Hoe gaat jou kerstboom er dit jaar eruit zien?

12-10-2014 19:57 87 berichten
Over een paar weken kunnen de de kerstboom weer gaan optuigen.



Hoe gaat jou kerstboom eruit zien? Traditioneel of lekker modern?



Die van mij zal traditioneel zijn, veel rood. Ook leuke houten en stoffe dingetjes. En van die leuke gekleurde glim figuurtjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 12 oktober 2014 @ 20:34:

Ik hang er hele kleine zwarte Pietjes in.



Wij ook. Een stuk of 25. Uitdeelcadeautjes van de supermarkt en Snoezekinds trots.





Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
NEEEEEEE, de wintertijd is nog niet eens in gegaan....kerstbomen?? Wat dacht je van vallende blaadjes, eikeltjes zoeken en beukenootjes rapen?
quote:Pixiedust schreef op 12 oktober 2014 @ 20:27:

[...]





Alles kan natuurlijk, maar dan zou het enorm in de weg staan. Geen ruimte in de slaapkamer en plannen om naar de woonkamer te verhuizen staan in de ijskast tot juiste hulpmiddelen en aanpassingen zo ver zijn dat ik over kan en basic kan functioneren. Tot die tijd dus maar af en toe blik via openstaande deur werpen en in hoekje mmurwen. Maar hè, ik kan tenminste de hele zooi neer laten zetten, is gelukkig niet alsof het helemaal niet kan.Kan je iets met een of twee grote spiegels regelen Pixie? En dan afstandsbediening voor de trein
Alle reacties Link kopieren
quote:Pixiedust schreef op 12 oktober 2014 @ 20:27:

[...]





Alles kan natuurlijk, maar dan zou het enorm in de weg staan. Geen ruimte in de slaapkamer en plannen om naar de woonkamer te verhuizen staan in de ijskast tot juiste hulpmiddelen en aanpassingen zo ver zijn dat ik over kan en basic kan functioneren. Tot die tijd dus maar af en toe blik via openstaande deur werpen en in hoekje mmurwen. Maar hè, ik kan tenminste de hele zooi neer laten zetten, is gelukkig niet alsof het helemaal niet kan.Aha ok. Inderdaad fijn dat hij er kan staan dan. Ik gunde je kijkplezier.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 12 oktober 2014 @ 20:34:

Ik hang er hele kleine zwarte Pietjes in.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:aaaanne schreef op 12 oktober 2014 @ 21:58:

[...]



Kan je iets met een of twee grote spiegels regelen Pixie? En dan afstandsbediening voor de trein Wat denken jullie lief mee.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:marjolein852 schreef op 12 oktober 2014 @ 20:22:

Eerst Sinterklaas!

Eérst Sint Maarten, dan Sinterklaas en dan pas kerst.
Alle reacties Link kopieren
quote:mango82 schreef op 12 oktober 2014 @ 22:07:

[...]





Eérst Sint Maarten, dan Sinterklaas en dan pas kerst. +1
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 12 oktober 2014 @ 21:03:

Hetzelfde als vorig jaar. Hij staat nog opgetuigd en wel in de schuur .
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik koop dat soort dingen spontaan. Ik laat me verrassen door nieuwe bomen en artikelen. Elk jaar worden er mooiere spullen aangeboden.



Je hoeft nooit meer iets te bewaren want na een maand heb je er genoeg van.



Maar er zijn ook een paar all time favorites bij die altijd een blije herkenning geven als ze uit de dozen komen.
Zwarte Pietjes wil ik ook in de boom.. Waar komen die vandaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:SweetDevil1 schreef op 12 oktober 2014 @ 21:16:

Ik heb een pestpokkepleurishekel aan Kessemis, dus geen boom...



Hier hetzelfde, onzin gedoe! Lange rijen in de supermarkt en boel gezeur om niks. Ben er al jaren klaar mee. Fijn op vakantie naar Thailand en Malaysia geen kerstboom te bekken daar :-)



By the way TO, euh volgens mij is het begin oktober en jij gaat over een paar weken een boom in huis planten, denk dat een beetje pokon dan geen kwaad kan.....
Traveling is the only thing you buy that makes you richer
Alle reacties Link kopieren
quote:singletraveler schreef op 12 oktober 2014 @ 23:28:

[...]





Hier hetzelfde, onzin gedoe! Lange rijen in de supermarkt en boel gezeur om niks. Ben er al jaren klaar mee. Fijn op vakantie naar Thailand en Malaysia geen kerstboom te bekken daar :-)



By the way TO, euh volgens mij is het begin oktober en jij gaat over een paar weken een boom in huis planten, denk dat een beetje pokon dan geen kwaad kan.....



Daar hebben ze nou kunstbomen voor uitgevonden.

Blijven jaren goed.



Mijn boom komt begin december erin. We vieren hier geen sinterklaas.

Vanaf half november ga ik al wel aan de slag met andere versieringen en mijn kerstdorp.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:marjolein852 schreef op 12 oktober 2014 @ 22:59:

Zwarte Pietjes wil ik ook in de boom.. Waar komen die vandaan?Snoezekind heeft ze een paar jaar geleden gekregen als weggeefmeuk bij de supermarkt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg weken geleden (toen het kouder werd) al aan vriend of ik niet toevallig al wat kerstversiering van zolder mocht halen hij vond het een minder goed plan... Vriend heeft nergens zo'n grote overtuiging voor als voor het feit dat je pas ná 5 december iets m.b.t. kerst in huis te zetten.



Ik heb tegen die tijd de twijfelachtige eer om de lampjes in de boom te hangen (auw!) terwijl vriend het kerstdorp zorgvuldig rond de televisie installeert . Misschien ga ik een poging doen om mijn witte glazen ballen en alle andere witte accessoires er in te hangen. Helaas is dat al drie jaar geleden i.v.m. verhuizing en jonge katten. Vorig jaar voor de zekerheid twee zakken plastic ballen gekocht, maar dat is het toch net niet hè. Het liefste zou ik onderin een laag plastic ballen hangen, maar ik ben nog geen mooie plastic witte ballen tegengekomen.



Dus ik moet nog even geduld hebben, maar heb er wel zin in!
Alle reacties Link kopieren
Groen denk ik



Nee nu serieus, het wordt weer een echte boom, met kluit,

met veel van die mini-lampjes, weet niet hoe die heten, maar wel sfeervol.



Verder niet teveel kleur, ik denk weer witte ballen, met misschien lichtblauwe accenten ( lintjes) en misschien wat witte sterren ofzo. Basic, wit, rustig. Ik hoop wel dat hij dit jaar langer naalden heeft dan afgelopen jaar, want een grote kale boom met alleen maar ballen en strikjes en lintjes zonder naalden heeft ook wat treurigs.



Doen jullie ook een piek in de boom?
Alle reacties Link kopieren
Een piek? Altijd! Traditie he. En kerstmis is een traditioneel feest.
Alle reacties Link kopieren
Ja deze traditie mag weer wel. Ik verbaas me dat de dierenliefhebbers nog niet zijn opgestaan wegens dierenmishandeling en uitbuiting (trekken van die rotslee over de hele wereld in)



On topic; rood wit en zilver
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het verband niet tussen dierenmishandeling en kerstmis.
Alle reacties Link kopieren
Rendieren voor de arreslee Iones.



En de fantasy lovers tegen de uitbuiting van elfen
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind kerst sowieso een fabel, net als sinterklaas. Let wel ik vind het hele ZWARTE piet gedoe ook onzin. Als mensen het leuk vinden gewoon doen. Wat ik minder snap is dat mensen geen probleem hebben met Kerst, een man Mozes heet die geloof ik die over het water loopt, dat gelooft toch niemand. Let wel ik vier geen van 2 maar zou eerder voorstander zijn om kerst af te schaffen dan sinterklaas. Het gaat ten slotte om de kids......... Heeft die Kerstklaas trouwens geen hulpjes dan, of zijn die allemaal blank?
Traveling is the only thing you buy that makes you richer
Alle reacties Link kopieren
quote:Apatura schreef op 13 oktober 2014 @ 14:12:

Rendieren voor de arreslee Iones.



En de fantasy lovers tegen de uitbuiting van elfen Topic over de uitbuiting van huiselfjes.

http://www.harrypotterfor ... ab2a33298c16782f465d9d11d
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 12 oktober 2014 @ 21:03:

Hetzelfde als vorig jaar. Hij staat nog opgetuigd en wel in de schuur .



Hier iets soortgelijks.



Op mijn werk heb ik een klein kunstboompje en dat gaat elk jaar met ballekes en al de kast in, om er 6 december weer uit te komen. Volgens mij heb ik hem inmiddels al een jaar of 10 en elk jaar roept iedereen weer wat een schattig boompje het toch is. Dus geen reden voor heroptuiging. Al klinken die mini-pietjes wel erg leuk!



Thuis geen boom, wel katten.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:singletraveler schreef op 13 oktober 2014 @ 14:58:

Heeft die Kerstklaas trouwens geen hulpjes dan, of zijn die allemaal blank?



Elfjes, dus dat gaat prima, zolang er geen mensen met dwerggroei voor ingezet worden.



En rendieren waarvan misschien alleen die ene, Rudolph met de rode neus voor protesten kan zorgen. Was die neus niet rood doordat rudolph dronken was? Dat is natuurlijk een belediging voor alle alcoholisten, al dan niet aangesloten bij de AA.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Lady-Voldemort schreef op 12 oktober 2014 @ 21:03:

Hetzelfde als vorig jaar. Hij staat nog opgetuigd en wel in de schuur .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven