Hoe verwijder ik secondelijm van mijn aanrecht

20-11-2014 15:11 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ben gisteravond bezig geweest iets te lijmen, nu is er per ongeluk secondelijm op mijn ( kunsstof ) aanrechtblad terrecht gekomen en heb ik een witte waas erop zitten.



Hoe krijg ik dit eraf?
krabben, maar ik vrees het ergste
Alle reacties Link kopieren
Oei, kunststof... dan lijkt aceton me geen goed idee. Normaal gesproken is dat namelijk het goedje dat werkt bij secondelijm.

Je zou het met olie kunnen proberen, dat werkt vaak redelijk tegen zo'n wit waas.
Ouwe postduif
Alle reacties Link kopieren
lijmverwijderaar
Alle reacties Link kopieren
Had ook even bij de bouwmarkt gevraagd maar daar hebben ze ook niets om deze lijm te verwijderen.

Vreemd, je zou toch zeggen dat er wel iets moet zijn wat de lijm eraf kan halen.
Alle reacties Link kopieren
Glaskrabber
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
een glaskrabber? oke
De bouwmarkt heeft gelijk. De witte waas komt van de oplosmiddelen in de lijm (die de te plakken delen week maakt en zo lijmt), de lijm heeft een deel van het kunststof opgelost en als dat weer indroogd geeft dat inderdaad een witte waas (en vaak ook andere structuur) dat ga je er niet af krijgen omdat het 'versmolten' is.
quote:viona26 schreef op 20 november 2014 @ 19:05:

een glaskrabber? okeDat gaat het alleen maar erger maken, dan ga je er alleen krassen in maken (kijk op bv metaal was dat een ander verhaal geweest)
Alle reacties Link kopieren
quote:ketller schreef op 20 november 2014 @ 19:20:

[...]



Dat gaat het alleen maar erger maken, dan ga je er alleen krassen in maken (kijk op bv metaal was dat een ander verhaal geweest)Niet waar, als je de glaskrabber gewoon schuin houdt, zoals het hoort, dan maak je het echt niet erger. Ik spreek uit ervaring.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ehhh.. geloof dat ik het voorlopig maar laat zitten....
Alle reacties Link kopieren
Heel vaak met schoonmaakmiddel poetsen, slijt het er vanzelf af lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Oooooh dan slijt het wel want ik ben een actieve poetser!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven