Hoe en wat woningruil?

14-10-2016 02:54 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.



Op korte termijn ben ik van plan om woningruil te gaan doen.

Zijn hier mensen die dit ook gedaan hebben? en wat is belangrijk om te weten waar ik aan begin en om te doen, of te laten?

Het betreft een huurwoning.

Ik heb hier geen ervaring mee, en zou graag wat goede raad willen.
Je verwacht het niet........
Alle reacties Link kopieren
Heb je al overleg gehad met je verhuurder over de woningruil? Gaat deze ook akkoord?



Verder lijkt het me erg heftig. Je trekt direct in een woning met al je spullen, maar hebt geen tijd om alles schoon te maken of op te knappen naar eigen smaak.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een sociale huurwoning? Ee zijn strenge regels mbt de verhuur daarvan op het gebied van inkomen, huurprijs en grootte van de woning (hier krijg je als single bijvoorbeeld geen eengezinswoning).

Beide woningcorporaties moeten akkoord gaan.

Je moet iemand vinden met wie je wilt ruilen. En dat klinkt makkelijker dan het is denk ik. De buurt en de woning moeten je aanstaan, en dat moet ook de ander vinden.



Google even op woningruil, bij mijn verhuurder staat daar informatie over op de site.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Leg duidelijk vast wat je van elkaar overneemt en wat niet, denk daarbij zelfs aan de douche keukenplankjes.
Alle reacties Link kopieren
Begin bij het begin: mag jij ruilen van je verhuurder? Wat wordt de huurprijs van je woning voor de nieuwe huurder? (Ivm passend toewijzen) Dan op zoek naar iemand om mee te ruilen, maak heel goede afspraken over overnames en zorg dat je ook weet wat daar de nieuwe huurprijs wordt.

Vraag toestemming bij beide verhuurders, en ga pas echt ruilen als je toestemming hebt gekregen.
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
Alle reacties Link kopieren