Hoe krijg ik deze wc schoon?

15-02-2015 18:25 78 berichten
Vandaag een familielid helpen verhuizen naar zijn nieuwe woning. Helaas geen droomwoning maar weinig keus helaas.



Hij had al aangegeven dat het huis niet erg schoon was dus kwam ik, gewapend met emmer en spons, aan. Het viel op zich best mee, behalve de wc. Ik heb me anderhalf uur de tandjes staan schrobben maar ik krijg het niet schoon. Vanwege angstproblematiek (lang verhaal), gebruikt hij geen "gevaarlijke" middelen en mogen anderen deze ook niet gebruiken. Hij beperkt zich tot biologisch afwasmiddel. Na lang aandringen mocht ik wel wat van mijn eigen middelen gebruiken maar niet de harpic max of alles met een X erop.



Heeft iemand misschien nog een huis tuin en keuken middel wat mogelijk zou kunnen helpen? Ik vind het zo sneu voor hem. Met zo'n wc schaam je je toch rot tegenover bezoek.



Voor de beeldvorming:

http://i1077.photobucket. ... 15_180706_zpsd2acfe2b.jpg
Alle reacties Link kopieren
Met cola.

http://nl.wikihow.com/Een-wc-schoonmaken-met-Coca-Cola
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
quote:jennie77 schreef op 15 februari 2015 @ 18:48:

Met cola.

http://nl.wikihow.com/Een-wc-schoonmake ... ca-ColaAls ik een woning betrek, ga ik ervan uit dat al het sanitair schoon is. Hoeft echt niet nieuw te zijn, maar wel schoon. No way dat ik dan zelf de viezigheid (van de vorige bewoner) nog eens moet gaan oplossen. Niet met cola, niet met chloor, niet met antikal, met niks. Pakkie-an van de verhuurder om de zaak netjes op te leveren. Kom op zeg. Ik ga toch ook niet de viezigheid van de vorige verhuurder van de vloer boenen, of de aangekoekte keuken van de vorige verhuurder schoonmaken? Sorry hoor, dat lost de verhuurder maar op voordat de volgende bewoner erin komt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
tabletten voor kunstgebitreinigen.

Merk of huismerk. Paar tabletten laten inwerken, eventueel herhalen..
Alle reacties Link kopieren
De zwarte harpic Mac, HG heeft ook zoiets en dan met een zoutzuur erin. Dat werkt als een trein.
Alle reacties Link kopieren
Misschien dan toch maar dat gevaarlijke middel even overkiepen in een biologische fles. Ja ik weet wel dat je de zaak niet mag bedonderen, maar soms is het overmacht
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Gadver ik zou een nieuwe pot kopen!
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
Cola en steradent tablet of vaatwastabled end wat je leest, zal echt helpen bij een matig vuil toilet maar niet als het al jaren zit of bij een heel erg vervuild toilet, dat helpt dan niet meer.



Probeer het met een schuursponsje, de eigenaar dan. En anders voor 50 euro een nieuw toilet.



Succes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Op naar de Gamma, ik kan natuurlijk niet in zijn portemonnee kijken maar mijn voorkeur zou daar naar toe gaan. Verhuizen kost geld dus zo'n pot kan er ook nog wel bij.



Ik zou hier geen energie in steken.
Vraag ook eens rond bij witgoedhandel of hoeheethet, als je een middel kiest dat het glazuur oplost ben je verder van huis...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niet eens aan beginnen, maar als je om welke reden dan ook geen nieuwe pot wil/kan kopen



Ontkalker van HG
Alle reacties Link kopieren
Antwoord op je vraag: niet.

Nieuwe kopen, geen energie in steken inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap echt al die mensen niet die vinden dat je zelf moet gaan boenen of een nieuwe pot moet gaan kopen. Echt? In een huurhuis= Dus je krijgt de woning opgeleverd met een smerig toilet en dan denk je niet van `he, dat moet de verhuurder oplossen, want dit hoort niet"? Dus dan ga je de verhuurder desnoods gewoon een nieuw toilet cadeau doen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Colorado schreef op 15 februari 2015 @ 18:41:

Het is een huurhuis. Tijdens de bezichtiging heeft hij het ter sprake gebracht maar de verhuurder wuifde dit weg met dat het nog prima schoon te maken is en dat hij geen nieuwe pot erop gaat zetten. Ik denk dat hij (familielid) het een beetje onderschat heeft maar goed. Het is wat het is.



Ik ga de tip wat betreft azijn voorstellen, ik breng het inderdaad wel als azijn dat je ook over de komkommers giet. Bedankt voor de tips! Was ik zelf helemaal niet opgekomen.



Ik snap in het hele verhaal niet dat het niet te `chemisch` mag zijn. Goed om aan het milieu te denken maar als je eenmalig het toilet moet schoonmaken, dan is het zo. Ander alternatief is om op het vieze toilet te gaan zitten of om een nieuw toilet te kopen.



Hij kan ook moeilijk doen om het moeilijk doen zou ik denken als ik je verhaal hoor.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Hier werkte een nacht in cola en daarna een nacht in HG Blauw. En bovenin idd wat doordrenkt toiletpapier "plakken". Daarna was het zo weg te vegen met een doekje/spons.
Alle reacties Link kopieren
40 gr sunlightzeep

40 gr huishoudsoda

2,5 liter water

Rasp sunlightzeep in steelpan en voeg halve liter koud water toe.

Verhitten en roeren tot zeep opgelost is in water en voeg soda toe.

Substantie in een emmer doen en 2liter warm water toevoegen.

Dag of nacht laten staan tot glibberige substantie is geworden.



De toiletpot insmeren, laten intrekken en borstelen.



Deze substantie is voor veel dingen bruikbaar zowel als schoonmaken maar ook als wasmiddel te gebruiken. Schoon en Fris natuurproduct.
Alle reacties Link kopieren
Verhuurder aan z'n oren mee het toilet inslepen. Als dat makkelijk schoon te maken is, mag hij dat fijn doen. Dit is geen fatsoenlijke oplevering.
Gewoon via marktplaats een tweedehands potje halen joh! Tientjeswerk.
Gratis!



http://www.marktplaats.nl ... abe740c1b&previousPage=lr
20 euro:

http://www.marktplaats.nl ... abe740c1b&previousPage=lr
quote:Mylene_Valerie schreef op 15 februari 2015 @ 18:59:

[...]





Ik snap in het hele verhaal niet dat het niet te `chemisch` mag zijn. Goed om aan het milieu te denken maar als je eenmalig het toilet moet schoonmaken, dan is het zo. Ander alternatief is om op het vieze toilet te gaan zitten of om een nieuw toilet te kopen.



Hij kan ook moeilijk doen om het moeilijk doen zou ik denken als ik je verhaal hoor.



Nee, hij heeft een angststoornis, dit heeft ook een grote rol in waarom hij het huis uit gezet is. Hij is moeilijk in de omgang, hij bedoeld het niet zo maar wordt overal bang van. Echt bang. Hij heeft medicatie maar die doet weinig, therapie is niet aangeslagen. Hij is afgekeurd en zit de hele dag thuis zich op te vreten. Heel zielig eigenlijk.



Op zich wil ik, als zo'n wc pot echt rond de 50 euro kost, best een nieuwe pot voor hem kopen, zelf heeft hij daar geen geld voor. Ik neem aan dat het plaatsen niet zo moeilijk zal zijn? Maar als het bij wet zo geregeld is dat de verhuurder dit verplicht is dan ga ik hem wel eerst voorstellen om de verhuurder aan te pakken natuurlijk. 50 euro is toch 50 euro.



Ik wist alleen niet of dit nog schoon te krijgen valt, dan zou het probleem ook opgelost zijn.
Tientje: http://www.marktplaats.nl ... abe740c1b&previousPage=lr

Ik had pas bij een client hetzelfde, hielp echt niets meer tegen. Ook chemisch niet.
Vervangen is niet moeilijk. Kraantje dicht, doortrekken, water wat over blijft eruit scheppen. Schroeven uit de voet draaien en met een beetje wrikken komt ie aan de achterkant ook los (naar je toe trekken).
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Colorado schreef op 15 februari 2015 @ 19:08:

[...]





Nee, hij heeft een angststoornis, dit heeft ook een grote rol in waarom hij het huis uit gezet is. Hij is moeilijk in de omgang, hij bedoeld het niet zo maar wordt overal bang van. Echt bang. Hij heeft medicatie maar die doet weinig, therapie is niet aangeslagen. Hij is afgekeurd en zit de hele dag thuis zich op te vreten. Heel zielig eigenlijk.



Op zich wil ik, als zo'n wc pot echt rond de 50 euro kost, best een nieuwe pot voor hem kopen, zelf heeft hij daar geen geld voor. Ik neem aan dat het plaatsen niet zo moeilijk zal zijn? Maar als het bij wet zo geregeld is dat de verhuurder dit verplicht is dan ga ik hem wel eerst voorstellen om de verhuurder aan te pakken natuurlijk. 50 euro is toch 50 euro.



Ik wist alleen niet of dit nog schoon te krijgen valt, dan zou het probleem ook opgelost zijn.



Ah duidelijk.



Nee dat ga je niet meer schoon krijgen. Daarbij, voor al dat geld heb je al een nieuwe pot.



Niet meteen zelf aanschaffen, laat het de woningbouwvereniging doen. En vraag anders bij Juridisch loket of ze een standaard brief hebben. Eerste afspraak is gratis bij hun.



Sterkte.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Gadver.

Ik vraag me dan echt af: wat doen mensen in GODSNAAM met hun toilet??

Jasses, die maak je toch vaak schoon en veel chloor erin, standaard?

Echt, ik vraag me echt af hoe mensen zo'n smerige pot voor elkaar krijgen. Kreeg de vorige bewoner nooit bezoek dan? Je schaamt je toch dood.



Echt, geen secónde energie in steken en een andere pot halen. Of dit laten doen door de huisbaas inderdaad.
Ik heb ook wel eens een heel vieze toiletpot schoongekregen. Ik kan me niet meer precies herinneren hoe die eruit zag, maar het was wel erg. Ik heb hem een nacht volgehangen met in schoonmaakazijn gedrenkte doekjes en de volgende dag met een schuursponsje geboend. Volgens mij heb ik dat wel een keer of drie moeten doen, maar toen was de pot wel schoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven