Eh welke regio!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven