Hoe huis beveiligen?

02-10-2015 09:33 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic over of je een wapen in huis hebt om je te verdedigen tegen inbrekers kwam ik op deze vraag. Ik heb geen wapens behalve messen in de keukenla maar ik zou er niks mee willen en kunnen doen. Ik denk wel dat er nog iets te halen valt op het vlak van preventie, al zou ik zo niet weten wat. Ik heb geen hond en die staat ook niet op de planning. Ik heb op de ramen boven dievenklauwen, simpele zonder slot. Bij de achterdeur heb ik dievenklauwen zonder slot en een klein schuifje. Maar die deur bestaat bijna geheel uit enkel glas. Op keukenraam zitten ook twee simpele dievenklauwen. De voordeur heeft een stalen kozijn en een redelijk simpel slot, geen dievenklauwen en volgens mij kon dat ook niet in deze deur.

Ik heb in de 4 jaar dat ik er woon nog niks geks meegemaakt maar better safe than sorry. Is het beter om dievenklauwen te hebben met slotjes? Zijn er nog andere maatregelen die je kan treffen? Ik meen dat de politie hier wel eens advies over kwam geven, doen ze dat nog steeds?
Alle reacties Link kopieren
In mijn stad kan je gratis advies vragen van een inbraakpreventieadviseur, die dan langskomt om je huis te inspecteren op zwakke punten. Wij krijgen dan verder ook premies als we dat advies ook effectief laten uitvoeren. Misschien is er bij jullie ook zo iets?



Wij hebben op basis daarvan een inbraakwerende voordeur laten installeren. Volledig stalen deur en kozijnen, met 10puntsslot. Aan de ramen etc hebben we niets omdat we op een appartement 2 hoog wonen.



Maar verder inderdaad extra sloten op ramen, stok in gleuf van balkondeur, automatische verlichting die aan/uitgaat op oprit/achteraan. Ik las ook eens dat struiken met sterke stekels afwerend kunnen werken, zorgen dat ladders etc niet te bereiken zijn, dus slot op tuinhuis,...
http://www.veiligheid-preventie.nl/preventietips
https://www.eigenhuis.nl/ ... men/inbraakpreventietips/
Alle reacties Link kopieren
Wij hebbeen op alle uiitzetramen dievenklauwen met slotjes, maar wel zo dat één sleutel op alle zes slotjes (drie ramen) past. Verder hang- en sluitwerk met twee sterren SKG. De voordeur gaat altijd op het nachtslot als we weggaan.



Op de slaapkamerdeur hebben we een kierstandhouder, waardoor de deur wel open kan blijven om te luchten, maar niet verder open gaat dan vijf centimeter.



Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Geen ladders in je tuin, goede verlichting rondom je huis, als je een schutting hebt, niet direct daarachter de containers zodat een dief ongestoord in je tuin kan komen. Hoe is de beveiliging in de rest van de straat? Als jij in het mooiste huis woont dat het slechtste beveiligt is, dan ben je misschien een keer de sjaak. Als het allemaal dezelfde huizen zijn, met dezelfde voordeuren valt het wel mee.



Verder: waardevolle spullen niet in het zicht (ipad op het aanrecht bijvoorbeeld), sleutels en portemonnees niet in de hal in het zicht bewaren, sleutel van de voordeur niet aan een haakje naast de voordeur bewaren. Zet een bordje achter het voorraam met 'hier waak ik', doe de deur altijd op slot als je weggaat, dus niet enkel dichttrekken. Laat, als je op vakantie bent, iemand de brievenbus legen.



Dat zou je sowieso moeten doen, ongeacht verdere beveiliging. Zegt mijn buurman bij de politie.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op de website van hetcvv.nl

daar vind je wat je zoekt met betrekking tot beveiliging van je huis.
alarm met doormelding naar een alarmcentrale en opvolging.

mijn man is door de week niet thuis en ik zie mezelf geen inbrekers aanvallen, hoogstens mezelf verdedigen als ze iets bij mij proberen. Dus als er 's nachts iemand inbreekt gaat het alarm, hopelijk rennen ze dan al weg, en dan komt er een beveiligingsteam/politie ligt eraan wie er dichterbij is.

ook als ik overdag aan het werk ben staat het alarm aan, veilig gevoel.

het alarm zat in het huis toen we het kochten, de doormelding is een contract wat je per maand betaald, ik vind de kosten reuze meevallen. Het ligt aan je situatie natuurlijk maar misschien kan je eens een offerte opvragen?

als we op vakantie gaan/weekend weg is er altijd iemand in ons huis. Heeft die persoon ook soort van vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Bewegingsmelder met een halogeen verstraler, camera (mag niet op de straat gericht zijn), deurbeslag dat bevestigd is met ééntoers schroeven (wel lastig als je zelf je sleutels binnen hebt laten liggen), dievenklauwen zijn al genoemd, die hebben alleen zin als de scharnieren aan de buitenkant zitten. Géén baardslot op de achterdeur, kierstandhouder (een ketting is zinloos), misschien een extra penslot, secustrip. Pas ook op met kantelramen, die zijn makkelijker open te maken dan menigeen denkt. Plak ook geen folie op je ramen, een gelegenheidsinbreker kan dan makkelijk een ruit inslaan zonder dat iemand het hoort.
verba volant, scripta manent.
Na 2 inbraken kan ik je vertellen, als ze binnen willen komen, komen ze binnen. Wat voor sloten en deuren je ook hebt. De laatste keer hebben ze gewoon het raam ingegooid of getrapt (overdag!) en zo zijn ze naar binnen en buiten gegaan. We hebben nu een alarm installatie.
quote:rosekapje schreef op 02 oktober 2015 @ 10:28:

alarm met doormelding naar een alarmcentrale en opvolging.

mijn man is door de week niet thuis en ik zie mezelf geen inbrekers aanvallen, hoogstens mezelf verdedigen als ze iets bij mij proberen. Dus als er 's nachts iemand inbreekt gaat het alarm, hopelijk rennen ze dan al weg, en dan komt er een beveiligingsteam/politie ligt eraan wie er dichterbij is.

ook als ik overdag aan het werk ben staat het alarm aan, veilig gevoel.

het alarm zat in het huis toen we het kochten, de doormelding is een contract wat je per maand betaald, ik vind de kosten reuze meevallen. Het ligt aan je situatie natuurlijk maar misschien kan je eens een offerte opvragen?

als we op vakantie gaan/weekend weg is er altijd iemand in ons huis. Heeft die persoon ook soort van vakantie!Ook bij ons altijd iemand in huis als we op vals toe gaan! En een alarm dus!
Ik woon in de slechtste wijk van de stad waar ik woon, al heel lang en heb 4 woeste honden (die eigenlijk heel lief zijn) en het hele gezin beoefent vechtsporten. Daarnaast staat binnen in de gang de stokkenverzameling van onze jongste hond.



Er is hier nog nooit ingebroken en ik heb mij nog nooit onveilig gevoeld.



Lijkt mij één van de allerergste dingen die je kunt overkomen; van die ongenode gasten in je huis en spullen.
quote:TheJoker schreef op 02 oktober 2015 @ 10:35:



Lijkt mij één van de allerergste dingen die je kunt overkomen; van die ongenode gasten in je huis en spullen.Is het ook... Dat ze spullen meegenomen hebben boeit me niet zo heel veel. Dat kan via de verzekering geregeld worden. Maar dat ze in mij kledingkast, tot mijn ondergoedla aan toe, mijn bed en mijn dochters kamer (haar spaarpotje leeg gehaald bijvoorbeeld) hebben gezeten, dat is naar. Heeft ook lang geduurd voordat ik er over heen was. En als we nu weg gaan, een nachtje of vakantie, dan zit het altijd in mijn achterhoofd.
Alle reacties Link kopieren
quote:missesjn schreef op 02 oktober 2015 @ 10:30:

Na 2 inbraken kan ik je vertellen, als ze binnen willen komen, komen ze binnen. Wat voor sloten en deuren je ook hebt. De laatste keer hebben ze gewoon het raam ingegooid of getrapt (overdag!) en zo zijn ze naar binnen en buiten gegaan. We hebben nu een alarm installatie.

Dat idee heb ik ook wel, maar ik denk ook dat inbrekers wel kijken of er huizen zijn waar ze makkelijke(er) naar binnen kunnen.

Ik woon in een flat op de 1e verdieping en vanaf de straat kan een beetje soepel iemand zo op mijn balkon klimmen. Als ik wegga doe ik de balkondeur daarom altijd dicht, maar ook pas sinds er hier in de wijk ineens een inbraakgolf was.

Verder hou ik me vast aan het idee dat er hier weinig te halen valt, dus dat ik niet zo'n groot risico loop.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Hier ook twee keer een inbraakgolf gehad, daders zijn overigens wel gepakt. Kelderboxen, ook die van ons, de benedenverdiepingen en één keer op de bovenverdieping via het dak. Balkondeur eruit gehaald en binnen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons zijn ook de fietsen al eens gestolen uit de kelderbox, gelukkig op heterdaad betrapt.

Nu hangen de fietsen met een motorslot vast aan de muur in de afgesloten kelderbox.
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 02 oktober 2015 @ 11:06:

Bij ons zijn ook de fietsen al eens gestolen uit de kelderbox, gelukkig op heterdaad betrapt.

Nu hangen de fietsen met een motorslot vast aan de muur in de afgesloten kelderbox.



Zo hing mijn fiets ook, toch is het, met naar ik aanneem een betonschaar, gelukt een stevige ketting door te knippen.

De deur was ingetrapt, we hebben nu een héél stevige deur. Verder hebben ze gereedschap gepikt en twee koffers met winterkleding opengemaakt, daar hebben ze niets uitgehaald maar de hele meuk lag links en rechts verspreid.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 02 oktober 2015 @ 11:15:

[...]





Zo hing mijn fiets ook, toch is het, met naar ik aanneem een betonschaar, gelukt een stevige ketting door te knippen.

De deur was ingetrapt, we hebben nu een héél stevige deur. Verder hebben ze gereedschap gepikt en twee koffers met winterkleding opengemaakt, daar hebben ze niets uitgehaald maar de hele meuk lag links en rechts verspreid.Om deze ketting door te krijgen hebben ze al een slijpschijf nodig, weegt iets van een 8 kilo denk ik. Kan natuurlijk, maar de kans wordt wel een stuk kleiner.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk is het te zot voor woorden dat je tegenwoordig zo ongeveer alles moet vasttimmeren.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Een camera? Ik weet niet in wat voor huis je woont, maar bij ons zijn overal camara's ik woon in een appartement. Ons gebouw heeft ook 24/7 bewakers beneden zitten. En mijn deur heeft geen slot maar gaat elektronische open en de deur is verzwaard dus je komt er echt niet in.

Verder miss honden, een beveiligingssysteem? Heel erg dat je dat hebt moeten meemaken!!!!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips allemaal! Een alarm heb ik toen we gingen verhuizen bekeken maar dat was ons toch te duur. Ik woon ook maar in een simpel rijtjeshuisje. Maar wel mijn huisje waar ik geen ongenode gasten wil. Ik ga eens op die sites kijken!

Ik heb altijd de luxaflex dicht of toe, dan kan men minder of niet naar binnen kijken wat er te halen valt. Als ik naar bed ga neem ik ook altijd mijn handtas en sleutels mee naar bed.

Als ze echt brutaal zijn en een raam ingooien zijn ze zo binnen en dan maakt de rest niet uit. Toch denk ik ergens dat ze dat niet zo snel zullen doen... Dat is wel heel opvallend.
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt ingebroken op de gooi een raam in, als niemand komt kijken tik je een stukje leeg en wandel je door het missende raam naar binnen. Of ze tikken de pinnen uit het scharnier en het raam gaat uit de sponning, of de achterdeur. Dus euhm sleutels om de ramen te sluiten? Zes sloten op een deur?

Zolang je houten kozijnen hebt is een koevoet ruim voldoende om binnen te komen. En anders een beitel of schroevendraaier. Zolang je geen kogelwerend glas hebt of tralies voor de ramen. Is een raam van 30 cm breed en 80 cm hoog ruim groot genoeg.



Hoe beter een huis is beveiligd hoe meer er te halen lijkt.. De buren hebben zo'n keurmerk, sloten met politie goedkeuring, buren van mijn ouders camera's, stickers, extra sloten. Drie keer raden waar ingebroken werd.
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik er voor gekozen om (naast al eerder genoemde zaken) om alleen bij de voordeur een lamp met bewgingsmelder op te hangen en bij de achterdeur juoist niet.



Dit lampje gaat alleen aan als er nog mensen thuis verwacht worden en de rest van de tijd staat deze uit.

Reden hiervoor is dat wij een dichte tuin hebben en bij lamp met bewegingsmelder heeft de inbreker in kwestie juist een handige werklamp (want een lamp met bewgingsmelder gaat toch regelmatig aan door katten etc die voorbij lopen).

De tuin is rondom voorzien van schuttingen dus niemand die de inbreker aan werk zou zien.
anoniem_17357 wijzigde dit bericht op 03-10-2015 09:14
Reden: Typ hier de reden van wijziging..
% gewijzigd
Rock and Roll, Sent Us Insane

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven