Hoe verf je een ikea lack tafel?

28-07-2012 12:56 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onlangs een tafel gekocht op marktplaats, die heel erg lijkt op een ikea lack tafeltje. Het is er geen, maar dus wel met hetzelfde materiaal enzo. Ik heb gegoogled, en zat mensen hebben hun ikea lack tafeltjes geverfd, dus het moet kunnen, maar hoe? Ik kan het op internet nergens vinden. Normaal als ik meubels verf, is het gewoon even opschuren en verven maar. Maar kan je zo'n lack tafel achtig materiaal wel schuren? Ik ben er voorzichtig met een schuur papiertje overheen gegaan, maar dat liet gelijk diepe groeven achter. Geen succes dus lijkt me..Wie weet hoe ik dit aan moet pakken?
Alle reacties Link kopieren
Spuitverf voor plastic?
Alle reacties Link kopieren
Dit soort tafeltjes zijn gelamineerd met een soort plastic of plastic-nep-hout. Dat zou ik niet gaan verven.



Maar als je perse wil: niet schuren (want het is geen hout), vetvrij maken en simpel een rolletjes erover heen met verf die geschikt is voor kunststof ondergronden. Houd er rekening mee dat het nooit echt strak wordt (tenzij je een geoefende schilder bent)



Voor hetzelfde bedrag als zo'n potje verf heb je een nieuwe lack tafel bij IKEA. Die er strakker uit ziet. Ik zou het wel weten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 van die tafeltjes naast elkaar en die heeft een vriendin (kunstenares) beschilderd.



Eerst geschuurd met fijn schuurpapier, toen geschilderd en toen met een flinke lak laag afgemaakt.

Zit er al een jaar perfect op.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
quote:thomaaas schreef op 28 juli 2012 @ 13:01:

Dit soort tafeltjes zijn gelamineerd met een soort plastic of plastic-nep-hout. Dat zou ik niet gaan verven.



Maar als je perse wil: niet schuren (want het is geen hout), vetvrij maken en simpel een rolletjes erover heen met verf die geschikt is voor kunststof ondergronden. Houd er rekening mee dat het nooit echt strak wordt (tenzij je een geoefende schilder bent)



Voor hetzelfde bedrag als zo'n potje verf heb je een nieuwe lack tafel bij IKEA. Die er strakker uit ziet. Ik zou het wel weten Maar het is dus geen lack tafel, en zo eentje kan ik verder nergens vinden. Heb er maanden naar gezocht. Als ik op google zoek, zie ik 100en mensen die hun lack tafeltjes geverfd hebben wat er heel mooi uitziet, dus het moet echt wel te doen zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:paperchase schreef op 28 juli 2012 @ 13:03:

[...]





Maar het is dus geen lack tafel, en zo eentje kan ik verder nergens vinden. Heb er maanden naar gezocht. Als ik op google zoek, zie ik 100en mensen die hun lack tafeltjes geverfd hebben wat er heel mooi uitziet, dus het moet echt wel te doen zijn.Had je al bij IKEA gekeken?



Ik zou het niet doen omdat ik het resultaat vaak niet mooi vind, maar als je het graag wil: succes.
Alle reacties Link kopieren
Het kan, eerst kunststofprimer erop met een rollertje en dan aflakken met 'gewone' (alkyd)verf. Maar het is best een klus, ik sluit me dus aan bij bovenstaand commentaar en zou lekker een tafeltje kopen in de gewenste kleur;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit een hele Expedit kast (zelfde materiaal als Lack) geverfd. Inderdaad eerst een primer en dan aflakken. Het is absoluut mooi geworden hoor! Succes, lekker klusje met het weer van aankomende week!
Alle reacties Link kopieren
Ongeschuurd; goed ontvet, met lakverf en een rollertje. Het zit er nog goed op!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven