Hoe krijg ik deze wc schoon?

15-02-2015 18:25 78 berichten
Vandaag een familielid helpen verhuizen naar zijn nieuwe woning. Helaas geen droomwoning maar weinig keus helaas.



Hij had al aangegeven dat het huis niet erg schoon was dus kwam ik, gewapend met emmer en spons, aan. Het viel op zich best mee, behalve de wc. Ik heb me anderhalf uur de tandjes staan schrobben maar ik krijg het niet schoon. Vanwege angstproblematiek (lang verhaal), gebruikt hij geen "gevaarlijke" middelen en mogen anderen deze ook niet gebruiken. Hij beperkt zich tot biologisch afwasmiddel. Na lang aandringen mocht ik wel wat van mijn eigen middelen gebruiken maar niet de harpic max of alles met een X erop.



Heeft iemand misschien nog een huis tuin en keuken middel wat mogelijk zou kunnen helpen? Ik vind het zo sneu voor hem. Met zo'n wc schaam je je toch rot tegenover bezoek.



Voor de beeldvorming:

http://i1077.photobucket. ... 15_180706_zpsd2acfe2b.jpg
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe pot kopen?
Alle reacties Link kopieren
In een woord: CHLOOR.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Een nieuwe pot kopen. Vanaf ongeveer 50 euro.
Alle reacties Link kopieren
Azijn! En dan het liefst schoonmaakazijn. Is wel degelijk ook een "gevaarlijk, chemisch" spulletje, maar mogelijk is het begrip azijn voor hem wel te doen.



Een smerige wc is vaak vooral kalk en dat los je op met zuur.
Alle reacties Link kopieren
Wc papier tegen de randen aanleggen. Dan schoonmaakazijn eroverheen. Dan een nacht wachten, dan borstelen en naspoelen met water.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou proberen met cola. Gewoon hele fles erin kiepen en een nacht laten staan. Geen idee of het werkt, maar zoiets heb ik wel eens gelezen.
Veel handdoeken in de wc leggen en dan overgieten met schoonmaakazijn.

Dan zeker een paar dagen laten intrekken.

Meestal zit dit soort viezigheid vast aan kalkaanslag en dat krijg je met azijn er wel uit.
Azijn met baking soda. En dat even een tijdje laten inweken.
Alle reacties Link kopieren
azijn kan een hoop doen, maar dit is hopeloos.
Alle reacties Link kopieren
En toch klik ik het linkje aan.... ik doe het élke keer gewoon weer.

Ik was gewaarschuwd en tóch doen.



Geen idee hoe iemand zulke gorigheid weg krijgt.

Ik zou een sloophamer pakken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Cola....zag laatst filmpje op internet. Ongelooflijk wat een rotzooi voor je lichaam maar geweldig voor je pot.
Alle reacties Link kopieren
Is het trouwens een koop- of een huurhuis? In het geval van huur, zou ik er een mailtje met een foto aan wagen, met het verzoek om een nieuwe pot. Wie weet zijn ze soepel.
Alle reacties Link kopieren
Cola!!! Of schoonmaakazijn! Hele fles erin
quote:kleincadeautje schreef op 15 februari 2015 @ 18:29:

Ik zou proberen met cola. Gewoon hele fles erin kiepen en een nacht laten staan. Geen idee of het werkt, maar zoiets heb ik wel eens gelezen.Ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Cola wilt ook wel eens helpen... Nooit geprobeerd overgens maar word vaak op facebook gepromoot door middel van youtube filmpjes. I know, klinkt blond lol
life is to celebrate
Alle reacties Link kopieren
Brrr... Hg heeft een middeltje dat heet iets van super kracht toiletreiniger, dat is prima spul. Maar das vast niet echt biologisch..
Niet klikken, niet klikken, niet klikken........



Ik zou HG anti schimmel erop spuiten en even laten intrekken, het helpt beter dan chloor. Maar goed ik weet niet hoe erg het is, want ik durf niet te klikken.
Alle reacties Link kopieren
HG Kalkreiniger wil ook wel helpen in de praktijk. (Maar misschien te 'chemisch'?)
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 15 februari 2015 @ 18:34:

En toch klik ik het linkje aan.... ik doe het élke keer gewoon weer.

Ik was gewaarschuwd en tóch doen.



Geen idee hoe iemand zulke gorigheid weg krijgt.

Ik zou een sloophamer pakken.Je bent niet de enige :(
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Als het een huurwoning is, hoort de verhuurder bij oplevering gewoon te zorgen voor schoon sanitair. Dus ik zou echt niet gaan bikken en schrobben, zou de verhuurder gewoon verzoeken de zaak te regelen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Het is een huurhuis. Tijdens de bezichtiging heeft hij het ter sprake gebracht maar de verhuurder wuifde dit weg met dat het nog prima schoon te maken is en dat hij geen nieuwe pot erop gaat zetten. Ik denk dat hij (familielid) het een beetje onderschat heeft maar goed. Het is wat het is.



Ik ga de tip wat betreft azijn voorstellen, ik breng het inderdaad wel als azijn dat je ook over de komkommers giet. Bedankt voor de tips! Was ik zelf helemaal niet opgekomen.
Alle reacties Link kopieren
Leegscheppen en rustig vullen met schoonmaakazijn. Nachtje laten staan en wonderen gebeuren.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:monalisalove schreef op 15 februari 2015 @ 18:39:

Niet klikken, niet klikken, niet klikken........



Ik zou HG anti schimmel erop spuiten en even laten intrekken, het helpt beter dan chloor. Maar goed ik weet niet hoe erg het is, want ik durf niet te klikken. Dat verhult alleen maar. Verwijdert de kalkaanslag niet.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Colorado schreef op 15 februari 2015 @ 18:41:

Het is een huurhuis. Tijdens de bezichtiging heeft hij het ter sprake gebracht maar de verhuurder wuifde dit weg met dat het nog prima schoon te maken is en dat hij geen nieuwe pot erop gaat zetten. Ik denk dat hij (familielid) het een beetje onderschat heeft maar goed. Het is wat het is.



Ik ga de tip wat betreft azijn voorstellen, ik breng het inderdaad wel als azijn dat je ook over de komkommers giet. Bedankt voor de tips! Was ik zelf helemaal niet opgekomen.Ik had tegen die verhuurder gezegd "Fijn dat het zo makkelijk schoon te maken is, dus ik neem aan dat u dat dan regelt en dat ik de woning met schoon sanitair opgeleverd krijg". Of niet?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven