Hoe hoog moet je wonen.

26-08-2015 16:40 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me al wat langer af hoe hoog je moet wonen om in de zomer gewoon een schuifpui open te kunnen zetten zonder dat er muggen naar binnen vliegen.

Is er een hoogte waar geen muggen zijn, of anders gezegd, tot hoe hoog leven er muggen.

Wie woont er bijvoorbeeld op de 30 ste verdieping en heeft geen horren nodig?



Het is gewoon iets dat ik me af vraag, ik ga niet naar een appartement verhuizen ofzo.
tis goed bedoeld
Alle reacties Link kopieren
Ik woon 3 hoog, er staan altijd ramen open en ik heb van de week de eerste mug van het jaar gezien én geeuthenasieerd.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, muggen zijn van die vreemde wezens die alles lijken te overleven
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat als je op 11 km hoogte zit, dat je er dan geen last meer van hebt.



Flauw natuurlijk, maar even googlen en ik zag een opmerking dat de meeste muggen niet boven de 15 meter komen. (Niet gecontroleerd op waarheid.)
Alle reacties Link kopieren
quote:jubelientje schreef op 26 augustus 2015 @ 16:47:

Ik denk dat als je op 11 km hoogte zit, dat je er dan geen last meer van hebt.



Flauw natuurlijk, maar even googlen en ik zag een opmerking dat de meeste muggen niet boven de 15 meter komen. (Niet gecontroleerd op waarheid.)Even googlen en ik zag een opmerking dat er muggen tot op 8500 meter komen. (Niet gecontroleerd op waarheid, ik heb geen hoogtevrees, maar de top van de himalaya trekt me niet).

https://www.ikhebeenvraag ... -torenhoge-wolkenkrabbers
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Ze kunnen tot zo'n 15 meter hoog komen, daarna hebben ze teveel last van de wind. Maar diezelfde wind kan ze ook meevoeren naar zeer grote hoogte, wat dat betreft moet je dus in het ISS gaan wonen om echt zeker te zijn dat er geen muggen om je heen vliegen. Of op de maan, natuurlijk.



Oh ja, en je houdt overal de kans dat muggen meereizen op kleding of bagage en ze kunnen zich, als ze eenmaal in een gebouw zijn, daar natuurlijk makkelijker vermenigvuldigen.
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
Ik woon inmiddels enkele jaren op acht hoog en heb nooit muggen in huis. Inderdaad altijd ramen en schuifpui open bij warm weer (knappe inbreker die hier weet binnen te sluipen), heerlijk!

Incidenteel komt er wel eens een wesp of vlinder voorbij, maar dat aantal keren is ook op de vingers van een hand te tellen.



Komend jaar verhuis ik naar een grotere woning (rijtjeshuis). Ik kijk erg uit naar de extra ruimte, maar die beestjes kunnen me gestolen worden...
Alle reacties Link kopieren
Ik woon 4 hoog en heb geen last van muggen
Muggen vinden mij overal, zelfs op 10 hoog, ze vinden mij gewoon lekker.
Alle reacties Link kopieren
Woon twaalf hoog en toch nog muggen hier. Niet zo heel vaak tho
Alle reacties Link kopieren
Ik woon op 4 hoog en heb nog nooit een mug in m'n huis gezien.
Ik woon op de tweede en heb zelden last van muggen. Het ligt aan water in de buurt en of dat water veel vissen heeft, want muggen leggen hun eitjes in water en de vissen eten die weer op. Ik woon bij een niet stromende rivier, maar toch zelden last.

Komt er wel eentje op bezoek, dan wordt het moord en doodslag.
Alle reacties Link kopieren
En hoe hoog moet je wonen om droge voeten te houden?



Op www.overstroomik.nl zie je het als je je postcode invult.
Power to the people
Alle reacties Link kopieren
Woon op de 5e trouwens, waar het stikt van de muggen (veel water in de buurt, waarvan ik vermoed dat er in de kleinere plassen geen vissen zitten).



Buiten (dakterras) heb je geen muggen, vermoedelijk vanwege de wind. Geen idee hoe ze binnenkomen, ik denk vanaf de lijzijde.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Ik woon landelijk en kan werkelijk niets open zetten, van de grote zwarte bromvliegen, van die kleine zwarte.

Ik houd altijd alles dicht.

Maarja er is wel eens een goochemerd die met me mee sluipt.
tis goed bedoeld
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht als zo'n zwarte vlieg een trappenhuis in vliegt en omhoog vliegt weet die vlieg niet dat hij misschien wel 100 meter omhoog is gevlogen.

Dus voor een vlieg die een trappenhuis volgt blijft het laag bij de grond.
tis goed bedoeld
quote:Galileo schreef op 26 augustus 2015 @ 16:54:

En hoe hoog moet je wonen om droge voeten te houden?



Op www.overstroomik.nl zie je het als je je postcode invult.



Toen ik dit topic opende dacht ik dat dit de vraag zou zijn.

Even ingevuld.....slik: water komt hier tot 4,5 meter!
Alle reacties Link kopieren
quote:Solske schreef op 26 augustus 2015 @ 17:02:

[...]





Toen ik dit topic opende dacht ik dat dit de vraag zou zijn.

Even ingevuld.....slik: water komt hier tot 4,5 meter!Ik woon in een dijkring en geen overstromingsgevaar. Apart. Ik had gedacht op het dak te moeten gaan zitten bij overstromingen (ik woon aan de kust).
Alle reacties Link kopieren
quote:modus_ schreef op 26 augustus 2015 @ 17:15:

[...]



Ik woon in een dijkring en geen overstromingsgevaar. Apart. Ik had gedacht op het dak te moeten gaan zitten bij overstromingen (ik woon aan de kust).Half Nederland woont in een dijkring. Ze bedoelen dat je in een dijkring woont in de hoogste veiligheidsklasse. Noord- of Zuidholland: http://www.edugis.nl/lesm ... -dijkringennormering.html
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Woonde op 7 hoog en had muggen. Heb op 4 hoog gewoond en geen muggen.

Is er water in de buurt dan komen ze overal denk ik.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens gehoord dat het te maken heeft met de hoogte van de bomen in de buurt. Maar of dat klopt, geen idee.

Ik woon 6 hoog en af en toe komt er eens een mug, vlieg of wesp binnen. Maar dat is echt sporadisch terwijl er wel water en voormalig moerasgebied in de buurt is.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon op 10/11 hoog en heb gelukkig erg weinig last van muggen, meeste jaren helemaal niet. En ik woon toch aan een kanaal met verbinding via een plas naar een sloot.

Scheelt misschien ook dat er regelmatig vleermuizen/zwaluwtjes vliegen voor het raam en dat er bijna altijd wel een windje staat.



Toch hou ik zo veel mogelijk de horren dicht. Aan de ene kant om de kat binnen te houden, aan de andere kant om vliegend gespuis buiten te houden (de vliegen en wespen).
Alle reacties Link kopieren
quote:Galileo schreef op 26 augustus 2015 @ 16:54:

En hoe hoog moet je wonen om droge voeten te houden?



Op www.overstroomik.nl zie je het als je je postcode invult.



"Jouw locatie ligt in een gebied dat niet kan overstromen vanuit de zee of de grote rivieren vanwege de hoge ligging."

Yes





Sorry voor de offtopic.
quote:himalaya schreef op 26 augustus 2015 @ 16:43:

Ik woon 3 hoog, er staan altijd ramen open en ik heb van de week de eerste mug van het jaar gezien én geeuthenasieerd.Gewát?
quote:SpringDing schreef op 26 augustus 2015 @ 17:57:

[...]





Gewát?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven