Hoe en wat, voor de schoonmaakster

29-03-2015 15:31 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik mag in mijn handjes knijpen, ons eigen bedrijf gaat goed. Zo goed dat we graag een schoonmaakster willen zodat we zelf die tijd kunnen werken.



Ik heb nooit een schoonmaakster gehad en heb geen idee wat redelijk en gewenst is en ik wil geen werkgever worden zoals het recente topic van de vrouw uit Belgie hier.



We wonen in een eengezinswoning en ons huis is altijd netjes. Het is de bedoeling dat ik zelf 1 a 2 x per week met een Franse slag poets en dat de schoonmaakster 1 x per week alles grondig poetst (niets werkt fijner dan een schoon en opgeruimd huis).



Opruimen hoeft niet, wassen en strijken hoeft niet, het is echt puur schoonmaken.

Dus afstoffen, met een sopje door het huis, stofzuigen, dweilen en eens per maand de ramen.



Hoelang zou het duren om dit op normaal tempo schoon te maken? Betaal je per uur of per keer?

Komt het niet vreselijk decadent over om als 27 jarige een schoonmaakster te nemen en dan zelf achter de computer te kruipen terwijl zij schoonmaakt?
Alle reacties Link kopieren
quote:nondeju schreef op 29 maart 2015 @ 15:49:

Ik had mijn twijfels want mijn moeder en oma vinden het belachelijk dat ik niet zelf mijn huis grondig wil poetsen (je mankeert toch niks aan je handjes?).



Masquenada: je zou het dus niet als vervelend ervaren als er 2 mensen op een toetsenbord zitten te rammen terwijl je aan het poetsen bent? Ik zou niet niet willen dat ze het gevoel heeft dat ik haar constant op haar vingers kijk of in de gaten houd.



Voor de dames met hulp in de huishouding: waren jullie vaak tevreden over de eerste die jullie hebben aangenomen of toch veel dames die tegenvielen?

Mijn vriend is bang een Tippi-Wan in huis te halen. Ik "leen" er af en toe eentje als een kennis weg is. Voor extra heeft ze geen tijd. En over haar ben ik tevreden. Ze moet wel gestuurd worden maar werkt super hard en goed. Alleen geen zelfstandige ingevingen, dus niet handig als je er niet zelf bij bent. Ze krijgt normaal een tientje per uur maar ze doet zo veel dat ik er eigenlijk iedere keer 50 van maak. Ze is dan 4 uurtjes bezig, zonder pauze.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hulp komt om de week 4 uur, doet dan badkamer en toilet grondig, stofzuigt en dweilt het hele huis en poetst alle kamers. We ruimen van te voren alles op, het gaat dus puur om schoonmaken. Ook geen gedoe met was of strijk, dat kunnen we zelf.



Aan ramen wassen heeft ze een hekel, dat doet ze dus niet. Wel doet ze elke keer iets extra's, zoals bv. keukenkastjes of de koelkasten, dat soort dingen. Ze vraagt 12,50 per uur en dat is het me meer dan waard. Heb een broertje dood aan schoonmaken en mijn uurtarief ligt "iets" hoger dan 12,50 per uur, dus is het goedkoper dat zij poetst en ik mijn werk doe. :-)



Ik ben soms thuis aan het werk als ze er is,maar vind dat op de een of andere manier toch ook wat ongemakkelijk, dus zorg er vaak ook voor dat ik een deel van de ochtend er niet ben. (kan ze mijn kantoor ook poetsen )
Alle reacties Link kopieren
Het is wel een luxe om een schoonmaakster te hebben en wat ben ik er ontzettend blij mee! Ze komt eens in de week voor twee uurtjes en we betalen haar 12,50 per uur. Ze heeft een sleutel en komt op tijden dat wij zelf op kantoor zijn. Ik ben wel eens thuis geweest toen de vorige schoonmaakster er nog was. Ik zat dan zelf op de werkkamer te werken en zodra ze daar moest zijn ging ik in een andere ruimte even was vouwen o.i.d. Zo krijgt ze niet het idee dat ik op haar vingers kijk, daar houd ik zelf ook niet van.



Een loon van 8,50 euro per uur is erg weinig hoor, daar zou ik toch minstens een tientje van maken.
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
Alle reacties Link kopieren
Hier schoonmaakster 1x per week 3 uur, ze krijgt ¤ 12,50 per uur. Wat mijn moeder of oma ervan denken: maakt me niks uit. Mijn vriend en ik werken hard en in onze spaarzame vrije tijd heb ik geen zin om ramen te lappen of badkamertegels te schrobben. Zo simpel is het in mijn ogen.



Overigens hebben we wel iemand van wie we goeie referenties hadden, ze heeft namelijk onze huisdeursleutel en neust in elk hoekje..,
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben schoonmaakster van beroep, ook voor particulieren. Uurloon is 12,50. Meestal kan je een doorsnee huis in 3 uur schoon krijgen. Ik vind het niet decadent dat je dan achter de computer kruipt om te werken. Je betaalt de hulp toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:CeeVee80 schreef op 29 maart 2015 @ 16:45:

Ik ben schoonmaakster van beroep, ook voor particulieren. Uurloon is 12,50. Meestal kan je een doorsnee huis in 3 uur schoon krijgen. Ik vind het niet decadent dat je dan achter de computer kruipt om te werken. Je betaalt de hulp toch?Ik doe echt iets fout. 3 uur voor een huis. Ik ben per week al 3 uur boven (incl. zolder) en zo'n 2,5 uur beneden bezig. Dan reken ik niet extra dingen mee als de badkamer/toilet/keuken grondig, deuren aflappen, ramen. Dat doe ik eens in de zoveel tijd en komt er nog bij.
Ik was 25 toen ik mijn schoonmaakster kreeg. Wij hebben een grote eensgezinwoning. Ze maakt hier beneden schoon, badkamer, 2 werkkamers en de slaapkamer en 4 keer per jaar maakt ze de koelkast en kasten schoon en soms doet ze dingen extra na eigen inzicht. Ze is hier 2,5 a 3 uur mee bezig.

Ik ben wel gewoon thuis maar als zij mijn werkkamer gaat doen verkas ik naar beneden of ga even weg. Ze heeft wel een sleutel maar die gebruik ik voornamelijk als ik mezelf buitensluit. Ze woont namelijk heel dichtbij. Ze krijgt ook regelmatig een extraatje in de vorm van een wijntje. We betalen haar 12,50 per uur.
Alle reacties Link kopieren
quote:CeeVee80 schreef op 29 maart 2015 @ 16:45:

Ik ben schoonmaakster van beroep, ook voor particulieren. Uurloon is 12,50. Meestal kan je een doorsnee huis in 3 uur schoon krijgen. Ik vind het niet decadent dat je dan achter de computer kruipt om te werken. Je betaalt de hulp toch?Ik vind 3 uur best wat weinig eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe drie uur voor 40 euro, het ligt er natuurlijk nogal aan hoe groot je huis is en wat er bijvoorbeeld in de badkamer zit. Bij het ene huis ben ik ruim een uur in de badkamer bezig (een ligbad, aparte douchecabine van glas, twee wastafels en een toilet) bij de ander nog geen half uur (een wastafel en een douchecabine) maar globaal doe ik dan drie verdiepingen stoffen, zuigen en dweilen en dan één groter project, de ramen of de badkamer of de keuken. Eventueel werk in de tuin, houtwerk buiten, strijkwerk.

Zelf heb ik eigenlijk als enige regel dat ik geen ramen buiten boven wil doen, dat vind ik te gevaarlijk.
Wij hebben ook wel eens over een schoonmaakster nagedacht, maar ik wil het toch niet. Ik werk vaak thuis en ik vind het niet per se decadent, maar zo zou ik me wel voelen dan als iemand anders in m'n huis aan het schoonmaken is en ik achter m'n laptop zit. Ik werd al zenuwachtig van de kraamhulp.

(Maar dat is denk ik ook, omdat we met een familiebedrijf aan huis al een soort van weinig privacy hebben en steeds ons best moeten doen om die te bewaken.)



Maar als jij je er prettig bij voelt en je vindt het fijn, dan zou ik het gewoon doen. Als het een lieve vrouw is, dan voel je je er vast snel bij op je gemak :)!
Alle reacties Link kopieren
Met Kerst geef ik trouwens wel een klein kerstpakketje en we geven ook vakantiegeld in mei. Deze week geef ik denk ik een zakje paaseitjes cadeau, gewoon omdat het kan Ik ben elke week heel blij als ik weer in een schoon huis thuis kom.
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
Alle reacties Link kopieren
Wij geven met kerst ook een kerstpakket en met pasen een paasbrood. Ze komt 1x per 2 weken 3 u a 10e p/u. Ze doet beneden en boven alleen badkamer en overloop.
Alle reacties Link kopieren
3 uur per week, ik betaal 40 euro (ze vroeg 35, maar na 2 jaar heb ik haar onlangs opslag gegeven). Mijn man werkt veel vanuit huis, ook als zij er is. Niets decadents aan, hij wordt betaald voor zijn werk en zij voor het hare. In mijn zwangerschapsverlof kwam ze ook gewoon, dan was ik ook thuis. Zij blij, want geld verdiend, ik blij, want schoon huis.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 29 maart 2015 @ 17:12:

[...]

Ik vind 3 uur best wat weinig eigenlijk.Als alles gewoon opgeruimd is, is dat prima te doen hoor Ik maak ook schoon bij een gezin met twee pubers en die kamers zijn nooit echt schoon en opgeruimd :P Maar dat weten de huiseigenaren ook prima hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 29 maart 2015 @ 15:57:

Eens per week, 2 uurtjes lijkt me wel te doen. 12,50 per uur ongeveer.

Ik vind het overigens wel een beetje decadent, zeker als je zelf thuis achter je computer gaat zitten...Wat is er mis met decadent??
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me afvraag? Waarom is het zo lastig voor mensen om een hulp in te huren? Wat ik bedoel, je betaald iemand om iets te doen waar je zelf geen tijd/zin in hebt. Daardoor heb jij meer tijd om de dingen te doen wat je wel leuk vind of wat voor jou belangrijk is. Wet van vraag en aanbod toch?
Ik woon in midden Gelderland, Rivierenland.



Tja, ¤8,50 is misschien weinig, maar ik heb wel 4 adressen door mijn prijs.



Als je moeite hebt met rondkomen, dan vraag je niet de hoofdprijs, dan heb je graag meer werk.
En het maakt mij niet uit of mensen thuis zijn. Als ze niet teveel ouwehoeren.
Niet lullig bedoelt hoor Masquenada, maar ik heb ook 4 adressen, voor 12 euro per uur. Als ik om me heen kijk is dat een hele normale prijs. Het is ook flink doorwerken dus niks te veel. Juist als je moeite hebt met rondkomen zou ik toch eens opslag vragen.



Ik krijg een huis in 3 uur aan kant: badkamer, toiletten, stoffen, stofzuigen en dweilen. Daarna tijd over voor een klein klusje erbij. Ik drink mijn koffie terwijl ik doorwerk, ga niet zitten. Na afloop krijg ik betaald, dus per keer. Soms zijn mensen thuis, soms niet. Aan de ene kant vind ik het het fijnste als niemand thuis is omdat ik dan meer door kan doen, maar zijn ze thuis dan gaat dat ook prima, of iemand dan achter de computer gaat zitten of een boek leest maakt mij niet uit, ik kom om te poetsen en ben daar blij mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:masquenada schreef op 30 maart 2015 @ 06:51:

Ik woon in midden Gelderland, Rivierenland.



Tja, ¤8,50 is misschien weinig, maar ik heb wel 4 adressen door mijn prijs.



Als je moeite hebt met rondkomen, dan vraag je niet de hoofdprijs, dan heb je graag meer werk. Mijn ervaring is dat een goede poets juist moeilijk te vinden is, dus aan die adressen kom je ook wel als je een normale prijs vraagt, Masquenada! Ik zou toch eens het gesprek aan gaan en er 10 euro per uur gaan vragen. En bij elke nieuwe klant vraag je 12 euro, is nog steeds normaal. Ik woon aan de rand van Rivierenland, dat kan hier best.
Alle reacties Link kopieren
8,50 is wel heel weinig.
quote:masquenada schreef op 30 maart 2015 @ 06:51:

Ik woon in midden Gelderland, Rivierenland.



Tja, ¤8,50 is misschien weinig, maar ik heb wel 4 adressen door mijn prijs.



Als je moeite hebt met rondkomen, dan vraag je niet de hoofdprijs, dan heb je graag meer werk. Dat is echt kolder. Ik heb 9 adressen en een wachtlijst. En in de periode dat we schulden hadden heb ik meer adressen aangenomen, werkte ik vaak nog ´s middags. Toen zat ik op 14 adressen en een wachtlijst. Maar toen de schulden weggepoetst waren, heb ik er een paar geschrapt.
quote:Nurks schreef op 29 maart 2015 @ 23:00:

Wat ik me afvraag? Waarom is het zo lastig voor mensen om een hulp in te huren? Wat ik bedoel, je betaalt iemand om iets te doen waar je zelf geen tijd/zin in hebt. ...



- Ik zou er zenuwachtig van worden als ik thuis ben, omdat ik dan het gevoel heb dat ik mee zou moeten doen

- en ook een beetje omdat ik er stiekem niet goed tegen kan als iemand aan al m'n spullen zou zitten

- Ik zou er niet "verplicht" de deur voor willen moeten uitgaan om reden 1

- Ik ben erg gesteld op mijn privacy thuis

- Ik heb geen zin om thuis ook nog met personeel om te gaan (gek genoeg misschien vind ik dat ook het minst leuke van ondernemen)



Maar eigenlijk vind ik schoonmaken meestal ook helemaal niet erg om te doen, ik besteed ook veel aandacht aan de inrichting etc. het hoort een beetje die hobby voor mijn gevoel en ik loop er lekker van leeg. Maar als ik er geen zin in heb denk ik er wel eens aan en zijn het die redenen.
quote:Exces schreef op 30 maart 2015 @ 07:47:

[...]





Dat is echt kolder. Ik heb 9 adressen en een wachtlijst. En in de periode dat we schulden hadden heb ik meer adressen aangenomen, werkte ik vaak nog ´s middags. Toen zat ik op 14 adressen en een wachtlijst. Maar toen de schulden weggepoetst waren, heb ik er een paar geschrapt.Kan. Maar ik kan het echt niet missen. Stel dat ik opeens meer wil, en mensen zeggen op. Dan kom ik in de problemen.
Maar, om even op de OP terug te komen;



Zoek iemand waarmee het een beetje klikt. Degene die jouw huis schoonmaakt komt in keukenkastjes, onder het bed, in de badkamer. Ze weet welk merk tandpasta je gebruikt, hoe smerig de afstandsbediening is, hoe vaak je het bed verschoont en met wat pech ontdekt ze dat je een knalroze vibrator gebruikt, vindt een muizennest of treft je ongewassen in pyama. (Ja, allemaal meegemaakt ).



Geef haar tussendoor koffie en iets eetbaars. Persoonlijk heb ik liever een boterham dan koekjes. Veel van mijn adressen heb ik al een aantal jaren en soms ben ik maatschappelijk werkster. Op mijn schouder is al gesnotterd en uitgehuild. Ik heb brieven vertaald, muren gelatexed, onkruid gewied, koper gepoetst. Ik kijk allang niet meer naar de uren, ik krijg gewoon mijn geld. Ben ik met twee uurtjes klaar en drinken we een uur koffie, heb ik mazzel. Is het een keertje andersom, nouja, dan trekt het dus weer recht. Ik zit daar niet zo mee. Als iemand mij wil betalen om tegen me aan te kunnen praten, vind ik dat prima.



En vertel haar af en toe hoe blij je met haar bent. Als ik adressen wil schrappen, is dat wat het verschil maakt. Mensen die regelmatig wat te zeuren hebben, gooi ik snel weer uit mijn agenda. Ik weet wat ik waard ben en als jij ziet dat er stofdraden aan de lamp hangen, mag je dat best zeggen. Door het verschil van lichtinval ´s ochtends en ´s avonds zie je andere dingen dan de schoonmaakster. Maar als je alle deuren afgesopt wilt hebben en ze is daar twee uur mee bezig, moet je niet zeuren dat ze te weinig heeft gedaan aan de rest van het huis. Ja, dat is me ook al gebeurd. Ze betalen allemaal wel. Maar de plaatsen waar je prettig werkt, die zeg je niet zo snel op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven