hoe word ik weer een leuk baasje voor mijn kat?

26-11-2014 08:25 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Opgelost
Alle reacties Link kopieren
thanks
Alle reacties Link kopieren
en helpt die feliway echt? Ik geloof nooit zo in dat soort dingen, maar misschien is het het proberen waard.
Alle reacties Link kopieren
Nou het feit dat een kat na 2 minuten weer naar binnen wil is normaal hoor!

Wij hadden ook nooit een luikje en de katten deden dat consquent, op elke leeftijd. Dat is kat-eigen ;)



Wat ik nu doe met de deur naar mijn slaapkamer binnen is er kussens voorzetten. Zo kan ze niet aan de deur gaan krabben. Ook is ze dan niet zo nerveus bezig met de dichte deur.

Kan wellicht werken! Zet er iets voor zodat ze niet bij de deur kan komen.
Alle reacties Link kopieren
Wat je nog kunt proberen, is aluminiumfolie. Dat vinden ze heel vervelend aanvoelen. Dat zou je dan tegen de deur aan de onderkant moeten plakken. Het staat niet echt mooi, alhoewel met de kerst, maar misschien laat ze het krabben dan.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Inslapen en opsluiten vind je zielig, dan maar slaappillen slikken? slaappillen mag je niet te lang slikken anders raak je er aan verslaafd. Bizar hoe makkelijk mensen aan de medicatie willen gaan om een huisdier te kunnen houden. Ik zou mijn kind dan ook bv nooit pillen geven tegen allergie voor een kat of hond, dan staat het welzijn van mijn kind toch echt bovenaan. Daarnaast zijn er legio mensen die euthanasie willen als ze dement worden, dus waarom het voor een kat dan zo zielig zou zijn is me een raadsel.
~Energy flows where attention goes~
Je krijgt niet eens slaappillen als je maanden niet geslapen hebt, dus ik denk dat er geen enkele huisarts is die ze geeft omdat je kat zo'n herrie maakt.
Op maat gemaakte oordoppen zijn trouwens geluiddicht. Je laat ze maken bij de audicien. Kosten 80 euro, maar dan heb je ook wat.
Alle reacties Link kopieren
thanks
Alle reacties Link kopieren
thanks
Wat rot... Misschien weet de dierenarts raad? Toch iets van prozac voor katten om de ergste symptomen te onderdrukken?



Ik heb mijn kat nog niet meeverhuisd naar het nieuwe huis, dat scheelt een hoop. Maar maandag of dinsdag gaat hij over, dus dan moet ik er ook weer aan geloven. En hij mag de eerste zes weken niet naar buiten, dus dat wordt een feestje
Alle reacties Link kopieren
TO, ga eerst eens naar een goede dierenarts. Eentje die verstand heeft van oudere katten.

http://www.dierenkliniekw ... /kat/senior/dementie.html
Hoe doet ze het eigenlijk als je niet thuis bent (werk ofzo)?

Dan moet ze toch ook buiten willen, maar niet kunnen?



Aan slaappillen (voor jezelf) of de kat totaal negeren zou ik niet beginnen.

Ik zou ze niet altijd haar zin geven, maar toch echt wel af en toe ... Het beestje is 18. Die maak je echt nog weinig anders gewend. Zeker als ze in 't vorige huis dus wel continu buiten kon.



Overigens zou ik 's nachts nog liever 1 of 2 keer er snel effe uit gaan om ze buiten en weer binnen te laten, dan een hele nacht naar haar gezeur te moeten luisteren.



Ben ik blij dat we beneden een kattenluik hebben . Want ik heb hier 3 zo'n zeurekatjes.

De dag dat ze niet meer buiten zouden kunnen, is 't hier toch echt wel "concert".
Alle reacties Link kopieren
quote:hettieverzettie schreef op 28 november 2014 @ 11:55:

Ja, dat ga ik maar doen. Dat geld is het me wel waard. En als de deur dicht is went de kat daar vanzelf aan, hopelijk wordt het gemiauw dan vanzelf minder.

Dan weg doen. Of in de bench! Je kunt het nu wel zielig vinden voor de kat maar de kat heeft geen enkele mededogen met jou dat ie je slaap ontzegt.



Ik heb echt veel voor mijn dieren over, maar voordat ik me zó liet koeioneren.....



Ik ken trouwens die hun kat corrigeren, cq ongewenst gedrag straffen.

En.... ondanks dat hier kattenkenners zeggen dat dat niet kan, het werkt!
Alle reacties Link kopieren
thanks
Alle reacties Link kopieren
Misschien toch proberen te herplaatsen dan naar een plek waar ze naar buiten kan? En een binnenkat zoeken?
Alle reacties Link kopieren
thanks
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat is waar. Dan zat ik mijn tijd ook uit met oordoppen. Was effe vergeten dat hij alweer 18 was.
Alle reacties Link kopieren
18 ja, maar kerngezond.
Alle reacties Link kopieren
quote:hettieverzettie schreef op 07 december 2014 @ 22:51:

18 ja, maar kerngezond.Maar zoveel jaren zal hij niet meer leven denk ik.
Alle reacties Link kopieren
thanks
Alle reacties Link kopieren
quote:



Ik ken trouwens die hun kat corrigeren, cq ongewenst gedrag straffen.

En.... ondanks dat hier kattenkenners zeggen dat dat niet kan, het werkt!



Kat straffen werkt alleen als de kat niet weet dat het van jou komt. Ze kennen namelijk geen hiërarchie.



Wat je zou kunnen proberen is de stofzuiger bij de deur leggen, hem aan zetten, het snoer helemaal uitrollen tot naast je bed en als de kat s nachts begint te mauwen, steek je de stekker in het stopcontact.



De kat schrikt en krijgt na een paar keer een negatieve associatie met mauwen bij de deur.
Alle reacties Link kopieren
Die mensen die ik ken zijn er niet mee bezig of de kat wel of niet weten of de straf van hen komt. De een geeft een veeg en die ziet daar mee resultaat, en de ander verwijdert de kat uit de kamer en zet haar op de gang.

Ze hebben allemaal verschillende methodes en het werkt voor hen.



Mij lijkt met iets gooien zodat het schrikeffect heeft wel efficient. Of anders en waterpistool.
Alle reacties Link kopieren
thanks
Ik heb wel goede ervaringen met feliway, dus het is het proberen waard lijkt me.



Verder werkte de stofzuiger truc ook heel goed bij onze oude kat. Vond ik eerst ook zielig maar ja, je moet toch slapen. Na de eerste keer was aanzetten trouwens niet meer nodig, als we de stofzuiger neerzetten vermeed hij die plek vanzelf.



Dat zou ik proberen. En anders toch oordoppen of de deur open laten staan. Met een deurstopper ervoor is een kiertje al genoeg voor de poes. Het beestje is 18, en ouderdom komt nou eenmaal met gebreken. Het zal geen jaren meer duren.
Alle reacties Link kopieren
Even een andere invalshoek hoor: maar waarom kun je eigenlijk geen kattenluik meer hebben?



Als dit bijvoorbeeld is omdat je niet mag zagen in de deur, dan zou ik (na zoveel gedoe en slapeloze nachten) zeker gaan informeren wat het kost om de officiele deur eruit te halen en in de opslag te zetten, en een andere deur met kattenluik te plaatsen.

En zodra je dan zou verhuizen, dan kun je de originele onbeschadigde deur er weer in hangen.



Als je het al hebt over wegdoen, oordoppen en slaappillen, dan zou ik ook nog even zoeken naar de oorzaak van het probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven