Hoe maak je een witte kat schoon..?

19-09-2013 19:26 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kater (grotendeels wit, beetje zwart) is gisteren tijdens verbouwingswerkzaamheden in de kruipruimte gekropen (luik in de woonkamer stond open), en door een ontluchtingsgat onder de vlonders in de tuin beland. Gelukkig hebben we hem kunnen bevrijden (nadat we jammerlijk geweeklaag hoorden uit de tuin, hij heeft er denk ik een paar uur gezeten) - de eerste uren was hij behoorlijk van slag maar nu gaat het wel weer. Hij zag er niet uit; helemaal onder de modder, meer zwart dan wit, vooral buik en poten zaten onder. Ik heb met een natte washand het ergste proberen weg te halen, maar hij is nog steeds vreselijk vies, ondanks dat hij vandaag zo te zien al wel zelf het nodige heeft schoongelikt. Ik heb het idee dat dit hem zelf verder niet gaat lukken, helemaal omdat het nu ook een beetje begint aan te koeken. Wat moet ik doen? Toch maar in de houdgreep onder de douche? Of in een teil? Ik ben bang dat hij dan helemaal een trauma overhoudt aan dit avontuur. Maarja, zo kan hij toch ook niet blijven rondlopen lijkt me....

Ik hoor graag ervaringen!
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Ik denk toch shampoo halen bij de dierenwinkel en in de wasbak en sopje geven. Succes.
Alle reacties Link kopieren
Ons witte hondje wordt weer mooi schoon door borstelen, ik weet niet of een kat dat toe laat, maar misschien een idee.
Alle reacties Link kopieren
Zou je de 'klonten' kunnen los borstelen?
Alle reacties Link kopieren
Hij zal het niet leuk vinden, maar onder de douche is toch echt het beste. Met babyshampoo. In een tuigje, of iemand die hem in bedwang kan houden, nekvel stevig vast terwijl jij hem afspoelt, inzeept en weer afspoelt. Succes. En ook sterkte
Alle reacties Link kopieren
Bij de witte hond van vrienden wacht ze tot hij droog is en dan borstelt ze hem zo schoon.

En anders zit er niets anders op dan een bad...
Alle reacties Link kopieren
Dasty ??
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik was mijn witte kat twee keer per jaar in een badje met een kattenshampoo voor witte katten.



En nee dit vind ie niet leuk, dus doen we het met zn tweeen, vriend houdt hem vast en ik was, afdrogen vind ie dan wel weer fantastisch.
Alle reacties Link kopieren






Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Douche zou ik dan weer niet doen. Sproeikop lijkt me niet fijn voor kat.



Ik doe mijn kat regelmatig in "bad"

Ik laat de wasbak in de keuken halfvol lopen met lauwwarm water.

(Shampoo,bakje en veel handdoeken klaarleggen)

Poes erin en met het bakje warm water over de kat heen scheppen tot ze/hij helemaal nat is. Shampoo erop en goed inzepen en daarna weer met bakjes warm water afspoelen.



Ik heb het geluk dat mijn kat gewoon blijft zitten maar waarschijnlijk is dit voor een eerste keer een klusje voor 2 mensen.

Eentje vasthouden en de ander inzepen en afspoelen.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk heeft hij geen giftige stoffen opgelikt.



Wat ik weet van smeervlekken end. is dat je er boter op smeert en dat een paar uur laat intrekken. Mag hij niet oplikken dus er wel bijblijven. Of anders maar kort in laten trekken en kijken of het goed is.



Dan goed met een handdoek de boter verwijderen en dan moet de vlek weg zijn. Ja een van mijn vorige katten was zwart wit en mocht destijds naar buiten dus heb er ervaring mee.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
En voor je je dit alles op de hals haalt kun je het natuurlijk nog een keer met een natte en goed ingezeepte washand proberen.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje
Hallo?!
quote:Snoesje666 schreef op 19 september 2013 @ 19:36:

Dasty ??





Ik zou het advies van Biebelie opvolgen. In de gootsteen/wasbak. Dan kan je er de kraan ook nog even op zetten. Spoelt 'ie lekker snel schoon. Ik wens je wel veel succes.
Alle reacties Link kopieren
Haha BGB, ik werd ook gelijk melig/sarcastisch-achtig van de titel. Ik dacht zelf dat een verfbeurtje wel een goede optie was.



Sorry TO, t was een lange dag
quote:Snoesje666 schreef op 19 september 2013 @ 19:36:

Dasty ??
Als het smeer is heb je een probleem, maar zo te lezen is het alleen maar blubber. Heel vervelend, maar ik denk dat je het het beste door de poes in kwestie kunt laten oplossen. Het kan een paar dagen duren, dat wel, maar de optische ongemakken van een modderige witte poes wegen niet op tegen de ellende van een Boze Poes die zojuist in bad is gestopt.



En laat ik het weten: mijn toenmalige vriend heeft onze witte kater een keer onder de douche gestopt. Poes werd Woest, en heeft uren later wraak genomen door vriend compleet onder te zeiken. Ik mocht er natuurlijk niet om lachen, maar .
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 19 september 2013 @ 19:36:

Dasty ??

Nah, dan toch liever Vanish Crystal White



Maar serieus,ik heb ook een witte kat gehad en die waste ik met babyshampoo. Wel met 2en in de houdgreep, in je eentje gaat het niet lukken.
Kweenie... Chloor?
Alle reacties Link kopieren
moeilijk, ligt aan aard van de kat.

Als hij een beetje makkelijk is badje maken zoals Biebeliee bschreef.

Is hij wat minder makkelijk, dan de zaak maar oplossen met nog een nat washandje..succes
Alle reacties Link kopieren
Volgens google is er ook droogshampoo voor de kat, maar daar heb je vandaag niets meer aan denk ik.
quote:missmicky schreef op 19 september 2013 @ 20:06:

Kweenie... Chloor?Nee toch dat zou ik absoluut niet op een dier gaan smeren!
Gewoon in de wasbak.

Ik doe eerst zeep op m'n handen, lekker schuimen, en dan poes lekker 'aaien'.

(Vergeet niet de badkamerdeur goed dicht te doen!)

Daarna poes in de volgelopen wasbak. Even poedelen, klaar. Lekker in handdoeken wikkelen en op schoot nemen. Succes!
quote:Lady-Voldemort schreef op 19 september 2013 @ 20:02:

maar de optische ongemakken van een modderige witte poes wegen niet op tegen de ellende van een Boze Poes die zojuist in bad is gestopt.



En laat ik het weten: mijn toenmalige vriend heeft onze witte kater een keer onder de douche gestopt. Poes werd Woest, en heeft uren later wraak genomen door vriend compleet onder te zeiken. Ik mocht er natuurlijk niet om lachen, maar .







Wat heb ik dan een brave kat. Die mauwt hooguit een keer ontevreden maar soms bij het afspoelen spint ze er zelfs bij
Twee dagen voor ik op vakantie ging (half augustus) heeft onze grijs/witte kat waarschijnlijk met een auto geknuffeld. Ze had een verbrand onderlipje (uitlaat?) en zat onder de smeer. De ergste vlekken heb ik met een washand met zeep weg geveegd, en de rest moet slijten. Het is er nog steeds niet helemaal uit, ruim een maand later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven