Hoe is jouw leven veranderd?

23-08-2016 15:39 42 berichten
....door het nemen van een hond?



M'n vriend en ik zijn aan het kijken voor een hond. We vinden een beagle, golden retriever of een labrador leuke honden. Ik ben al wel helemaal om maar m'n vriend is bang dat hij er veel moet laten. Daarom ben ik benieuwd naar jullie verhalen.
Alle reacties Link kopieren
Wie gaat hem meerdere keren per dag uitlaten en waar laten jullie hem met vakanties, weekendjes weg etc.?
Alle reacties Link kopieren
Voor mij alleen maar veranderingen in positieve zin eigenlijk. Ik heb ook geen moeite met de opofferingen maar ben ook best wel een huismus. Je kunt een hond geen uren aan een stuk alleen laten, dus daar moet je iets op verzinnen. Een hond kan natuurlijk best wel een paar uur alleen zijn, eventueel in een benche. De honden waar jij het over hebt, zijn bovendien ook best actief dus je zult er ook vaak uit moeten met ze om toch best lang te lopen.



Echter je krijgt er zoveel voor terug. Een huisdier wordt zo ontzettend je beste maatje, en dat gevoel is heerlijk en onmisbaar en maakt het alle opofferingen wel waard. Ik offer daar graag vrijheid en tijd voor op.
Estranged met een hoofdletter D
Alle reacties Link kopieren
Een beagle als 1e hond zou ik niet doen, of wel als je van stronteigenwijs en niet luisteren houdt.



Mijn hondje is voor mij rustgevend, lekker stukken wandelen, fijn voor het beestje en ik maak ondertussen mijn hoofd leeg. Ik vind het heel leuk om naar de hondenspeeltuin te gaan op een zaterdagmorgen. Ik lekker aan de koffie en hij lekker ravotten met andere honden. Een hond zorgt er wel voor dat je gebonden bent. Je kan niet spontaan ergens blijven slapen/hangen, want je moet naar huis omdat er nog een hond op je zit te wachten en ook met slecht weer moet je naar buiten.



Maar een hond is voor mij onderdeel van mijn gezin.
Alle reacties Link kopieren
We kunnen nooit meer spontaan een dag weg.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
quote:vandale schreef op 23 augustus 2016 @ 15:44:

We kunnen nooit meer spontaan een dag weg.Want? Hond kan niet mee?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Niet bijster veel. Maar ik ben dan ook opgegroeid met honden dus wist precies waar ik aan begon. Je moet je echt heel goed verdiepen in rassen, kenmerken etc. Wij hebben altijd alleen maar teckels gehad. In de eerste plaats omdat die qua karakter bij ons passen, maar voordeel is ook dat ze door een kattenluik passen. Wij hebben een ruime, afgesloten tuin, dus de hond kan altijd naar buiten. Dat maakt het net wat makkelijker om bijv. een middag de stad in te gaan.

En je moet er elke dag weer drie keer mee naar buiten. Ik vind dat lekker, al zie ik er heus ook wel eens tegenop als het regent. Maar als ik dan eenmaal loop, is het eigenlijk altijd fijn.

Je moet geen poetser zijn, want honden verharen, de ene soort meer dan de ander, maar toch. Je moet geld hebben voor de dierenarts als er wat is. Je moet nadenken wat je wilt als je met vakantie gaat: hond mee, hond naar vrienden/familie, hond naar kennel?

Neem dus nooit nooit nooit zomaar een hond 'omdat het zo leuk is'. Dat is het, maar denk er niet te licht over. Wil ik maar zegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 23 augustus 2016 @ 15:44:

Een beagle als 1e hond zou ik niet doen, of wel als je van stronteigenwijs en niet luisteren houdt.



Mijn hondje is voor mij rustgevend, lekker stukken wandelen, fijn voor het beestje en ik maak ondertussen mijn hoofd leeg. Ik vind het heel leuk om naar de hondenspeeltuin te gaan op een zaterdagmorgen. Ik lekker aan de koffie en hij lekker ravotten met andere honden. Een hond zorgt er wel voor dat je gebonden bent. Je kan niet spontaan ergens blijven slapen/hangen, want je moet naar huis omdat er nog een hond op je zit te wachten en ook met slecht weer moet je naar buiten.



Maar een hond is voor mij onderdeel van mijn gezin.Ja zo zie ik het ook. Het is inderdaad een handenbinder, maar ook een onmisbaar onderdeel van ons gezin en ik doe het allemaal met liefde. Wat je ervoor terugkrijgt is meer waard dan wat je op moet geven.



Ik zou inderdaad ook niet per se voor die beagle gaan. Retrievers en labradors zijn lief en vrij makkelijk, dat is wel een goede voor een eerste hond. Wij hadden als eerste hond een Franse bulldog, vreselijk lief en aanhankelijk maar ook zó eigenwijs.
Estranged met een hoofdletter D
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben twee honden en ik zou ze niet willen missen.

Het is inderdaad wel meer geregel als je een dagje weg wilt. Maar ja dat weet je van tevoren.



Beagle's zijn super leuke honden, maar stront eigenwijs. ik zou deze, inderdaad, niet als eerste hond nemen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
En als je geen ervaring hebt met honden, neem dan geen Beagle of een Jack Russell bijvoorbeeld. De asiels zitten er niet voor niets vol mee; die hebben echt een ervaren baas nodig!
Ik ben wel opgegroeid met honden maar ik heb er nog nooit één zelf opgevoed. Ik weet dat Beagles eigenwijs zijn maar hebben ze zoveel meer sturing nodig dan een andere hond? Iemand hier met een beagle? Wat voor honden hebben jullie?
quote:Queen-D schreef op 23 augustus 2016 @ 15:59:

Ik ben wel opgegroeid met honden maar ik heb er nog nooit één zelf opgevoed. Ik weet dat Beagles eigenwijs zijn maar hebben ze zoveel meer sturing nodig dan een andere hond? Iemand hier met een beagle? Wat voor honden hebben jullie?Hier dus teckels. En Beagles hebben wel meer sturing nodig dan, ik noem maar wat, een doorsnee Golden Retriever. Maar natuurlijk heeft elk dier zijn eigen karakter. Maar als soort zou ik een Beagle of Jack Russell echt nooit aanraden als eerste hond (die je moet opvoeden). Is het niet een idee om in het asiel te kijken naar een lieve hond, los van ras of leeftijd? (Sorry, ik ben fervent tegenstander van al die nestjes, maar zal het er hier verder niet meer ingooien!)
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 23 augustus 2016 @ 15:49:

Niet bijster veel. Maar ik ben dan ook opgegroeid met honden dus wist precies waar ik aan begon. Je moet je echt heel goed verdiepen in rassen, kenmerken etc. Wij hebben altijd alleen maar teckels gehad. In de eerste plaats omdat die qua karakter bij ons passen, maar voordeel is ook dat ze door een kattenluik passen. Wij hebben een ruime, afgesloten tuin, dus de hond kan altijd naar buiten. Dat maakt het net wat makkelijker om bijv. een middag de stad in te gaan.

En je moet er elke dag weer drie keer mee naar buiten. Ik vind dat lekker, al zie ik er heus ook wel eens tegenop als het regent. Maar als ik dan eenmaal loop, is het eigenlijk altijd fijn.

Je moet geen poetser zijn, want honden verharen, de ene soort meer dan de ander, maar toch. Je moet geld hebben voor de dierenarts als er wat is. Je moet nadenken wat je wilt als je met vakantie gaat: hond mee, hond naar vrienden/familie, hond naar kennel?

Neem dus nooit nooit nooit zomaar een hond 'omdat het zo leuk is'. Dat is het, maar denk er niet te licht over. Wil ik maar zegen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 23 augustus 2016 @ 16:06:

[...]





Tsja... is ècht handig...
Alle reacties Link kopieren
quote:Yevpraksiya schreef op 23 augustus 2016 @ 15:43:

Voor mij alleen maar veranderingen in positieve zin eigenlijk. Ik heb ook geen moeite met de opofferingen maar ben ook best wel een huismus. Je kunt een hond geen uren aan een stuk alleen laten, dus daar moet je iets op verzinnen. Een hond kan natuurlijk best wel een paar uur alleen zijn, eventueel in een benche. De honden waar jij het over hebt, zijn bovendien ook best actief dus je zult er ook vaak uit moeten met ze om toch best lang te lopen.



Echter je krijgt er zoveel voor terug. Een huisdier wordt zo ontzettend je beste maatje, en dat gevoel is heerlijk en onmisbaar en maakt het alle opofferingen wel waard. Ik offer daar graag vrijheid en tijd voor op.



Ik sluit mij hier helemaal bij aan! Ook een huismus en alles wat we doen daar gaat onze hond mee of we zorgen voor opvang.



Als je iemand bent die graag heel spontaan op stap gaat, dag weg wilt kunnen gaan, weekend weg wilt dan moet je dit of aanpassen op het feit dat je dan oppas voor je hond moet nemen, niet te lang weg gaat blijven of inderdaad de hond mee neemt.

Anders past het niet in je leven.
Tralalalala
Wij hebben 4 honden (gehad). Erg makkelijk is ons boomertje. Die kan je echt alles leren. Ook onze labrador was makkelijk op te voeden. Heb ik samen met een baby gedaan. Onze laatste hond is een spaniel. Deze is erg eigenwijs en veel lastiger op te voeden. Dat was me echt niet gelukt naast onze baby. Dus het karakter speelt echt wel mee (al verschilt die natuurlijk ook weer per hond van hetzelfde ras).
Ja, Spaniels zijn idd. ook niet de makkelijkste (wel heel leuk). Je hebt ook zóveel leuke vuilnisbakkies!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus als eerste hond een Jack Russel haha. Mijn ouders hebben ook een Jack Russel vandaar. Ik vind het hebben van en hond heerlijk! Dat lekker wandelen, kletsen met mensen uit de buurt, andere buurt honden ontmoeten, samen slapen, echt heerlijk! Ik heb bij mij in de buurt een groot park waar iedere dag een groep mensen met honden komen. Super gezellig en alle honden spelen met elkaar.



Ik heb een goed opvangnet voor mijn hond. Dat is echt een aanrader, kijk om je heen waar jouw hond heen kan als er bijvoorbeeld iets is of je wilt weg.

Denk echt goed na over het nemen van een hond. Bedenk goed dat je er veel tijd aan moet besteden en veel energie in moet steken. Een beagle zal ik ook niet gauw kiezen. Ken er een paar en die zijn stront eigenweis en luisteren niet altijd. Golden retriever en labrador zijn leuke honden volgens mij. Ze zijn wel erg groot en sterk, kan je dat aan? Het voordeel van mijn hond vind ik dat ze gezellig in de fietsmand kan.
Wij hebben 3 keer een Golden retriever gehad. Makkelijke en lieve honden die je veel kunt leren. Wel beweging en afleiding nodig uiteraard. Dol op zwemmen en apporteren (vandaar ook de naam "retriever").

Wij passen nu een poos op een Jack Russel Stuk lastiger in de omgang. Strondeigenwijs..veel lawaaieriger enz.en ik meen dat dat met beagles ook zo is. Zou dus zeker gaan voor een retriever.
Alle reacties Link kopieren
hoi Queen-D,



Ik heb 2 Beagles, 2 reutjes van bijna 10 jaar. Het zijn 2 broertjes uit hetzelfde nest. Mijn vorige hond was een Golden Retriever, wel bij mijn ouders, de Beagles zijn mijn eigen eerste honden.



Ik begrijp dat je schrijft dat je de Labrador, de Golden en de Beagle leuke honden vindt. Waarschijnlijk weet je het al wel maar er zit een groot verschil in de 3 rassen die beschrijft. De Labrador (ligt ook nog welke kleur je neemt) en de Golden liggen aardig dicht bij elkaar maar de Beagle is werkelijk waar een heel ander verhaal. Ze zijn alle 3 (over het algemeen) erg lief en zacht in hun karakter maar de Beagle kan je een stuk minder makkelijk dingen leren dan de andere 2. Mijn honden kan ik prima los laten lopen maar dat is eerder een uitzondering dan de regel bij Beagles. Kies echt een hond die bij je past qua karakter en niet vanwege de het uiterlijk danwel omvang.



Mijn leven is behoorlijk ingericht op mijn honden. Ik werk 4 dagen in de week en heb dan ook 4 dagen in de week een hondenuitlaatservice. Je kan je hond(en) niet 8/9 uur alleen thuis laten. Sommige kunnen het qua blaas aan maar ze willen ook wandelen/aandacht en hun energie kwijt raken. Ook in de weekenden hou ik er rekening mee. Ik laat ze nooit langer dan 4/5 uurtjes alleen, het zijn gezelschapsdieren. Ook s'avonds. Als ik de hele dag gewerkt heb, moet ik naar huis want je laat die beestjes niet dan nog langer alleen thuis zitten.



Oh ja, en de stofzuiger draait overuren ;)
quote:krullen-bol schreef op 23 augustus 2016 @ 16:17:

[...]





Ik sluit mij hier helemaal bij aan! Ook een huismus en alles wat we doen daar gaat onze hond mee of we zorgen voor opvang.



Als je iemand bent die graag heel spontaan op stap gaat, dag weg wilt kunnen gaan, weekend weg wilt dan moet je dit of aanpassen op het feit dat je dan oppas voor je hond moet nemen, niet te lang weg gaat blijven of inderdaad de hond mee neemt.

Anders past het niet in je leven.Ik ben overdag veel thuis dus ik zoek wel echt een gezelschap hond. Ik zou inderdaad de hond zoveel mogelijk willen meenemen en anders een paar uur thuis laten. Ik dacht dat 5 uur max was? Helaas geen familie in de buurt maar mochten we langere tijd weggaan dan brengen we hem naar de moeder van m'n vriend. Anders is soms een dagopvang voor honden ook een idee denk ik.
quote:Griet1983 schreef op 23 augustus 2016 @ 16:44:

hoi Queen-D,



Ik heb 2 Beagles, 2 reutjes van bijna 10 jaar. Het zijn 2 broertjes uit hetzelfde nest. Mijn vorige hond was een Golden Retriever, wel bij mijn ouders, de Beagles zijn mijn eigen eerste honden.



Ik begrijp dat je schrijft dat je de Labrador, de Golden en de Beagle leuke honden vindt. Waarschijnlijk weet je het al wel maar er zit een groot verschil in de 3 rassen die beschrijft. De Labrador (ligt ook nog welke kleur je neemt) en de Golden liggen aardig dicht bij elkaar maar de Beagle is werkelijk waar een heel ander verhaal. Ze zijn alle 3 (over het algemeen) erg lief en zacht in hun karakter maar de Beagle kan je een stuk minder makkelijk dingen leren dan de andere 2. Mijn honden kan ik prima los laten lopen maar dat is eerder een uitzondering dan de regel bij Beagles. Kies echt een hond die bij je past qua karakter en niet vanwege de het uiterlijk danwel omvang.



Mijn leven is behoorlijk ingericht op mijn honden. Ik werk 4 dagen in de week en heb dan ook 4 dagen in de week een hondenuitlaatservice. Je kan je hond(en) niet 8/9 uur alleen thuis laten. Sommige kunnen het qua blaas aan maar ze willen ook wandelen/aandacht en hun energie kwijt raken. Ook in de weekenden hou ik er rekening mee. Ik laat ze nooit langer dan 4/5 uurtjes alleen, het zijn gezelschapsdieren. Ook s'avonds. Als ik de hele dag gewerkt heb, moet ik naar huis want je laat die beestjes niet dan nog langer alleen thuis zitten.



Oh ja, en de stofzuiger draait overuren ;)



Hoi Griet1983,



Hoe stom het ook klinkt maar we hebben ook behoorlijk naar uiterlijk gekeken. M'n vriend wil geen kleine hond en ik geen super grote hond. Ik wil het liefst een knuffel hond. Bij de beagle zie ik inderdaad ook veel nadelen. Misschien toch geen goed idee voor ons.

Ik denk dat we wel genoeg tijd voor de hond hebben. M'n vriend werkt overdag en ik savonds/snachts voor 28 uur. De weekenden zullen we misschien wel wat vaker weg zijn. Extra stofzuigen vind ik niet erg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Queen-D schreef op 23 augustus 2016 @ 16:57:

[...]





Hoi Griet1983,



Hoe stom het ook klinkt maar we hebben ook behoorlijk naar uiterlijk gekeken. M'n vriend wil geen kleine hond en ik geen super grote hond. Ik wil het liefst een knuffel hond. Bij de beagle zie ik inderdaad ook veel nadelen. Misschien toch geen goed idee voor ons.

Ik denk dat we wel genoeg tijd voor de hond hebben. M'n vriend werkt overdag en ik savonds/snachts voor 28 uur. De weekenden zullen we misschien wel wat vaker weg zijn. Extra stofzuigen vind ik niet erg!Is een keeshond misschien niks voor jullie?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een mopshond sinds een jaar. Ik ben opgegroeid met honden dus wist wat ik kon verwachten. Ik heb totaal niet het gevoel dat ik iets moet laten. Ja, je moet er rekening mee houden en je kunt niet zomaar lang weg.. Bij ons gaat de hond overal mee naartoe waar hij mee naartoe kan. Voor lange dagen die we niet thuis zijn, zoeken we iemand in de familie/vrienden kring die wil oppassen ;). Het is zelfs zo dat als we ergens heen gaan zonder hond, de eerste vraag vaak is; waar is de hond.



Ik kan een mopshond ook zeker aanraden als eerste hond. Erg makkelijk van karakter en lekker knuffelig. Helaas niet groot, maar je krijgt een grote hond in een kleine verpakking.
Alle reacties Link kopieren
Je vrijheid. Ik laat ze (ik heb 2 labradors, kleur maakt echt niets uit. Heb alle drie se kleuren gehad en geen verschil. Karakter en afkomst maakt verschil ) minimaal 4 x per dag uit waarvan 1 lange wandeling van minimaal een uur. Vakanties gaan ze mee of we regelen oppas of pension. Dagje uit altijd regelen voor uitlaten of mee nemen



Verder kosten. Dierenarts natuurlijk maar ook voer. Ze eten aan vlees ongeveer 40 euro per maand en dan nog snacks / kluif etc.

Speeltjes etc.



Ik train met ze dat kost 125 euro per

Hond voor 10 x dat maal 2. Dat vind ik essentieel. Dus gestart met puppen training en nu doen we wat anders



Rommel. Labradors maken troep zwemmen dagelijks. Houden van bagger :-)



Ze zijn onderdeel van gezin. Iedereen is gek met ze. De liefde van de je hond is heel bijzonder
poldervrouw wijzigde dit bericht op 23-08-2016 17:26
Reden: Lab info
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven