Hoe maak je een witte kat schoon..?

19-09-2013 19:26 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kater (grotendeels wit, beetje zwart) is gisteren tijdens verbouwingswerkzaamheden in de kruipruimte gekropen (luik in de woonkamer stond open), en door een ontluchtingsgat onder de vlonders in de tuin beland. Gelukkig hebben we hem kunnen bevrijden (nadat we jammerlijk geweeklaag hoorden uit de tuin, hij heeft er denk ik een paar uur gezeten) - de eerste uren was hij behoorlijk van slag maar nu gaat het wel weer. Hij zag er niet uit; helemaal onder de modder, meer zwart dan wit, vooral buik en poten zaten onder. Ik heb met een natte washand het ergste proberen weg te halen, maar hij is nog steeds vreselijk vies, ondanks dat hij vandaag zo te zien al wel zelf het nodige heeft schoongelikt. Ik heb het idee dat dit hem zelf verder niet gaat lukken, helemaal omdat het nu ook een beetje begint aan te koeken. Wat moet ik doen? Toch maar in de houdgreep onder de douche? Of in een teil? Ik ben bang dat hij dan helemaal een trauma overhoudt aan dit avontuur. Maarja, zo kan hij toch ook niet blijven rondlopen lijkt me....

Ik hoor graag ervaringen!
Nothing happens for a reason
Off topic sorry: tip van DWDD

kat in bad
Alle reacties Link kopieren
Moet wel lachen om sommige reacties

Kater is nu buiten, als ie weer binnenkomt ga ik even de stand opnemen hoe hij er uitziet. Voor zover ik kan zien is het geen smeer oid, maar alleen modder. Washand heb ik gisteren al geprobeerd, misschien doe ik dat nog een keer. En anders toch inderdaad maar de Dasty ter hand nemen
Nothing happens for a reason
http://www.youtube.com/watch?v=ctJJrBw7e-c



Er zijn er zat die het lekker vinden.
Kattenshampoo! Werkt prima en de kat heeft er geen last van. Kijk wel uit dat je het water niet te warm maakt. Katten hebben een hele gevoelige huid.
Alle reacties Link kopieren
Met je tong natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
quote:missmicky schreef op 19 september 2013 @ 20:06:

Kweenie... Chloor?



ah getver... dan heb je straks een gele kat die licht geeft int donker



gewoon in "bad" zoals je dat met een hond ook doet!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat niet de kat maar jij er een trauma aan overhoudt als je hem in het bad stopt.
verba volant, scripta manent.
quote:spuit-elf schreef op 19 september 2013 @ 20:27:

Kattenshampoo! Werkt prima en de kat heeft er geen last van. Kijk wel uit dat je het water niet te warm maakt. Katten hebben een hele gevoelige huid.Voor een enkele keer badderen kun je prima je eigen shampoo gebruiken hoor.
Alle reacties Link kopieren
Met een wat ruwe handdoek schoonwrijven, en laten opdrogen. Daarna borstelen. Katten wassen zichzelf verder ook schoon.



Heb ooit 1 keer een kat gewassen in wasbak.... noooooiiiiit meer!
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn katten helpt kammen of borstelen als er dingen in hun vacht vastgeklit zijn.
Ik zou ook gaan voor een bad met kattenshampoo. Wel met z'n 2en, want mijn ervaring is toch dat ze zich met hand en tand verzetten.

quote:Biebeliee schreef op 19 september 2013 @ 20:39:

[...]





Voor een enkele keer badderen kun je prima je eigen shampoo gebruiken hoor.Ah Bieb, fotootje?
quote:Splinter_ schreef op 19 september 2013 @ 20:46:

[...]



Ah Bieb, fotootje?



Haha die ken jij al toch



Alle reacties Link kopieren
Geen dasty, vanisch of chloor... teveel gedoe... gewoon de tondeuze er overheen halen. Hihihi
Alle reacties Link kopieren
Onze katten douchen we af en toe. Toevallig gisteren nog. M'n vriend zit in de douche geeft ze snoepjes en terwijl ze die oppeuzelen maakt hij ze met een warme straal nat en zeept ze vervolgens in met shampoo (eigenlijk voor honden. Is vd action)



Dan droog ik ze lekker af en pak een nieuwe handdoek en hou ze daar nog even in vast zodat ze geen kou vatten en goed (soort van) droog zijn



Dit was helaas nodig aangezien 1 van de twee in een bord kiptandorie ging staan :s
Alle reacties Link kopieren
Wasbak kan ik niet aanbevelen :p
quote:Biebeliee schreef op 19 september 2013 @ 20:52:

[...]





Haha die ken jij al toch



[afbeelding]

Ja, maar hij is zo leuk, dat mogen anderen ook zien.

Alle reacties Link kopieren
@biebeliee: bedankt, mijn avond is weer goed. Wat een hilarische foto!
quote:spuit-elf schreef op 19 september 2013 @ 20:27:

Kattenshampoo! Werkt prima en de kat heeft er geen last van. Kijk wel uit dat je het water niet te warm maakt. Katten hebben een hele gevoelige huid.



Geen last van?! Daar denkt die draak van mij héél anders over. Wat een dramaqueen, ik heb haar twee keer gewassen met vlooienshampoo, maar dat moest echt met z'n tweeën en ik had er handschoenen en lange mouwen bij nodig, om nog enigszins ongeschonden uit de strijd te komen.



Ik zou het trouwens evengoed proberen met shampoo, als 'ie tenminste niet zo erg is als de mijne.
Alle reacties Link kopieren
Om de vacht mooi wit te houden: zilvershampoo van het kruitvat.

Gebruikten wij altijd voor ons witte hondje, en ik gebruik het om mijn eigen haar mooi zilverwit/blond te houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik stop ongeveer 1 x per jaar mijn 2 katten in bad...dat wil zeggen: een emmer lauwwarm water, een washand en iedere dag shampoo (voor die ene keer hoef je nl. echt geen kattenshampoo te kopen hoor) en ga dan als volgt te werk: flink water plenzen met de washand over de katten heen, klein beetje shampoo erop en insoppen en weer flink water er overheen plenzen. Flink afdrogen (vinden ze vaak heerlijk) en mijn ene kat föhn ik altijd even droog (want die rilt enorm dan) en dat vind 'ie zalig. Daarna heb ik één ragebolkat en één kat met golfjes door het föhnen
Ik ben mijn eigen bananenschil
Alle reacties Link kopieren
Ik raad ook de wasbak aan. Als je weet dat ie het echt niet fijn vindt zorg voor lange mouwen en eventueel handschoenen .
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat waste ik altijd gewoon in de wasbak, maar die vond het ook een soort van lekker... Schijnt een rare kat te zijn, maar die sprong zelf altijd in warme sopjes...
Alle reacties Link kopieren
nah, als dit je kat is:



http://www.youtube.com/watch?v=Fj73JF_bhjc
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
quote:Biebeliee schreef op 19 september 2013 @ 20:52:

[...]





Haha die ken jij al toch



[afbeelding]





Ik zou inderdaad eerst kijken of je het eruit kan borstelen. Anders evt de kat in bad- met hulp! Vergeet niet om beschermend materiaal aan te trekken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven