Hoe poets jij je badkamer?

20-11-2014 12:26 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik als volgt

We hebben een kleine badkamer van 2,5/2,5 mtr, met bad+badwand, wastafel, toilet, kast,radiator.

Ik begin met alle losse spul(handdoeken,weegschaal,flessen,tandenborstels) de gang te zetten zodat de ruimte leeg is, dan laat ik het bad vollopen met heet water en allesreiniger.

De wc doe ik eerst met borstel&chloor, daarna afsoppen met Allesreiniger sopje,bad/wastafel/tegels afsoppen met sopje allesreiniger, alles nadrogen met droge dweil, als laatste de vloer dweilen met heet water&allesreiniger.

Dit doe ik 1x per week, toilet elke dag even chloor erin en met borstel vegen.

Toch heb ik het idee dat het niet schoon genoeg is, en zie ik altijd nog stof/haren liggen in de hoekjes, hoe en hoe vaak poets jijde badkamer?
Alle reacties Link kopieren
Af en toe stofzuigen doet wonderen :-)
Horen, zien en .... reageren
Alle reacties Link kopieren
Poeh.. dat is best heftig..



Ik stofzuig eerst zodat alle stof en haren van de grond zijn. Dan haal ik alle losse spullen weg. Dan spray ik de wastafel en douche in met zo'n anti kalk spray. doekje erover, vloer dweilen.. klaar!
Ik stofzuig eerst, daarna dweil ik.
Ik laat het over een de schoonmaakster.



Maar als je bovenstaande iedere week doet en iedere dag het toilet schoonmaakt, ben je dan niet een beetje overdreven als het niet schoon genoeg is?

Als het echt vies is, maak je de hoekjes niet goed schoon tijdens het schoonmaken.



Ik vermoed dat er heus wat stof van kleding, handdoeken komt en dat je haar vaker dan 1 keer per week vlak voor het schoonmaken uitvalt. Als dat laatste heel veel is, dan kan je dat even oprapen. En anders.. zal het heus meevallen.
Ik heb zo'n badkamerschoonmaakspray. Daarmee spray ik douche, wastafel en bad in, sponsje erover, afspoelen klaar. Douche maak ik trouwens vaak schoon terwijl ik douche. En even stofzuigen.
Ik zie nu zo een luchtverfrisser voor me met Lavendel lucht Honneymoon
Sandy, zuig jij niet het vuil eerst weg idd? Gewoon de dweil erover? Dan kan ik me voorstellen dat het niet helemaal goed schoon wordt.
Alle reacties Link kopieren
2 keer in de week de tegels van de douche met groene zeep.

Elke dag even een spons over de glazen deur en aantrekken met de wisser. Na elke douchebeurt de kraan drogen ivm kalkaanslag. Wc elke dag. Wasbak ook. En elke dag even een doekje over de vloer.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik haal alle lossen dingen uit de badkamer. Dan stofzuigen.



Doe bleek verdunt met water in een fles en spray dat over alle tegels. Over sommige voegen iets boenen met een schuursponsje of tandenborstel. Dan in laten trekken.

Ondertussen schrob ik de plee en de wastafel, plankjes een doekje erover.

Dan spoel ik de muren af en maak t droog.



Dan op mijn knieen met een schuurspons en jif de vloer schrobben, al die vieze shampoo-resten eraf en uit alle hoeken en gaten.

Dan pak ik de douchekop, en die zet ik op harde massage straal, zet de kraan voluit, zodat die straal ook achter in de badkamer komt, en achter de plee en dan spuit ik de hele vloer schoon, richting doucheputje.



Dit was de uitgebreide versie.



Voorderest is het 1x in de week globaal een beetje.



Over badkamers gesproken, het is wel weer tijd geloof ik.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Ik begin met een paar keer diep zuchten. Dan ga ik de onderhandeling aan met mijn vriend. Verlies ik die, dan laat ik de wasbak vollopen met water en allesreiniger, verban ik alles wat in de weg staat naar de gang en neem alles nat af. Toilet borstelen met bleek, afnemen met schoon doekje. Stofzuigen, dweilen en dan alles weer terugzetten.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, ja dat diepe zuchten doe ik ook



En de plee trouwens wel elke dag met 2 opgroeiende jongens... Dan komt t overal terecht.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele kleine doucheruimte. Een keer per week zet ik alle spulletjes buiten terwijl ik ga douchen, ik zet dan de douche extra hard aan en maak alles nat. Dan spray ik alles in met een mengsel van schoonmaakazijn en water. Even poetsen met een schuursponsje. Daarna het water naar het putje met een trekker, mezelf afdrogen en dan de hele ruimte nadrogen met de handdoek. Eventueel de spiegel nog even met glassex en dan alle flesjes en potjes weer terug.

Altijd na het douchen even de wanden droogtrekken helpt ook een heleboel.
Zeg maar Spijker.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 november 2014 @ 12:48:

2 keer in de week de tegels van de douche met groene zeep.

Elke dag even een spons over de glazen deur en aantrekken met de wisser. Na elke douchebeurt de kraan drogen ivm kalkaanslag. Wc elke dag. Wasbak ook. En elke dag even een doekje over de vloer.



Echt??

Wow voel ik me even een slechte `huisvrouw` nu...

1x in de week douche, wastafels en toilet.(plus stofzuigen en dweilen)

1x in de maand alles.
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik doe het terwijl ik zelf douche want nat word ik er toch wel bij, en dan kan meteen mooi de conditioner een keer extra lang intrekken
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:stellar schreef op 20 november 2014 @ 12:55:

[...]





Echt??

.



Ja, echt.

Ik was mijn haar, doe er conditioner in en dan boen ik even om me heen.

Duurt drie minuten, hooguit.



Ik heb héle lichte tegels dus elk haartje zie je op de grond liggen. Na het uitkammen/ föhnen pak ik zo'n kant en klaar doekje en doe even het vloertje.

De haren moet je toch uit de wasbak halen dus die maak je dan meteen schoon.





Bijhouden is lang niet zo veel werk als eens in de zoveel tijd iets moeten gaan schrobben.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:stellar schreef op 20 november 2014 @ 12:55:

Echt??

Wow voel ik me even een slechte `huisvrouw` nu...

1x in de week douche, wastafels en toilet.(plus stofzuigen en dweilen)

1x in de maand alles.

Baas boven baas..(of loser onder loser):

Als het echt te vies is, en ik even de tijd kan vinden, poets ik dat ding dat echt te vies is. Dus toilet (elke 2 weken of zo?), bad (kan zo een maand tussen zitten) of wastafel (denk 1x per week).

Dweilen, heel sporadisch, elke paar maanden misschien?

Wandtegels zijn voor het laatst schoongemaakt door de kraamhulp. Mijn dochter is inmiddels bijna 2.
Alle reacties Link kopieren
quote:eekhoorn12 schreef op 20 november 2014 @ 13:03:

[...]



Baas boven baas..(of loser onder loser):

Als het echt te vies is, en ik even de tijd kan vinden, poets ik dat ding dat echt te vies is. Dus toilet (elke 2 weken of zo?), bad (kan zo een maand tussen zitten) of wastafel (denk 1x per week).

Dweilen, heel sporadisch, elke paar maanden misschien?

Wandtegels zijn voor het laatst schoongemaakt door de kraamhulp. Mijn dochter is inmiddels bijna 2.Dan wordt het wel weer eens tijd dat je gaat bevallen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Pfff wat een gedoe allemaal



Ik doe: 1-2x per week een lapje over de wc en borstelen.

Als ik aan het douchen ben (en ik vind het er smoezelig uitzien) schuurspons over de tegels, kraan en de vloer van de douche, vloer wordt mee gestofzuigd en gedweild door man.



Verder maak ik eens in de zoveel tijd het medicijnkastje schoon met een hygienisch doekje.



Heb geen last van kalkaanslag, haren of schimmel, wel lichte tegels. Maar geen witte vloer. Da's echt een verschrikking.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 november 2014 @ 13:06:

Dan wordt het wel weer eens tijd dat je gaat bevallen.

Nog even wachten...in januari wordt de badkamer weer gepoetst

(en ik ga een poetsvrouw inhuren)
Alle reacties Link kopieren
Voegen worden poreus van bleek. Daardoor worden je voegen alleen maar sneller goor.

De hele tijd dat bleek in die wc pot heeft ook weinig zin. Beter is een scheut schoonmaakazijn. Dit maakt én schoon en het haalt de kalk weg.
Met m'n vaatdoek.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 20 november 2014 @ 13:12:

Met m'n vaatdoek.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Zet er een paar keer per week de robotstofzuiger in en de wastafel ,bad en douche drogen we altijd na na gebruik. Alle muurtegels misschien 2x per jaar. En dan was ik ook het raam. De rest als ik denk dat het vies is. De ene keer elke week/2 weken en sla ook wel eens over.



Stof ligt er na een dag toch wel weer,kan me daar niet zo druk over maken.

De wc een paar keer per week maar dan echt niet alle tegels. Als ik de wc dweil doe ik meestal wel even de badkamer vloer erbij.
Alle reacties Link kopieren
Dat doet mijn man al sinds we samenwonen... ik zie hem altijd druk in de weer met spuitbussen nasty dasty van de wibra. Verder geen idee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven