hoe heet deze woonstijl?

18-12-2016 22:00 68 berichten
We zijn druk bezig met ideeën verzamelen voor het inrichten van onze nieuwbouwwoning.

Nu begin ik een beetje simpel te worden van al die praktische lichte woonkamers (zal het wel op uitdraaien maar toch...)

En zag in een blad ergens een hele donkere inrichting. Van iemand die vintage verzamelde, dus met allemaal gouden ornamenten en een grote porseleinen panter etc. Met heel veel bloemen en bloemenbehang.

Het leek qua sfeer een beetje hierop:







Alleen ben ik meer van de effen muren. Ik zou graag wat meer inspiratie op pinterest vinden maar het blijft misty green als "knalkleur" bijvoorbeeld zoiets:







en weinig van het wat drukkere dat ik zo leuk vindt, ik heb precies 3 plaatjes gevonden op "donkerblauw".



Dan denk je: dan koop je toch gewoon wat je mooi vindt?

Maar ik heb een man met goede smaak die graag wat voorbeelden ziet. En mijn zelf ingerichte huis hing vol Barbies en ingelijst vintage speelgoed dus dat is ook geen argument. Het is ook niet dat ik perse in een donkere grot wil wonen, maar ik zoek een soort tussenvorm,iets dat ik kan laten zien als "kijk, dit is het idee, en nee, ik heb geen depressie of ben anders mentaal in de war. Het bestaat en meer mensen hebben dit"

Dus ik hoop op een zoekterm.
Manor style
Alle reacties Link kopieren
Lijkt beetje oude Victoriaanse stijl, dat donkere en drukke behang enzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet denken aan brocante en boudoir voor zoektermen.
ok, bedankt, ik ga even kijken!!
Alle reacties Link kopieren
Engels, landhuis
Victorian is echt op het randje van kitch. Dit blijft daar van weg.
Alle reacties Link kopieren
Al de zoekterm industrieel gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
Als je zelf al aangeeft niet depressie of mentaal in de war te zijn, ga je dat dan ook bij visite aangeven als ze je huis komen bezichtigen?

Eigenlijk excuseer je je nu al voor je keuze..



Maar dat is niet het antwoord op je vraag, i know
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je een victoriaans interieur bedoelt. Dat is met druk behang en ouderwetse meubels.
Alle reacties Link kopieren
barok
Alle reacties Link kopieren
Moderne versie van victoriaans:

Alle reacties Link kopieren
Huh? Als ik een man had met een goede smaak, liet ik hem de inrichting lekker doen.
Cowboykate_ heeft op instagram echt mega gave voorbeelden voor, denk ik, ongeveer wat je zoekt!

Ik vind het ook mega gaaf.



Mijn volgende huis, oud of nieuw boeit me echt niet, krijgt visgraat parket en een openhaard en ten minste 1 kalk/krijt/donkere muur en iets van donker turquoise.

Dat beetje dramatische vind ik fantastisch!
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Qua kleuren zou je 'boutique hotel' door google kunnen halen, dat zijn ook rijke diepe kleuren en texturen.
Alle reacties Link kopieren
Als je in Pinterest zoekt op "dark walls decor", krijg je veel knappe dingen te zien.
quote:Dymphnatam schreef op 18 december 2016 @ 22:02:

Manor style



manor lijkt er soms op! Er staat dan wel 'bohemian" bij wat ik dan op het eerste gezicht het leukst vind.

En wat leuk is van die zoekterm is dat er inderdaad ook wat vrolijker gekleurde idee bij staan bij pinterest!
quote:nephthys schreef op 18 december 2016 @ 22:09:

[afbeelding]Prachtig!
Alle reacties Link kopieren
Boudoir/klassiek.

Ik hou er ook van.

https://novobouw.nl/nl/in ... /klassieke-woonstijl.html



Hier is je toekomstige slaapkamer





Wel wat erg donker, maar wel knus zo'n woonkamer. Genieten van een goede sigaar en een whiskey in de hand





De hoofdsalon





Een vorkje prikken kun je hier

Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:nephthys schreef op 18 december 2016 @ 22:07:

Moderne versie van victoriaans:

[afbeelding]
quote:jantientje1 schreef op 18 december 2016 @ 22:05:

Al de zoekterm industrieel gebruikt?ja, maar dat vinden we beiden te clean.
Alle reacties Link kopieren
Even rondlopen in het rijksmuseum ter inspiratie. Die kleur blauw daar en de kleurrijke versieringen vibdbik ook prachtig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven