Hoe water door brievenbus krijgen?ie m

26-07-2014 22:42 367 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien willen jullie met me meedenken. Onze buren zijn al weken op vakantie, de poes van de buren werd gevoerd door 1 van de andere buren. De buurman aan de andere kant kwam vanavond aanbellen, de voerende buren zijn waarschijnlijk al 3 dagen niet geweest, ook op vakantie.Poes is 3 weken geleden bevallen van 5 kittens en we horen ze al 2 dagen mauwen. We hebben de wijkpolitie gebeld en die zouden morgenochtend langs rijden ( eerst dierenambulance/politie/ asiel, maar niemand aanwezig). Brokjes hebben we al door de brievenbus gegooid, maar hoe krijgen we water naar binnen? We hebben wel water door de brievenbus gegooid maar dat beland op krantjes en voor een deel op de vloer, zou dat genoeg zijn voor een zogende poes?
Alle reacties Link kopieren
Een politiekeurmerk houdt inbrekers niet tegen. De politie waarschuwt altijd dat je geen ramen op de kiepstand moet laten staan omdat inbrekers dan makkelijk binnenkomen.
Ga in therapie!
quote:Lady-Voldemort schreef op 27 juli 2014 @ 19:01:

[...]





Maar waarom heb je dan niet meteen ingegrepen toen je man daar twee weken geleden in dat stinkende huis kwam en hoorde dat moederpoes onder de vlooien zat? Was toch een prachtig moment geweest om die beesten daar weg te halen, zonder gedoe met politie en gebreek en zo.



Dat bedoel ik dus ook en daarom mijn meer dan logische twijfel/

TO, heb je nu inmiddels aktie ondernomen of neem je ons bij de neus ?
Alle reacties Link kopieren
quote:thaorchid schreef op zondag 27 juli 2014 16:35 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Mylene_Valerie in "Hoe water door brievenbus krijgen?ie m"" class="messagelink">Mylene_Valerie schreef op 27 juli 2014 @ 15:41</a>:</b>

[...]





Oh wat goed. Stond er bij je vraag nog in of er verschil is of je het vooraf meldt bij de politie dat je een raampje kapot slaat omdat een nestje katten liggen dood te gaan of dat het niet uit maakt of je het wel of niet vooraf meldt. Ik zou mij kunnen voorstellen dat het eerste voor de politie natuurlijk geloofwaardiger is tav je verhaal.</div></blockquote>Ik heb het globaal gehouden maar als ik antwoord krijg post ik ook de vraag zoals door mij gesteld wel even (en ja, heb ook de VOG er bij betrokken in die vraag al weet ik dat die in zulks geen gevaar loopt) Ik heb het globaal gehouden maar als ik antwoord krijg post ik ook de vraag zoals door mij gesteld wel even (en ja, heb ook de VOG er bij betrokken in die vraag al weet ik dat die in zulks geen gevaar loopt)"



Inderdaad, wat een domme opmerking, dat het intikken van een raampje om een nestje eten te geven, te zien is bij het aanvragen van een VOG. Degene die dit zei, heeft duidelijk niet genoeg kennis omtrent de voorwaarden van het verkrijgen van de VOG.

Eerst lezen voordat je zo'n argument gebruikt om niet je best te doen een nestje kittens te redden.
Alle reacties Link kopieren
Net weer gebeld, via 144 doorverbonden naar algemeen nummer en toen naar het wijkbureau, ze komen nog wel vandaag (daar begon ik aan te twijfelen). Heel zeker van die vlooien weet ik het niet, die oppasman zei dat maar propjeman heeft het niet gezien. Met dit weer heb je zo een plaag en mijn katten kunnen in de tuin en die hebben geen vlooien (afgezette tuin!! anders krijgen we die discussie ). En inderdaad, als ze het mij hadden gevraagd had ik het overgenomen (en over een paar weken waarschijnlijk 10 katten gehad in plaats van de 5 die we nu hebben )
quote:dubiootje schreef op 27 juli 2014 @ 19:25:

Een politiekeurmerk houdt inbrekers niet tegen. De politie waarschuwt altijd dat je geen ramen op de kiepstand moet laten staan omdat inbrekers dan makkelijk binnenkomen.+1, en overigens ben je niet verzekerd als je op vakantie gaat en je ramen op welke open stand ook houdt. De verzekeringsmaatschappijen zijn daar nogal strikt in, dicht is dicht en een beetje open is te open dus als er dan ingebroken wordt ben je de sjaak. Maar dat helpt de kat en de kittens niet voor nu hè......
quote:noah88 schreef op 27 juli 2014 @ 19:27:

[...]

Ik heb het globaal gehouden maar als ik antwoord krijg post ik ook de vraag zoals door mij gesteld wel even (en ja, heb ook de VOG er bij betrokken in die vraag al weet ik dat die in zulks geen gevaar loopt)"



Inderdaad, wat een domme opmerking, dat het intikken van een raampje om een nestje eten te geven, te zien is bij het aanvragen van een VOG. Degene die dit zei, heeft duidelijk niet genoeg kennis omtrent de voorwaarden van het verkrijgen van de VOG.

Eerst lezen voordat je zo'n argument gebruikt om niet je best te doen een nestje kittens te redden.+1
quote:Propje39 schreef op 27 juli 2014 @ 19:29:

Net weer gebeld, via 144 doorverbonden naar algemeen nummer en toen naar het wijkbureau, ze komen nog wel vandaag (daar begon ik aan te twijfelen). Heel zeker van die vlooien weet ik het niet, die oppasman zei dat maar propjeman heeft het niet gezien. Met dit weer heb je zo een plaag en mijn katten kunnen in de tuin en die hebben geen vlooien (afgezette tuin!! anders krijgen we die discussie ). En inderdaad, als ze het mij hadden gevraagd had ik het overgenomen (en over een paar weken waarschijnlijk 10 katten gehad in plaats van de 5 die we nu hebben )Met alle respect maar doe nou eens iets, mobiliseer de buren als getuigen en DOE iets als je echt zooooooooo betrokken bent, je bent al veel te lang zo afwachtend bezig. Dan afwachtende zal best maar ik geloof er echt geen drol meer van.
Alle reacties Link kopieren
quote:Capibara_ schreef op 27 juli 2014 @ 19:12:

[...]



De ramen zijn voorzien van een slotje en het politiekeurmerk, dus dat zal wel meevallen.Er is toch bewezen dat inbrekers heel makkelijk kunnen inbreken via een openstaand raampje? Waarom geloof je dat dan niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:thaorchid schreef op 27 juli 2014 @ 19:33:

[...]





Met alle respect maar doe nou eens iets, mobiliseer de buren als getuigen en DOE iets als je echt zooooooooo betrokken bent, je bent al veel te lang zo afwachtend bezig. Dan afwachtende zal best maar ik geloof er echt geen drol meer van.Huh? Kom even naar het reeële leven. TO geeft de katten vocht en voer en laat het aan de bevoegde instantie over om in te breken bij iemand. Ze houdt keurig contact met hen en houdt ons ook op de hoogte. Wat wil jij nou nog meer? Dat het een beter verhaal gaat worden dan waar de realiteit uit bestaat? Wachten op de politie/dierenbescherming en aan hen de keuze tot breken laten is in deze toch het verstandigst? Het is toch geen GTST verhaallijn in een topic lijkt me? Het topic is van TO en niet aangemaakt om de lezers tevreden te houden toch?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom hier wel terug als er iets te melden valt, (voor die mensen die hebben meegedacht/ meegeleefd).
Alle reacties Link kopieren
quote:Propje39 schreef op 27 juli 2014 @ 19:44:

Ik kom hier wel terug als er iets te melden valt, (voor die mensen die hebben meegedacht/ meegeleefd).





Ik geloof niet meer zo dat de politie komt.

Waarom zou die nu wel komen als je gisteravond al hebt gebeld?

Die katten hebben water nodig, als de politie nog even wacht hoeven ze helemaal niet meer te komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 27 juli 2014 @ 19:39:

[...]



Huh? Kom even naar het reeële leven. TO geeft de katten vocht en voer en laat het aan de bevoegde instantie over om in te breken bij iemand. Ze houdt keurig contact met hen en houdt ons ook op de hoogte. Wat wil jij nou nog meer? Dat het een beter verhaal gaat worden dan waar de realiteit uit bestaat? Wachten op de politie/dierenbescherming en aan hen de keuze tot breken laten is in deze toch het verstandigst? Het is toch geen GTST verhaallijn in een topic lijkt me? Het topic is van TO en niet aangemaakt om de lezers tevreden te houden toch?Dankjewel, zat me heeeel kwaad te maken
Djeez zeg. Ik klim even uit de meeleesmodus.

Wat een gedoe toch steeds hier.

TO doet haar stinkende best, en krijgt dan dit gezeik.
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 27 juli 2014 @ 19:46:

[...]





Ik geloof niet meer zo dat de politie komt.

Waarom zou die nu wel komen als je gisteravond al hebt gebeld?

Die katten hebben water nodig, als de politie nog even wacht hoeven ze helemaal niet meer te komen.Wat overigens geen aanval op jou is Propje. Ik begrijp alleen niet dat hulpdiensten niet sneller komen.
quote:gedanst schreef op 27 juli 2014 @ 19:46:

[...]





Ik geloof niet meer zo dat de politie komt.

Waarom zou die nu wel komen als je gisteravond al hebt gebeld?

Die katten hebben water nodig, als de politie nog even wacht hoeven ze helemaal niet meer te komen.Je schetst hier wel een reëel probleem. Ik vind het dus niet zo raar dat sommigen aan beginnen te dringen op actie. Dat kunnen anderen dan weer gezeik noemen, maar het gaat hier niet over een halfje volkoren dat bij de buren ligt te beschimmelen in de broodtrommel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Propje39 schreef op 27 juli 2014 @ 19:44:

Ik kom hier wel terug als er iets te melden valt, (voor die mensen die hebben meegedacht/ meegeleefd).Sterkte, ik hoop dat ze snel komen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:gedanst schreef op 27 juli 2014 @ 19:39:

Er is toch bewezen dat inbrekers heel makkelijk kunnen inbreken via een openstaand raampje? Waarom geloof je dat dan niet?Op slot op een kiertje is iets anders dan openstaand. Maar daar gaat het toch helemaal niet over? Het gaat erom dat TO opeens als een trol gezien wordt, omdat ze schrijft dat haar buren de ramen op een kiertje hebben staan. En dat slaat natuurlijk nergens op.
Sterkte Prop
Nou,hele discussie met de pliessie maar feitelijk (ik mag het niet quoten schijnbaar) komt het hier op neer:



Als de politie op de hoogte is van de situatie en ze zelf ter plaatse zijn geweest en ze geen reden zien om in te grijpen ligt de verantwoording dus vanaf de eerste melding bij de politie. Kortom, je mag dan dus geen ruitje intikken maar je moet dan (maar weer) de politie bellen die dan weer de situatie ter plekke beoordelen en met een beetje mazzel zij zelf ingrijpen. Ingrijpen door bezorgde buren wordt heel soms gedoogd maar feitelijk is een ruitje intikken in principe dus wel strafbaar. Je wordt dus geacht steeds maar weer de politie te bellen en bent dus afhankelijk van hun beoordeling van de situatie.

Hoop dat het goed komt met poes en kittens en ik zou persoonlijk dan maar een tik op de vingers accepteren ten behoeve van de diertjes maar ik snap volkomen dat je het liever volgens de regels doet.
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpelmeesje67 schreef op 27 juli 2014 @ 19:52:

Djeez zeg. Ik klim even uit de meeleesmodus.

Wat een gedoe toch steeds hier.

TO doet haar stinkende best, en krijgt dan dit gezeik.Dit.
quote:gedanst schreef op 27 juli 2014 @ 19:55:

[...]





Wat overigens geen aanval op jou is Propje. Ik begrijp alleen niet dat hulpdiensten niet sneller komen.



Van mij dus ook niet, ik snap er geen drol van dat de pliessie er niks mee doet of een vrijbrief geeft, daarom geloofde ik het niet zo erg Maar het klopt gewoon.

Ik heb me voorgenomen áls ik zoiets signaleer het maar niet netjes te spelen, in te grijpen en daarna lief kijkend tegen de pliesse ga janken dat ik het niet wist dat het niet mocht....

Kan mij het schelen als ik één dier red tegen alle regels in, laat stáán een mens. Stel je hebt de keus: wachten op de politie of zelf ingrijpen en dat scheelt 10 minuten, 10 tegen 1 dat je dan heel blij bent, en de politie ook.

Bij deze mijn excuus voor de verwarring aan TO
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpelmeesje67 schreef op 27 juli 2014 @ 19:52:

Djeez zeg. Ik klim even uit de meeleesmodus.

Wat een gedoe toch steeds hier.

TO doet haar stinkende best, en krijgt dan dit gezeik.+1 De katten hebben eten en water, meer kan ze niet doen nu.
Life is short. Eat dessert first.
Makkelijk gezegd, ruitje intikken. Ik wens ze hier veel succes: overal dubbel glas en grote ruiten. En wat gebeurt er daarna? Wordt dat ruitje gerepareerd en wie regelt (en betaalt) dat?
Ik zou er nog steeds een vreselijk strafblad op wagen hoor. Als het mijn kat was geweest die door de oppas in de steek gelaten was zou ik zelfs blij zijn als iemand de moeite had genomen het beest te redden. En dat ruitje, daar komen we dan samen echt wel uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 27 juli 2014 @ 20:54:

Ik zou er nog steeds een vreselijk strafblad op wagen hoor. Als het mijn kat was geweest die door de oppas in de steek gelaten was zou ik zelfs blij zijn als iemand de moeite had genomen het beest te redden. En dat ruitje, daar komen we dan samen echt wel uit.Nou, held op sokken, vraag het adres en ga langs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven