Hoe kom ik van de fruitvliegjes af??

10-07-2012 19:36 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
De afgelopen weken hadden we last van fruitvliegjes. Even dacht ik dat het minder werd, maar nu lijken ze het appartement te hebben overgenomen Ik heb al valletjes gemaakt van azijn, van die stroken opgehangen.. Bleek in de vuilnisbak gegooid, maar ik snap er niks van. Ze blijven komen!! Het fruit staat al achter slot en grendel. Wie weet er trucs die ECHT helpen? Kan geen vliegje meer zien
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook heel veel last van en weet niet hoe het komt. Vind het echt heel vies! Hoop dat er goede tips komen...
Alle reacties Link kopieren
Hier kwamen ze af op de afvoer van mijn gootsteen. Dus even een paar dagen de stop er in gehad, en een valletje er naast gezet.

Glas met balsamico azijn, er op een soort trechtertje van papier, hermetisch het glas afsluitend. Ze kruipen door het kleine gaatje onderin het trechtertje het glas in, naar de balsamico en kunnen er niet meer uit.
Alle reacties Link kopieren
(maar misschien had jij een zelfde soort val?)
Alle reacties Link kopieren
Ja, ineens waren ze er. Zo raar! En we leven hier harstikke schoon. Echt een raadsel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vinyl schreef op 10 juli 2012 @ 19:39:

(maar misschien had jij een zelfde soort val?)Ik doe het hier met azijn en dreft in een glas, met aluminiumfolie erover met wat gaatjes erin. Werkt prima. Maar het voelt zo vies dat die beestjes mijn fruit aantasten
Alle reacties Link kopieren
Het allerallerbeste werkt: (ik heb heel veel geprobeerd vorig jaar toen ik er last van had):

een schoteltje appelazijn met een druppeltje afwasmiddel erin.



Na een dag zul je een tientallen fruitvliegjes op de bodem zien liggen.



De azijn lokt de de vliegjes aan, en het afwasmiddel breekt de oppervlaktespanning van de vloeistof, zodat de vliegjes denken dat ze op de azijn kunnen staan, maar er dan toch doorheen zakken.
Battling a swarm of fruit flies in your kitchen or bathroom? Get rid of them quickly with this simple, homemade trap:



What You Need:

Apple cider vinegarDish soapA jar or small bowl



What You Do:

1. Pour a cup of apple cider vinegar into a jar or small bowl.

2. Add a couple drops of dish soap to the jar.



3. Place in the area where you've seen the fruit flies, and wait for the trap to do its job.



Why This Works:

Fruit flies are attracted to the smell of the vinegar, and will attempt to land on its surface. However, they're in for a surpise – since the dish soap breaks the surface tension of the vinegar, the fruit flies fall in and drown. Say good-bye to that annoying swarm!



Benefits of Using Vinegar:

no harsh fumes

inexpensive

environmentally-friendly

Tips and Warnings:



1) Keep out of the reach of children

2) A bottle with a small neck can also be used. (Plastic wrap isn't necessary, if you use this approach)



Azijn en Dreft dus
snapte laatst ook niet waarom ze 'ineens' een meeting hadden op de bovenste plank van onze keukenkast.... Bleek een potje honing te zijn...?!
Alle reacties Link kopieren
Kan ook met andere soorten azijn, wijn azijn, of gewoon rode wijn of rose, maar appelazijn werkt het beste.

Fuiken maken van papier of alufolie is niet nodig als je een druppeltje afwasmiddel in de azijn doet.
Alle reacties Link kopieren
Alle afval weggooien ook uit prullenbak, alle afwas steeds op korte termijn weg werken, dus aanrecht leeghouden.



Eerlijk gzegd heb ook weleens last en soms helpt alleen vliegenspray
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mijn ervaring is dat fruitvliegjes vanzelf verdwijnen als je het rottende fruit waar ze op afgekomen zijn weggooit. Als je zeker weet dat er niks meer in huis is waar ze door aangetrokken zouden kunnen worden (beurs, overrijp fruit) dan zouden het ook nog rioolvliegjes kunnen zijn. Ik weet niet of ze officieel zo heten hoor, maar die komen dus in je huis als je riolering ergens lekt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ermee aan de slag.
Ik had een kortstondige affaire met die beestjes. In de slaapkamer nog wel . En daar heb ik zeker geen afval. Inderdaad een bakje azijn met wat afwas. Het stinkt even (vooral in de slaapkamer) maar ze zijn wel zo weg, althans ze vallen dood neer.
Alle reacties Link kopieren
Ze opzuigen is ook echt een leuke bezigheid.
Ik heb hier een paar jaar geleden ook last van gehad. Ze bleven maar komen en ik dacht dat alles schoon was en achter slot en grendel zat.



Toen bleek dat er achter in een keukenkastje (kastje maakt een knik) twee rotte aardappels lagen. Daar kwamen ze op af. Nadat de aardappels waren weggegooid, waren de vliegjes ook verdwenen.



Mijn tip: kijk eens in je keukenkastjes
Alle reacties Link kopieren
Ik had laatst ook die invasie en heb een fles witte wijn open gezet (die moest toch weg ivm te lang open).



Daarbij heb ik nu vleesetende planten. Ik heb geen idee of ze genoeg te eten krijgen, de invasie vliegjes is nl verdronken/weggegaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens gehoord dat ze niet van tocht houden, dus deuren en ramen tegen elkaar open zetten.

Vanmorgen had ik ook heel veel fruitvliegjes in huis, ze komen ook op bloemen af.
Om te voorkomen dat er na mijn vakantie een invasie fruitvliegjes me verwelkomt, doe ik altijd voor vertrek een klein scheutje bleek in afvoer van de gootsteen. Sinds ik dat doe, geen invasies meer gehad :-)
Alle reacties Link kopieren
Behalve bovenstaande tips kom je van de al rondvliegende fruitvliegjes heel snel af door de stofzuiger erop te zetten. Gewoon stofzuigermond eraf en met pijp door de lucht waar ze vliegen. Snel en doeltreffend ;)



Maar lange termijn is fruit/groente/bloemen verwijderen, gootsteen met bleek druppelen en fuikjes zetten ook nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ze lusten ook graag rode port :-)

Ik vond ze vroeger eigenlijk nooit zo vies, totdat ik tijdens de biologieles leerde dat ze er uitvergroot gewoon precies zo uitzien als de gewone poepvlieg.
Alle reacties Link kopieren
Als je iets neerzet op een andere plek dat ze aantrekt, dan trekt dat ze dus aan en ze blijven in huis.

Zorg eerder dat de bron weg is, het zal een paar dagen duren voor ze helemaal weg zijn.
Alle reacties Link kopieren
Koffiepads trekken ook fruitvliegjes aan, dus deze ook verwijderen uit apparaat, gootsteen en afvalbak!!!
Alle reacties Link kopieren
Kan het zijn, dat het van oude potgrond komt van een of andere plant in je huis? Hierdoor kun je ook last krijgen van fruitvliegjes.
Alle reacties Link kopieren
Nog geen enkele gezien. Ik had ze vorig jaar maar vind ze niet erg vervelend.
it's a big club and you ain't in it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven