Hoe vaak beddengoed wassen?

30-03-2017 09:27 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo viva'ers,



even een vraagje. Hoe vaak moet je het beddengoed wassen? Ik lees nogal veel verschillende dingen namelijk. Ik was nu de kussenslopen elke week, dekbedovertrek en laken eens in de twee weken en de molton en kussenbeschermers eens in de maand.



Misschien hebben jullie nog tips en ideeën!



Groetjes!
Dekbed wassen doe ik eigenlijk nooit .
Alle reacties Link kopieren
Eens per week of als ik lui ben eens per twee weken. Molton eens per twee maanden ofzo. Kussens om de drie maanden en deken als we wisselen van zomer naar herfst of winterdeken
Alle reacties Link kopieren
Meestal eens per week, maar wordt ook wel eens 2 weken voor slopen, dekbedovertrek en hoeslaken. Molton 2 maal per jaar. Kussens en dekbedden was ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Iedere week een schoon beddengoed. Vind dat echt heerlijk. Molton gaan meestal 1x per 2-3 weken mee.

Nu beter weer wordt hang ik dekbeden graag buiten uit, lekker opfrissen.
Alle reacties Link kopieren
Drie keer per week, gelukkig hoef ik het niet zelf te doen
Alle reacties Link kopieren
Ik was mijn dekbed nooit. Molton eens ik de drie maanden en de rest eens per twee weken.
Alle reacties Link kopieren
Kussens en dekbed was ik niet maar koop 1 keer per twee jaar nieuwe i.v.m. heftige huisstofmijtallergie.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Vanwege een laken onder het dekbedovertrek, deze maar 1 keer in de tig weken/maanden.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
molton? mmmm... toch nuttig blijkbaar, gebruik die al jaren niet meer
Ik was mijn beddengoed iedere week, heerlijk.



En 1 keer in de maand was ik de kussenmoltons en de ondermoltons mee.



Lees dat sommigen geen molton gebruiken, dan verdwijnt dus al je zweet en je huidschilfers rechtstreeks in je matras.

Echt onverstandig om door middel van een molton geen tussenlaag tussen je (superdunne) hoeslaken en je matras in te bouwen.



Heb ooit een reportage gezien hierover op Discovery (dacht ik), ook over de noodzaak van je matras regelmatig keren, de slaapkamer luchten en microscopische uitvergrote beelden van huisstofmijt..



Nou dan ga je wel wassen hoor!
Alle reacties Link kopieren
kussenmoltons? WTF?
quote:pluisvrouw schreef op 30 maart 2017 @ 14:16:

Ik was mijn beddengoed iedere week, heerlijk.



En 1 keer in de maand was ik de kussenmoltons en de ondermoltons mee.



Lees dat sommigen geen molton gebruiken, dan verdwijnt dus al je zweet en je huidschilfers rechtstreeks in je matras.

Echt onverstandig om door middel van een molton geen tussenlaag tussen je (superdunne) hoeslaken en je matras in te bouwen.



Heb ooit een reportage gezien hierover op Discovery (dacht ik), ook over de noodzaak van je matras regelmatig keren, de slaapkamer luchten en microscopische uitvergrote beelden van huisstofmijt..



Nou dan ga je wel wassen hoor!Ja? Heb ik ook gezien, was er niks meer of minder om
Alle reacties Link kopieren
quote:pluisvrouw schreef op 30 maart 2017 @ 14:16:

Ik was mijn beddengoed iedere week, heerlijk.



En 1 keer in de maand was ik de kussenmoltons en de ondermoltons mee.



Lees dat sommigen geen molton gebruiken, dan verdwijnt dus al je zweet en je huidschilfers rechtstreeks in je matras.

Echt onverstandig om door middel van een molton geen tussenlaag tussen je (superdunne) hoeslaken en je matras in te bouwen.



Heb ooit een reportage gezien hierover op Discovery (dacht ik), ook over de noodzaak van je matras regelmatig keren, de slaapkamer luchten en microscopische uitvergrote beelden van huisstofmijt..



Nou dan ga je wel wassen hoor!en ook meteen stoppen met gebruik van contant geld zeker?
Alle reacties Link kopieren
Ik was ons beddengoed iedere week, tenzij we de vorige vergeten zijn op tijd te wassen en uit te hangen (geen droger)..dan moet eerst dat gebeuren Molton eens in de ehh..tijd dat we eraan denken, half jaar ofzo?



Dekbed heb ik nog nooit gewassen..bedenk ik me nu
Ik was het beddengoed wanneer ik zin/puf heb, kan soms (lees bijna altijd) wel is 3 weken tussen zitten. Dat overschone gedoe is helemaal niet nodig. Wel lucht ik iedere dag en naar mijn idee is dat veel belangrijker.



Ik heb wel is gelezen dat je je beddengoed iig iedere 6 weken moet wassen omdat er anders te veel bacteriën in gaan zitten.

Geen idee of dat waar is maar vond het wel een geruststellende gedachte dat eens per 3 weken niet perse slecht is
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit mijn dekbed gewassen Molton wel, die twee keer per jaar of zo. Dekbedovertrek, hoeslaken en kussenslopen eens per 2-3 weken, in de zomer wat vaker.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
quote:guppekop schreef op 30 maart 2017 @ 14:17:

kussenmoltons? WTF?



Hoezo? Is het behoud van je kussen, hoef je dat niet steeds te wassen.



Molton en kussenmolton heb ik hier al heel mijn leven. Kussenmoltons, gewoon de goedkope van Ikea met een ritje, ideaal
Alle reacties Link kopieren
quote:guppekop schreef op 30 maart 2017 @ 14:17:

kussenmoltons? WTF?Waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
Iedere week gaat alles wat in de wasmachine past erin, dus dekbedden, spreien, kussens, overtrekken en lakens. Elke keer als ik het bed verschoon, draai ik ook nog eens de matrassen om
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
als de buren gaan klagen over stankoverlast
Alle reacties Link kopieren
quote:pluisvrouw schreef op 30 maart 2017 @ 14:16:

Ik was mijn beddengoed iedere week, heerlijk.



En 1 keer in de maand was ik de kussenmoltons en de ondermoltons mee.



Lees dat sommigen geen molton gebruiken, dan verdwijnt dus al je zweet en je huidschilfers rechtstreeks in je matras.

Echt onverstandig om door middel van een molton geen tussenlaag tussen je (superdunne) hoeslaken en je matras in te bouwen.



Heb ooit een reportage gezien hierover op Discovery (dacht ik), ook over de noodzaak van je matras regelmatig keren, de slaapkamer luchten en microscopische uitvergrote beelden van huisstofmijt..



Nou dan ga je wel wassen hoor!Ik ben alleen vies van wat ik met mijn eigen ogen (of neus) kan waarnemen als zijnde vies. Microscopische viezigheid mag zijn gang gaan in mijn bed. Tot nu toe overleef ik al 42 jaar met deze zienswijze.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 maart 2017 @ 10:16:

[...]



Wanneer doen we " topless ja/ nee , borstvoeding wel/ niet openbaar en hoeveel handdoeken per week " ? Wordt de hoogste tijd; alweer eventjes geleden volgens mij.Je vergeet het hoogtepunt qua vermakelijke smeerlakkerij en smetvrezigheid. 'Hoe vaak douch jij?"
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
quote:IBAOHI schreef op 30 maart 2017 @ 16:18:

[...]





Ik ben alleen vies van wat ik met mijn eigen ogen (of neus) kan waarnemen als zijnde vies. Microscopische viezigheid mag zijn gang gaan in mijn bed. Tot nu toe overleef ik al 42 jaar met deze zienswijze.Denk juist dat het ook wel een beetje goed voor je weerstand is als je niet te schoon bent
Alle reacties Link kopieren
Elke 2 weken doe ene week ons bed andere week bedden van de kinderen
Alle reacties Link kopieren
quote:Curley schreef op 30 maart 2017 @ 16:15:

Iedere week gaat alles wat in de wasmachine past erin, dus dekbedden, spreien, kussens, overtrekken en lakens. Elke keer als ik het bed verschoon, draai ik ook nog eens de matrassen om



Ik was vorige herfst als een kind zo blij toen ik erachter kwam dat mijn muf geworden dekbed van de vliering, gewoon in de wasmachine past en nog geschikt voor 60 graden ook. Heb een vreugde dansje gedaan!



Maar na een week was het nieuwtje er wel af, dus het wordt weer eens tijd voor hij weer naar de vliering vertrekt.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven